Dit zijn 6 leuke private lease auto’s voor de petrolhead

Auteur: , 41 Reacties

Als het meer dan 100 pk mag zijn!

Volvo V60 T5 R-Design '19

Private Lease komt steeds vaker voor. We zien veel voorbeelden voorbijkomen. Meestal zijn dat de verstandige vijfdeurs hatchback uit het A- en B-segment. Onlangs konden we in het Autoblog Advies zien dat het ook zeker mogelijk is om een grotere auto te private leasen. Maar wat is er mogelijk als je een beetje leuke leaseauto wenst? Team Autoblog ging op zoek en kwam op deze 6 toppers uit op basis van private lease:

Mazda MX-5 RF SkyActiv 132 GT-M (ND)
Tsja, als je het hebt over fun, dan kun je niet om de Mazda MX-5 heen. De auto is alleen ontworpen volgens de Jinba Ittai-filosofie, wat Japans is voor de eenheid tussen een paard en zijn berijder. Het is vrij duidelijk wat men daar bij de MX-5 mee bedoelt. Alles is zo licht mogelijk aan de MX-5. Het kentekengewicht is slechts 1.005 kilogram! Mede dankzij het lage gewicht heb je aan de basismotorisering meer dan voldoende. Zo duurt de 0-100 km/u slechts 8,6 seconden. Eerlijk is eerlijk, in absolute termen is het niet razendsnel, maar de sensatie is er absoluut, mede dankzij de handgeschakelde zesversnellingsbak. De GT-M ziet er lekker dik uit en zit goed in de spulletjes, dus je hebt niet het gevoel dat je te kort komt. De RF-uitvoering van de MX-5 doet weliswaar een beetje afbreuk aan het puristische karakter, maar vergroot de dagelijkse inzetbaarheid.

Mazda MX-5 RF SkyActiv 132 GT-M (ND) '19

Fiat 124 Spider Lusso (348)
Zeg je Mazda MX-5, dan zeg je ook Fiat 124 Spider. De auto’s delen nogal wat techniek met elkaar. Toch hebben beide modellen elk hun eigen identiteit. Zo doet het koetswerk sterk denken aan de originele 124. Dat doen die Italianen toch waanzinnig goed: klassieke lijnen op een nieuw koetswerk. Niet alleen het koetswerk is anders, de motor is compleet afwijkend. De 124 Spider heeft een motorblok van Fiat origine. Het is de bekende 1.4 T-Jet motor met IHI-turbocompressor. Qua vermogen doen de twee niet veel voor elkaar onder. De Fiat heeft 8 pk méér. Qua koppel (trekkracht) is het verschil enorm: de Fiat heeft namelijk 240 Nm en levert dat al bij 2.250 toeren. De Fiat is dan ook een stuk sneller dan de Mazda: 0-100 km/u 7,5 seconden en een top van 215. Kijk, dat schiet lekker op.

Fiat 124 Spider 1.4 T-Jet Lusso (348) '19

MINI Cooper S (F56)
Uiteraard mag een hot Hatch niet ontbreken in een dergelijk overzicht. Het is misschien wel een de meest briljante uitvindingen in de geschiedenis van de automobiel. De MINI Cooper S is net als iedere andere MINI. Handig in de stad, volwassen genoeg voor snelwegritten en dankzij de derde deur lekker praktisch. De bank kan ook nog eens naar beneden geklapt worden als je iets meer ruimte nodig hebt. Tegelijkertijd is het echt een serieus rij-ijzer. Het weggedrag van een reguliere MINI is al uitstekend, maar bij de Cooper S is deze uit de kunst. De motor is een dikke 2-liter turbo, goed voor 192 pk. In een MINI! Aangezien de auto slechts 1.175 kg weegt, zijn de prestaties uitstekend: de 0-100 km/u sprint is alweer in 6,8 seconden afgelopen. Mocht je haast hebben op weg naar de wintersport: 235 km/u is geen enkel probleem.

MINI Cooper S (F56) '19

Audi A3 35 TFSI Pro Line S Tronic (8V)

Wil je een echt breed inzetbare cabriolet, dan moet je zeker kijken naar een Audi A3 Cabriolet. De grote attractie bij de A3 is natuurlijk dat deze een open dak combineert met vier zitplaatsen. Je kan met zijn vieren genieten van het fraaie weer! De vorige generatie A3 Cabriolet, met die hoge korte kont was niet moeders mooiste, maar het huidige model staat op het MQB-platform waardoor er meer mogelijk is qua packaging. De A3 Cabriolet is een fraaie cabriolet gebaseerd op de sedan, die een langer achterstuk heeft dan de Sportback. In vergelijking met Mazda en Fiat is de Audi meer een auto om te cruisen, maar dankzij de 150 pk sterke motor en S Tronic automaat komt je qua prestaties niet te kort. Pas alleen even op met de opties die je aanvinkt, of ga op zoek naar een interessante lease-aanbieding.

