
De kans dat deze auto ooit gebouwd gaat worden door BMW acht ik vrij klein, maar we kunnen altijd een beetje dromen.
De vorige generatie M3 was er immers ook niet als Touring en van de huidige M5 schijnt BMW ook geen Touring meer te willen maken. Blijkbaar zitten mensen die een M rijden niet echt te wachten op veel laadruimte.
Dat is meer iets voor mensen met een Audi RS of een Mercedes AMG blijkbaar. Toch kom X-Tomi Design uit Hongarije het niet laten om te fantaseren over een M3 op basis van de huidige 3 Serie Touring. Als concurrent voor de Audi RS4 Avant en Mercedes C63 AMG Estate zou dit toch een leuk alternatief zijn.
(via: X-Tomi Design)
Toch blijf ik het apart vinden dat er dan best veel 3/5(30+)i/d ’s worden verkocht.
Voor vakantie verbruiken ze misschien te veel, maar comfortabel zijn ze zeker.
@kakhead: overigens erg mooie photoshop! (daar ga ik dan vanuit)
@kakhead: Waarschijnlijk omdat ze meer vermogen willen dan een 20 of 25.
@kakhead: Ik denk dat gemiddelde BMW liefhebber iets meer opheeft met wat meer power onder de kap dan de gemiddelde Audi leasert…en met FWD heb je trouwens ook niks aan een zwaardere motorisering (ook letterlijk zwaarder op de neus). Tenminste mijn ervaring met twee A4’s van de vorige generatie was dat degene met een dikkere motor op verschillende punten minder prettig was dan degene relatief basis blok.
Het meerendeel van de BMWs die verkocht worden zijn natuurlijk ook gewoon EDE’s etc maar denk dat je wel gelijk hebt dat er iets meer dikke Dreiers rondrijden dan A4tjes en C’s.
@kakhead: ik vind t niet appart. Zeker niet in landen waar de belastingen op auto’s niet krankzinnig zijn (bijv Du, Bel en Zwi).
Zijn de pk’s in een 20i/d en 25i/d genoeg voor 95% van het gebruik van de auto. Yeps.
Is het leuker en lekkerder om in een 30 / 35 (i/d) te rijden: zeker weten. Dus ja, als je het het extra geld waard vind, waarom niet. Dat is ook precies de reden waarom ik een a6 4.2 heb en niet de 2.4.
@kakhead: mijn F30 330d verbruikt amper 7-8 liter. Het is teveel power voor tijdens dagelijkse woon-werkverkeer, maar als je eens kan planken, besef je dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ps: heb bewust niet de 335xd genomen omdat ik 4wd voor opa’s vind. En Audi’s.
@hollow: Misschien voor opa’s, maar die hebben dan wel meer grip dan jij en zijn ook sneller weg bij het stoplicht. Vooral als het regent. Leuk, die stoplicht sprintjes, achter gelaten door een opa.
@hollow:
die 6 cyl loopt ook nog eens een stuk mooier dan de 4 cyl, daar heb je ook bij woon/werk plezier van. groot gelijk wat x-drive betreft, voordeel van 4wd is 95% door marketing ingeprent bij dit soort autos, en als ’t stuk gaat (niet ondenkbaar bij bmw) gaat het een hoop kosten.
@kakhead: ik kan je verzekeren dat een 535D echt afgaat als een kanon met zijn 620 nm!
Prachtig! Touring is vaak net dat beetje mooier; het is gewoon meer auto voor maar een klein beetje meer geld.
Voor de touring moet je een S/RS hebben, sedan AMG (ultieme taxi) en voor de coupe/cabrio moet je bij bmw shoppen
Mooie fotosoep!
Zou hem graag in het echt ook zien rondrijden.
Liever niet met die achterkant.. Daarnaast denk ik dat een 30/35 voor de meeste mensen wel voldoet. Chipje plus wat andere grappen en je hebt al bijna een M..
@sebasjuhh: of gewoon naar alpina
@nickjdeg: of hopen dat ze de M50D in de 3 proppen
Wat moet je met een touring als er al een rs4 is?
@MAB: is een grapje jongens, geen aanval aub.
