Dit straatlegale racebeest staat te koop in Amsterdam

Auteur: , 69 Reacties

Pak er alvast een stoel bij, want deze occasion heeft een machtig prijskaartje.

Die P1 LM was een strakke actie van McLaren. Deze straatlegale versie van de P1 GTR is omgebouwd door Lanzante en is dan ook geen officieel model van het merk uit Woking, maar de toko van Ron Dennis heeft er wel mooi een flinke bak publiciteit mee binnengehaald.

Kennelijk is de vraag naar dit monster behoorlijk groot, want de cowboys van het Amsterdamse Wongs Trading Company zetten een pikzwarte P1 LM online voor de lieve som van 3.993.000 euro! Een hoop geld dus voor een auto waar je nog steeds niet mee naar de Ap kunt voor een halfje wit, al heeft de P1 LM mogelijk potentie om in de toekomst (nog) meer waard te worden.

Deze auto is goed voor 1.000 pk bij een gewicht van slechts 1.285 kg. Verder zijn de uitlaten groot genoeg om enkele boodschappen in op te bergen en bij thuiskomst zijn je afbakbroodjes meteen warm. Bovendien zijn er slechts 50 P1 GTR’s gebouwd. Als, zeg, 20 procent wordt omgebouwd naar straatlegale LM-specs, ben je er dus nog steeds zeker van dat je kindje een zeldzaamheid blijft.

Dank aan Maurits voor het tippen!



69 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Als hij gifgroen was had ik m’n spaarpot aangesproken (en een spiegel kunnen kopen). Maar dit is mij te zwart/saai
@beemerc: Beetje discriminerend van je. Alles is minder wit klinkt dan weer wel goed. Met jou tekst moet je uitkijken dat mevrouw Simons niet om de hoek komt
@lekkerlinksrijden: ach als ie alleen een spiegel kan kopen komt ze sws niet om de hoek gezet, mocht dat wel t geval zijn had ze haar “principes” wel aan de kant gezet. Heks.
@str8six: als hij er nou nog wat kraaltjes bij zou doen…
Pas nou op Gulli!
@beemerc: ik geef je 5% ik wil als je hem verkoopt over 25 jaar graag 5% van het verkoop bedrag.
@dutchcorvette: dat is een beste pot geld!
Ik denk als die f1 geproduceerd gaat worden dat de p1 niet zoveel meer waard is
@bartjeeh: Maar dat gebeurt niet.
Met verroeste uitlaatjes..
Heel dik!
Zet maar voor de deur!
4 miljoen zuruverdiende eypo’s achterlaten bij een of andere vage handelaar met een flutwebsite en foto’s gemaakt door een aardappel?
No f*cking way!
@bmwmpower:
Wat is er mis met die foto’s dan? Je ziet toch alles wat je moet zien?
En vage website, ach ja, dat zou voor mij never nooit een dealbreker zijn… Het gaat toch om de auto? En ik neem dat je eerst ff kennismaakt met zo’n toko. Voelt het niet goed, ga je weg. Maar om het nu af te laten hangen van een website……
@rob: Als jij je voordoet als uitmuntende auto handelaar, gespecialiseerd in exclusief en duur spul, dan verwacht ik ten minste een fantastische website met duidelijke tekst. Allen punten, komma’s, hoofdletters op de juiste plek. Een mooi portfolio van ‘echt’ verkochte auto’s en plaatjes van het internet.
Daarnaast verwacht ik ook een mooie foto serie waarin de auto tot zijn recht komt, en geen vage foto’s in een loods met verkeerde licht inval etc.
Van een auto als deze wil je alles eerst op foto’s bekijken.

Maar, Rob, als jij die toko even binnenloopt en besluit “nee” te zeggen tegen een of andere handelchinees voor een 4 miljoen kostende raceauto, dan is dat ook goed.
@bmwmpower:
Hier, bekijk deze site eens en geef je oordeel: http://www.hietbrink.com/
Da’s de site van een Haaksberger. Hij restaureert miljoenen kostende klassieke Ferrari’s. De meest gefortuneerde autoverzamelaars over de hele wereld weten zijn werkplaats te vinden. Een ontzettend grote meneer in dat wereldje. Zijn telefoonnummer staat in de rolodexen van mensen die niet kijken op een tonnetje of twee, drie aan restauratiekosten…

