• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kunnen we de komende jaren van McLaren verwachten

Auteur: RubenPriest, gepost 13 juli 2018 om 10:56 – 14 Reacties

McLaren


Wat staat er op de agenda van de Britse autofabrikant?

McLaren: love it or hate it. Persoonlijk heb ik niet veel met het merk, mede omdat ze de 3.8 en 4.0-liter twinturbo V8 tot in den treure recyclen (op heel het modellengamma). Aan de andere kant kun je alleen maar respect hebben voor de mannen en vrouwen in Woking. Wat begon met de MP4-12C als nieuw offensief, is uitgegroeid tot een weergaloos succes met precisiekanonnen die het leven van menig supercar zuur maken. McLaren Automotive is inmiddels uitgegroeid tot het grootste bedrijf binnen de McLaren Group.

De modellen die we nu kennen zijn slechts het tipje van de ijsberg. Op Goodwood heeft McLaren CEO Mike Flewitt het toekomstprogramma van het merk gepresenteerd onder de noemer Track25. In zijn speech kwamen interessante nieuwtjes naar boven.

Zo maakte McLaren onder meer bekend dat het complete gamma de komende zeven jaar op de hybride toer gaat. Elk model krijgt een vorm van elektrificering. Daarnaast gaan de Britten met volledige elektrische techniek aan de slag. Ze willen een high-power batterijsysteem ontwikkelen dat het mogelijk moet maken om 30 minuten volledig elektrisch te kunnen knallen op een circuit.

McLaren

De komende jaren wil McLaren maar liefst 18 nieuwe modellen en modelvarianten introduceren, inclusief een nieuwe McLaren P1. 18 klinkt misschien veel, maar vergeet niet dat de aantallen in rap tempo oplopen als McLaren naast een coupé, ook een spider en LT-variant ontwikkeld. 18 delen door 3 is dus hooguit 6 nieuwe modellen (in 6 jaar).

Hierdoor zal de productie met 75 procent worden verhoogd. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk 6.000 McLarens per jaar worden gebouwd rond het jaar 2025. Om dit mogelijk te maken is marktuitbreiding nodig. McLaren opereert momenteel in 31 landen met 86 dealers. Dat moeten straks 100 dealers worden. Nieuwe markten zullen worden aangeboord in Rusland, India en Midden- en Oost-Europa.

De Britten hebben er geen oren naar om een fabriek buiten Engeland te bouwen. Ook alle toekomstige McLarens zullen en blijven in Woking geproduceerd worden. Er wordt 1.2 miljard Britse pond uitgetrokken voor Track25. Daarvan is 50 miljoen bestemd voor het nieuwe McLaren Composites Technology Centre (MCTC). Hier worden lichtgewicht materialen ontwikkeld voor de auto’s van het merk.

McLaren

Op het gebied van technologie en veiligheid wenst McLaren tevens de nodige verbeteringen. De auto’s moeten geavanceerde computerbescherming krijgen en een nieuw voertuigvolgsysteem zit in de pijplijn. Een andere vernieuwing is de komst van over-the-air software updates, zodat bezoeken aan de dealer minder plaats hoeven te vinden.

Hoewel er veel werd gesproken over allerlei vernieuwingen, viel er geen woord over een gloednieuwe motor. Wel liet McLaren weten dat de focus op de middenmotor zal blijven en hier niet van zal afwijken.

Ook interessant!

  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Norris kan Verstappen aanvallen
    Norris kan Verstappen aanvallen de komende jaren
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, McLaren, mike-flewitt, Supercars

Vorig bericht: « Ford onthult brute 700 pk sterke Mustang GT
Volgend bericht: BREEK: Tesla bereikt potentieel kostbare mijlpaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. marinepower zegt

    13 juli 2018 om 11:07

    Op de hybride toer, wie had dat verwacht.

    Login om te reageren
  2. smoked zegt

    13 juli 2018 om 11:11

    Wel knap dat het zo snel gegroeid is in relatieve korte tijd. Zeker als je kijkt dat ze in een duurdere markt auto’s verkopen. Wel ambitieuze plannen maar zeker niet onmogelijk. Gelukkig zijn het geen Amerikanen (zie Tesla).

    Login om te reageren
  3. aquila2003 zegt

    13 juli 2018 om 11:17

    Meh

    Login om te reageren
  4. oosterwoldenaar zegt

    13 juli 2018 om 11:22

    Het zijn natuurlijk fantastische auto’s. Precisiekanonnen zoals je ze in het artikel noemt. In mijn ogen mist McLaren karakter en imperfecties waarover bouwers van andere supercars wel beschikken. Het rauwe randje ontbreekt. Desalniettemin kan je er natuurlijk alleen maar respect voor hebben hoe dit merk in relatief korte tijd weer leven is ingeblazen!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 juli 2018 om 11:31

      @oosterwoldenaar: Ik sluit me helemaal hierbij aan. Ik vind de auto’s dan ook een beetje de Audi’s onder de supercars. Er is eigenlijk niks op aan te merken, maar toch trekt het me niet aan.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2018 om 11:49

      @oosterwoldenaar: tja, imperfecties als karakter omschrijven, dat zie je bij liefhebbers van Italiaanse auto’s en klassiekers wel maar het is natuurlijk gewoon jezelf voor de gek houden. Die auto’s zijn gewoon niet zo goed als ze zouden kunnen en moeten zijn. Ik vind de McLarens juist gaaf, omdat ze perfectie nastreven.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        13 juli 2018 om 13:51

        @mashell: En dat vind ik dan weer gek, want ik zou niet weten wat imperfect is aan een 488 mocht ik er één bezitten.

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          13 juli 2018 om 17:36

          @phaeton: de radio kraakt en achteruitkijkspiegel is maar een lullig plastic ding

          Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          14 juli 2018 om 13:50

          @phaeton: om nog maar te zwijgen van de piepende remmen en gekraak in het dashboard. Als ik meer dan 200.000€ zou uitgeven voor een wagen zouden dit toch dingen zijn waar ik me serieus aan zou ergeren

          Login om te reageren
  5. harrie zegt

    13 juli 2018 om 11:28

    18 varianten van dezelfde basisauto. Waarvan de helft bestaat uit duizenden ‘limited’ editions. En allemaal met een te hoge net-niet factor.

    Login om te reageren
  6. tfsi zegt

    13 juli 2018 om 12:04

    De enigste 2 die ik echt mooi vind zijn de 675LT en de P1.
    De nieuwe 720s kan mij niet echt bekoren. Mocht ik zoveel geld kunnen uitgeven, dan ging ik voor een f12 tdf.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      13 juli 2018 om 19:42

      @tfsi: de TDF is echt super, maar hoe ouder de 720S wordt, hoe meer ik m ga waarderen, maar om nu 900k voor een F12 uit te gaan geven is mij dan een beetje te zot

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    13 juli 2018 om 12:14

    Hallo afschrijving… Verder wel logisch,en aan emotie verliest die V8 ook niks met een staafmixer erbij. Maar zoveel modellen (zo snel achter elkaar), ik weet het niet.

    Login om te reageren
  8. karaya zegt

    13 juli 2018 om 12:39

    De vormgeving van McLaren is in mijn ogen volkomen kut.

    Maar ik heb dan ook geen gemiddelde smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North