@MAB: ik wilde je net een plusje geven, maar nu ik je 2e reactie heb gezien (:-(
@st3fan: haha, al zou er een touring zijn had ik nog voor de rs4 gekozen, wie wil nou niet een atmosferischb blok? Dus… Zo doende.. Geef me mijn plusje!!:p
@MAB: atmosferisch is zeker mooi, maar ik prefereer toch RWD vele malen meer dan AWD.
@baap: RWD met een stationwagen… you’re the real drifter right?
Een stationwagen met vermogen is meer voor de vaders onder ons die 300km/u wilt rijden met een krijsende vrouw naast zich en een slapende baby achterin.
@kakhead: Mama en de kindjes zijn niet altijd mee hè.. en daarnaast hebben dit soort auto’s momenteel zoveel hulpmiddeltjes die een zwieper naar links of rechts wel wat tegengaan! Dus.. (:
@baap: ja dat is mooi allemaal maar mijn oom die komt elke keer in de winter (met sneeuw) onze audi lenen omdat zijn bmw niet vooruit komt.. Dan vindt ik het toch wel minder.
@MAB: Dan kun je ook met beleid rijden! Rij al jaren een BMW (323ci) die ik elk seizoen rij. Gewoon letten op je rechtervoetje, rustig schakelen, believe me dan kom je gewoon vooruit zonder dat het gevaarlijk wordt.
@baap: ik weet het niet, heb er nooit mee gereden, laat staan dat ik heb nog nooit met sneeuw gereden. Ben nog een grote amateur.
@MAB: Pushing the weight instead of pulling it, is the way to drive! (:
@baap: haha ik geef je groot gelijk, maar 4 wiel aandrijving lijkt me wel het beste. Ik ben trouwens niet anders gewend maar ik hoop dat ik nog een keer een bmw mag rijde met achterwiel aandrijving.
@baap: mooi gezegd
@MAB: BMW met winterbanden een beetje beleid komt perfect weg in de sneeuw ;) ik weet niet of je oom wel winterbandjes onder z’n BMW heeft maar anders is het logisch dat hij niet wegkomt, heb je met fwd Audi ook last van met zomerbanden,.
@MAB: Huh, die atmosferische V8 is toch niet meer, V6 TFSI nu toch? ( of was dat alleen maar in de S4 )
@MLTB: nee dat is de d4 idd haha.
@MAB: in een sedan of station is een turbo blok juist veel chiller. Die rs4 is onder 4000 toeren niet veel sneller als een 335d! Laat staan als je veel bagage meeneemt. Bij dit soort auto’s is veel koppel handiger en dan is een turbo de perfecte oplossing!
@lambo4all: oh is dat zo, dat wist ik niet, maar ik zie idd dat de rs4 maar 317nm heeft.
@MAB: ja lekker boeie waar kan je tegenwoordig nog al dat vermogen nog kwijt.. (Autobahn daarbuiten)
Zo’n v8 klinkt velemalen beter dan een 6 cilindertje met wat dyson stofzuigers erop..
@stancedjetta: ja daar heb je gelijk in maar je wilt toch wel over wat koppel beschikken. Zelfs een s4 heeft 400nm (model jaar 2000 in ieder geval)
@MAB: klopt, rs4/5 hebben idd minder koppel omdat het motorblok ver naar voor zit, daardoor is de voorkant van de auto ook zo zwaar..
@stancedjetta: minder koppel omdat het blok verder naar voren ligt????
@stancedjetta: oh kun je het mij uitleggen hoe dat zit, vind het wel interessant om te weten hoe het kan dat als de motor ver voor zit en daardoor minder koppel heeft?
niet slecht maar hij ziet er op een of andere manier simpel uit, niet hardcore genoeg ofzo.
M550d is dan een uitzondering zeker? ik zie veel meer tourings dan sedans
Wie maakt er FF een shop als GT. Dat lijkt mij dan wel fraai.
@Donstil: Gay T… lelijkste auto’s ooit gemaakt
@Donstil: wel handig voor de vergrijzing hier.. Kunnen de kreupelen ook een m rijden..
Hondslelijk zo’n gt!
