Durf jij? De goedkoopste BMW M6 van Nederland

Auteur: , 59 Reacties

Voor de liefhebber.

Je moet je portemonnee haten om zonder te kijken zomaar een BMW M product te kopen. Als een M GmbH auto voor een té mooie prijs wordt aangeboden, dan heb je al gauw de neiging om eromheen te lopen. Het hoeft echter niet zo te zijn natuurlijk.

In de categorie ‘goedkoop’ troffen we deze M6 aan voor een bedrag van 21.950 euro. Voor dat geld heb je een BMW M6 uit 2006, met de dikke 507 pk V10, gekoppeld aan een SMG-automaat met zeven versnellingen. De coupé is niet helemaal standaard meer. Er zit een andere voorbumper op, de standaard lichtmetalen velgen zijn vervangen voor 21-inch jetsers en achter prijkt een Hamann-badge.

De dorstige tiencilinder heeft ruim 154.000 kilometer gelopen. Gooi er 10 mille tegenaan en wellicht kun je de M6 in ere herstellen. Je bent overigens niet de tweede of derde die op de stoel zal gaan plaatsnemen. Uit RDW-data blijkt dat de M6 minstens acht keer van privé eigenaar is gewisseld.

De periode 2020-2030 zal dé overgang naar elektrisch rijden betekenen. Als er ooit een moment is om nog te kunnen genieten van een atmosferische acht, tien of twaalfcilinder dan is nu de tijd. Wie het aandurft kan de advertentie hier bekijken.



59 reacties

Nee. Dat geld zou ik dan toch liever bewaren.
Charisma Cars? Klinkt betrouwbaar ;-)
@maarten020: staat er volgens mij al een paar jaar te koop. Ook toen al verreweg de goedkoopste van nl. Denk dat er weinig klopt aan deze auto.
@maarten020: Het was inderdaad beter Christmas Cars geweest. Dan had je hem misschien gekregen.
Hoe goed cq versleten zouden de bewegende delen in deze auto zijn?
@autodrome: bij 154k moet dat toch wel meevallen?
@toniominestrone: nou, ik weet niet of dit orginele motor en bak zijn, maar na 100k kilometers is het toch wel gebruikelijk dat deze eraan gaan bij dit soort “exoten”. Dus als dit de orginele aandrijflijn is dan is de aankoop een gok, mijnsinziens…
@jaspervdwinden: Valt mee… onderhoudsintervallen zijn veel korter en je vraagt het maximale vermogen veel minder vaak aan dan van een 70pk naaimachientje bijvoorbeeld.
@toniominestrone: kmstand geloof ik ook niet bij dit adres.
Wat een pauper wagen.
Gratis kralenketting erbij?
Slechte aankoop
Gooi er 10k tegenaan… Precies of het niets is..
@boomhauwer: Bij performance auto’s waar veel dingen moeten gebeuren zijn rekeningen van 10.000 euro niet ondenkbaar, ook bij BMW M niet. Neemt niet weg dat het veel geld is, (maar dat is het kopen en rijden van een sportauto ook).
@RubenPriest: nou ik heb in de 16 jr dat ik mijn m3 heb nog nooit een rekening van 10.000 eur gezien hoor.
@maotje: met ‘veel moet gebeuren’ heb ik het dan ook over auto’s met versleten versnellingsbakken, lagerschalen die te laat vervangen worden etc. een M netjes onderhouden kost elke keer wat, maar niet 1 rekening van 10 mille nee.
@RubenPriest: tsja, op een gegeven moment gaat die SMG bak er een keer aan toch? Zelfde geldt voor de V10. Of wil je hem elke keer helemaal uit elkaar halen voor 1 dingetje? Die auto’s raken op leeftijd en dan wordt er bezuinigd op zaken naarmate ze meer eigenaren hebben gehad. Niet gek dat er dan een keer een ruilmotor of dito bak in moet. En nee, die zijn niet goedkoop. Of je moet zelf heel handig zijn en niks te doen hebben. Auto’s die in dergelijke staat verkeren als in de genoemde advertentie, missen doorgaans wel wat “tender, love and care”…
@maotje: Juist omdat je ‘m al zo lang hebt. Dan ga je er als een goed huisvader mee om. Eén blik op deze uiting van wansmaak doet mij vermoeden dat het risico op grote reparaties hier wat groter is.
Charisma cars, is dat een dochteronderneming van Jet cars?
Wat wordt deze auto toch verschrikkelijk ordinair, hoe ouder ie wordt.
@granlusso: Mwah, in de juiste trim vind ik ’t juist een erg mooie wagen. Het liefst als 630i met nette velgen, zet maar voor de deur.
@racerx: 645i voor mij dan. Puur omdat deze een stukje betrouwbaarder is dan de 650i en dat je op de tussen sprint niet voor lul staat net als de 630i.
Ik zou wel waardering hebben voor degene die ‘m koopt. Getuige van een hoop lef in ieder geval.
@sleepyj: Inderdaad een hele grote hoop lef! Ja! Want wie een aankoopbudget heeft van 22k en iets dergelijks koopt, die kan zich volgens mij beter bij het Pieter Baancentrum aanmelden voor psychisch onderhoud! Zo’n auto, met al 8 vorige eigenaren en >150.000 km? Daar loop je imo financieel totaal op leeg!
@sleepyj: lef of gewoon pure domheid. Helaas voor de verkoper van deze auto hebben veel van de domme mensen die dit zouden willen en durven kopen gewoonweg geen of te weinig geld hiervoor.
Het valt me de laatste tijd, als ik zo’n ding zie, steeds meer op dat-ie echt heel lelijk oud wordt wat mij betreft. Dit in tegenstelling tot zijn broer, de E60, die ik sowieso al erg gaaf vond toen hij uitkwam maar nu misschien nog wel meer kan waarderen dan destijds.
Heerlijk statement, als je ook liefhebber ben van de muziek van Boef
Ik zou het niet aandurven…

