• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Viper Venom 1000 Twin Turbo SRT

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2007 om 16:00 – 69 Reacties

Dodge Viper Venom 1000 Hennesey


Hadden we laatst nog nieuws over de 2008 Dodge Viper SRT-10 met 600pk, dat is peanuts vergeleken met de prestaties van de Venom 100. Deze Viper van Hennessey heeft namelijk 1000pk en bijna 1500 Nm koppel…

Zo’n anderhalf jaar geleden schreven we al eens over deze Veyron beater maar dit ding is nog steeds erg hot. En zelfs in de tests komt ie er erg goed uit…

De Venom 1000 supercar heeft een topsnelheid van ongeveer 410 km/u en kost slechts $225,000. Tja, dan ga je toch twijfelen over die Veyron die hier in NL een flink stuk duurder is. En de Viper van Hennessey is daarnaast veel exclusiever dan een Bugatti, er worden namelijk maar 24 exemplaren gemaakt. Zelf spreken ze dan ook van “The fastest and most powerful limited-edition street car in the world“.

Performance
# 0-60 mph: 2.9 sec.
# 0-100 mph: 5.8 sec.
# 0-150 mph: 10.9 sec.
# 0-200 mph: 19.6 sec.

Includes
# Dodge Viper SRT10 Coupe or Convertible
# Venom 1000 Twin Turbo Engine Upgrade
# 522 CID Stroker Motor with 9.0:1 Compression
# Twin Garrett Ball Bearing Turbos
# Front Mounted Air-to-Air Intercooler
# VenomAero Body Upgrade (Front Airdam, Rear Diffuser & Spoiler)
# KW Lowered Suspension 2-Way Adjustable Stainless Steel Coil Over Shocks
# Brembo Upgraded Brake System
# Adjustable Traction Control System
# Quaiffe Extreme-Duty Differential Upgrade
# Hennessey Venom 7R Forged Aluminum Wheels – 19×10 front, 20×13 rear
# Michelin Pilot Sport 2 Tires: 275/30YR-19 front, 335/30YR-20 rear
# Limited Edition Connolly Leather Interior with Custom Embroidery
# 5-Point Racing Harnesses
# Hennessey Custom Floor Mats
# DVD Navigation System
# 2 Year / 24,000 Mile Warranty
# 1-Day Private Track Instruction with Brian Smith (1st Place Driver: 2005 ROAD & TRACK Standing Mile Shootout, 2004 CAR AND DRIVER Supercar Shootout)

Dodge Viper Venom 1000 Hennesey

Met dank aan Daniel voor de tip!

Ook interessant!

  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
    Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Dodge, Hennessey, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Hugh Grant levert Conti GT in vanwege pijnlijke ballen
Volgend bericht: MTM RS4 im schnee! »

Lees Interacties

Reacties

  1. S AMG zegt

    17 februari 2007 om 16:02

    vind de Veyron wel vetter en mooier

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    17 februari 2007 om 16:07

    dit is de eerste tunerwagen met 1000pk die ik ook echt interessant zou vinden als ik het geld had! :) hele brute bak! en een viper is redelijk comfortabel te noemen. ook is dit een inhoud waarbij het niet gek is als er zoveel vermogen uitgeperst wordt en die V10 kan het mits goed gebruik heel lang volhouden denk ik.

    zelfs de bodykit vind ik wel wat hebben :o :P !

    Login om te reageren
  3. 997 turbo s zegt

    17 februari 2007 om 16:09

    er bestaat geen veyron-beater.
    mss gaat ie wel 400 per uur maar dan zal ie nooit zo stabiel zijn als de veyron. en van 0 tot 100 gaat ie al trager dan de veyron. en volges mij is ie heus niet zo comfortabel als de veyron.
    geen veyron beater aldus

    Login om te reageren
  4. david USA zegt

    17 februari 2007 om 16:22

    Fuckin’ dik!

    @ alwood, de bodykit is zeker dik, zou alleen wel het Viper logo op de neus laten staan, dat is het enige minpuntje.

    Login om te reageren
  5. pt0x zegt

    17 februari 2007 om 16:23

    ik vindt dit persoonlijk weer mooier als de veyron :) maar vipers ben ik al heel lang gek op.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    17 februari 2007 om 16:23

    en gewoon 24,000 miles warranty. Moet je wel naar de USA ipv van Frankrijk. Verder vraag ik me af hoe het in de bochten gaat. Toch kijkende naar de prijs is dit erg interessant.

