• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit rijdt het hoofd design bij Bugatti

Auteur: RubenPriest, gepost 20 september 2016 om 23:01 – 36 Reacties

Afbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij BugattiAfbeelding Dit rijdt het hoofd design bij Bugatti

Dit rijdt het hoofd design bij Bugatti
Achim Anscheidt, designer bij Bugatti, is een man met smaak.

Het mag geen verrassing zijn dat een medewerker van Bugatti in auto’s van het eigen concern rijdt. Achim Anscheidt is al 12 jaar werkzaam als hoofd design bij de ‘Franse’ autofabrikant en het is niet erg efficiënt om een Veyron of Chiron als daily te rijden.

Anscheidt is werkzaam vanuit Wolfsburg en doordeweeks forenst de beste man in een Golf GTI, of maakt hij gebruik van zijn fiets of de trein, aldus de Bugatti-medewerker in een interview. Niet erg spannend allemaal. Wel spannend is het weekendspeeltje van de designer. Op de vrije dagen stapt hij namelijk in zijn Porsche 911 SC uit 1981.

De Porker is gestript om zoveel mogelijk gewicht te besparen. De achterstoelen zijn niet meer, net als de verwarming, de radio en de oorspronkelijke deurhendels. De 911 weegt 820 kilo en volgens de designer stuurt de Duitser als een kart. De getunede boxermotor is goed voor 290 pk en schakelen doet Anscheidt door middel van een heerlijke ouderwetse bak met vijf verzetten.

De bijzondere Porsche is niet het enige pareltje dat in het bezit is van de designer. Ook een Bugatti Type 35 is een project van Anscheidt. Het gaat hier om een lange termijn restauratie die al meer dan 10 jaar aan de gang is. De Bug is voor zo’n 60 procent opgeknapt en dus is er nog een lange weg te gaan. Het complete interview met Anscheidt kun je lezen op de site van Porsche.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Een nieuw thuis voor Bugatti zonder Volkswagen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Bugatti, golf, gti, Klassiekers, Lichtgewicht, Porsche, Volkswagen

Vorig bericht: « De goedkoopste CL63 AMG (C216) van Marktplaats
Volgend bericht: Mercedes E-Klasse All-Terrain komt Volvo’s pesten »

Lees Interacties

Reacties

  1. macmiller zegt

    20 september 2016 om 23:04

    Voor iemand die van die gedrochten ontwerpt, heeft die nog best wel smaak.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      20 september 2016 om 23:11

      @macmiller:
      Ik zal een zo mogelijk nog simpeler reactie geven op uwes; als de man zijn ontwerp de Cw waarde van een blok beton zou hebben, zal de Bugatti moeite hebben om de 140 te halen.
      Dus is hij beperkt in zijn creativuteit.

      Login om te reageren
  2. arvid zegt

    20 september 2016 om 23:11

    Doe mij de type 35 maar i.p.v. De 911

    Login om te reageren
  3. kasplant zegt

    20 september 2016 om 23:12

    Opmerkelijk dat hij zijn 911 wel stript om het gewicht laag te houden maar dat de Chiron droog al bijna 2 ton in de schaal legt.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      20 september 2016 om 23:46

      @kasplant: Het zou erg knap zijn als een designer er zo even 900Kg af kon tekenen.

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        21 september 2016 om 03:43

        @torsen: haha :)

        Login om te reageren
      • nielsnl1 zegt

        21 september 2016 om 07:56

        @torsen: effe wat gummen toch?

        Login om te reageren
      • snorrie zegt

        21 september 2016 om 08:01

        @torsen: dat werkt ook beter met een gum.

        Login om te reageren
  4. jerudo zegt

    20 september 2016 om 23:16

    De verwarming gestript, als dit correct is dan is dit echt maar een zondags speeltje meer voor in de zomer.
    Voor de rest wil ik er ook wel zo eentje.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      21 september 2016 om 09:59

      @jerudo: Die boxer even goed opnaaien en het is snikheet in de cabine zonder isolatie.

      Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    21 september 2016 om 00:04

    Leuk om de verhalen achter ‘grote’ personen uit de branche te horen.

    Login om te reageren
  6. E550 zegt

    21 september 2016 om 00:07

    Dat snap ik dan weer niet. Iemand die zo belangrijk is voor Bugatti, iemand die zo verwisselbaar is (zonder een risico te zijn) rijdt een GTI naar zijn werk? Hij houd van snelle auto’s, anders had hij geen Porsche voor het weekend. Waarom dan geen nieuwe 911 of Panamera? Betaald VAG zo slecht, dat een van de belangrijkste personen van Bugatti in een GTI naar zijn werk moet rijden?

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      21 september 2016 om 05:17

      @e550: is gewoon heel normaal hoor, sommige mensen willen in het dagelijks leven gewoon iets “normaal” rijden. Kijk maar naar sainz die rijdt een golf, of raikonnen die rijdt een alfa romeo gulietta

      Login om te reageren
      • kapitein187 zegt

        21 september 2016 om 08:49

        @thefmanl: of naar mij, in m’n Golf 4.

        Login om te reageren
    • slickrick zegt

      21 september 2016 om 12:05

      @e550: er zijn veel meer dingen die jij nooit zult begrijpen……ik ken een hadjevol zeer welvarende mensen die in hele gewone auto’s rijden terwijl ze makkelijk iets van de bovenste plank kunnen rijden……….misschien dat ze daarom zo welvarend zijn.

      Aan de andere kant kom ik mensen tegen die in hele dikke auto’s rijden om vervolgens op zoek te gaan naar 2e hands bandjes omdat ze de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen……

      Die 911 van Achiem is wel briljant, zo puur en tijdloos, en iets waar hij zeker nog geld op gaat verdienen, dat gaat met een nieuwe 911 niet gebeuren (tenzij het een 911R is)

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        21 september 2016 om 15:42

        @slickrick: Dat zij misschien gewone auto’s rijden, is omdat ze niet zo veel om auto’s geven? Deze man werkt nota bene voor het merk Bugatti. Ik kan mij niet voorstellen dat hij het leuker vindt om in een GTI te forenzen dan in een Panamera of 911.

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          21 september 2016 om 20:38

          @e550: oh maar er zijn nóg veel meer redenen om niet in een dure auto te rijden als miljonair….weinig interesse in auto’s is vaak niet de reden. Het heeft meer te maken met discretie en uitstraling.

          Login om te reageren
  7. milieumeneertje zegt

    21 september 2016 om 00:13

    Grappigg hoe de man blijkbaar op twee verschillende manieren tegen autos aan kijkt. Aan de ene kant een gestripte auto met niet bijzonder veel pk’s die rijd als een kart. En aan de andere kant een auto met pk’s in overvloed die ook zwaar te noemen is.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      21 september 2016 om 07:44

      @milieumeneertje: Het ene is zijn persoonlijke smaak, het andere wat zijn opdrachtgever van hem verlangt. Ik ben constructeur voor een bussenfabrikant, maar in mijn garage heb ik toch een iets lichtvoetiger wagentje staan.

      Login om te reageren
  8. oetelaar zegt

    21 september 2016 om 00:15

    De foto’s zijn allemaal wel erg gestyled, maar daar verdient de man dan ook zijn brood mee. Ben geen fan vd hedendaagse Bugatti maar kan zijn werkplek met uitzicht op een iconische auto wel waarderen.

