• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopen

Auteur: RubenPriest, gepost 4 mei 2018 om 08:42 – 22 Reacties

Afbeelding Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopenAfbeelding Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopenAfbeelding Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopenAfbeelding Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopen

Dit kost het om een stukje Mercedes 300 SL te kopen
Mocht je interesse hebben.

De legendarische Mercedes 300 SL was een prachtige wagen. Met zijn iconische vleugeldeuren is de Merc een bekende auto voor vrijwel iedere autoliefhebber. Mocht je er toevallig eentje hebben in een niet al te frisse staat, dan heeft Mercedes goed nieuws voor je.

De Duitsers gaan namelijk onderdelen van de klassieker opnieuw produceren. Je kunt op verzoek een paneel bestellen bij het merk. Een paneel voor de linkervoorzijde kost bijvoorbeeld 11.900 euro en een paneel voor de rechterachterzijde heeft een prijskaartje van 14.875 euro. De onderdelen worden gefabriceerd en geverfd door Mercedes-Benz Classic. Dankzij 3D data passen de panelen naadloos op de auto.

Het rode exemplaar op de foto geeft een idee van de losse panelen voor de 300 SL. De Mercedes was van 1954 tot en met 1957 in productie. Van de Gullwing werden uiteindelijk 1.400 exemplaren gebouwd. De lijn met onderdelen voor de 300 SL lijkt een voorbode van iets nieuws bij Mercedes. Zo heeft het merk bekendgemaakt dat er nog meer onderdelen in voorbereiding zijn.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, Klassiekers, Mercedes, restauratie

Vorig bericht: « Voormalige Volkswagen CEO Winterkorn aangeklaagd
Volgend bericht: Officieel: Roush Jackhammer met 710 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. reggie-boy_rood zegt

    4 mei 2018 om 08:51

    Geniaal. En geniaal €€€

    Login om te reageren
  2. jurgen80 zegt

    4 mei 2018 om 08:57

    Zou elk onderdeel leverbaar zijn? Dan kan je een nieuwe opbouwen.

    Login om te reageren
    • aalt zegt

      4 mei 2018 om 09:06

      @jurgen80: ik dacht precies hetzelfde! Een mooie blauwe met bruin of wit lederen interieur.

      Login om te reageren
    • e28forever zegt

      4 mei 2018 om 09:08

      @jurgen80:
      Als je dagobert duck heet wel ja..

      Login om te reageren
      • jurgen80 zegt

        4 mei 2018 om 09:14

        @e28forever: maar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een originele

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          4 mei 2018 om 09:20

          @jurgen80: dat betwijfel ik

          Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          4 mei 2018 om 10:07

          @jurgen80: de prijzen van de onderdelen zijn vast aangepast aan de markt. Bij Ferrari is dat ook al jaren zo.

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          4 mei 2018 om 12:45

          @jurgen80: als je ‘m dan op kenteken wilt in NL ben je de sjaak…

          Login om te reageren
    • W115 zegt

      4 mei 2018 om 09:18

      @jurgen80: ja dat zal vast, behalve een chassis

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      4 mei 2018 om 09:19

      @jurgen80: chassis nummers zijn dan weer niet te koop, dus blijft dan een heeeeeel goed lijkende kopie. In ieder geval qua waarde.

      Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        4 mei 2018 om 10:01

        @ukbob: weetje dat ik liever een heeeeel goed lijkende heb, opgebouwd uit officiele Mercedes onderdelen.Wat heb ik nou aan zo’n miljoenmiljard kostend origineel. Hier kun je gewoon lekker meer rijden.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          4 mei 2018 om 13:17

          @piquet1986: eigenlijk wel ja. Maar de romantiek achter dit soort modellen is toch vaak deel van de schoonheid…

          Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      4 mei 2018 om 15:08

      @jurgen80:
      Uit mijn tijd als werknemer bij een dealer van Das Haus weet ik dat als je elk willekeurige onderdeel nodig hebt voor elke Mercedes-Benz model dat de fabriek heeft verlaten na 1934, dat je daarvoor gewoon bij je reguliere dealer terecht kan.
      Prijzen en levertijden onder voorbehoud, dat wel!….

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    4 mei 2018 om 09:42

    Ik heb wel eens met een van de eigenaren van Strada e Corsa staan praten. Zij restaureren auto’s voor Concours de Elegance’s etc (bijv. 2 Fiat 8V Supersonics). Die reizen de hele wereld over voor originele onderdelen. Nou kun je voor je 300SL gewoon de Merc dealer inlopen! Beide heeft toch wel z’n charme. Wel mooi dat Mercedes dat gewoon doet.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 mei 2018 om 13:15

      @E34M5Touring: ze hebben dan ook de kosten voor opsporen, bekijken en verzenden van de onderdelen in de prijs meegenomen. Dubbel voor de zekerheid want soms valt een gebruikt onderdeel tegen hè…

      Login om te reageren
  4. elemento zegt

    4 mei 2018 om 10:01

    Volkswagem heeft in duitsland zelfs een fabriek staan alleen voor oldtimers…. 300sl is wel.droom auto. Ik had bijna 190.sl gekocht. Alleen we kwamen net niet uit
    Toen ik toch iets extra voor over had was het al verkocht

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      4 mei 2018 om 12:45

      @elemento: en wat heb je nu gekocht?

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        4 mei 2018 om 13:26

        @janjansen: ik heb een 500 sl uit 1992 zwart. Verder rij ik dagelijks m550d bmw

        Login om te reageren
        • fritzel zegt

          4 mei 2018 om 18:10

          @elemento: gaaf man! Wanneer komen de foto’s op AJ? Ben wel benieuwd..

          Login om te reageren
      • bertollie zegt

        4 mei 2018 om 13:27

        @janjansen: Nissan Micra

        Login om te reageren
  5. e38ossie zegt

    4 mei 2018 om 12:17

    BMW Classic heeft jaren geleden van de onderdelen die ze op voorraad hadden een NIEUWE 2002 tii gebouwd. Maar ze kregen het ding niet op kenteken omdat de auto niet voldeed aan de huidige eisen….

    Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    4 mei 2018 om 13:17

    Wat een onzin. De onderdelenlijn is er niet voor niets…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North