    Login om te reageren
  7. iceman zegt

    17 februari 2007 om 16:24

    zeker wat voordeliger dan de veryon en mooier en gewoon bruter en nog is sneller,ik vind hem wel stoerder dan de veryon,ik zou hem in het zwart nemen,bugati shit is verslagen als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  8. nibor zegt

    17 februari 2007 om 16:25

    wat een lelijk ding

    Login om te reageren
  9. deora zegt

    17 februari 2007 om 16:26

    dit is de eerste netjes afgewerkte Veyron killer die andere vond ik allemaal maar wat nep.

    Login om te reageren
  10. Fazzz zegt

    17 februari 2007 om 16:38

    filmpje iemand ?

    Login om te reageren
  11. Farzan zegt

    17 februari 2007 om 16:41

    eerst zien dan geloven =p

    Login om te reageren
  12. Roy zegt

    17 februari 2007 om 16:42

    Mja, dit blijft gewoon een Kia Rio met 1000 pk. Jeremy Clarkson zei al: het dashboard is net een in tweeen gezaagde rolemmer, zo slecht is het afgewerkt en zo goedkoop zijn de materialen. Deze auto kun je enkel in prestaties met een Bugatti vergelijken, de Bugatti is veel luxer qua interieur etc.

    Dan is er nog iets, de versnellingsbak van deze Viper zal nooit meer dan 30000 km meegaan, dan moet ie vervangen worden. De Bugatti kent dit probleem niet.

    Login om te reageren
  13. BuLLiTT zegt

    17 februari 2007 om 16:58

    Volgens mij heeft dat ding evenveel grip als een koe op kunstschaatsen. Levensgevaarlijk dat ding !!
    Een Veyron heeft dan nog 4 wielaandrijving maar dit…

    Een standaard Viper kan met 120 km/u in zijn 4 bij plotseling vol gas nog wielspin geven met koude banden, laat staan dit ding met het het dubbele aan vermogen.. sluit hier maar gelijk een dikke levensverzekering bij af

    Login om te reageren
  14. Fej zegt

    17 februari 2007 om 17:02

    Ik zou niet degene willen zijn die hier 400 per uur mee rijdt

    Login om te reageren
  15. bezem zegt

    17 februari 2007 om 17:07

    viper kills bugatti veryon yes.

    Login om te reageren
  16. Snuru zegt

    17 februari 2007 om 17:39

    haha geef maar hier test ik wel of ie 400 kan … ziet er erg stylisch uit verder .. alleen niet in geel .. en dit ding vind ik ook mooier als de veyron :)

    Login om te reageren
  17. Jappy zegt

    17 februari 2007 om 17:47

    Zo, ik vind dit eigenlijk een stuk mooier dan de Veyron! En die prestaties zijn ook erg vet!

    Login om te reageren
  18. bdllh zegt

    17 februari 2007 om 17:48

    en toch zou ik veel liever de veyron willen! Volgens mij spint dit ding nog de bocht uit zonder gas te geven.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    17 februari 2007 om 17:53

    Kijk, hier ziet dat kruis in de grille er wel goed uit, bij die Demon niet… De rest van de auto ziet er overigens ook prima uit! Eindelijk een échte concurrent voor de Veyron, ik twijfel alleen nog over de afwerking en materialen… (het blijft een Amerikaan)

    Login om te reageren
  20. M Freak zegt

    17 februari 2007 om 17:59

    Meer info kun je vinden op: http://www.seriouswheels.com
    Daar heb je volgens mij meer plaatjes en meer specs…maar t is wel in het Engels.

    Login om te reageren
  21. SamSam zegt

    17 februari 2007 om 18:08

    Amerikanen weet niets van tunen, cijfers zeggen niks…ik wil een laptest zien

    Login om te reageren
  22. Xemurai zegt

    17 februari 2007 om 18:11

    WRaahhh :D wat zou ik graag het geluid van dat beest willen horen!

    Login om te reageren
  23. lincoln mark8 zegt

    17 februari 2007 om 18:25

    america rules…….all the way

    Login om te reageren
  24. Remco zegt

    17 februari 2007 om 18:30

    Veyron sprint naar 100 in 2.5 sec! De Viper doet er 0.4 sec langer over. Maar daar merk je weinig van. Toch vind ik Veyron echt veel exclusiever, ook de techniek en materiaalgebruik is zeker veel mooier.

