• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautje

Auteur: JordyS, gepost 24 december 2014 om 21:15 – 60 Reacties

Afbeelding Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautjeAfbeelding Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautjeAfbeelding Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautjeAfbeelding Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautjeAfbeelding Doe eens gek en koop deze Lancia 037 als kerstcadeautje

Lancia 037-replica
De Lancia 037 verscheen 28 keer aan de start van een Group B-rally, waarvan er 24 resulteerden in een podium-finish. Niet zo gek dus dat dit rallykanon kan rekenen op een enorme schare fans.

Die fans zullen wellicht een beetje steigeren bij het zien van deze bolide, want het gaat om een replica van de legendarische rallywagen. Heiligschennis durven we het desondanks niet te noemen, want de bouwer heeft gebruik gemaakt van het onderstel van de eveneens behoorlijk sportieve Lancia Montecarlo uit 1977.

De 037-replica is volledig in de kleuren van Martini Racing gestoken, dus de gemiddelde autoliefhebber zal niet in de gaten hebben dat hij voorgelogen wordt. De aanpassingen onder de motorkap zijn wat minder indrukwekkend, want daar vinden we een 2.0-liter viercilinder met ‘slechts’ 131 pk, toch een beetje minder dan de 350 pk’s uit de echte 037.

Mocht je daar wel mee kunnen leven en droom je van een Lancia 037 die ook nog eens de openbare weg op kan? Check dan vooral even deze advertentie op Autoscout24, want voor 31.000 euro ben je een heel strakke bolide rijker.

Ook interessant!

  • Duimpjes omhoog, de Kimera Lancia 037 is officieel
  • Dit Italiaanse icoon gaat een comeback maken
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Lancia is springlevend en wordt premium

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

037, Klassiekers, Lancia, occasion, rally, replica

Vorig bericht: « Bindende tip voor de kerstman: koop deze slee met 500 pk
Volgend bericht: Daimler gaat topman Dieter Zetsche de deur uit werken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    24 december 2014 om 21:21

    een Monte Carlo “sportief” !!

    als in “verschrikkelijk slechte wegligging dus constant ultra alert zijn met je ondermaatse remmen sportief” ..

    dan is een 1969er Coupe deVille ook sportief ..

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      25 december 2014 om 01:41

      @lincoln: noem me gek. Noem me wat je wilt. Maar ik sla liever 31k stuk op een Coupe de Ville dan op een replica 037/Beta Montecarlo. Tuurlijk hou ik van BIJNA alle oldtimers die men vandaag de dag nog kan vinden op ’s Heeren Weegen… Maar een 46 jaar oude Amerikaan raakt mijn gevoelige snaar toch harder dan een even oude Beta.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 december 2014 om 09:11

        @toyotafortuner:

        voor 31 rooitjes heb je een conv. met minder dan 40.000 mile op de klok ..
        die zonder problemen nog 46 jaar mee kan .. want far beyond priemiejum ..

        Login om te reageren
  2. danmar zegt

    24 december 2014 om 21:21

    Wat was er mis met de Montecarlo?
    Wel mooi gedaan heur…

    Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    24 december 2014 om 21:21

    Vorig jaar Louwman wel naast een echte gestaan, Martini racing expositie.
    Zeer indrukwekkend :)

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    24 december 2014 om 21:24

    Met de huidige benzineprijzen nemen we natuurlijk geen genoegen met een klein tweelitertje met maar 131 pk.

    Login om te reageren
  5. spidermann zegt

    24 december 2014 om 21:28

    Ik zou het wel doen, als ik het geld had.

    Login om te reageren
  6. seanxtype zegt

    24 december 2014 om 21:39

    Beetje jammer, doe je zoveel moeite om een gave auto te bouwen leg je zo’n zielig blok erin.

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      25 december 2014 om 10:01

      @seanxtype: De originele 037 werd gebouwd op basis van de Monte Carlo, had in het begin een 2.0l 4-cilinder met 204pk. Pas later kwamen de 300+pk motoren.

      Login om te reageren
      • seanxtype zegt

        25 december 2014 om 10:06

        @audicoupe84: maar zeg nou zelf, als je zo’n auto hebt of wilt. Dan ga je toch liever voor de 300 pk of niet?

        Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    24 december 2014 om 21:43

    Pak m maar in
    Ook al is het een replica

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    24 december 2014 om 21:47

    “…en droom je van een Lancia 037 die ook nog eens de openbare weg op kan?”

    Er zijn ook een aantal ekte ekte 037s gebouwd voor de straat hoor:

    https://www.youtube.com/watch?v=cwwHULWCmkI

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      24 december 2014 om 22:53

      @jaapiyo: is sowieso niet elke 037 straatlegaal (geweest)? Of bestond de regel dat auto’s die deelnemen aan rally’s straatlegaal moeten zijn ten tijde van de Gruppe B nog niet?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        25 december 2014 om 01:14

        @ej20g:

        Jep. Ook toen was elke rallywagen straatlegaal.
        De Stradale was de gecastreerde consumentenversie daarvan, met 200pk in plaats van 350.

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        25 december 2014 om 01:37

        @ej20g: Oh snap! Goed punt. Nooit zo over nagedacht eigenlijk, wel apart eigenlijk dat de FIA de constructeurs alsnog verordonneerde om een paar honderd productiemodellen te bouwen. Maar goed als autoliefhebbers kunnen we daar nu alleen maar blij mee zijn natuurlijk.

        Login om te reageren
  9. sydney zegt

    24 december 2014 om 21:48

    Een neppert, hoe mooi ook gedaan blijft een neppert.En dat moet je nooit willen.

    Login om te reageren
  10. rb26dett zegt

    24 december 2014 om 21:51

    Droomauto!

    Login om te reageren
    • rb26dett zegt

      24 december 2014 om 23:06

      @rb26dett: Als t een echte is dan

      Login om te reageren
  11. papa zegt

    24 december 2014 om 21:57

    Dat je dan niet overweegt om er een fatsoenlijke motor in te lepelen

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    24 december 2014 om 22:02

    voor de andere-motor-zeurpietjes ..

    ding kost maar 25 rooitjes ..
    ander motorblok doet die “handige” motorblok-zeurpiet zelf maar ..

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      24 december 2014 om 22:17

      @lincoln: moterblok achterin leggen zeker ook?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        24 december 2014 om 22:27

        @danmar: daar ligt ie al bij een MonteCarlo…

        Login om te reageren
        • danmar zegt

          24 december 2014 om 22:31

          @w0o0dy: yep. Maar niet bij deze replica.

          Login om te reageren
          • danmar zegt

            24 december 2014 om 22:32

            @danmar: edit: of toch wel? Zie wel een luchtfilter. Hmmm.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              24 december 2014 om 22:35

              @danmar: het is een MonteCarlo dus mid-engined maar dan omgebouwd als 037…

              Super charger kit en 200 pk… Best leuk.

              Login om te reageren
              • danmar zegt

                24 december 2014 om 22:43

                @w0o0dy: Ja je hebt gelijk! Was ff goed in de war.
                (Gelukkig kan hier nog iemand normaal reageren)

      • lincoln zegt

        24 december 2014 om 22:32

        @danmar:

        ik vergeef je domheid niet omdat het kerst is ..
        maar omdat peekaa-kneuzen per definitie niet slimmer zijn ..

        Login om te reageren
        • danmar zegt

          24 december 2014 om 22:33

          @lincoln: lekker boeie joh. Maak er vooral geen punt(jes) van.

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            25 december 2014 om 10:24

            @danmar: damm, burn lincoln

            Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        25 december 2014 om 01:17

        @danmar:

        Voor een moterblok mag je nog wel een plekje vinden ja.

        Login om te reageren
  13. rd1991 zegt

    24 december 2014 om 22:03

    Ach ja, als het de 2.0 Lampredi motor is, valt daar nog genoeg pk uit te peuren!

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    24 december 2014 om 22:12

    Volgens mij is de 037 op een MonteCarlo gebaseerd. Dus dat is niet het grote probleem. Het gebrek aan vermogen wel.

    Login om te reageren
  15. Nico94 zegt

    24 december 2014 om 22:18

    Beetje jammer van die 131 pk, maar voor de rest een mooie auto!

