• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger SRT10 Concept naar SEMA Show

Auteur: Dennis, gepost 14 oktober 2008 om 20:09 – 35 Reacties

Dodge Challenger SRT10 Concept
Als het goed is, hoef ik je niet te vertellen wat de SEMA Show is. Deze korte auto show wordt ieder jaar in Las Vegas georganiseerd en verschillende automerken presenteren er de overtreffende trapjes van hun modellen. Zo ook Dodge die de Challenger SRT10 Concept meeneemt, een boegbeeld voor American Muscle.

De SRT-10 aanduiding kennen we natuurlijk al van de Dodge Viper SRT-10 en dus zal het je niet verbazen dat hetzelfde 8,4 liter V10 blok een plekje onder de motorkap van de Challenger SRT-10 Concept heeft gekregen. Dit volledig aluminium motorblok is goed voor 600 pk en 759 Nm koppel en zet in de Viper de naald in minder dan 4 seconden op 100 km/u.

Op de Challenger SRT-10 Concept is de motorkap van carbon vervaardig, maar dat zal waarschijnlijk niet worden doorgevoerd op het productiemodel. Verder hebben o.a. de remmen een upgrade gehad, zijn BILSTEIN schokbrekers gemonteerd, zijn sportstoelen geplaatst, is het interieur afgewerkt met carbon accenten en werd het dashboard voorzien van een rode startknop. De SEMA Show wordt dit jaar van 4 t/m 7 november gehouden.

Dodge Challenger SRT10 Concept

Auburn Hills, Mich., Oct 14, 2008 – The opportunity for SRT engineering to “one-up” itself comes to fruition with the 2009 Dodge Challenger SRT10 Concept. Power for the 2009 Dodge Challenger SRT10 Concept comes from the Dodge Viper 8.4-liter, all-aluminum V-10 engine with 600 horsepower and 560 lb. ft. of torque. It’s a vehicle that delivers the well-known SRT credo of benchmark performance. The Dodge Challenger SRT10 Concept includes a fresh coat of Tornado Red paint with a carbon-fiber deck lid and hood. The “shaker hood” is a nostalgic representation of the 1970 HEMI Cuda, giving the 600-hp Viper V-10 engine room to breathe. Brakes have been upgraded and BILSTEIN® shocks at all four corners improve handling balance. The interior boasts sport seats and carbon-fiber accents throughout and, of course, true to the Viper-powered vehicle lineage, a red engine start push-button in the dash.

Ook interessant!

  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, concept, Dodge, sema, srt-10

Vorig bericht: « Rechter maakt een einde aan fijnstofbelasting
Volgend bericht: Volkswagen Tiguan bodykit van Caractère »

Lees Interacties

Reacties

  1. ford zegt

    14 oktober 2008 om 20:14

    Lekker ik heb meteen die foto met de viper als wallpaper!!:D:D:D
    Laat maar komen het liefst ook met carbon motorkap.

    Login om te reageren
  2. edgar zegt

    14 oktober 2008 om 20:16

    SUPÈRR!!! vond de challenger toch al een topauto en dit is dan zo’n beetje supertop ofzo…VET!!

    ook betere velgen trouwens

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    14 oktober 2008 om 20:19

    Ziet er nogal eng uit. Begin te trillen op mijn stoel ;)
    HEEEEEEEEEEEEL bruut ding!! 600 pk!! Dat gaat wel vooruit denk ik zo

    Login om te reageren
  4. schavaan zegt

    14 oktober 2008 om 20:19

    Een koppel van 759 Nm op de achterwielen … Burn Baby Burn!
    En met de huidige euroloodvrij prijs van €1.345 per liter (bij de Firezone, dat wel) zeer geschikt voor woon-werk verkeer. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  5. thomas zegt

    14 oktober 2008 om 20:23

    hij is er niet op vooruit gegaan ;)

    Login om te reageren
  6. Mikeee zegt

    14 oktober 2008 om 20:27

    ubergeile porno dit.laat maar doorkomen.

    Login om te reageren
  7. MATSS zegt

    14 oktober 2008 om 20:35

    vet!en hij heeft een grappig spoilertje dus uitbrengen die handel
    en ook in Europa!
    wat zou de ringtijd zijn???

    Login om te reageren
  8. DonKilluminati zegt

    14 oktober 2008 om 20:51

    Over Amerikaanse auto’s gesproken nu op National geographic The Corvette factory

    Login om te reageren
  9. corrado vr6 slc zegt

    14 oktober 2008 om 20:54

    Ohh man! Super geil dit!!!

    Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    14 oktober 2008 om 21:01

    JJJJeeehhaaa!! Vet, Vetter,Vetst, wat een heerlijkheid wat een power met bijbehorende looks. Laat maar komen! Sema is the place to be.
    Burn baby burn.Heerlijk ook die nostalgische hoodscoop,wat een looks.
    Helemaal in het zwart aub! :)

    Login om te reageren
  11. ZwerverRoodbaard zegt

    14 oktober 2008 om 21:02

    Bruter dan bruut, vetter dan vet !! :P Heb nu alweer zin om menig filmpje van dit opgefokte monster te bekijken :D

    PS: Wat kan die ringtijd nou schelen met zo’n bak, met zo iets ga je voor de emotie niet voor de tijden ;)

    Login om te reageren
  12. Yellomello zegt

    14 oktober 2008 om 21:04

    Ik heb een nieuw bureaublad-achtergrond.

