Waarom ook niet.
Toe aan een supercar en wil je meteen wat anders? Dan moet je eens naar deze rode stier kijken. Aan de buitenkant lijkt het alsof je te maken hebt met een reguliere Huracán, maar een kijkje onder de glasplaat laat iets anders zien. Op de hoogtoerige V10 zijn twee flinke turbo’s geschroefd die het standaard vermogen van 610 pk naar een bizar niveau hebben weten te tillen.
De Huracán uit 2015 wordt aangeboden door Underground Racing en is tevens door deze partij onder handen genomen. De supercar heeft slechts 1.421 kilometer op de teller staan en werd vooral voor tests gebruikt. Met VP import racebenzine moet de Lambo volgens de tuner 2.500 pk leveren.
Er werden niet alleen turbo’s geïnstalleerd. Er vonden ook een reeks technische aanpassingen plaats om het vermogen in goede banen te kunnen leiden. De complete waslijst check je in de advertentie. Daarnaast rolt de supercar op een setje HRE’s. Een prijskaartje is niet bekendgemaakt.
Nergens voor nodig. 610 is prima genoeg
@honeyhanger: Niks went zo snel als vermogen. Immers, anders was die Huracán met 610 pk er überhaupt niet eens geweest. Want wat is er mis met een Peugeot 106 1.3 Rallye met 100 pk bijvoorbeeld. Dat rijdt ook fantastisch.
@hartman: waarschijnlijk heb je meer fun in zi’n Peugeot dan in een huracán. Zeker op beetje bochtig parcours
@soulmaster: hahhah pak jij de peugeot dan maar. Rijd ik de huracan wel.
@mab: shotgun
@hartman: Is jouw reactie niet een beetje tegenstrijdig?
@berlinetta: uhm nope, ik snap z’n punt. Als je zo denkt zijn er geen uitdagingen meer. Zonde…100 pk is voldoende in NL, toch?
@skinnybmw: nee
@skinnybmw: net als jouw salaris van €2000,- netto zeker?
@bartsmit: Niet tè serieus, mannen! Het snappen van sarcasme is vaak ver te zoeken hier op Autoblog.
En bartsmit, hoe raad je mijn salaris zo goed? ;-)
@berlinetta: Misschien wel. Iemand in een 106 1.3 Rallye zegt misschien hetzelfde over een Huracán met 610 pk als wat @honeyhanger over de Underground Racing Huracán met 2500 pk zegt, Nergens voor nodig. 100 is prima genoeg. Is maar net wat je referentie is.
@honeyhanger: 610pk is ook ‘nergens voor nodig’…vind ik altijd van die dooddoeners, dit soort opmerkingen. Gelijk aan “heb je in NL toch niks aan, zoveel vermogen…”
@honeyhanger: ja prima genoeg om met het verkeer mee te komen. Maar bij 2500pk kan je op de snelweg ook nog fatsoenlijk een vrachtwagen inhalen. Ik snap het wel!!
Zit er ook 7 jaar garantie op?
@jerry: ja, en olie verversen hoeft maar eens in de 2 jaar of na 25000 km
@jerry: Doet u mij maar deze met een 7 year, unlimited mileage, bumper-to-bumper warranty voor 5000 dollar extra.
Gewoon omdat het kan. Het is echt bizar wat die gasten van Underground Racing voor elkaar krijgen. En vaak zie je het er geen eens aan af dat het ding is aangepakt.
@viezefreddyw: Precies dit! Gewoon omdat het kan, extreme techniek, I love it!
Volgens mij is de koeling van het blok de grootste uitdaging.
@riceos: valt reuze mee
@riceos: Gewoon de airco aanzetten en de ventilatie op het blok richting…werkt altijd
Gelukkig krijg je carbon naafdoppen erbij, dat zal wonderen doen voor het onafgeveerde gewicht.
Denk niet dat dit van zijn plaats komt met zoveel vermogen. Bizar aantal pk’s
@lekkerlinksrijden: je hoeft geen volgas te geven
@lekkerlinksrijden: huracán is volgens mij 4 wiel aangedreven, dus dat zal wel meevallen.
@lekkerlinksrijden: ik zou eens even een filmpje opzoeken op jijbuis van underground of that racing..
@lekkerlinksrijden: Heb wel eens 2 Huracans van Gosha Turbo Tech met 1500 PK in actie gezien, de manier waarop dat van zijn plaats komt is echt bizar!
Wielen staan wel super onder de auto !
Build to burn!
Leuk kun je er een Bugatti mee uittrekken.Hoe vaak kom je een Bugatti tegen dan?Totaal nutteloze PK’s dus. Ik zeg altijd;Boven 400PK wordt een auto gevaarlijk.
@Alfarobert: geldt dat ‘altijd’ ook voor een rolls van 2000 kg?
@Alfarobert: Auto’s zijn niet gevaarlijk. De mensen die ermee gaan rijden, kunnen gevaarlijk zijn.
@Alfarobert: geloof me. Een Ariel atom met 250pk voelt ook gevaarlijk :)
Doe mij maar lekker een standaard LP-580 met achterwielaandrijving.
En waar kan ik die racebenzine tanken dan? Of kan ie ook op normale peut rijden?
@koekwaus: De meeste ARALs in Duitsland hebben dat wel. 102. Haal gewoon een keer een kuub op met een bestelwagen, zet het in je kelder en je kunt weer even vooruit.
@jochempie: Weet je dan ook waar ik banden kan vinden die die 2500pk goed kunnen verwerken en ook de bijbehorende hoge topsnelheid aankunnen? Als fabrikanten als Bugatti en Koenigsegg hun auto’s met 1200 tot 1500pk al niet onbegrensd kunnen laten rijden omdat de banden het anders begeven, hoe wil je dan in hemelsnaam zo’n Huracan op topsnelheid krijgen?
@edge: Ligt eraan of je ermee op de straat wil rijden. Genoeg dragracemonsters die nog harder gaan dan dit ding. Maar die banden mogen niet op de straat… Die van een Veyron wel, dat maakt ze zo moeilijk om te maken :)
Best een fraai exemplaar zo. Kleurtje en velgen staan hem goed!
Zou je zo’n ding in NL op kenteken kunnen zetten?
@tvklarenbosch: ja waarom.niet misschien wat kleine aanpassingen maar ik denk van niet omdat het een europese auto is
Ik vind het gaaf dat ze veel pk’s hebben en er bijna standaard uitzien. Maar je ziet ze altijd alleen maar in een sprint zoals bij dragtimes. En dan snap ik dat een vleugel niet zo handig is omdat het weerstand biedt. Maar met 2500 pk zou ik toch graag wat meer downforce willen hebben, want er zijn al aardig wat filmpjes waarbij ze met 300+ van de weg glijden
Kan mij de filmpjes nog wel herinneren waarbij de koppeling het vaak genoeg begeeft bij die exemplaren van UGR. Kan ook bijna niet anders.
Gaaf dat het kan en dat ze het maken maar daar is alles ook mee gezegd.
Underground serieus tuner. Filmpjes gezien echt bizar..kitt ben je tussen 40.en 80k kwijt