    Login om te reageren
  16. volvoturbo zegt

    24 december 2014 om 22:19

    Die 130 pk is wel een dooddoener zeg. Meteen een klap minder interessant.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 22:36

      @volvoturbo:

      hoeveel peekaa zou je dan willen ??
      en wat zou je dan met al die peekaas die er dan meer in zouden zitten doen ??

      Login om te reageren
      • volvoturbo zegt

        25 december 2014 om 08:18

        @lincoln: in een rallywagen (ook al is het een replica) hoort toch wel minstens 200pk als je er tenminste een beetje sportief mee wilt kunnen rijden. 130 pk is voor dagelijks gebruik ook niet echt veel voor een vlotte rijder. Heb zelf al 100 pk meer. Dit alles is uiteraard wel afhankelijk van het gewicht en beschikbare koppel. Dat laatste is bij turborijden meer van belang.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          25 december 2014 om 09:04

          @volvoturbo:

          complete onzin ..

          er hoort een fatsoenlijk onderstel onder te zitten en flinke remmen ..
          en pas daarna mag je aan peekaas gaan denken ..

          tis ook geen rally ding maar 77er Lancia crap ..

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          25 december 2014 om 09:21

          @volvoturbo:

          o.k. .. dan heb je zelf 230 peekaa in je veelte zware barrel ..
          heb je ze ooit wel eens nodig gehad dan ??

          en als je denkt zoveel peekaa nodig te hebben ..
          is dat dan omdat je zo slecht auto rijdt ??

          Login om te reageren
          • volvoturbo zegt

            25 december 2014 om 10:27

            @lincoln: Ook n fijne kerst! [Zucht]

            Login om te reageren
        • tupperware zegt

          25 december 2014 om 10:52

          @volvoturbo:
          Want gelukkig vertellen pk’s het hele verhaal en is gewicht daaraan totaal ondergeschikt.., zucht..

          Mijn Lotusje heeft slechts 118pk, probeer hem maar te volgen met je 200pk leaseslet..
          Zoals @lincoln ook schreef, omdat het kerst is vergeef ik je stupiditeit..

          Login om te reageren
          • volvoturbo zegt

            25 december 2014 om 11:25

            @tupperware: lezen is ook n vak. De opmerking over gewicht maakte ik eerder zelf al. En nee, ik heb geen leasebak. De kerstsfeer is weer ver te zoeken hier helaas.

            Login om te reageren
        • darksupra zegt

          25 december 2014 om 11:20

          @volvoturbo: Want PK’s zeggen natuurlijk alles…
          Heb liever 130pk in iets dat 1000kg weegt dan 200+pk in een te zwaar hok.

          Login om te reageren
          • reistje zegt

            25 december 2014 om 11:40

            @darksupra: Een supra bijvoorbeeld? :D

            Login om te reageren
  17. Corrado16v zegt

    24 december 2014 om 22:48

    Als er aan die 130pk iets gedaan wordt is het wel een leuk ding hoor voor die prijs.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 22:52

      @Corrado16v:

      hij kan in de advertentie ook 220 peekaa zetten ..

      tis niet dat peekaa-vereerders dat merken ofzo ..

      Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        25 december 2014 om 01:40

        @lincoln: Ik snap je punt dat deze advertentie niet bedoeld is voor de “peekaa-vereerders”. Maar dat neemt het feit niet weg dat een wat pittiger blok ten goede komt aan het rijplezier van de auto.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          25 december 2014 om 09:08

          @Corrado16v:

          in 1977 was alles een hoop show ..
          vooral de auto industrie ..
          vooraller de Italiaanse ..

          blok hoort bij het chassis ..
          gaf in 77 al geen 131 peekaa ..
          als er vandaag nog 80 inzitten ben je spekkoper ..