    Login om te reageren
  13. DJD zegt

    14 oktober 2008 om 21:13

    @MATSS: Hij gaat bij elke bocht waarschijnlijk helemaal vlak, zal dus niet zo spectaculair zijn… ;)

    Login om te reageren
  14. Willem zegt

    14 oktober 2008 om 21:17

    HEBBEN HEBBEN HEBBEN!

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    14 oktober 2008 om 21:18

    Hij lijkt iig echt op de Challenger, wreed. Met de kilowatts zit het ook wel goed, lijkt me zo.

    Kost ook zeker geen vreet in de US…

    Login om te reageren
  16. Mikeee zegt

    14 oktober 2008 om 21:34

    Hey lui, ik kan mij herinneren ergens te hebben gelezen (Edmunds ofzo?) dat de standaard Challenger ook gewoon een motorkap van carbon-fiber heeft. De twee parallelle zwarte “racing stripes” over de lengte ervan zijn juist afgedekte stukken alvorens de lak erop gaat.
    Zou ook kunnen dat alleen de R/T’s en SRT’s dit hebben ivm kosten.

    Login om te reageren
  17. babbaloerie zegt

    14 oktober 2008 om 21:47

    Ben ik de enige die 600 pk en 759 Nm een beetje weinig vind voor een 8,4 liter (!) V10 blok? Daar moet toch wel 800pk (ongeblazen) uit te halen zijn.

    Login om te reageren
  18. StefanVTS16V zegt

    14 oktober 2008 om 22:41

    @babbaloerie: Daar is het een Amerikaanse auto voor… Europese (premium)fabrikanten zouden zich schamen voor deze waarden uit zo’n gigantisch blok. ;-)

    Login om te reageren
  19. Grasmaaier zegt

    14 oktober 2008 om 22:45

    @ babbaloerie

    U weet dat dit een Amerikaan is en dit nooit zal gaan gebeuren ?

    Login om te reageren
  20. FERRARI_POWER zegt

    14 oktober 2008 om 23:01

    ferme bak !!!

    Login om te reageren
  21. FerryvD zegt

    14 oktober 2008 om 23:15

    Toch liever die viper die er bij staat :D

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    15 oktober 2008 om 00:25

    M O N S T E R

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    15 oktober 2008 om 01:17

    @ babbaloeri en StefanVTS16V:

    600hp/8.4liter = 71.4 hp/liter

    C63 AMG: 457hp/6.3 liter = 72.5 hp/liter

    DB9: 470hp/6.0 liter = 78 hp/liter

    Om maar eens wat te noemen. De Amerikanen bouwen over het algemeen geen hoogtoerige blokken, nee, daarom gaan de motoren vaak ook zo lang mee. :) En het houdt de kosten ook laag. Zo’n nieuwe Challenger is dan ook niet echt een absolute exoot a la paar ton lichter in de beurs.

    Login om te reageren
  24. clubbtraxx zegt

    15 oktober 2008 om 01:39

    De ‘Shaker’ hood is terug :-) Cooooool…

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    15 oktober 2008 om 03:37

    Lijkt vermorzelend snel te gaan worden. Foto 4 vind ik trouwens erg mooi; wat ziet een Viper ACR er toch bruut uit :o

    Login om te reageren
  26. W!d zegt

    15 oktober 2008 om 07:25

    ik heb de een srt-8 nog op nl kenteken gespot.. in het echt zeer indrukwekkend!

    Login om te reageren
  27. Demoniac zegt

    15 oktober 2008 om 09:51

    Niet over nadenken, gewoon in productie nemen!

    Login om te reageren
  28. sjazz zegt

    15 oktober 2008 om 10:57

    ehm… wat verbruikt ie… (just kiddin’)

    vette bak!

    Login om te reageren
  29. Hamburger zegt

    15 oktober 2008 om 13:25

    Moet er nog zand zijn?

    Login om te reageren
  30. marruk zegt

    15 oktober 2008 om 14:09

    Een SRT-10, zozo… daar had ik nog niet eens over nagedacht!
    Goed bezig, die Dodge-lui!
    In tegenstelling tot concurrent Chevrolet, die in plaats van met 10,
    met 4 cilinders de strijd aan willen gaan… help.

    Login om te reageren
  31. Benny1 zegt

    15 oktober 2008 om 16:13

    Tijdens 100% tuning ( ja sorry moest erheen ;) ) Stond er op de stand van KW-springs ook een geimporteerd SRT-8 Challenger in het zwart met HRE Wheels 22″, K&N filter dubbele dubbele uitlaat achter (helemaal fout).

    Nog even met de beste duitse man staan praten van KW (die net zoveel van de auto afwist als dat zijn engels te verstaan was), hij wilde hem alleen niet starten…. das dan wel weer beetje lullig.

    Waarvoor ik dit vertel, omdat de challenger echt Z N VETTE wagen is!! :)

    Login om te reageren
  32. Maurice zegt

    15 oktober 2008 om 17:53

    Bilstein!

    Login om te reageren
  33. sander zegt

    16 oktober 2008 om 00:29

    nee, gaat me toch net een stapje te ver, ik zou altijd gaan voor de geweldig mooie srt-8

    Login om te reageren
  34. Timmie zegt

    19 oktober 2008 om 21:28

    In geen 100 jaar gaat die in serieproductie: die zou de SRT-8 overbodig maken!

    Login om te reageren
  35. CL 65 AMG zegt

    11 november 2008 om 21:26

    Zucht… wie maakt de beste burnout. :X rechtdoor zal ongetwijfeld wel gaan maar in de bocht….!?!?!?!?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North