
Als het aan Anthony Collard ligt maken ze in de toekomst niet alleen maar brommers bij Ducati.
De Ducati Sports Car Concept is een ontwerp van zijn hand. De schets toont een KTM X-Bow-achtige open auto die volgens Collard wordt aangedreven door twee Ducati Desmosedici motoren die samen een V8 vormen. Het geheel bestaat bijna volledig uit carbon en is uitgerust met Ohlins vering op allevier de Marchesinis wielen.
De motor zou 420 pk moeten leveren, en dat is pittig voor een auto van 420 tot 450 kilo. Autoblog zegt maken dat ding en ga KTM pesten!
Desmosedici blok? Wordt lachen, die dingen lopen 1:4 ongeveer… Beter dan kiezen voor een aantal 1198 blokken. Verder mooi idee!
Veel te druk ontwerp lijkt me, ligt niet prettig op het netvlies. Maar dat risico is groot als je vanuit het “design” van een motorfiets werkt..
Je hebt een kruisboog en je hebt een intergalactische nucleaire raket.
Krijg het idee van Xbow vs. SLS
netjes netjes zou er wel eentje willen hebben net als die x-bow of die atom lijkt me echt geniaal!!
Ik zie de Donkervoort GT ook bij de schetsen staan. Zou leuk zijn als zij eens met een dergelijk nieuw model zouden komen. Het profiel ziet er geweldig uit, het geheel is wel behoorlijk druk!
Ik zou overwegen mijn 848 in te ruilen als dit te koop is.
Brommers? Dat is toch wel een hele grote understatement, hoor. ;)
Machtig! Ziet er echt wel gespierd uit.
Leuk 2 van die desmocedici’s aan elkaar.
Maar 2 1198 blokjes komen ook tot 360 pk en een lekker vet koppel.
Waarschijnlijk ook iets goedkoper (minder duur)…
Wauw. Laat maar komen.
Als het aan Anthony Collard ligt maken ze in de toekomst niet alleen maar brommers bij Ducati. Brommers… poopie joopie gepraak.
Wow. Wat een vet ding.
Is deze dan niet meer om een Ariel Atom te pesten? die top versie komt met een hartley v8 met +-500pk op +- 500 kilo.
als ze die vleugels nou een beetje nuttig voor de luchtstroom gebruiken kan dit vast een hele mooie tijd worden op de ring.
Ik zou mijn 999 er niet op inruilen, maar de Audi wel. Tenminste een auto met fatsoenlijk geluid, mits er Termignoni uitlaten onder zitten.
Jammer dat Autoblog met ‘brommers’ aan komt zetten. Met andere woorden, wij kunnen geen Ducati betalen en onderhouden. Als het om een plastic Japanner was geweest, had er wel ‘motoren’ gestaan. Om Nerd rulez maar even te quoten, poopie joopie gepraat.
Hé kijk: een rode X-bow…
Origineel idee hoor…
Die staat al vrij lang op de DesignWall van Local Motors…..
Ik vind het Xbow gehalte veel te hoog liggen…
@ A6’er ea: Goeie smoregens heren. Last van een ochtenhumeurtje? Het zijn toch ook brommers :P Er is maar een Ducati die ik zou willen rijden en dat is bovenstaande schets indien in productie…
@ace_dave:
Volgens mij kun jij geeneens motorrijden. En je zou nooit een stukje willen rijden op een Duc? Ga dan maar weer lekker een rondje rijden op je aprilia rs50. Dat is WEL een brommer. In mijn mening zijn mensen die motoren brommers noemen zijn erg zielig.
Ja, of je geeft al je geld uit voor een Ducati / Harley en vervolgens is dat ding ‘je leven’.
Hoe sad ben je dan?
En Ducati heeft er helemaal niets mee te maken. Leuke persoonlijke designstudie, maar beetje misleidend bericht alsof Ducati zelf iets te doen heeft met dit project.
laat maar komen! prachtig zou hem meteen kopen beter dan die paar pk’tjes van de xbow! en dit is nog maar een schets hé
De XBow van KTM is een flop. Het is een lelijk duur ding en niemand zit op een KTM auto te wachten. Er zijn zat betere alternatieven. Als Ducati slim is, houden ze het bij de tekeningetjes.
Brommers??? Ducati is de Ferrari onder de motorfietsen.
@Dennis: Ducati (a.k.a. stukgaatie) is de Fiat onder de motorfietsen. Eigenaren kunnen er over meepraten, 1 week rijden staat gelijk aan 2 weken sleutelen. Maar dan heb je wel iets speciaals! Als je het over de Ferrari onder de motorfietsen hebt dan bedoel je denk ik MV Agusta!
Die motor spreekt me wel aan: Een V8 met desmodromische klepbediening… *veegt kwijl van beide mondhoeken*
dit is leuk speelgoed! maken die handel!
Tuurlijk KTM heeft het dan moet de Piago groep het ook hebben.
