Dit, of toch een Tesla Model S?

Auteur: , 31 Reacties

Weer eens wat anders.

De Chinezen zijn keihard op weg. Op de Shanghai Auto Show zijn voldoende auto’s te bewonderen die qua uiterlijk prima kunnen concurreren met auto’s uit de rest van de wereld. Het suffe imago van lelijk eendjes lijkt verleden tijd, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.

Een knappe verschijning is deze P7 van Xpeng Motors. Een volledige elektrische auto die in China op de markt gaat komen. Het is het tweede productiemodel van het merk. Eerder kwam Xpeng al met de G3, een SUV.

Beide assen worden aangedreven door een elektromotor. Mede dankzij de aanwezige vierwielaandrijving is de P7 in staat om in vier seconden 100 km/u aan te tikken. Details over de techniek zijn nog niet bekendgemaakt, maar volgens de NEDC-cyclus is er sprake van een 600 kilometer actieradius. Het is dus aannemelijk dat er een batterijenpakket van 100 kWh of meer aanwezig is. De P7 is meteen klaar voor de toekomst, want aan boord is een Nvidia Drive Xavier chip aanwezig. Deze chip, gekoppeld aan de Snapdragon 820A processor van Qualcomm, maakt autonoom rijden (level drie) mogelijk.

De auto zal in Zhaoqing gebouwd gaan worden. De eerste leveringen zijn naar verwachting in het tweede kwartaal van 2020.



31 reacties

Knap ding. Wel een beetje een vreemde vouw in het achterste portier.

Jammer genoeg zal het nog jaren duren tegen dat die dingen naar Europa komen…
Kom eens met een fatsoenlijke elektrische ruime station ipv al die sedans en suv’s.
@harrie: dan moet je bij de Europese fabrikanten aankloppen. Stations zijn enkel hier populair.
@harrie: een SUV is een stationwagen, alleen een beetje opgehoogd.
@mashell:
Maar dan minder ruim, en slechtere cw waarde dus range, en duurder want hip ofzo.
@harrie: klopt. Ze zijn zwaarder dus meer auto en dus duurder.
Maar het is de schuld van de mensen zelf, zij klaagden dat er zo hard in wijk gereden werd, de gemeente legde daarop drempels aan, zij kochten een SUV zodat ze niet hoefden af te remmen voor de drempels.
@mashell:
Marges op SUV’z zijn veel hoger, geen geheim hoor, minder auto en meer gebakken lucht voor je geld dus.
Maar je krijgt er natuurlijk wel een ‘avontuurlijk’ imago voor terug, dat is ook wat waard als je verder een saaie lul bent. Dus het verkoopt als een malle.
@harrie: hahahaha lekker man. Ik vond hem goed.
@harrie: haha, ja helemaal gelijk! ’t Belet mensen nog maar nét om niet collectief zelfmoord te plegen omdat hun leven eigenlijk niet is geworden wat ze ervan hoopten. En dus kopen we maar onzin.
@harrie: Kan Youp van ‘t Hek er niet een Bucklertje over doen? Bereikt meteen de juiste doelgroep.
@harrie: Ga even zeuren bij de Europese merken. Buiten Europa worden stationwagens niet verkocht en daarom worden ze ook nauwlijks gemaakt door de merken buiten EU.
@fanboy: vroeger was juist de VS het land van de stationwagens. Ook in Europa populair de uitvaartbranche. Maar nu is in de VS alles SUV en daar gaan wij ook naar toe, een dure en zware stationwagen met een hoge tildrempel.
Doe maar model S, die heeft al bewezen dat hij goed (te definiëren naar eigen believen) is.
Zo. Die zijn er vlot bij. De Tesla S phase 2 is nog niet op de markt of er is al een kopie.
@baardmijt: vind ik ook, knappe Model S facelift.
@baardmijt: Mocht het je niet zijn opgevallen, de Model S is al aan Phase 2 bezig… sinds 2016
@citroen4life: phase 2? Heeft alleen een update op de voorbumper en gril gehad. Was echt nieuwe phase 2 van Tesla.
@citroen4life: Dat was me inderdaad niet opgevallen. Maar ik had kunnen weten dat een model dat in 2012 geïntroduceerd werd inmiddels al een facelift heeft gehad. Ik had natuurlijk model S2 phase 1 moeten schrijven.
Allebei niet, want EV.
Liever de Alfa uit de AB testvloot
Eerst zien in het echt en dan pas kiezen. Heb al in verschillende Chinese elektrische voertuigen mogen zitten en meerijden en was niet onder de indruk. Die dingen blijven nog altijd ver achter op bouwkwaliteit. Nu is een tesla geen toonbeeld van fit and finish maar die Chinezen zijn nog een stapje erger. Zat eens in een 1 jaar oude elektrische BYD en die viel al bijna uit elkaar van ellende. Teaser foto’s kan iedereen mooi maken, daadwerkelijk een fatsoenlijke auto bouwen is een ander verhaal.
@mopar: De Chinezen van nu zijn de Koreanen van 15 jaar geleden. De gevestigde orde heeft nog even de tijd. Daarna, als de kwaliteit van Chinese auto’s op Westers niveau is wordt het keihard concurreren op prijs en als er íets is waar China goed in is, is dat het wel.
@dare2think: Dat hoor ik nu ook al 25 jaar. Voorlopig bakken ze er nix van die chinezen.
@dare2think: Ik woon er al 5 jaar en hoop erg met je mee. De overheid is hier in ieder geval al hard op weg om de infrastructuur erop aan te passen. Laadpalen waren een paar jaar geleden niet te vinden in de grote steden en nu krioelt het ervan.
@dare2think: het kan ook sneller. Bij de mobiele telefoons lopen de Chinezen inmiddels voor op de Koreanen.
Lekker realistisch vergelijken ook met deze dik gephotoshopte tekeningen.
In ieder geval geen kopie.
Woooh wat een prachtige opvolger van de Citroen CX, meer gespierd maar zeker met CX genen. Cx waarde zal ook wel goed zijn, daarom ook deze carrosserie variant natuurlijk
Afwachten tot.het een jaar of 5 op de.markt is en dan kiezen. Net als bij fosiel, ga ik altijd voor het facelift of uitloop model.
Hmm.. dan is de Novat ME7 beter gelukt met een Porsche Panamera look.

https://www.autobild.de/bilder/plagiate-auf-der-auto-china-2019-14793081.html

@flyerbunch: Inderdaad! Wat mij betreft is het design in ieder geval bijzonder geslaagd. Zo mogen er meer komen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).