• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ducati Sports Car designstudie

Auteur: CasperH, gepost 25 mei 2010 om 09:07 – 50 Reacties

Ducati Sports Car Concept door Anthony Collard


Als het aan Anthony Collard ligt maken ze in de toekomst niet alleen maar brommers bij Ducati.

De Ducati Sports Car Concept is een ontwerp van zijn hand. De schets toont een KTM X-Bow-achtige open auto die volgens Collard wordt aangedreven door twee Ducati Desmosedici motoren die samen een V8 vormen. Het geheel bestaat bijna volledig uit carbon en is uitgerust met Ohlins vering op allevier de Marchesinis wielen.

De motor zou 420 pk moeten leveren, en dat is pittig voor een auto van 420 tot 450 kilo. Autoblog zegt maken dat ding en ga KTM pesten!

Ook interessant!

  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, ducati, local-motors, Schetsen

Vorig bericht: « Subaru bevestigt Impreza Cosworth STi CS400
Volgend bericht: Lexus stopt verkoop LS 460 en LS 600h. Of niet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. NickT zegt

    25 mei 2010 om 09:17

    Desmosedici blok? Wordt lachen, die dingen lopen 1:4 ongeveer… Beter dan kiezen voor een aantal 1198 blokken. Verder mooi idee!

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    25 mei 2010 om 09:17

    Veel te druk ontwerp lijkt me, ligt niet prettig op het netvlies. Maar dat risico is groot als je vanuit het “design” van een motorfiets werkt..

    Login om te reageren
  3. FuelMinded zegt

    25 mei 2010 om 09:20

    Je hebt een kruisboog en je hebt een intergalactische nucleaire raket.

    Login om te reageren
  4. Larick zegt

    25 mei 2010 om 09:29

    Krijg het idee van Xbow vs. SLS

    Login om te reageren
  5. paulusrx7 zegt

    25 mei 2010 om 09:29

    netjes netjes zou er wel eentje willen hebben net als die x-bow of die atom lijkt me echt geniaal!!

    Login om te reageren
  6. Roedy zegt

    25 mei 2010 om 09:37

    Ik zie de Donkervoort GT ook bij de schetsen staan. Zou leuk zijn als zij eens met een dergelijk nieuw model zouden komen. Het profiel ziet er geweldig uit, het geheel is wel behoorlijk druk!

    Login om te reageren
  7. Arodin zegt

    25 mei 2010 om 09:40

    Ik zou overwegen mijn 848 in te ruilen als dit te koop is.

    Login om te reageren
  8. Bosnia_love zegt

    25 mei 2010 om 09:43

    Brommers? Dat is toch wel een hele grote understatement, hoor. ;)

    Login om te reageren
  9. Buyck zegt

    25 mei 2010 om 09:48

    Machtig! Ziet er echt wel gespierd uit.

    Login om te reageren
  10. Ramshoek zegt

    25 mei 2010 om 09:51

    Leuk 2 van die desmocedici’s aan elkaar.
    Maar 2 1198 blokjes komen ook tot 360 pk en een lekker vet koppel.
    Waarschijnlijk ook iets goedkoper (minder duur)…

    Login om te reageren
  11. Nerds rulez zegt

    25 mei 2010 om 10:38

    Wauw. Laat maar komen.

    Als het aan Anthony Collard ligt maken ze in de toekomst niet alleen maar brommers bij Ducati. Brommers… poopie joopie gepraak.

    Login om te reageren
  12. Bartjuh zegt

    25 mei 2010 om 10:52

    Wow. Wat een vet ding.
    Is deze dan niet meer om een Ariel Atom te pesten? die top versie komt met een hartley v8 met +-500pk op +- 500 kilo.
    als ze die vleugels nou een beetje nuttig voor de luchtstroom gebruiken kan dit vast een hele mooie tijd worden op de ring.

    Login om te reageren
  13. A6'er zegt

    25 mei 2010 om 10:59

    Ik zou mijn 999 er niet op inruilen, maar de Audi wel. Tenminste een auto met fatsoenlijk geluid, mits er Termignoni uitlaten onder zitten.

    Jammer dat Autoblog met ‘brommers’ aan komt zetten. Met andere woorden, wij kunnen geen Ducati betalen en onderhouden. Als het om een plastic Japanner was geweest, had er wel ‘motoren’ gestaan. Om Nerd rulez maar even te quoten, poopie joopie gepraat.

    Login om te reageren
  14. Scorso zegt

    25 mei 2010 om 11:01

    Hé kijk: een rode X-bow…
    Origineel idee hoor…

    Login om te reageren
  15. Joost R. zegt

    25 mei 2010 om 11:11

    Die staat al vrij lang op de DesignWall van Local Motors…..