Alleen vergeet piago dat Moto Guzzi (ook onderdeel van de groep) jaren geleden al 3 wielige caterham concurrenten uitbracht.
Maar ducati is natuurlijk veel cooler. (alhoewel een goed guzzi centauro blok veel meer potentieel heeft).
En ik ben benieuwd om het resultaat te zien, al vrees ik dat het moeilijk te besturen zal zijn.
@Hupke: voor de goeie orde je bedoeld Piaggio groep?
@EPI:
uiteraard
ik hoop niet dat ie dan ook zo keihard gaat falen als de x bow want dat ding word gewoon niet verkocht! en het idee erachter is ook al zo halfslachtig, als je open wilt rijden koop je maar een roadster ofzo en als je echt leuk wilt rijden koop je een motor!
Pff. Ik heb zelf ook een brommer, alleen geen Duc. Ik ken plenty motorliefhebbers die hun kroost brommer noemen ipv motor. Je moet wel een ongelooflijke huilebalk zijn wil je je op je teentjes getrapt voelen als iemand anders je motor een brommer noemt..
@ Dennis:
MV Agusta is de Ferrari onder de motoren, niet Duc…
Overigens is de ontwerper van de bovenstaande creatie niet half zo technisch als hij doet voorkomen.
[quote]
“and it is a V8 made of two L4 Desmosedici engines”
Een 4-in-lijn in een Ducati? That’s a first….
@NickT: de desmosedici motor is een V4 (90 graden) en twee V4’s naast mekaar maakt een? V8 ;)
Overigens leuk idee maar echt geld opleveren doet het niet…de x-bow is ook een flop kwa verkopen
@JH
Ik weet dat een Desmo een V4 is, maar er staat uitdrukkelijk L4 bij zijn omschrijving, wat in de regel staat voor Line Four oftewel vier-in-lijn. Vandaar mijn opmerking.
@Nick & JH
Ducati blokken zijn geen “V” motoren, maar “L” motoren.
Waarom? Omdat de cylinders onder een hoek van 90graden van elkaar staan…. dus 2 desmosedeci blokken geeft een L8 klopt als een oude Fiatbus….
Hmm.. toch nog een opvolger voor mijn clio 1.5 dci..
hahahahaha..
trouwens dat stukgaatie verhaal valt tegenwoordig reuze mee! kijk maar naar de nieuwe multistrada 1200! De intervallen tussen de onderhoudsbeurten zijn verlengd naar 24.000 kilometer.
@ triumph
De desmosedeci blokken zijn een v4 configuratie.. anders dan de L2 wat ze normaal gebruiken..
@COLINZ3
dan lig ik alweer achter… ben meer van de oude spullen.
Ging ervan uit dat de 4 dezelfde opzet had…
Dus toch V8….
@triumph: de V4 desmosedici heeft ook een blokhoek van 90 graden, dus een L-vorm alleen wordt die aanduiding niet voor 4 of meer cilindermotoren gebruikt (BMW, Mercedes, etc. spreken ook over een V8 met een blokhoek van 90 graden; L-vorm wordt alleen door Ducati gebruikt…) en ook wat Nick zegt is de aanduiding L4 voor lijnmotoren om het nog iets verwarrender te maken ;)
Heeft natuurlijk helemaal niets met Ducati te maken, laat staan dat het de ‘soul’ en karakter van een Ducati mee krijgt.
Op zich geen slecht design hoor, maar die Ducati sticker erop kan echt niet. Bah.
dit hebben we niet nodig, we hebben al Ariel Atom en KTM X-Bow en de vele Caterham 7 incarnaties..
Dit is echt prachtig, ok hij is wat druk maar ik was bij de eerste foto al meteen verkocht.
leuke lightweight competitie beginnen in lemans,…
lotus,ariel,ktm,ducatie,donkervoort, enz
Ziet er goed uit, mooi ontwerp.
Goed gejat is het halve werk, dat zeker, maar daar wordt ie niet minder om!
Laat maar komen!
Ook met droge koppeling? dat klinkt zo ongelofelijk kut :P
Jongejes (!) , wees blij dat er ontwerpstudio’s zijn die
zoiets als dit ontwerpen, maakt iet uit onder welke naam! En probeer er eens achter te komen wat desmo-techniek inhoud. Ik begrijp hier dat niet iedereen de juiste (technische) kennis heeft van Ducati’s. Jongens , blijf lekker bij jullie Opeltjes, Toyotaatjes en VW Golfjes . By the way : een Ducati is niet de Ferrari onder de motorfietsen , maar een Ferrari is de Ducati onder de auto’s !
@Dino: desmo..ah dat is wat deze auto in 1954 had:
Precies een KTM X-Bow… Maar laat dat nu juist iets heel positiefs zijn! En dan Ducati er op? Maken!
Ziet er heftig uit, maar of het mooi is… Das een andere vraag ;)