
Goedkoop is iets anders.
Nu de Mercedes B-Klasse zich heeft ontdaan van zijn verouderde huid en een gloednieuwe pels heeft gevonden waarin hij wél kwiek voor de dag kan komen, zal de interesse in de praktische auto ongetwijfeld toenemen. Hierom is het maar goed dat Mercedes niet te lang wacht met het onthullen van de prijzen van de B-Klasse. De nieuwste generatie, die twee maanden geleden in Parijs werd gepresenteerd, landt vandaag in de prijslijsten.
Duidelijk is dat de nieuwe B-Klasse voor een hogere prijs dan zijn voorganger wordt aangeboden. Waar de vorige B180 nog aan te schaffen was voor minder dan 30.000 euro, betaal je nu 36.357 euro voor de goedkoopste B-Klasse. De Duitse automaker levert deze uitvoering met een 136 pk sterke 1,3-liter benzinemotor. Meer vermogen kun je krijgen tegen een bedrag van 38.545 euro. De B200, die dezelfde motor heeft, heeft 163 pk. Dieselen kan vanaf 42.330 euro. De B200d is voorzien van een 150 pk sterke tweeliter diesel. De B220d heeft eveneens dit tweeliter blok, maar hier produceert de krachtbron 190 pk. De duurste van de twee diesels kost 52.525 euro. De B-Klasse krijgt in al zijn configuraties een automatische versnellingsbak. Echter, waar de benzineversies een zeventrapsautomaat hebben, vinden we bij de diesel liefst acht verzetten.
De prijs van de B180d, waarover bij introductie ook werd gesproken, is vooralsnog niet bekend. De andere modellen, waarvan de prijzen al wel bekend zijn gemaakt, komen in februari op de markt.
Meer lezen? Bekijk HIER onze vergelijking met de oude B-Klasse.
Prijzig gebakje voor onze wouten!
@dutchdriftking: dieselprijs is niet bekend toch?
@ewoudhoed: er van uitgaande dat ze gewoon de 180d hebben
@ewoudhoed: € 1,39
@dutchdriftking: Bel de woute, bel de woute!!
@dutchdriftking: Die rijden toch in het uitgaande model?
@Edge: precies dit. Hetzelfde geldt voor de A6.
@dutchdriftking: Krijgen wel weer flink korting vanwege de grote hoeveelheid
@dees: klopt, en ze hebben het oude model gekocht
Ben benieuwd waar die 10K verschil tussen de 200d en 220d vandaan komt. Zal vast een succes worden die B220d.
@atrak: 1600cc renault motor 2000cc Mercedes motor
@mk7r: Begrijpend lezen, beide zijn twee liter blokken.
@atrak: Deze komt ook met en 1500cc diesel ,ga eens wat opzoek werk doen
@mk7r: de 1500cc is de 180d. Succes met uitzoeken ;)
@atrak: bij de A-klasse is het verschil iets minder groot maar komt de 220d tov 200d standaard met automaatbak, en aardig wat luxe die bij de 200d een optie zijn. Vermoed dat daar vooral het prijsverschil in bij deze B-klasse.
B for boring…
@henk_he: Vind je? Ik vind hem er best tof uitzien. Ik zou hem niet boven de A-klasse verkiezen, maar wanneer ik net even wat meer ruimte nodig zou hebben (wegens kinderen of zo) zie ik mijzelf best in deze nieuwe B-klasse rijden. In de juiste kleur en met de juiste velgen heb je dan best een mooie compacte MPV onder je bips.
@Edge: dit ziet er beter uit dan de 2 huppeldepup mpv van BMW
@Edge: een MPV tof vinden? Kinderen kunnen ook in een station…
@ikleesookoverautos: zijn ook mensen die een station vreselijk vinden
Het begint nu toch echt volledig uit de hand te lopen met die obscene prijzen.
@cpp1: de eerste signalen dat de hoogconjunctuur alweer kleine barstjes begint te vertonen..
Is die prijsstijging een directe oorzaak van de overgang van NEDC naar WLTP, of probeert Mercedes deze auto in het algemeen gewoon hoger in het segment geplaatst te krijgen?
Ik vraag me af of de prijzen in Duitsland en België net zulke grote stappen hebben gemaakt
@RRRobert: het is al vaker gevraagd hier om de prijzen vóór BPM te vermelden zodat er tenminste een goed vergelijk gemaakt kan worden, het is zo te zien nog niet aangekomen.
Op Autoblog krijgen we tenminste nog het aantal PK’s te weten, want er zijn websites die niet verder komen dan de grammen CO2 ?
@RRRobert: afroompolitiek. Gaandeweg worden de goedkopere uitvoeringen geïntroduceerd.
Flinek prijzen….denk dat het heeft te maken met de wltp….
Autos worden een stuk duurder hier door..
@brera22: Auto’s worden niet duurder door de WLTP. Alleen merken die de klanten jarenlang enorm voorgelogen hebben krijgen nu klappen dankzij de meer eerlijke berekening…
@svenska_aeroplan_ab: eens. Het belastingsysteem in NL bestraft extra CO2 uitstoot. Dat komt dan extra hard aan.
@svenska_aeroplan_ab: Consumenten moeten meer betalen voor de auto’s dus ze worden duurder. Feit.
Overigens was de belasting gebaseerd op een VERPLICHTE test en weigeren ze de boel aan te passen omdat de minister zegt dat auto’s niet duurder worden. Wat gewoon aantoonbaar een leugen is.
@lekbak: Nee hoor, er zijn best merken waar de prijzen gelijk blijven, omdat ze al jaren veel eerlijker zijn over de fabrieksopgaves. De belasting ia niet gebaseerd op een test, maar op de CO2 uitstoot. En ja, die volgens Europese richtlijnen bepaald worden ja. Maar het ene merk is daar wat ehhhm creatiever mee omgegaan dan het andere. Die mogen nu op de blaren zitten. Dus leuk geprobeerd, maar je redenering klopt van geen kant.
@svenska_aeroplan_ab: De belasting is gebaseerd op de co2 uitstoot die bepaald is doormiddel van een verplichte test. Deze test is echter totaal niet realistisch, maar dat is de wltp ook niet. Er is gewoon een andere manier van ontwijken van de regeltjes voor nodig. De auto’s die jij noemt zijn overigens jarenlang duurder geweest dan strikt noodzakelijk, terwijl ze gewoon gebruik hadden kunnen maken van de regeltjes.
Hoe dan ook is het een feit dat de meeste auto’s duurder worden, en is het ook een feit dat de meeste veel verkochte auto’s duurder worden. Tevens is het een feit dat de overheid nu meer inkomsten gaat krijgen van deze belasting.
Auto’s worden gemiddeld genomen duurder, dat is 100% zwart-wit en kan je domweg geen discussie over voeren. Het hoe en waarom is heel wat anders.
Ik zie op de dite van mercedes geen b180 voor onder de 30k en daar stata nog het vorige model.
Het rijk is hier lachende 3e. Allemaal belasting.
@brera22: zet in ieder geval meer zoden aan de dijk dan die € 7,- vliegtax
Das waar. Maffia belasting die Bpm. Gewoon lekker elektrisch gaan rijden en geen cent bpm en wegenbelasting
@brera22: dan liever mrb betalen.
Vind hem mooier dan de A. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
Wie betaald nou 10.000 euro voor een chipje? Het lijkt of steeds meer mensen een goede klap van de molen krijgen.