    Login om te reageren
  16. Vanquish zegt

    25 mei 2010 om 11:18

    Ik vind het Xbow gehalte veel te hoog liggen…

    Login om te reageren
  17. ace_dave zegt

    25 mei 2010 om 11:27

    @ A6’er ea: Goeie smoregens heren. Last van een ochtenhumeurtje? Het zijn toch ook brommers :P Er is maar een Ducati die ik zou willen rijden en dat is bovenstaande schets indien in productie…

    Login om te reageren
    • Stief3 zegt

      25 mei 2010 om 13:05

      @ace_dave:
      Volgens mij kun jij geeneens motorrijden. En je zou nooit een stukje willen rijden op een Duc? Ga dan maar weer lekker een rondje rijden op je aprilia rs50. Dat is WEL een brommer. In mijn mening zijn mensen die motoren brommers noemen zijn erg zielig.

      Login om te reageren
  18. K. zegt

    25 mei 2010 om 11:35

    Ja, of je geeft al je geld uit voor een Ducati / Harley en vervolgens is dat ding ‘je leven’.

    Hoe sad ben je dan?

    Login om te reageren
  19. jp zegt

    25 mei 2010 om 11:46

    En Ducati heeft er helemaal niets mee te maken. Leuke persoonlijke designstudie, maar beetje misleidend bericht alsof Ducati zelf iets te doen heeft met dit project.

    Login om te reageren
  20. jbw89 zegt

    25 mei 2010 om 11:48

    laat maar komen! prachtig zou hem meteen kopen beter dan die paar pk’tjes van de xbow! en dit is nog maar een schets hé

    Login om te reageren
  21. midasracer zegt

    25 mei 2010 om 12:19

    De XBow van KTM is een flop. Het is een lelijk duur ding en niemand zit op een KTM auto te wachten. Er zijn zat betere alternatieven. Als Ducati slim is, houden ze het bij de tekeningetjes.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    25 mei 2010 om 12:26

    Brommers??? Ducati is de Ferrari onder de motorfietsen.

    Login om te reageren
    • EPI zegt

      25 mei 2010 om 14:15

      @Dennis: Ducati (a.k.a. stukgaatie) is de Fiat onder de motorfietsen. Eigenaren kunnen er over meepraten, 1 week rijden staat gelijk aan 2 weken sleutelen. Maar dan heb je wel iets speciaals! Als je het over de Ferrari onder de motorfietsen hebt dan bedoel je denk ik MV Agusta!

      Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    25 mei 2010 om 12:43

    Die motor spreekt me wel aan: Een V8 met desmodromische klepbediening… *veegt kwijl van beide mondhoeken*

    Login om te reageren
  24. M-lover zegt

    25 mei 2010 om 12:53

    dit is leuk speelgoed! maken die handel!

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    25 mei 2010 om 12:56

    Tuurlijk KTM heeft het dan moet de Piago groep het ook hebben.

    Alleen vergeet piago dat Moto Guzzi (ook onderdeel van de groep) jaren geleden al 3 wielige caterham concurrenten uitbracht.

    Maar ducati is natuurlijk veel cooler. (alhoewel een goed guzzi centauro blok veel meer potentieel heeft).
    En ik ben benieuwd om het resultaat te zien, al vrees ik dat het moeilijk te besturen zal zijn.

    Login om te reageren
    • EPI zegt

      25 mei 2010 om 13:41

      @Hupke: voor de goeie orde je bedoeld Piaggio groep?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 mei 2010 om 15:06

        @EPI:

        uiteraard

        Login om te reageren
  26. edgar zegt

    25 mei 2010 om 13:08

    ik hoop niet dat ie dan ook zo keihard gaat falen als de x bow want dat ding word gewoon niet verkocht! en het idee erachter is ook al zo halfslachtig, als je open wilt rijden koop je maar een roadster ofzo en als je echt leuk wilt rijden koop je een motor!

    Login om te reageren
  27. J. Meloen zegt

    25 mei 2010 om 13:11

    Pff. Ik heb zelf ook een brommer, alleen geen Duc. Ik ken plenty motorliefhebbers die hun kroost brommer noemen ipv motor. Je moet wel een ongelooflijke huilebalk zijn wil je je op je teentjes getrapt voelen als iemand anders je motor een brommer noemt..

    Login om te reageren
  28. NickT zegt

    25 mei 2010 om 13:52

    @ Dennis:
    MV Agusta is de Ferrari onder de motoren, niet Duc…

    Login om te reageren
  29. NickT zegt

    25 mei 2010 om 13:55

    Overigens is de ontwerper van de bovenstaande creatie niet half zo technisch als hij doet voorkomen.

    [quote]
    “and it is a V8 made of two L4 Desmosedici engines”

    Een 4-in-lijn in een Ducati? That’s a first….