Audi A3 Cabriolet 35 TFSI  Pro Line S Tronic (8V) '19

BMW 420i Gran Coupé (F36)
BMW is al sinds jaar en dag hofleverancier van fijn sturende auto’s. De BMW 4 Serie is daar geen uitzondering op. Sterker nog, de 4 Serie biedt wellicht dat beetje méér. De auto oogt exclusief als een coupé, maar heeft gewoon vijf deuren. Het is dus ook nog eens een heel praktische auto. Op de (Duitse!) snelweg kun je met deze auto met turbomotor maar liefst 236 km/u, dankzij een 184 pk sterke 2.0. Deze is standaard gekoppeld aan een een achttraps automaat van ZF. Wel een dingetje om op te letten is de uitrusting. De leaseprijs is interessant op basis van een standaard 420i Gran Coupé. Nu is deze in principe redelijk rijk uitgerust, maar wil je de bijzondere opties, dan kan best een dure exercitie worden. Dat heeft ook een beetje te maken met de mogelijkheden: die zijn namelijk enorm.

BMW 420i Gran Coupé (F35) '19

Volvo V60 T5 R-Design
Hartstikke leuk, zo’n sportieve wegligging, maar als je een beetje mee wil komen op de betere autosnelwegen van Duitsland. Kan dat met een Private Lease auto? Jazeker, kijk eens naar deze Volvo V60. Van zichzelf is dat een strakke stationwagon, maar met de T5 motor heb je als bestuurder de beschikking over maar liefst 245 pk. Standaard is deze uitvoering uitgerust met een achttrapsautomaat van Aisin. De R-Design-uitvoering zorgt ervoor dat de V60 van zowel binnen als beter net even wat meer cachet heeft. Jammer dat ze ‘m niet leveren in Cream Yellow. Natuurlijk, je kijkt als snel aan tegen een prijs van 800 euro per maand en dat is niet goedkoop. Maar dan heb je wel een hele dikke en rijk uitgeruste stationwagon voor de deur staan.

Zoek je naar iets meer conventionele modellen met een gunstige prijsstelling, dan is het de moeite waard om te zoeken naar private lease aanbiedingen en als je dan toch aan het zoeken bent, doe je zelf niet te kort en zoek gewoon naast een leuke aanbieding ook naar een leuke auto!

Volvo V60 T5 R-Design '19



41 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Bij leuk voor een petrolhead denk ik toch al gauw aan iets met 4 cilinders…
@sanderp: 80% van de petrolheads rijd zelf een vier cilinder, inclusief mij zelf.
@sanderp: Nou dat komt in dit geval goed uit, want dat hebben ze allemaal.
@sanderp: Deze petrolhead heeft 6 cylinders…. helaas verspreid over 2 auto’s.
@b088y: heb 22 cilinders over 3 auto’s 😎
@astonmartindriver: 0 cilinders verspreid over 3 fietsen.
@sanderp: daar gaan we weer. Dat kan hier altijd wel worden geroepen, maar niemand koopt ze blijkbaar. Iedereen aan de 2, 3 en 4 cilinder. Inclusief de zogenaamde petrolheads op Autoblog.
Als ik de staatsoplichterij win ..

Dan huur ik ze allemaal ..
@lincoln: Laat de mensen toch een fantasie momentje kopen.
Wat is die V60 mooi zeg! Maar 800 euro per maand…. Ik zou dan toch voor een V50 T5 gaan…..
@dutchdriftking: dat is 2 maanden sparen dan.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1436373457-volvo-v50-2-5-t5.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
@hehe: mag het met R-line en een ton of 2 minder zijn?
@hehe: dan heb je ook meteen het mooiste bedrijf van Nederland te pakken
ald branded content,
plus waarom geen leukere auto’s met een beetje peeka, golf r- focus st- m2, s3 cabrio
Stuk voor stuk leuke(re) auto’s dan het spul dat je doorgaans op de weg ziet, maar misschien is het ook handig om er prijsvoorbeelden bij te zetten?
Bij AB hebben jullie een nieuwe sponsor zie ik
@lekkerlinksrijden: Gelukkig wordt het nog wel subtiel in je gezicht geslingerd! Oh nee, wacht…
@lekkerlinksrijden:

Ach jee ..
altijd weer iemand die denkt dat cruciale informatie een openlijke advertentie op zinloze levensverziekende abonnementen is ..

Zet lekker een alu-hoedje op ofzo ..
@lincoln: wat versta jij precies onder cruciale informatie?
@katoenboer:

Dat die vette bommetjes zijn waar niemand het bestaan van afwist ..

Maar nu tenminste wel ..
@lincoln: soms weet je gewoon niet of iemand sarcastisch is.
Was het zo’n grote moeite om er even een prijs bij te zetten?
@nopetrolnofun: 800 voor een Volvo;)
Met voldoende geld kan je elke auto prive leasen.