Ergo; een website zegt niks….. Uiteraard is het voor ons Autobloggers natuurlijk leuk dat alles spik en span op de foto staat, maar ik denk niet dat de gemiddelde Autoblogger een potentiële klant is voor deze bolide.
@rob: De eerste indruk telt, niet waar?
@bmwmpower:
Uiteraard, maar wat geeft de doorslag? Een kekke website of opgebouwd vertrouwen?
Iets wat vier miljoen moet opbrengen is niet echt een kwestie van click and buy.
@rob: Wat de doorslag geeft? Ik denk een combinatie van beide.
Vertrouwen is absoluut belangrijk en dat bereik je door goed werk te leveren en discreet te blijven.
Maar ben je het wel met me eens dat als je zo’n auto verkoopt, je best even een leuke locatie had kunnen vinden om indrukwekkende foto’s te maken?
Dat bij een bezichtiging de auto in een loods staat, maakt verder niets uit. Het ging me meer even om de eerste indruk van deze advertentie.
En die is matig.
@bmwmpower: Er staat ook nergens op de site dat je eerst een aanbetaling moet doen ofzo. Dus het lijkt mij geen scam. In dat geval zou ik dus altijd eerst contact met het bedrijf opnemen. Dan een bezichtinging etc. Wat maakt dat uit of het in een loods is. Als alle papieren kloppen en alle andere zaken in orde zijn is het toch prima?
@bmwmpower: elke kilometer die je met deze wagen maakt kost gewoon geld. Duizenden euro’s afschrijving. Dus naar een foto locatie rijden doe je niet zomaar.
Overigens heb ik met handelaren die dat wel doen ook wat moeite, wat moet er verbloemd of mooier voorgesteld worden dan het is?
Bovendien hoe krijg een wagen als deze op de foto zonder ook talloze autospotters op de foto te krijgen? Gewoon in de hal.
@bmwmpower:
En de eerste indruk die potentiële klanten van Hietbrink krijgen gaat niet via zijn website. Hij wordt aangeraden door iemand die zijn Ferrari in nieuwstaat heeft teruggekregen. Vertrouwen, daar gaat het om. Als je een telefoontje koopt beperk je je inderdaad tot een website. Maar zodra het ietsiepietsie duurder wordt gaan andere factoren een doorslaggevende rol spelen.
@Rob: het is een handelsonderneming, geen dealer.
Handelsondernemingen hebben vaak simpele websites, er staat wat er moet staan en meer niet.
@BmwMPower: van de eerste de beste 14e-hands 3-serie zou ik daar wel schrikken, maar van deze auto die zó exclusief is en bekend mag ik aannemen dat de complete historie wel op internet terug te vinden is. Als hij een keer een stoeprandje heeft gepakt en daardoor niet meer lekker spoort was dat in allerlei media breeduit aan ons verteld. Denk dat je deze auto redelijk veilig van elke handelaar kunt overnemen.
Dus eigenlijk betaal je 4 miljoen voor een hybride met roestige uitlaten?
@ouweroestkar: dat is geen roest! Het is een of andere coating
@mrrallycross: Jaja… De wagen is zeker ook van een oud vrouwtje geweest?
Ligt het aan mij of zit er schade op het rechter achter spatbord?
@dimitricalitri: reflectie
@marijn90: nu je het zegt. Komt waarschijnlijk omdat de foto’s met een telefoon uit 2001 gemaakt zijn.
Een auto van 4 miljoen en dan dit soort foto’s…jaja. Zet dan op zijn minst die troep in de hoek aan de kant man.
@cpp1:
Ik snap oprecht niet wat er mis is met de foto’s…. Wat wil je dan, een uitgebreide fotoshoot met ultrasonische HD/3D/CGI/Filter/etc.etc. foto’s van het McLaren logootje? Wat voegt dat precies toe en voor wie precies?

En rommel? Je bedoelt die trap en een paletwagen? Dat is toch gewoon af en toe nodig in een bedrijfspandje?
@Rob: jij snapt er helemaal niets van. Retail is detail beste man. Een auto verkopen van 4 miljoen in een rommelige obscure hal…laat me niet lachen. Heb zelf een bedrijf in vastgoed en projectontwikkeling, indien je zaken verkoopt die een grote waarde vertegenwoordigen, dient alles te kloppen en perfect te zijn. Alleen dan krijg je de hoogst mogelijke prijs. Dus daar hoort in het geval van deze auto ook een goede foto locatie en goede foto’s bij. Dat is het eerste contact met de klant.
@cpp1:
Maar hoe sluit je uiteindelijk de deal? Toch niet via de chatbox op je website?
@rob: Toch even reageren;