Dat logo van hun op het raam van de showroom met die twee leeuwen en dat Franse gebrabbel eronder komt me veel te bekend voor, ik heb dat wel eens eerder gezien.

Ik weet alleen niet meer wat voor een bedrijfje dat was, maar van buiten leek het heel wat. Ze zaten in een keurig pand. Maar eenmaal binnen was het echt schrikken, nog nooit zulk louche volk gezien. Geloof dat ze in dit pandje in Den Haag zaten.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/The_Hague_Netherlands_Binnenhof-01.jpg/390px-The_Hague_Netherlands_Binnenhof-01.jpg
Als je dit vieze ding koopt moet je minimaal het zelfde bedrag opzij leggen voor onderhoud/reparaties (binnen 2 jaar).
@cpp1: Voor de doelgroep: deze vieze ding
Overigens zou ik deze auto ook niet aandurven als ik in de markt zou zijn voor een M6. De bekerhouder is eigenlijk al dermate bedenkelijk dat ik afhaak, maar mijn ervaring met gebruikte auto’s leert dat het type mens dat zijn geld uitgeeft aan dergelijke wielen en alternatieve badging, nog wel eens op regulier onderhoud wil besparen en ook graag de bink mag uithangen in de binnenstad zonder op te letten of de motor al warm is. Dat alles is een dodelijke cocktail voor de toch al vrij kwetsbare techniek van deze auto’s.
@vaakbenjetebang: dat had allemaal niet uitgemaakt als het 1 of 2 eigenaren waren. Die dan welliswaar geen smaak hadden maar lang met hun auto deden. Nee, deze is 8 keer van eigenaar gewisseld. Dus de kans dat er 1 show bink bij zit die koud gaat trappen is veel groter. En t hoeft er maar 1 te zijn, om die glorieuze doch kwetsbare v10 kompleet naar de *censored* te helpen.
@srthellcat: tel je de verschillende fleetowners en autobedrijven mee zit hij al op 22…
Die v10 staat niet al te best bekend en die SMG bak kent ook niet veel liefhebbers.
Bodemloze put. Deze versie van motor staat net bepaald bekend voor zijn betrouwbaarheid net als de v8 opvolger. Als weekend auto misschien nog te overwegen. Helaas is het design van de recentere bmw’s al over de houdbaarheidsdatum. Doe maar liever eentje uit de jaren 80 met s38 motor de enige correcte motor in een bmw namelijk eentje met 6 cylinders.
Ik zou mn handen dr niet aan branden. Het zelfde voor de e60 m5. Te groot risico
Niemand? Oké… Ik dacht echt gelijk aan Jetcars…
@rednasnamsob: waarom altijd zeiken over Jetcars? Prima bedrijf.
Je moet alleen ff zorgen dat je € 100,- apart houdt. Voor de velgen…
@jaspervdwinden: en proefrijden op het terrein genoeg vinden…
Koop hier geen auto !!!! ×
Het imago van deze auto, even los van waar deze te koop staat en hoeveel deze heeft gelopen, zou al een directe no-go zijn. Als het deze generatie moet zijn, dan liever een 650i cabrio.