    Login om te reageren
  9. fmgarcia zegt

    21 september 2016 om 00:49

    Het lijkt soms of niemand hier de bedoeling van de laatste twee Bugatti’s begrijpt. Het zijn gewoon geen auto’s voor het circuit meer zoals vroeger. Net als een Golf gti waar hij mee naar zijn werk rijdt. Ruim voldoende en mocht meneer zin hebben in wat leuks pakt hij de Porsche. Doe mij die ook maar ipv de Veyron of Chiron. Al is het wel het ultieme reismiddel voor 1000 km snelweg. Maar dat is een Golf gti ook

    Login om te reageren
  10. crusader zegt

    21 september 2016 om 01:51

    Filmpje van hem met zijn Porsche is al ouder: http://youtu.be/eAY5fRglsb4

    Login om te reageren
  11. ehnl zegt

    21 september 2016 om 02:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. crusader zegt

    21 september 2016 om 02:03

    Geweldig filmpje van hem met zijn Porsche: https://m.youtube.com/watch?v=ugnsf5Kw8So

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      21 september 2016 om 10:02

      @crusader: Thx, inderdaad prachtig. Heerlijke wagen!

      Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    21 september 2016 om 02:50

    Leuk om te lezen..

    Login om te reageren
  14. imaginenl zegt

    21 september 2016 om 04:08

    Waarom zou deze ontwerper moeten rijden wat hij ontwerpt? Ik woon als architect ook in een heel ander huis dan ik ontwerp voor mijn opdrachtgevers. VW vraagt een hypercar met overvloed aan pk’s en dan komt er iets als een Veyron uit. Kan me voorstellen dat meneer ooit carte blanche heeft gekregen om eens wat leuks te doen. Wellicht zou er dan iets uitkomen met de specs van z’n prive 911

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    21 september 2016 om 04:10

    Hier het bijbehorende filmpje van zijn 911:
    http://youtu.be/eAY5fRglsb4

    Login om te reageren
  16. tenaci zegt

    21 september 2016 om 07:43

    Ik snap dat hij ‘iets van het concern’ rijdt. Maar zou het niet veel gaver zijn (en Frans verantwoord) als de beste man geen Porker in de garage had staan maar een Facel Vega HK 500?

    Login om te reageren
  17. frederik zegt

    21 september 2016 om 07:45

    Dat is helemaal geen 911 uit 81. Tenzij hij hem a la Singer van de oude lichtunits en bumpers heeft voorzien. Wel een gaaf ding.

    Login om te reageren
    • v60germany zegt

      21 september 2016 om 08:22

      @frederik: het leek mij alle kenmerken van een T te hebben, de raamrandjes, spiegels, motorkleprooster, enz.
      Enkel die stuurkolom brengt me aan het twijfelen…
      Overigens mooie auto, goeie hoogte icm die wielen.

      Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 september 2016 om 08:33

      @frederik:
      Als je wat thuis bent in elfjes zal je wel zien dat het koetswerk achteraan de breedte heeft van een G-model (kwam in navolging van de 2.7RS). Zal dus inderdaad om een ombouwprojectje gaan waarbij een G-model de ‘long hood’ en knippers van een vroeg elfje heeft gekregen…

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        21 september 2016 om 10:05

        @stijnb: Inderdaad, vergelijkbaar met Singer dus (al gebruiken die de 964 als basis als ik het goed heb).

        Login om te reageren
  18. thearchitect zegt

    21 september 2016 om 10:21

    En de man was vroeger dus een acrobaat/stuntman op een motor.
    en nu ontwerpt hij Bugatti’s ?
    Dan ben je wat mij betreft een held. Punt.
    http://files.porsche.com/filestore/image/multimedia/none/christophorus-issue377-article14-margin-04/normal/4897c993-39eb-11e6-8697-0019999cd470/porsche-normal.jpg

    Login om te reageren
  19. streetwell zegt

    21 september 2016 om 10:25

    Toch leuk om te lezen dat hij de fijne kneepjes van het vak heeft geleerd van Harm Lagaay.

    Login om te reageren
  20. kokusmakreel zegt

    21 september 2016 om 14:21

    Grappig dat Bar25 en Katerblau genoemd worden… Man, Man, Man wat heb ik daar mooie tijden meegemaakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North