De vraag is of deze autotjes een betaalbaar iets zijn voor de gemiddelde private leaser van tegenwoordig?

Gezien uitspraken over kosten angstvallig vermeden lijken te worden en de afgelopen tijd het on de harverklap gaat over meuk van Mobility Services (private lease, shortlease, etc), lijkt het me handig om eens te gaan beginnen met het plaatsen van waarschuwingen mbt advertorials; dit begint inmiddels trekken te krijgen van marketing in plaats van journalistiek..
@sudbina:

Onzin ..

Kijk nou eens hoeveel knalpijpen er onder die Volvo hangen ..
Cheap-ass jaren 90 tuning is er nix bij ..

Waar moet ik tekenen ??
Nou job, zet m er maar op
misschien moeten jullie dat eens doen voor de rubriek Autoblog Autoadvies: een dagelijks inzetbare rijders auto. manueel, +200pk, etc
of een echte rijderssedan: manueel, meer dan 250pk, RWD, 5 of meer cilinders, plaats voor 4, …
@Jantje_555: Die vervolgens door niemand worden gekocht of geleasd, what a waste of time.

De reden dat het leeuwendeel dat rond rijdt 3 cilindertjes betreft, heeft vooral te maken met het feit dat de echte ‘rijders’ de echte rijdersauto’s niet kopen. Dat zou het proces van downsizen enigszins vertraagd kunnen hebben.

RWD
Atmosferisch 6 cilinder
50/50

Leuk voor in een comment, in het dagelijkse leven is er echter niks van waar.


Net terug van de Zweedse dealer (letterlijk, woon in Zweden) waar ik een order heb geplaatst voor een V60 Cross Country in de private lease. Nog maar weer eens bevestigd hoe bezopen de Nederlandse prijzen zijn. In mijn configuratie kost hij hier ongeveer 38.500 euro, exact dezelfde komt in NL op 64.000…. Maandelijse kosten komen op 500 euro, doet zeer maar is in onze situatie de beste optie.
@iamthestig: precies hetzelfde verhaal in Engeland. Vorige week bij onze vrienden geweest, na een korte gesprek over zijn nieuwe auto kwamen wij tot bedragen. Nieuwe full options Skoda superb voor 3 jaar en 30k km p.jaar betaald hij 300 pond p.maand! Deze auto in hetzelfde configuratie komt in Nederland op bijna €900! Prijzen in Nederland zijn echt belachelijk hoog. Het viel ons echt op dat daar veel nieuwere autos rijden en meer in sport uitvoering, tegenwoordig gemiddelde Nederlander mag blij zijn als hij nieuwe aygo kan betalen…
Leasen = huren = voor mensen die eigenlijk geen geld hebben maar wel dik willen doen.
@mwti: of mensen die wel geld hebben en elders hoger rendement kunnen behalen.
@flutterby:

Yeah right ..
@mwti: Niet mee eens, voor mijn situatie, jong gezin en geen familie in de buurt wonend ben ik volledig afhankelijk van een goed werkende auto waar ik altijd van op aan kan. Met een nieuw huis en de bijkomende kosten zit sparen voor een auto er niet in op dit moment. Private lease is de perfecte oplossing, ik rijd in een nieuwe auto die mij als het goed is niet laat staan, ik weet precies waar ik aan toe ben qua onderhoud/reparaties en ik kan een auto rijden van het formaat dat ik nodig heb in mijn dagelijks gebruik. Mijn maandelijks budget laat het toe, waarom zou ik het niet doen?
@iamthestig: eigenlijk heb je dus een te duur huis gekocht als je geen auto kan betalen. Vind ik toch een beetje triest. Vroeger deed je het gewoon met een oud gebakje en kwam je er ook. Welkom in de consumptiemaatschappij.
@tazmania: zijn er nog niet te dure huizen in onze mooie land? 😂
@tazmania: Nee ik denk niet dat ik een te duur huis heb gekocht want met alle maandlasten kan ik prima uit. Ik zou de 500 euro voor mijn lease natuurlijk ook opzij kunnen zetten dan zou ik over 5-6 jaar eenzelfde auto kunnen kopen als ik nu al rijd. Alleen moet ik dan wel die 5-6 jaar overbruggen met minimale kosten aan een auto om te kunnen blijven sparen.
@iamthestig: Maar is een tweedehandsje dan geen optie? Als ik jouw verhaal lees, lijkt het alsof je alleen maar nieuw wil rijen.
@berlinetta: op het “niet aandurven een tweedehands te rijden” heeft Dacia haar hele business model gebouwd. Dat is toch best een grote groep klanten.
@mwti: zakelijk leasen = iemand anders zo gek weten te vinden die jouw autokosten betaalt. Dat is veelal gewoon de beste optie. Voor veel mensen is het alternatief een “youngtimer” wat meestal gewoon een eufemisme voor oud barrel is. Leasen, en dan vooral zakelijk leasen, is zo gek nog niet.
Ik mis een Yolo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).