Is dit blok niet de horror V10 met de lager schalen. (Rod bearings)?
Zelfs voor een rug zou ik hem nog niet willen
@balboni: Voor een rug koop ik en schors ik hem wel. Toch een leuk hobby projectje.
Als de airbags hiervan ploffen heb je spontaan een witte donderdag.
De periode van 2020-2030 zal de periode van elektrische rijden worden? Maak daar maar 2080-2090, dan hoop ik dat ik al diep onder de grond lig.
@nopetrolnofun: Je kon wel eens van een koude kermis thuis komen..
Durven: ja. Willen: absoluut niet. 154.000 km is niet bijster veel. Wel met minstens 8 eigenaren. Vraag me af hoeveel dat blok en die achterbanden te verduren hebben gehad.
@josxkrs: inclusief autobedrijven, fleetowners en particulieren zit hij op 22….
Tja, zo’n auto’s worden vaak gekocht door sjonnies die de auto net kunnen kopen. En dan komt de verzekering en dat is een rib. En dan 5 keer tanken in een week. Dat was de tweede rib. En dan komt een kaal bandje en in deze maat zijn ze niet 35 euro bij de rubberman. En dan komt eerste kwaal of apk of onderhoud (remschijven, asje, hoesje etc) en dan is de liefde over..
Hoeft er nog niet eens iets dramatisch mis zijn…
En dan eigenaar 4 en 5 en 6 en…… en dan 8…
En dan heeft ie 6 eigenaren gehad zonder onderhoud…
@schuimbekje3: die banden schijn je te kunnen “bijsnijden” in het oostblok. Daar zou ik geen kosten aan verwachten… 😱
Nee, niet de goedkoopste en nee ik heb het geld ook niet, maar als ik het had… Hoe fout ook, heb altijd een zwak gehad voor deze M6, dus bij voldoende pecunia en een nette M6. Jazeker!
Wat een onsmakelijke allochtonenkar is dit zeg..
@caspart: ik hoop dat jij hier gebaned gaat worden. Wat een idiote en onnodige racistische opmerking !
@autopetje: stel je niet aan man, gekwetste druiloor.
Het is gewoon zo.
Voor 25k USd haal je een handgeschakelde met de helft vd km’s uit NY. Dan sla ik die genoemde 10k liever stuk op importkosten.
@E34M5Touring: maar daarvan is de bak (en diff?) toch afkomstig van een 545i. Dus geen tractiecontrole met tig standen en zo? En ik dacht ook niet het M differentieel maar dat kan ik mis hebben.
“Charismacars & cleaning…”

En op sommige close up foto’s zie je de stoflagen zo liggen. Geeft nogal vertrouwen hoor. En op de foto van de wijzerplaten zie je gelijk een foutcode staan. Is er eigelijk garantie op deze wagen? Het staat er namelijk wel bij geschreven.
1 vd gelukkige bestuurders

https://youtu.be/vZrF4JyJ4fU
Kom op hee, ook deze M6 zou je een enorme boog omheen moeten lopen.. Even afgezien van de eigenaars verkoopt dit bedrijf ook losse ‘gebruikte’ navi’s en airbags.. Dan gaan er toch alarmbellen af zeker..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).