    Login om te reageren
    • JH zegt

      25 mei 2010 om 14:46

      @NickT: de desmosedici motor is een V4 (90 graden) en twee V4’s naast mekaar maakt een? V8 ;)
      Overigens leuk idee maar echt geld opleveren doet het niet…de x-bow is ook een flop kwa verkopen

      Login om te reageren
  30. NickT zegt

    25 mei 2010 om 15:37

    @JH
    Ik weet dat een Desmo een V4 is, maar er staat uitdrukkelijk L4 bij zijn omschrijving, wat in de regel staat voor Line Four oftewel vier-in-lijn. Vandaar mijn opmerking.

    Login om te reageren
  31. triumph zegt

    25 mei 2010 om 16:04

    @Nick & JH
    Ducati blokken zijn geen “V” motoren, maar “L” motoren.
    Waarom? Omdat de cylinders onder een hoek van 90graden van elkaar staan…. dus 2 desmosedeci blokken geeft een L8 klopt als een oude Fiatbus….

    Login om te reageren
  32. ColinZ3 zegt

    25 mei 2010 om 16:09

    Hmm.. toch nog een opvolger voor mijn clio 1.5 dci..
    hahahahaha..
    trouwens dat stukgaatie verhaal valt tegenwoordig reuze mee! kijk maar naar de nieuwe multistrada 1200! De intervallen tussen de onderhoudsbeurten zijn verlengd naar 24.000 kilometer.

    Login om te reageren
  33. ColinZ3 zegt

    25 mei 2010 om 16:12

    @ triumph
    De desmosedeci blokken zijn een v4 configuratie.. anders dan de L2 wat ze normaal gebruiken..

    Login om te reageren
  34. triumph zegt

    25 mei 2010 om 16:16

    @COLINZ3
    dan lig ik alweer achter… ben meer van de oude spullen.
    Ging ervan uit dat de 4 dezelfde opzet had…
    Dus toch V8….

    Login om te reageren
    • JH zegt

      25 mei 2010 om 17:41

      @triumph: de V4 desmosedici heeft ook een blokhoek van 90 graden, dus een L-vorm alleen wordt die aanduiding niet voor 4 of meer cilindermotoren gebruikt (BMW, Mercedes, etc. spreken ook over een V8 met een blokhoek van 90 graden; L-vorm wordt alleen door Ducati gebruikt…) en ook wat Nick zegt is de aanduiding L4 voor lijnmotoren om het nog iets verwarrender te maken ;)

      Login om te reageren
  35. Danny zegt

    25 mei 2010 om 16:22

    Heeft natuurlijk helemaal niets met Ducati te maken, laat staan dat het de ‘soul’ en karakter van een Ducati mee krijgt.

    Op zich geen slecht design hoor, maar die Ducati sticker erop kan echt niet. Bah.

    Login om te reageren
  36. Style zegt

    25 mei 2010 om 17:06

    dit hebben we niet nodig, we hebben al Ariel Atom en KTM X-Bow en de vele Caterham 7 incarnaties..

    Login om te reageren
  37. Jojojonaaazz zegt

    25 mei 2010 om 18:53

    Dit is echt prachtig, ok hij is wat druk maar ik was bij de eerste foto al meteen verkocht.

    Login om te reageren
  38. tvrspeedsix zegt

    25 mei 2010 om 20:39

    leuke lightweight competitie beginnen in lemans,…

    lotus,ariel,ktm,ducatie,donkervoort, enz

    Login om te reageren
  39. Ikke_ferrari zegt

    25 mei 2010 om 20:51

    Ziet er goed uit, mooi ontwerp.
    Goed gejat is het halve werk, dat zeker, maar daar wordt ie niet minder om!

    Laat maar komen!

    Login om te reageren
  40. Tonnie zegt

    25 mei 2010 om 20:59

    Ook met droge koppeling? dat klinkt zo ongelofelijk kut :P

    Login om te reageren
  41. Dino zegt

    25 mei 2010 om 21:30

    Jongejes (!) , wees blij dat er ontwerpstudio’s zijn die
    zoiets als dit ontwerpen, maakt iet uit onder welke naam! En probeer er eens achter te komen wat desmo-techniek inhoud. Ik begrijp hier dat niet iedereen de juiste (technische) kennis heeft van Ducati’s. Jongens , blijf lekker bij jullie Opeltjes, Toyotaatjes en VW Golfjes . By the way : een Ducati is niet de Ferrari onder de motorfietsen , maar een Ferrari is de Ducati onder de auto’s !

    Login om te reageren
    • JH zegt

      25 mei 2010 om 21:36

      @Dino: desmo..ah dat is wat deze auto in 1954 had:

      Login om te reageren
  42. Cantago zegt

    26 mei 2010 om 00:59

    Precies een KTM X-Bow… Maar laat dat nu juist iets heel positiefs zijn! En dan Ducati er op? Maken!

    Login om te reageren
  43. Dimglor zegt

    26 mei 2010 om 07:42

    Ziet er heftig uit, maar of het mooi is… Das een andere vraag ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North