• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit, of toch een Tesla Model S?

Auteur: RubenPriest, gepost 17 april 2019 om 12:40 – 31 Reacties

Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?Afbeelding Dit, of toch een Tesla Model S?

Dit, of toch een Tesla Model S?
Weer eens wat anders.

De Chinezen zijn keihard op weg. Op de Shanghai Auto Show zijn voldoende auto’s te bewonderen die qua uiterlijk prima kunnen concurreren met auto’s uit de rest van de wereld. Het suffe imago van lelijk eendjes lijkt verleden tijd, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.

Een knappe verschijning is deze P7 van Xpeng Motors. Een volledige elektrische auto die in China op de markt gaat komen. Het is het tweede productiemodel van het merk. Eerder kwam Xpeng al met de G3, een SUV.

Beide assen worden aangedreven door een elektromotor. Mede dankzij de aanwezige vierwielaandrijving is de P7 in staat om in vier seconden 100 km/u aan te tikken. Details over de techniek zijn nog niet bekendgemaakt, maar volgens de NEDC-cyclus is er sprake van een 600 kilometer actieradius. Het is dus aannemelijk dat er een batterijenpakket van 100 kWh of meer aanwezig is. De P7 is meteen klaar voor de toekomst, want aan boord is een Nvidia Drive Xavier chip aanwezig. Deze chip, gekoppeld aan de Snapdragon 820A processor van Qualcomm, maakt autonoom rijden (level drie) mogelijk.

De auto zal in Zhaoqing gebouwd gaan worden. De eerste leveringen zijn naar verwachting in het tweede kwartaal van 2020.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, Elektrisch, p7, shanghai-2019, xpeng

Vorig bericht: « Renault komt met verantwoord busje voor bezorgers
Volgend bericht: Deze enorme Jeep kan toch lekker zuinig zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    17 april 2019 om 12:47

    Knap ding. Wel een beetje een vreemde vouw in het achterste portier.

    Jammer genoeg zal het nog jaren duren tegen dat die dingen naar Europa komen…

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    17 april 2019 om 12:48

    Kom eens met een fatsoenlijke elektrische ruime station ipv al die sedans en suv’s.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      17 april 2019 om 12:52

      @harrie: dan moet je bij de Europese fabrikanten aankloppen. Stations zijn enkel hier populair.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 april 2019 om 12:57

      @harrie: een SUV is een stationwagen, alleen een beetje opgehoogd.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        17 april 2019 om 13:02

        @mashell:
        Maar dan minder ruim, en slechtere cw waarde dus range, en duurder want hip ofzo.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 april 2019 om 13:24

          @harrie: klopt. Ze zijn zwaarder dus meer auto en dus duurder.
          Maar het is de schuld van de mensen zelf, zij klaagden dat er zo hard in wijk gereden werd, de gemeente legde daarop drempels aan, zij kochten een SUV zodat ze niet hoefden af te remmen voor de drempels.

          Login om te reageren
          • harrie zegt

            17 april 2019 om 14:30

            @mashell:
            Marges op SUV’z zijn veel hoger, geen geheim hoor, minder auto en meer gebakken lucht voor je geld dus.
            Maar je krijgt er natuurlijk wel een ‘avontuurlijk’ imago voor terug, dat is ook wat waard als je verder een saaie lul bent. Dus het verkoopt als een malle.

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              17 april 2019 om 19:05

              @harrie: hahahaha lekker man. Ik vond hem goed.

              Login om te reageren
            • drdre1 zegt

              17 april 2019 om 21:01

              @harrie: haha, ja helemaal gelijk! ’t Belet mensen nog maar nét om niet collectief zelfmoord te plegen omdat hun leven eigenlijk niet is geworden wat ze ervan hoopten. En dus kopen we maar onzin.

              Login om te reageren
            • karhengst zegt

              18 april 2019 om 09:27

              @harrie: Kan Youp van ‘t Hek er niet een Bucklertje over doen? Bereikt meteen de juiste doelgroep.

              Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 april 2019 om 13:18

      @harrie: Ga even zeuren bij de Europese merken. Buiten Europa worden stationwagens niet verkocht en daarom worden ze ook nauwlijks gemaakt door de merken buiten EU.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 april 2019 om 17:57

        @fanboy: vroeger was juist de VS het land van de stationwagens. Ook in Europa populair de uitvaartbranche. Maar nu is in de VS alles SUV en daar gaan wij ook naar toe, een dure en zware stationwagen met een hoge tildrempel.

        Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    17 april 2019 om 12:54

    Doe maar model S, die heeft al bewezen dat hij goed (te definiëren naar eigen believen) is.

    Login om te reageren
  4. baardmijt zegt

    17 april 2019 om 12:55

    Zo. Die zijn er vlot bij. De Tesla S phase 2 is nog niet op de markt of er is al een kopie.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 april 2019 om 13:07

      @baardmijt: vind ik ook, knappe Model S facelift.

      Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      17 april 2019 om 15:12

      @baardmijt: Mocht het je niet zijn opgevallen, de Model S is al aan Phase 2 bezig… sinds 2016

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        17 april 2019 om 15:14

        @citroen4life: phase 2? Heeft alleen een update op de voorbumper en gril gehad. Was echt nieuwe phase 2 van Tesla.

        Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        17 april 2019 om 18:37

        @citroen4life: Dat was me inderdaad niet opgevallen. Maar ik had kunnen weten dat een model dat in 2012 geïntroduceerd werd inmiddels al een facelift heeft gehad. Ik had natuurlijk model S2 phase 1 moeten schrijven.

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    17 april 2019 om 13:10

    Allebei niet, want EV.

    Login om te reageren
  6. shibby zegt

    17 april 2019 om 13:15

    Liever de Alfa uit de AB testvloot

    Login om te reageren
  7. mopar zegt

    17 april 2019 om 13:20

    Eerst zien in het echt en dan pas kiezen. Heb al in verschillende Chinese elektrische voertuigen mogen zitten en meerijden en was niet onder de indruk. Die dingen blijven nog altijd ver achter op bouwkwaliteit. Nu is een tesla geen toonbeeld van fit and finish maar die Chinezen zijn nog een stapje erger. Zat eens in een 1 jaar oude elektrische BYD en die viel al bijna uit elkaar van ellende. Teaser foto’s kan iedereen mooi maken, daadwerkelijk een fatsoenlijke auto bouwen is een ander verhaal.

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      17 april 2019 om 13:51

      @mopar: De Chinezen van nu zijn de Koreanen van 15 jaar geleden. De gevestigde orde heeft nog even de tijd. Daarna, als de kwaliteit van Chinese auto’s op Westers niveau is wordt het keihard concurreren op prijs en als er íets is waar China goed in is, is dat het wel.

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        17 april 2019 om 15:01

        @dare2think: Dat hoor ik nu ook al 25 jaar. Voorlopig bakken ze er nix van die chinezen.

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        17 april 2019 om 16:50

        @dare2think: Ik woon er al 5 jaar en hoop erg met je mee. De overheid is hier in ieder geval al hard op weg om de infrastructuur erop aan te passen. Laadpalen waren een paar jaar geleden niet te vinden in de grote steden en nu krioelt het ervan.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 april 2019 om 07:10

        @dare2think: het kan ook sneller. Bij de mobiele telefoons lopen de Chinezen inmiddels voor op de Koreanen.

        Login om te reageren
  8. evdw zegt

    17 april 2019 om 14:10

    Lekker realistisch vergelijken ook met deze dik gephotoshopte tekeningen.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    17 april 2019 om 15:01

    In ieder geval geen kopie.

    Login om te reageren
  10. caprio zegt

    17 april 2019 om 15:12

    Woooh wat een prachtige opvolger van de Citroen CX, meer gespierd maar zeker met CX genen. Cx waarde zal ook wel goed zijn, daarom ook deze carrosserie variant natuurlijk

    Login om te reageren
  11. tttijn zegt

    17 april 2019 om 16:35

    Afwachten tot.het een jaar of 5 op de.markt is en dan kiezen. Net als bij fosiel, ga ik altijd voor het facelift of uitloop model.

    Login om te reageren
  12. flyerbunch zegt

    17 april 2019 om 21:38

    Hmm.. dan is de Novat ME7 beter gelukt met een Porsche Panamera look.

    https://www.autobild.de/bilder/plagiate-auf-der-auto-china-2019-14793081.html

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      18 april 2019 om 01:55

      @flyerbunch: Inderdaad! Wat mij betreft is het design in ieder geval bijzonder geslaagd. Zo mogen er meer komen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North