Vent. Als ik op marktplaats zoek naar een auto voor max 3500,- dan verwacht ik geen wereld foto’s. Wanneer er een Audi aangeboden word voor €70k dan wil ik foto’s met details. Waaraan je ziet dat er werk aan verricht is om de auto zo goed mogelijk in beeld kan worden gebracht. Wanneer iemand 4 fucking miljoen euro voor een auto vraagt, wil IK en 99% van de andere geïnteresseerde geen één pixel kunnen aflezen van de foto’s. Alles moet tot in detail in beeld gebracht worden. En dan inderdaad die website. Wat een grap. Als je een trading company bent, zorg er dan voor dat je website meer waard is dan menig auto die je te koop hebt staan. Zo’n website kan mijn neefje van 15 nog in elkaar flansen, want dat is het. In elkaar geflanst.
@screamgt: Oh, en verder ben ik er van overtuigd dat deze toko een cover-up is voor wat voor een vieze praktijken dan ook. Dat de fiscus hier nog niet in binnengelopen :’).
@screamgt:
Of, het is maar een idee, je bekijkt de auto in het eggie. Waar je met je eigen ogen kunt zien of de auto aan jouw wensen voldoet of niet… Geen enkele intergalaktische fotoshoot die het wint van je eigen ogen.

Het lijkt mij trouwens niet ongewoon dat auto’s als deze via een “netwerk” verkocht worden. Mond tot mond reclame. Je vaste klanten eens rondbellen. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel. En aan de naam van het bedrijf te zien is het een Chinees. Wie weet worden de auto’s die deze toko aanbiedt wel allemaal richting China verscheept. Weten jij en ik veel…. Ik ken de toko niet. De mensen die er toe doen waarschijnlijk wel….

Maar ook jou verwijs ik door naar de site van Hietbrink (is gewoon een mooi voorbeeld). Die restaureert auto’s die miljoenen euro’s waard zijn. Reken maar dat zijn facturen in de tonnen lopen. Iedereen die daadwerkelijk serieus geïnteresseerd is in zijn werkplaats weet hem wel te vinden. En zijn website kon door je neefje van drie in elkaar gezet worden……
@screamgt: Mensen die shoppen in deze prijsklasse vliegen een mannetje in die dat ding van top tot teen bekijkt. Die interesseert geen neuk hoeveel pixels die foto’s hebben. Dit soort auto’s worden zo zelden aangeboden dat wanneer je er 1 wil, die dealer van ondergeschikt belang is. Waarschijnlijk spreekt de nieuwe eigenaar die lui niet eens. Wordt allemaal gedaan door lokale tussenpersonen.
@screamgt: vent2 de potentiele koper van dit soort spul zoekt zelf niet, maar laat zoeken. In het kader van ‘Find me a GTR LM’. Daar hoeven dus helemaal geen perfecte plaatjes, locatie en tekst bij.
@rob: Ja Rob, jij snapt er niks van man. Sjonge Jonge zeg. Kun je wel met die Hietbrink aankomen maar die snapt er ook niks van hoor. Daarom bestaat die man al zo lang en komt Ferrari Classiche bij hem vragen hoe ze bepaalde stoelen moeten restaureren. En die foto’s, die moeten minstens gemaakt zijn met een spiegelreflexding van 8k. Want anders hoef ik die auto niet. Dat ik een paar miljoen te kort kom heeft daar niks mee te maken hoor. Komt puur door de foto’s. En de website natuurlijk. 2016 en ik kan niet een online een werkplaatsbezoek in plannen. Dat kan zelfs al bij KwikFit man.
@e34m5touring:
Hietbrink staat niet eens tussen de ANWB garagereviews. En hij is zeker ook niet aangesloten bij de BOVAG! Gevalletje JetCars 2.0 die Hietbrink….
@Rob: Setje Cromodora rally wheels voor 50.- sla ik niet af ;)
@cpp1: Wat een ramp zeg… foto’s zijn prima :
Doe mij die blauwe in de hoek maar, heb ik mijn handen al vol genoeg aan denk ik zo. On-topic. Wat een heerlijk apparaat zo in het zwart, samen met die militaire lampen van laatst en ik kan zo de superheld uithangen. Alleen mis ik dan nog net de afstammeling van de rijke erfgename. Nou vooruit misschien ook het fysische gedeelte…
@jpoers: Was ook exact mijn gedachte. Die Clio lijkt me leuker. Deze P1 vouw ik toch om een boom.
@berlinetta:
Het scheelt dat bomen op het circuit over het algemeen achter een vangrail of hek staan ;-)
@rob: Maar dat is niet het geval op de weg naar het circuit ;) Want deze P1 LM rij je uiteraard zelf naar het circuit toe.
@berlinetta: kijk jij snapt het. Zelfde als met de motorfiets. De echt buikschuiver is niet aan mij besteed. Met een 500/600cc naked komen die bomen ook redelijk vlot voorbij.
Wat een feest dat zo’n wagens gewoon de openbare weg op mogen! Aan de nieuwe eigenaar: gelieve dagelijks te gebruiken! Denk voor een keertje niet aan het geld maar wees gewoon een held…
Wat heb je er aan … erg praktisch in NL …
@dutchoutlaw: Moet elke auto een praktisch voordeel hebben in Nederland? Dan zijn zowat alle sportauto’s overbodig.

