Dit zijn de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio NRING

Auteur: , 41 Reacties

Nürburgring was te lang.

Niet alleen voor de titel van dit artikel, maar ook voor de naamgeving in zijn algemeenheid. Alfa Romeo presenteert volgende week in Genève twee speciale versies van de Giulia en Stelvio Quadrifoglio. Het gaat hier om zogenaamde Nürburgring-uitvoeringen. Beide auto’s zullen vallen onder het Turismo Internazionale-label van het merk.

Omdat beide voertuigen een record wisten te vestigen op de Nürburgring, leek het Alfa Romeo gepast om met een gelimiteerde variant te komen. De NRING-versies herken je aan de exclusieve Grigio Circuito-kleur en de ‘NRING’-badges. De auto’s komen standaard met keramische remmen, Sparco-racestoelen en een alcantara lederen stuurwiel. De zijskirts, spiegelkappen en stoelen zijn van carbon. Exclusief voor de Giulia Quadrifoglio NRING is de aanwezigheid van een carbon dak. Een audioset van Harman Kardon, actieve cruise-control en getint glas zijn tevens standaard onderdeel van het pretpakket.

Qua prestaties zijn de gelimiteerde NRING-versies gelijk aan de reguliere Quadrifoglio’s. De Stelvio Quadrifoglio NRING en Giulia Quadrifoglio NRING staan vanaf het tweede kwartaal van 2018 bij de Alfa dealer. Er worden van beide auto’s 108 stuks gemaakt. Prijzen zijn nog niet bekend.



41 reacties

Wauw, die computerspelletjes worden ook steeds realistischer! Mooie platen!
Man man man..
@zegheteens: Vooral ‘foto’ 2 is om te huilen. En dan de horizon maar flink schuin zetten om het nog maar iets van dynamiek mee te geven.
@zegheteens: Vandaar dan dat bepaalde mensen hier auto’s uit een spelletje vergelijken met echte auto’s….
Jammer van die zwart-wit foto’s.
Een paar mooie plaatjes die echt bij de Ring geschoten zijn waren te duur?
Dit zijn twee auto’s die kleur moeten hebben. Een donkerblauwe of rode Giulia is erg mooi. Maar zo in het grijs vind ik er niets aan. Zeker matgrijs.
@viezefreddyw: inderdaad geen mat lak op een alfa, want een alfa moet shinen.
Ik dacht dat deze vreselijke mat lak rage inmiddels wel dood was. Maar blijkbaar niet.
@mikje90: die rage is wel dood. Maar het duurt bij Alfa Romeo vaak nogal lang voordat ze iets doorhebben. De 159 heeft een opvolger nodig? Komt wel een keer. De Guilietta verouderd? Valt wel mee, Fiat verkoopt ook nog de punto. Giulia stationwagen? Kan niet we hebben alle productie capaciteit nodig om aan de vraag van de Amerikaanse markt te kunnen voldoen. Matte lakken uit? Bij fabriek in Milaan staan meerdere mat rode/roze Alfa147 op de parkeerplaats, dus zo uit kan dat niet zijn.
@viezefreddyw: ik vind het wel wat hebben, worden collectors items
Ik vind het jammer dat deze zogenaamde “specials” niks anders zijn dan een guilia of stelvio met een paar opties. Maak er dan echt een speciale (preformance)editie van, want nu kun je zelf ook die opties aanvinken. Waarschijnlijk een bak duurder ook.
@piquet1986:
Precies, helaas is dat met (bijna) alle merken zo. Het enige speciale is meestal het ‘1 of …’ plaatje bij de instap.
@piquet1986: Marketing. Dat is waar het om draait met deze ‘specials’.
@viezefreddyw: precies, de afschijving is waarschijnlijk wel een stuk lager, maar daar betaal je dan extra voor bij de aanschaf.
Een Alfa hoort rood.
@dutchdriftking: Ook mijn eerste gedachte. Tweede gedachte was: waarom Nurburgring en niet Monza/Fiorano. Misschien is dit het genderneutrale equivalent van een Alfa.
@silverarrow: staat gewoon in de tekst: Omdat beide voertuigen een record wisten te vestigen op de Nürburgring, leek het Alfa Romeo gepast om met een gelimiteerde variant te komen.
@ikleesookoverautos: Heb ik gelezen. Maar dat verandert niks aan m’n vraag. Normaal gesproken hebben de Italianen lak aan waar een ander z’n records vestigt, zij doen het in grande Italia. What’s next… Een Alfa Romeo Schwarzwald?
Wait a minute… dit zijn gewoon “bomvolle” Giulia Q en Stelvio’s, maar dan met matte lak en een plakplaatje..
Alleen dat carbon dak op de Giulia vind ik dan de moeite waard. Voor de rest zou ik er niet voor kiezen.
@berlinetta: de Giulia Q. heeft altijd een carbon dak, nu dan ‘naakt’ carbon voor de looks.
@alfalfa: Oh dat wist ik niet. Ik heb het liever mee gespoten dus dan vind ik deze specials al helemaal niet de moeite waard.
Zelfs GranTurismo ziet er realistischer uit. Waarom kappen ze niet een keer met die overbewerkte foto’s…
Schitterende auto’s! Als je een powersedan wilt dan moet je deze hebben. Voor het aankoopbedrag van een Giulia ga je bij ander Europees merk niet meer pk’s of een beter design vinden.
@rufctr01: de afschrijving zal alleen wel wat harder gaan…
@freezzr: denk het niet met deze gelimiteerde special editions.
@freezzr: ik denk dat het wel meevalt. De Duitse merken schrijven ook flink af en zijn veel duurder.
Ik mis de Alfa 159.. 😢
@toyotaprius: Dat is een Opel.
@karaya:
Omdat het onderblok van een paar benzinemotoren van GM betrokken werden….?
@karaya:

Daarom is ie tweedehands nog iets waard ..
@lincoln: Zijn Opel’s waardevast dan?

Ben er nog nooit één op Bonhams tegengekomen.
Ze zien er erg goed uit. Één puntje zijn de uitlaten, horizontaal vind ik mooier dan zo schuin gemonteerd.
Er zullen nog wel enkele ‘special’ editions komen voordat de facelift er komt in ca. 2021.
Ze zijn vroeg begonnen met de specials daar bij Alfa. Had de eerste niet verwacht voor 2020 om daarna in 2025 een opvolger te presenteren, om die dan in 2027 in productie te nemen.
Komt er nog een model tussen Veloce en Quadrifoglio? Er zit een dikke gat tussen 280pk en respectievelijk 510pk.
Alfa is leuk maar als ze ouder zijn als 5jaar mag je gaan dokken wat reparaties betreft.
@kermit123: dan heb jij net pech gehad denk ik! Met welk model heb je problemen gehad ben ik best benieuwd naar? Of heb jij op een feestje met je buurman gepraat? Ik rij veel in alfa’s van jaren 90 en 00 maar niet meer problemen dan andere auto’s van dat bouwjaar. In tegendeel ik heb niet voor niets mijn vierde aangeschaft. Mijn alfatje staat nu op 240k en is uit 2000 (stuk ouder dan 5 jaar zelfs) heb hem gekocht met 190k op de teller. Hiervoor een 147 en 156 gehad allebei benzine en allebei tot +250k gereden. Nog nooit zo goedkoop gereden (op brandstofverbruik na dan). Snap niet waar al die verhalen vandaan komen. Ik blijf het zeggen; elke auto heeft zo zijn minpunten qua betrouwbaarheid!! Toch blijft het gros van de mensen geloven in eigen verzinselen. Mensen zijn kuddedieren?
@kevin1989: Waarvan akte. Hehe dat is er uit. Opgelucht nu?
@kevin1989:

Zo zo .. dat zijn aardig wat distributie riempjes ..
@lincoln: hoort er nu eenmaal bij. Het gaat mij er uiteindelijk om dat ik privé een leuke auto rij met een verantwoorde tco:). Wat vind jij een leuke auto als ik vragen mag? Een Toyota aygo?
Ook in grijs meer dan begerenswaardig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).