    Login om te reageren
  25. joeri zegt

    17 februari 2007 om 18:41

    deze viper is wel mooier als de standaard viper maar toch is de bugatti natuurlijk veel beter

    Login om te reageren
  26. SamSam zegt

    17 februari 2007 om 18:51

    @ Remco

    Weet je wel waar je het over hebt?

    Een Veyron tegen een scheef getunede Viper

    Login om te reageren
  27. Jonas zegt

    17 februari 2007 om 18:56

    Ik snap niet dat dit ‘de veyron killer’ wordt genoemd, qua prestatie kan hij er bijna aan tippe, maar qua looks, luxe, interieur etc komt hij niet eens in dee buurt!

    Login om te reageren
  28. L-M zegt

    17 februari 2007 om 18:57

    Kun je een Veyron gaan vergelijken met zoiets … Dit is gwn een te extreem opgefokte auto. Wss kun je niet een fatsoenlijk remmen met dat ding als je 410 rijdt…

    Login om te reageren
  29. jkl zegt

    17 februari 2007 om 19:09

    De veyron staat nog steeds op eenzame hoogte vind ik

    Login om te reageren
  30. SamSam zegt

    17 februari 2007 om 19:25

    @ jkl

    Vind ik ook en vooral een amerikaan kan hem niet daar vandaan halen

    Login om te reageren
  31. Florijn zegt

    17 februari 2007 om 19:37

    mooi tunewerk iig maar wel anders dan een veyron

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    17 februari 2007 om 19:39

    Geen gezeur over de afwerking jongens, deze heeft “Hennessey Custom Floor Mats”, Amerikanen hebben echt ook wel oog voor detail.. ;-)

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2007 om 19:50

    Hennessey heeft een zeer slechte reputatie. De wagens zijn zo betrouwbaar als een vrouw, en hij houd er praktijken op na die bijna crimineel zijn. Zo was er één klant die maanden op zijn Venom zat te wachten. Hij ontdekte dat Hennessey niet alleen nog niet begonnen was met de ombouw, maar dat hij de Viper van de klant had gestript voor onderdelen. Er is een thread op het Forum van de amerikaanse Viper club waar mensen hun horror verhalen i.v.m. Hennessey posten.

    Het zou anders wel een erg aantrekkelijke machiene zijn. Jammer van het vakmanschap. Maar aan de andere kant is het wel in lijn met de kwaliteit van de standaard Viper.

    Login om te reageren
  34. jasper zegt

    17 februari 2007 om 20:03

    man die is vet!!

    Login om te reageren
  35. Sebas zegt

    17 februari 2007 om 20:10

    Ik vind hem niet mooi, en de rede waarom de viper 1000pk heeft is door de enorm grote motor 8,6L!!!! daar kan iedereen 1000pk uithalen

    Login om te reageren
  36. Piero zegt

    17 februari 2007 om 20:53

    Lelijk hoor die vipers worden steeds lelijker

    Login om te reageren
  37. Punto zegt

    17 februari 2007 om 21:10

    I’m in love

    Login om te reageren
  38. Dirk zegt

    17 februari 2007 om 22:42

    Verschil is gewoon dat deze auto een getunede versie is van een Viper en de Veyron is gewoon zo als productie… En de Venom is nog lelijk ook ;)

    Login om te reageren
  39. June zegt

    17 februari 2007 om 22:46

    Ik word er niet koud of warm van geen één Amerikaanse auto. Leuk prestaties, maar blijft gewoon echt lelijk!

    Login om te reageren
  40. Y. zegt

    17 februari 2007 om 23:30

    Stel dat je zo’n ding in je garage hebt staan, naast je SLR, F50 en Veyron. In welke ga je dan ’t eerst rijden? Ik zou ’t wel weten: in de Venom natuurlijk, om ‘m meteen in te gaan ruilen voor iets anders.

    Login om te reageren
  41. Daniel a.k.a XploidVain zegt

    17 februari 2007 om 23:41

    Toch vind ik die zwarte mooier die ik heb gemaild^^
    En de Stats liegen er niet om hoor..
    Ik wil graag ff snel plaats nemen achter het stuur en het opnemen tegen de bugatti

    Login om te reageren
  42. mark zegt

    18 februari 2007 om 00:39

    Hopelijk hebben ze de remmen en het onderstel ook aangepast zodat dit de wegligging ten goed komt want dat willen die amerikanen bij getunde auto’s wel eens vergeten.

