• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit mislukte apparaat was ooit een BMW i8

Auteur: machielvdd, gepost 8 oktober 2020 om 19:24 – 16 Reacties

Taraschi Berardo

Deze i8 is overgoten met een (niet al te smakelijk) Italiaans sausje en is nu een Taraschi Berardo.

De BMW i8 is allesbehalve een saai ontworpen auto. Sterker nog: qua design is misschien wel de meest spannende auto die BMW de laatste twintig jaar gebouwd heeft. Daar komt bij dat de auto nog niet gedateerd begint te ogen, ook al werd de basis voor het ontwerp al in 2009 gelegd met de Vision Efficient Dynamics.

De BMW i8 is dus niet echt een auto die om een grondige make-over smeekt. Toch is dat precies wat een Italiaans bedrijf gedaan heeft. Ze hebben de i8 dusdanig grondig omgebouwd dat je er nauwelijks meer een BMW in kunt herkennen. Het dak, de raamstijlen en de deuren zijn eigenlijk zo’n beetje de enige elementen die verraden dat er een i8 onder dit koetswerk schuilt.

  • Taraschi Berardo
  • Taraschi Berardo
  • Taraschi Berardo
  • Taraschi Berardo

De creatie gaat door het leven als Taraschi Berardo. Het ontwerp is sterk geïnspireerd op het verleden. Taraschi Berardo, aan wie deze auto zijn naam te danken heeft, was namelijk een Italiaanse coureur en bouwer van racewagens. Een van zijn creaties was de Giaur 750 Sport Champion uit 1953 en daar heeft deze auto zijn lijnenspel ontleent. Een tijdloos design is het in ieder geval niet geworden, want het splinternieuwe ontwerp ziet er nu al meer gedateerd uit dan het oorspronkelijke ontwerp van de i8.

Het interieur is ook niet veilig gebleven voor de nostalgische Italianen. Het binnenste van de i8 is waar mogelijk bedekt met hout en bruin leer. De moderne knoppen en schermen vallen daardoor behoorlijk uit de toon.

Het lijkt erop dat er ook aan de aandrijflijn gesleuteld is, want het systeemvermogen komt uit op 420 pk, waar dat bij de i8 standaard 374 pk is. Indien gewenst kan de Taraschi Berardo ook met 470 pk of zelfs 520 pk geleverd worden.

Hoewel het bedrijf achter deze auto 1-Off heet is het wel de bedoeling meer dan één exemplaar te bouwen. Als een BMW i8 overgoten met wansmaak jouw ding is, mag je €800.000 overmaken naar de Italianen.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Deze BMW i8 is iets teveel van het goede
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, i8

Vorig bericht: « Met deze uitvinding van Volvo zit het stuur altijd aan de goede kant
Volgend bericht: Te koop in Nederland: brute Mansory Bentley Continental »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    8 oktober 2020 om 19:32

    Daar ik een Lexus 430 SC met dicht dak super duper gaaf stoer elegant vind ..

    Snap ik hier geen aars van ..

    Login om te reageren
  2. gandini zegt

    8 oktober 2020 om 19:33

    Had dit ding dan in donkerblauw metallic gespoten, dan had het nog goed gepast bij het interieur en die chromen grille. Nu is het net zo’n kitcar die je voor 10.000 als bouwpakket kan bestellen…

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    8 oktober 2020 om 19:52

    Enorm jammer dat het driehoekje van het knopje van het alarmlicht zo rood is.

    Daardoor komt het interieur nogal overweldigend en druk over.

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    8 oktober 2020 om 20:27

    Het interieur vraagt gewoon om een beste sigaar te roken

    Login om te reageren
  5. 205zonderdak zegt

    8 oktober 2020 om 20:54

    Hahaha wat een ding!

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    8 oktober 2020 om 21:05

    Braakneigingen zijn mij nochtans zeldzaam…

    Login om te reageren
  7. rogerzz zegt

    8 oktober 2020 om 21:32

    800k? Voor 8000 euro zou ik hem kopen en terugbouwen naar een BMW. Dit lijkt op een Chinese blend van Lotus/Jaguar/Mercedes/Ferrari.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      8 oktober 2020 om 22:13

      @rogerzz: ik denk dat de persoon die dit ontworpen heeft een ander soort blend gebruikt had.

      Login om te reageren
  8. simppa zegt

    8 oktober 2020 om 22:09

    Ik dacht dat dit een creatie was van meester auto-ontwerper Will.I.am.

    Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    8 oktober 2020 om 22:38

    Kunnen jullie het weer zo maken dat linkjes in een nieuw tab geopend worden? Nu gaan ze in ’t zelfde tab, beetje onhandig.

    Login om te reageren
  10. MetalLaires zegt

    8 oktober 2020 om 23:00

    Als retro-design erg gelukt (retro=jaar 2000). Mist dan alleen nog silverkleur velgen.

    Login om te reageren
  11. vacano zegt

    8 oktober 2020 om 23:02

    al even walgelijk dan Mansory en Ssangyong

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    9 oktober 2020 om 08:49

    More Palissander!

    Login om te reageren
  13. sntial zegt

    9 oktober 2020 om 09:22

    Toch al mooier dan de donor-i8

    Login om te reageren
  14. Ekrachess zegt

    9 oktober 2020 om 11:37

    €800.000 dus voor een verneukte BMW i8. Jeetje.

    Login om te reageren
  15. sabrerator zegt

    9 oktober 2020 om 17:04

    Zouden ze het zoontje van de ontwerper wel een mooie lolly hebben gegeven voor zijn figuurzaagwerkje aan de middenconsole?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North