@lambo4all: Nou ik reed achter een 335i Gt met een mooie blauwe kleur erop en lekkere wielen eronder en toen was het toch wel een erg fraaie verschijning hoor.
Ik zou hem zeker verkiezen boven de normale 3 of een 3 station.
Ik zou persoonlijk liever een sedan dan een touring willen! ( Uitzondering de RS6 dat BEEST)
Ben toch echt wel bmw fan maar voor de rs6 maak ik toch een buiging!
@bmw1m: een echte BMW fan buigt niet voor een RS6,ik in ieder geval niet
dan heb je de rs 6 vast nog niet gereden! wát een machine! @bayernmunchen:
@bmw1m: mij zul je nooit en te nimmer in een VAG product zien.Als jij al wel misschien een RS6 hebt gereden,moet je je naam maar snel aanpassen.Een echte fan praat geen lovende woorden over de concurrent.
@bayernmunchen: Wauw super cool. BMW zal trots op je zijn. Op die manier fan van iets zijn laat meteen zien hoe intelligent je bent.
@2cool4school: had ik jou gevraagd om je hier in te mengen?Met jou zouteloze opmerking over intelligentie,internet psycholoog.
@bayernmunchen: Je lokt het uit met zo’n domme opmerking.
@2cool4school:Jij daarintegen ook,dat betuigt mijn inziens dat jou intelligentie niet veel onder doet voor de mijne.Fijne dag verder.
@2cool4school: haha, pluspunten voor jou. Dacht precies t zelfde, veel BMW gereden (niet van mij zelf) en zijn fijne en goeie auto’s! Zelf nu een quattro en ook superblij mee! Maar om me nou als een hipster te gedragen haha!
Die komt er gewoon. Als je BMW moet geloven kwam er ook nooit een turbo of 4×4 of een SUV M (want dat paste totaal niet bij de filosofie PROEST). Dus ook die Touring gaat er komen. In diesel 4×4. Want dat past totaal niet bij M.
@E34M5Touring: Ik zie je punt…maar een M7 is er voorlopig ook niet. Er is dus nog enig respect voor de zorgvuldig opgebouwde reputatie van de M baaaaadge binnen BMW en binnen M GmbH, want zeker op een M7 zouden ze in de korte termijn lekker wat geld kunnen vangen in de VS en China (en de puristen tegen de borst stoten maar ja).
Tot nu toe is de X5/6 M de enige echte concessie die ze gedaan hebben…als je dat vergelijkt met een Q3 RS of een G63 AMG is er nog hoop voor M.
@jaapiyo: Nou, ook turbo techniek was ten tijde van de E46 M3 uit den boze. Komt niet, nu niet, nooit niet. En voilà, turbo’s op alle modellen. Ik weet het, bedrijf en regeltjes. Maar loop dan als BMW zijnde dan ook niet te lullen. Vind ik dan. Maar goed, zakelijk is het natuurlijk slim. En dat telt. Harder dan fanboys. Of ze het nou kunnen betalen of niet.
@jaapiyo: de geruchten gaan de M7 eigenlijk al klaar is. BMW gaat ook voor het geld, dat zien we keer op keer.
@mashell: uiteraard! Het is een bedrijf, als ergens potentie voor is en daarmee een hoop geld te verdienen valt ben je niet handig bezig als je zegt ach een handje vol puristen vinden dit niks laat maar zitten dan! Je hoeft t niet te kopen ;-).
Jeeej… daar is de M3 F81 van m’n eerdere comments en die ik graag zou willen zien verschijnen. Zou echt geweldig zijn, lekker makkelijk (grote) spullen erin gooien en hup GO! :-)
Maar ja, zal helaas wel een droom blijven :-(
Een M, RS of AMG uitvoering van een station is net zo onlogisch als een suv M, RS of AMG. De basis van die auto’s is niet sportiviteit maar bruikbaarheid.
Een M, RS of AMG in sedan uitvoering zit al op het randje maar het is nog net acceptabel….
@Rick-dos: het is juist erg logisch: het verdient veel voor t bedrijf! En waar het geld op wordt gepakt, dat wordt gemaakt. De vorige generaties 5 in station waren gewoon minder mooi dan de sedan’s; waar t bij Audi nog maar de vraag is (ik vind de stations mooier). Daarom liep die m5 station eigenlijk ook niet echt.
