Toepasselijk, niet?
Campers en motorhomes lijken alsmaar populairder te worden, maar lang niet iedereen zal bij een dealer kunnen vinden waarnaar hij zoekt. De Britse Steve North behoort zonder meer tot deze laatste groep. Hierom nam de beste man een aantal van zijn favoriete autobedrijven in de arm om zijn droomcamper te verwezenlijken. Het resultaat mag er zijn.
North, een ex-rallycoureur, gaat graag auto- en motorshows af in Groot-Brittannië en wilde per se een camper die goed aansloot op zijn levensstijl. Daar hij een specifiek idee had van hoe zijn camper eruit diende te zien, moest hij op zoek naar bedrijven die hem konden helpen zijn droom in vervulling te laten gaan.
De Ford-enthousiast die hij is, kwam hij uit bij MS-RT. Het bedrijf vergrijpt zich wat graag aan Ford-producten en racet daarnaast met auto’s van het merk in het Wereldkampioenschap Rally. MS-RT nam het uiterlijk voor zijn rekening en gaf de Transit Custom o.a. 18″ velgen en een guitige bodykit. De Transit staat tevens lager op zijn poten, maar dit moet het gebruik als camper niet in de weg zitten.
Het interieur is onder handen genomen door Wellhouse Leisure. Dit bedrijf heeft de sportiviteit van de buitenzijde doorgetrokken naar de binnenkant, maar op zo’n manier dat hij voldoende comfort biedt als camper. De bank, bijvoorbeeld, ziet er tamelijk extreem uit maar kan wel omgetoverd worden in een fatsoenlijke slaapplaats. Daarnaast heeft hij een prima keuken, inclusief een fornuis, koelkast en magnetron. Alles bij elkaar heeft het project North 77.000 pond gekost, omgerekend ongeveer 86.000 euro.
Ik ben meestal geen voorstander van dergelijke aanpassingen maar dit ziet er toch wel grappig uit
@chriscross:
Bestelbusjes kan je idd het beste standaard houden ..
Dat is nml origineel ..
Hoop ook dat die hype van Post.nl stickers op busjes snel voorbij is ..
Je camper ombouwen tot “rallyauto” omdat het zo lekker aansluit bij je hobby…
Tijd om mijn vriendin een paar vette memmen aan te laten meten !
@pielemuis: Tuning geeft geen meerwaarde bij inruil?, beter eentje zoeken die alles al heeft. ??
En dan met een 2.5t motorblok erin, is hij helemaal af.
Hij ziet er dik uit. Alleen ben ik bang dat met die platte bandjes een zompig grasveld al een flink probleem is……
Gave camper!
Echt niet, de camper van een echte rallykampioen (Coen Vink) en racecoureur ziet er zo uit
https://i.ibb.co/Gx3Mm87/42371014-10210680809931324-4167023935398871040-n.jpg
Ik houd het liever bij mijn VW T5 California Beach, met 204 pk TSI blokkie. Toch nog maar eens naar de chippert voor 270 pk dan, beter dat dan dat lillukke plastic!
@markos78: vergeet niet een aanhanger met olie en reserve fietskettingen mee te nemen
VAG is overpriced troep
@theblazerunner: overprized absoluut. Maar zelfs VW kan leren van hun fouten [insert foute 40/45-grappen hieronder].
Zijn de kastjes binnen ook verstevigd en voorzien van zachte bekleding, zodat alle spullen blijven waar ze horen (& heel blijven) als je een bocht neemt op de manier die bij het uiterlijk past?
De snelheid straalt er af
Sportieve looks?
Een door de hoeven gezakt hok met onderkin is een treffender omschrijving. Maar nog altijd een beter gezicht op de weg dan een caravan. Wil er best wat festivalletjes mee bezoeken!
Erg veel bijkomen zul je niet als binnen je maaltijd nuttigt. Eén blik op de stoelen en je maaginhoud komt terug naar boven.
Zo houd je als ex-coureur je gewicht een beetje op peil.
Zonder motor specs en tijd “um dér Ring” is dit ding wat mij betreft “een wijfje dat er niet slecht uit ziet als je de overtollige make-up weghaalt, maar waarvan je niet zeker weet of ze wel lekker pijpt”.
Of zoiets.
Doe mij dan maar een normale kampeerbus met een dikke motorfiets achterop!
heb een paar jaar geleden een vw california gezien in Duitsland met een bmw r1150s achterop
dat met een r1250gs zou ik echt wel willen
Alleen jammer dat er dan een motor in ligt die amper vooruit gaat…