    Login om te reageren
  43. david usa zegt

    18 februari 2007 om 01:13

    Het is gewoon fuckin’ dik net als alles wat uit USA komt!

    Login om te reageren
  44. Dennis Asselbergs zegt

    18 februari 2007 om 11:23

    Dit filmpje geeft een aardig idee van wat het hier beschreven model zo’n beetje zal doen. Dit filmpje laat eerst een ouder model zien, daarna het nieuwe model, zonder hekspoiler, maar met 1100 HP. Loopt een krappe 218Mph…

    http://www.motortrend.com/av/features/112_0606_sf_standing_mile_viper

    Login om te reageren
  45. Nick zegt

    18 februari 2007 om 11:28

    De Viper (GTS) heeft een slechte naam op de baan.

    Bij Le Mans wil hij nogal weleens wegvliegen bijv.

    Login om te reageren
  46. Rolo zegt

    18 februari 2007 om 12:05

    Ik hoor iedereen wel van: volgens mij kan je niet eens remmen als je 410 rijdt of volgens mij is dat ding zeer onstabiel als je 400 rijdt.
    Maar wat weten jullie er nou van hebben jullie er al in gereden ofzo dat jullie het zo goed weten.
    Dus zeg niks voordat je iets zeker weet en ga niet dingen zeggen die nergens op gebaseerd zijn.

    Login om te reageren
  47. Nick zegt

    18 februari 2007 om 12:18

    @Rolo: Je kan natuurlijk ook artikels lezen over Henessey en hun producten, of kijken hoe de Dodge hun take-off (letterlijk) prepareert voor de volgende 24 heures de Le Mans.

    Login om te reageren
  48. Dennis Asselbergs zegt

    18 februari 2007 om 13:03

    @ Nick, De Viper GTS-R is in het verleden toch echt succesvol geweest. Tot en met 2002 kon hij nog aardig meekomen, niet gek voor een auto uit ’99. Lees het volgende stukje maar over de ex-Oreca Viper GTS-R van Zwaans Racing.

    http://www.zwaansracing.nl/car.php

    (of http://www.zwaansracing.nl/index2.html , the car)

    Login om te reageren
  49. Jonas zegt

    18 februari 2007 om 13:22

    Vele vergeten dat de veyron 4wiel aandrijving heeft en dit niet ge zult nog ne piloot mogen zijn om dit te besture ze :o

    Login om te reageren
  50. AlwinH zegt

    18 februari 2007 om 13:51

    Ja precies, 1000 pk op de achterwielen alleen. Dat lijkt me toch scary.

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    18 februari 2007 om 14:51

    zoals de rijder van de auto in het filmpje Dennis asselbergs al zegt: “zelfs in de 4e versnelling wil de achterkant nog uitbreken bij voluit accelereren, daarom moet je eigenlijk altijd short-shiften”

    Login om te reageren
  52. SamSam zegt

    18 februari 2007 om 15:37

    Wat is nou specialer een 1000 pk 2.6 inline six Skyline of een v10 8.3 (denk ik) twin turbo charged Viper?

    Login om te reageren
  53. T.G zegt

    18 februari 2007 om 15:39

    (A)haleluja(A)

    Login om te reageren
  54. Bartje zegt

    18 februari 2007 om 16:32

    1000pk … mooi
    1500nm… ook mooi
    Maar kan je met dit ding ook draaien?
    In vorige videofilmpjes gepost hier kreeg Jeremy de normale Viper al
    niet fatsoenlijk op de weg gehouden, wat moet dat dan niet met dit ding zijn?
    Daar ligt volgens mij dan ook het grote verschil, sprintjes zijn mooi,
    maar zet deze op circuit tegen een Veyron en ik denk dat hij alsnog ruimschoots
    verliest. Al zie’k wel dat ze een en ander hebben aangepast, volges mij
    zit de tractiecontrole constant in te grijpen… Miss een mooi duel?

    Login om te reageren
  55. Xpert zegt

    18 februari 2007 om 23:07

    Heren…

    Het is niet de bedoeling om deze auto te gaan vergelijken met een Bugatti Veyron…
    De Veyron is een auto die in een eigen dimensie zit waar bijna geen enkele autofabrikant bij kan.

    Kwa prestaties heeft de Viper wel 1000pk/1500 Nm en kan hij een top halen van boven de 400Km/h, maar zal hij nooit tippen aan de Kwaliteit/Status/Handling/exclusiviteit van de Veyron.