OT: Bruut apparaat zeg.. Erg sinister. In de USA worden ze vanaf 5,5 – 6 miljoen dollar aangeboden. Goede investeringsobject.
@paganizonda760nc: Ik heb het alleen over dit soort auto’s. Dit is gewoon extreem.
@dutchoutlaw: Tja, het is wat je ermee doet. Dagelijks is het niet echt praktisch, nee.. Maar af en toe op een willekeurige circuit ermee racen. Of richting de Eiffel/Ardennen/Alpen. Ik teken ervoor.
Even een nieuw stukje rioolpijp om die uitlaten heen schroeven en hij staat er weer mooi bij!
De vloer geeft me wel zo’n JetCars gevoel. (Zegt natuurlijk geen reet die vloer, maar toch)
Mooi is anders, maar waarschijnlijk is dit wel een van de bruutste hypercars die je kunt kopen voor op de openbare weg. Alleen Koenigsegg bouwt machines die deze kunnen evenaren.
Voor de mensen die langs willen, de p1 GTR staat in Almere, niet in Amsterdam; Dat is alleen een kantoortje.
@ghost: Waarom meld je zoiets?
4 miljoen…ik vraag me sterk af of deze nog veel in waarde gaat stijgen, vind het een bizar bedrag. Het stuur vind ik een afknapper. Het zal zeker allemaal echt racy de race zijn, maar vind het zo playstation. En eens met de kritieken op de foto’s. Kom op de foto’s die ik maakte om mijn wrakke 240 te verkopen zagen er beter uit.
Dit soort bedragen vind ik altijd onwerkelijk
Ziet er werkelijk niet uit, en waarschijnlijk doodeng om te rijden. En toch zou ik graag een rondje doen!
Ophouden met die zwarte velgen man man man pauperding
Verklaar mij maar voor gek, maar geef mij die Clio V6 maar ! Veel leuker. Klein bakkie, racemonster potentie, kekke looks en geen mogelijkheid om door Aliens ontvoerd te worden !
Toen McLaren in 1995 de 24 uren van Le Mans won met de F1 GTR, zijn er om dat feit te vieren 5 F1 LMs gemaakt, naar de 5 F1 GTRs die toen de finish haalden (1e, 3e, 4e, 5e, 13e). Om marketing-technische redenen (laat je niets anders wijsmaken) maakt Lanzante dus nu ook 5 P1 LMs, niet meer, niet minder.

Bij Lanzante zijn ze ondertussen bezig met nummer 28! (bron: peloton25. Ik ga niet uitleggen wie dat is) van de GTRs op kenteken te zetten, waaronder dus 5 LMs, die 60 kg lichter zijn dan de GTR en nog eens 40% extra downforce. De niet-straatlegale P1 GTR is dus zeldzamer geworden dan zijn broertje met nummerplaat.

Wat betreft deze P1, ik betwijfel of dit een LM is. Kijk eens naar deze plaatjes:
http://www.topgear.com/car-news/goodwood-fos-2016/mclaren-p1-lm-wildest-p1-all#5
@vincegail: waar het stuur dus duidelijk verschilt van de te koop staande P GTR, en deze, waar links van de linker ‘spoilermount’ een P1 LM logo is bevestigt, in zwart en het Papaya Orange waar (Bruce) McLaren bekend mee is geworden, en waarin de bovenvermelde
F1 LMs waren uitgevoerd (behalve die van de Sultan van Brunei, maar die van Ralph Lauren bijvoorbeeld wel). Dit logo zien we niet op deze P1.
Iedere keutel die ik sochtends draai is ook uniek. Toch wil niemand er 4mil voor neerleggen
Hangt ervan af.
Als jouw keutel in minder dan 7 minuten over de Nordschleife gaat, hoef jij nooit meer te werken gok ik.
@MauritsH: racekak?
De McLaren doet me niet zoveel, foute kleur en niet origineel. Maar ik vraag me wel af waarom al die kofferdeksels van die wagens in dat halletje open staan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).