En het ‘nieuwe RS, M en AMG’ is de black series. Dat gaat ook nog wel komen bij Audi en BMW –> de PK’s wil iedereen en de looks willen de kopers ook; past als dat ding in normale modus ook zo confortabel wordt als een skelter, dan hoeven de kopers t niet meer.
ALPINA B3 Touring is een goed alternatief lijkt mij
@robertb: is een Alpina ooit een goed alternatief voor een echte BMW M geweest?
@mashell: Inderdaad, van mijn kant een NEE! Met die 13 in een dozijn Alpina velgen!
@mashell: Ooit geweest? Ja. Nu nog steeds…? Mwah, als ik moet kiezen tussen ja en nee dan nee.
God wat zou dat vet zijn!
Heerlijk die powerstations maar kan niet concurreren met audi en mercedes!
@rennsport6: wat een onzin, ik rijd een 330d roetfilter delete en afgesteld op de rollerbank 290pk en 666nm, gewoon lekker op de achterwielen. Durf de concurrentie best aan
@erico: Huh? Wat moet ik nog meer doen? Want de mijne komt niet verder dan 270pk 600nm. Chip getuned, k&n er in… alleen geen sportuitlaat (scheelt dat misschien zoveel?)
@VeniVidiVici: roetfilter vervangen door een RvS downpipe en tunen op de bank. Had eerst ook 270 en 610.en zuiniger ook…
@erico: Heb je het merk downpipe voor me? Geen zwarte pluimen daarmee achter de auto? Welk adres moet ik zijn voor de bank tuning?
@VeniVidiVici: Met andere verstuivers erbij kom je boven 300 en tot 700nm
@erico: Heb je het merk downpipe voor me? Geen zwarte pluimen daarmee achter de auto? Ook nog goed adresje voor de bank tuning?
@VeniVidiVici: In Lent bij Nijmegen zit Henny van Doorn.Deze man kan jou vast verder helpen.Doet alleen maar BMW ’s tunen,en kan jouw wel van advies voorzien.
@VeniVidiVici: de downpipe is ter plekke bij de tuner gemaakt. Een diesel zonder roetfilter die getuned is zal altijd wat roken bij vol gas. Je moet daarom niet te ver willen gaan met het tunen, dan zal het meevallen. van vught tuning ben ik geweest. Alles kunnen bereiken met originele turbo en verstuivers.Heb een 330d e91 231
@erico: Okee thanks, dat model heb ik ook :-) Zag al een downpipe van pipercross op google langskomen, maar die is best flink aan de prijs.
Geluid trouwens wel mooier geworden?
@erico: Sorrie bedoel Supersprint i.p.v. pipercross (tja krijg je met al dat gegoogle haha)
Dan zal ik welmvreemd zijn maar ik zou toch echt de station pakken en dan puur op de looks….ziet er echt dik uit:-)
Ik ben station fan sinds de RS2 avant, en ben dus o zo blij met mijn e46 touring… Met hand-6 bak. Ik wilde persé eens RWD, en dan low profile, dus een touring. Ben overigens 26 en vrijgezel, niet echt de doelgroep.
Komt NIET: van de laatste M5 touring (E61) zijn er slechts een handvol verkocht. Een M heeft een andere achteras dan de overige modellen (sedan/touring/coupe) en het is bij deze geringe aantallen niet de moeite waard om er 1 voor de touring te ontwikkelen (touring heeft ivm laadruimte-meer ruimte tussen de wielkasten- een andere achteras dan de sedan/coupe). Jammer!
Prachtig die BMW 3 touring. Veel beter dan het vorige model.
Zo mooi, alleen nog donkerblauw.
Gewoon zelf bouwen. Wellicht zijn de achterbumper van de sedan en touring nagenoeg hetzelfde? Dan gewoon een M3 ombouwen tot touring. Is ook gedaan met de E30. Was er eerst ook niet als touring. Totdat twee broers wat gingen knutselen. Toen was BMW er rap bij om ook zelf tourings te maken…