    Wel een knappe acceleratie, 3.0 sec naar de 100Km/h en dat met 1500Nm op de achterwielen…:)

    Login om te reageren
  56. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    19 februari 2007 om 11:18

    De veyron ziet er simpel weg gewoon niet uit vergeleken deze ”Pure American Muscle” machine!

    Op het circuit zal deze Viper het verliezen van de Veyron, maar the looks van de Viper trekken me meer aan dan de wat ronde en nogal bolle design van de Veyron.

    Login om te reageren
  57. H.J. Vaesen zegt

    19 februari 2007 om 11:23

    Junior, zucht.

    Dit is ordinair, de Veyron is stijl.

    Login om te reageren
  58. C30CDIAMG zegt

    19 februari 2007 om 11:25

    Daar sluit ik mij bij aan Vaesen. Viper is weer een uber-amerikaanse-wagen zoals we al hadden kunnen voorspellen

    Login om te reageren
  59. Autobandventieldopje zegt

    20 februari 2007 om 01:00

    Plastic fantastic…valt onder de categorie die van motherfukkin’ ho’s pimps’ vette wrede shit bitch ass en nog meer van die mongoliede teksten houden..zal snel zijn en ook zeker bruut geluid maken en ook uiterlijk is wel apart te noemen, maar het mag niet eens in de schaduw van een Veyron staan op een autoshow..wel rijden in z’n schaduw op het circuit..Veyron rijdt ‘m zoek op de weg..en heeft zoals de meeste hier oordelen tenminste echte klasse en niet van die opgepimpte bullshit van plastic..

    Login om te reageren
  60. WuB zegt

    21 februari 2007 om 20:50

    ik vind hem niet mooi!

    Login om te reageren
  61. TheGreatAtuin zegt

    23 februari 2007 om 16:10

    “The fastest and most powerful limited-edition street car in the world“.

    En de lelijkste :P

    wat een AFSCHUWELIJK ding. Zelfs als ze me geld gaven zou ik er nog niet in rond rijden. Een Veyron daarentegen, daar zou ik zelfs voor sparen :P

    Login om te reageren
  62. Arne zegt

    25 februari 2007 om 13:49

    mooi afgewerkt met die sidepipes

    Login om te reageren
  63. max zegt

    25 februari 2007 om 14:43

    leuk autotje als je voldoende geld heb egt ombegrijpelijk dat een stuk ijzer (kunststof) meej een maar acc zo duur kan zijn zonde van het geld maar verder lijkt tioe me wel oowkeej :P

    Login om te reageren
  64. sjaak zegt

    31 maart 2007 om 20:11

    wie verzint die bodykit :@ lelijk
    laat em origineel van uiterlijk aub

    Login om te reageren
  65. kees zegt

    3 april 2007 om 19:07

    mensen die klagen dat de viper niet gemaakt is voor zulke hoge snelheden moeten ook ff de testresultaten van de veyron bekijken. 15 minuten op top en je banden zijn naar de kloten.
    hoewel, 15 minuten haal je niet eens aangezien na 12 minuten op topsnelheid je volle tank helemaal leeg is.. ja dat noem ik nu echt geschikt voor hoge snelheden…

    Login om te reageren
  66. WTF zegt

    11 april 2007 om 20:56

    iedereen vergelijkt hem met de veyron maar die is ook bijna 10x duurder! (ik vin dit ook kut auto alleen wel grappig met 1001pk)

    Login om te reageren
  67. bp zegt

    15 februari 2008 om 20:13

    enfin wat heeft iedereen toch met die veyron zo’n pooierbak moest het niet de (2de) snelste auto ter wereld zijn zou er geen haan naar kraaien puur en alleen voor de prestatie’s prestatie’s is niet alles hoor!!!deze auto is al stukke leuker maar nog zeer onpraktisch enz leiver een stationcar met power of een leuke hatchback dan combineer je power en comfortabelheid!!

    Login om te reageren
  68. fijnstofridder zegt

    9 maart 2008 om 15:50

    heren heren toch, hier wordt FIJNSTOF veroorzaakt!!

    Login om te reageren
  69. reinier zegt

    26 maart 2008 om 14:55

    een Dodge Viper schijnt zoiezo al voor geen meter te rijden, slechte wegligging, je kan er amper bochten mee maken. dus bugatti veyron boven alles

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North