          Login om te reageren
  18. arii zegt

    24 december 2014 om 23:07

    1 woord: lekker

    Login om te reageren
  19. qoekje zegt

    24 december 2014 om 23:25

    Op rallycarsforsale.net staat nog een echte tekoop http://www.rallycarsforsale.net/photos/p80859n1.jpg

    Login om te reageren
  20. qoekje zegt

    24 december 2014 om 23:30

    Op rallycarsforsale.net staat nog een echte te koop http://www.rallycarsforsale.net/photos/p80859n1.jpg

    Login om te reageren
  21. retsok zegt

    24 december 2014 om 23:35

    Als je dan toch 31000 euro stukslaat op zo’n super gave bak als extra hobby bak, dan kan je ook nog wel een paar rooitjes stukslaan op een beetje motor en aandrijflijn tuning, dus niet zo kortzichtig jammeren over het volgens jullie zo lage vermogen. Gok trouwens dat het gewicht ook niet erg hoog zal zijn dus zelfs zo ben je nog sneller dan de meesten van jullie.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      25 december 2014 om 00:51

      @retsok:
      Yep, een originele stradale heeft ook “maar ” 205 cavalinootjes en daar mogen ze mij best mee straffen..

      Login om te reageren
  22. escort77 zegt

    24 december 2014 om 23:37

    Ik heb ‘m liever met Martini-livery op een witte ondergrond.

    Login om te reageren
  23. deladude zegt

    24 december 2014 om 23:53

    Dan heb je alles, leg je er zo’n torretje in… Heeft wel enorme potentie voor de betere hobbyist, ik had het wel geweten…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 december 2014 om 00:05

      @deladude:

      welke projecten heb jij inmiddels allemaal gedaan dan ??

      Login om te reageren
      • deladude zegt

        25 december 2014 om 22:49

        @lincoln: suggereer ik dat ik de hobbyist in kwestie ben dan? Dat zeg ik nergens. Ik ben gezien mijn begrensde technische kwaliteiten niet geschikt. Een ander wellicht wel

        Login om te reageren
  24. hjhj zegt

    25 december 2014 om 09:44

    ik moet zeggen dat ik het wel een knap stukje huisvlijt vind..

    Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    25 december 2014 om 11:35

    Ok voor alle zijkstralen avant la lettre, de Monte Carlo was en is BAGGER.

    @lincoln heeft gewoon gelijk, de Monte Carlo reed stuurde en remde absoluut niet.

    De beter Beta’s waren de HPE en de doodgewone Coupé, vooral die Coupétjes zijn schatjes om te zien, FWD, en de spirituele opvolger van de beroemde Fulvia Coupé die weer één van de oer-stamvaders is van Lancia’s rally heritage.
    Maar dit ter zijde.
    Enige componenten van het middengedeelte van de Beta Monte Carlo zijn idd gebruikt voor de ontwikkeling van de 037.
    Die 037 zelfs was niet zo’n enorm succes, omdat net de vier wielaandrijving zijn intrede had gedaan in groep B en deze gewoon twee wiel aandrijving had op de achterwielen
    De wagen was redelijk tot goed in asfalt rally’s maar op gravel kwam die gewoon te kort, vandaar dat Lancia snel door ging om de Delta S4 te ontwikkelen die motorisch veel deelt met deze 037.

    De truc van de 037 en de Delta S4 motoren is het gebruik van een Volumex compressor EN een hele dikke Turbo.
    Dit geheel gehangen in een buizenframepje dat bijkans niets weegt, gecomplementeerd door een vliesdunne polyester carrosserie en rubberen zakken als benzine tanks en u begrijpt waarom Sergio Cresto en de jonge Henri Toivonen een gruwelijke dood zijn gestorven op Corsica.

    En NEE ik hoef deze niet.
    En ook geen echte 037, ik heb het zelf altijd een zak tabak gevonden.
    Een Delta S4 is een ander verhaal, maar ook een hele, hele andere prijsklasse.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      25 december 2014 om 12:19

      @desjonnies: Kleine correctie, de 037 had alleen de volumex, geen turbo… En omdat het soort van hierover gaat is dit een mooi moment om dit linkje nog maar eens neer te zetten :-)

      https://www.youtube.com/watch?v=mXgWWNJVdYA

      Login om te reageren
  26. reistje zegt

    25 december 2014 om 11:51

    Mag je met dat ding de openbare weg op? In Nederland?
    Ik betwijfel het als ik zie dat de achterkant vervangen is door buizen.

    Persoonlijk vind de grootste afknapper dat het een fake is, de power maakt nog niet zoveel uit. Maar het ziet er wel goed uit daar kan ik niet omheen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North