Durf jij je in een supercar te vertonen?

Auteur: , 149 Reacties

Al struinend door de omvangrijke Autoblog-archieven nam ondergetekende eens wat oude columns onder de loep. Hoog tijd om te inventariseren hoe de zaken er nu voor staan.

Durf jij je in een supercar te vertonen?

Menig petrolhead droomt ervan om ooit die ene vette sportwagen te kopen zodra het budget en praktische zaken (gezinssamenstelling, stallingsmogelijkheden, etcetera) het toelaten. Gaaf, maar in een knalrode Ferrari of een gele Pagani trek je een hoop bekijks en we kunnen ons zo voorstellen dat niet iedereen daar altijd op zit te wachten.

Capo @Autoblogger vroeg zich in het verleden weleens af waarom er in Nederland zoveel grijs spul op de weg te vinden is. Zijn treffende conclusie: de klant moet niet op verkeerde ideeën worden gebracht doordat jij met een dikke bak de parkeerplaats op draait. Onze Ayatollah kan zich dan ook veel beter vinden in de Duitse mentaliteit, waar een dikke auto juist bewijst dat de eigenaar z’n zaken goed voor elkaar heeft.

Ook technische man en klassiekerliefhebber @Dennis gooide ooit de knuppel in het hoenderhok door zich hardop af te vragen hoeveel lak jij aan je omgeving hebt bij de keuze voor een nieuwe auto. De legendarische Fiat Multipla werd daarbij als uitgangspunt genomen. Zeker interessant, maar we bekijken de zaak nu vanuit een ander perspectief.

Een stevig gesprek met @WillemE en @Dizono leerde namelijk dat beide collega’s er net als ik toch wat problemen mee hebben om in een dikke noem-maar-een-vette-supercar over straat te gaan. Niet uit schaamte, maar je trekt nu eenmaal een hoop bekijks en dat is niet altijd handig of gewenst. Bovendien ziet zo’n Porsche 991 GT3 RS er op straat gewoon een beetje misplaatst uit en sommige sportwagens maken simpelweg teveel herrie om nog enigszins incognito over de openbare weg te tuffen.

Grote vraag aan jullie: zou je er net als enkelen van ons toch voor terugdeinzen om eindelijk die vette supercar aan te schaffen als de mogelijkheden het toelaten, of heb je lak aan de wereld en bepaal je zelf wel waar je in rijdt? We zijn benieuwd!

Foto: @carspottingrotterdam via Autojunk



149 reacties

Had je me het gevraag toen ik 18 was, dan had ik volmondig ja gezegd. Nu ik wat ouder ben zeg ik neen. Liever een klassieker of een sleeper.
@baklava: dat is een eerlijk antwoord.

Het is werkelijk bizar hoeveel weerstand en onbegrip ik tegenkom als ik (of mijn vriendin) weer eens iets doen wat niet volgens het sociale boekje is. Dat bewijst voor mij dat 99% van de “ik maak zelf uit wat ik rij” roepers uiteindelijk het lef niet heeft.
@lekbak: Het is niet zozeer dat ik wat geef wat anderen er van denken. Het is meer dat het me niet meer zo interesseert al die supernsnelle auto’s. Liever een wat betrouwbaardere of eentje waar je lekker mee kan cruisen. Tuurlijk zal ik geen nee zeggen tegen een Pagani Zonda of een Porsche 918 als ik hem aangeboden zou krijgen, maar als ik het geld had, nee dan zou ik iets anders kopen. Een Porsche 911 Singer, Maserati Quattroporte GTS of een Ferrari Daytona oid.
Mocht ik ooit in de positie komen om het te kunnen betalen dan heb ik schijt aan de wereld, ik mijn verlanglijstje al klaar en een fel kleurtje op een lambo mag dan ook zeker niet ontbreken.
@dinobreezy: EENS! een Lambo hoort een lekker fel kleurtje te hebben, kanariegeelm gifkikkergroen of oranje. Vind het altijd erg jammer als ik in Lambo in het zwart, wit of grijs zie…waarom koop je dan uberhaupt een Lambo? Tis geen Aston Martin of Jaguar!
@maarten020: ik moet zeggen dat een Aventador in mat zwart met rood interieur ook wel wat heeft maar ik zou denk ik toch voor een Aventador SV in lime groen gaan. Boven aan mijn verlanglijstje staan echter Koenigsegg en de Pagani Zonda. Verder een Nissan 350Z met widebodykit en de Ferrari 488 Spyder
@dinobreezy: voor een 350Z heb je al genoeg aan 10 – 15k
@hoonigan247: helemaal waar! Maar daarna zou ik hem flink laten tunen en verbouwe en dan kan het al snel richting de 100k gaan
Ik bepaal zelf waar ik in rij, heb geen boodschap aan wat anderen vinden. Maar in een Ferrari? Nee.
@viezefreddyw: Waarom niet?
@martinus: Het rijdt niet elektrisch…
@viezefreddyw: whahahaha nee nee vooral niet in een rode F430
@lyon1845: Moet je niet willen joh.
@viezefreddyw: verschrikkelijke krengen heb ik gehoord van de meneer met de gele regenjas… erg onbetrouwbaar vooral…
Als je in Italië of Spanje met een mooie opvallende sportwagen rondrijd krijg je duimpjes omhoog, goedkeurend getoeter en complimenten, maar in Nederland met zijn trieste “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg” mentaliteit alleen afgunst en in de grote steden een ingeslagen ruit of bekraste auto….in 1 woord ZIELIG
@maarten020: Het gebeurt regelmatig dat ik een duimpje opsteek naar een auto die ik mooi vind, zowel in de auto als op de motor.
Juist omdat het zo leuk is om te zien dat iemand iets rijdt wat ‘ie zelf leuk vindt, of wat ik leuk vind. Krijg vaak wel lichtelijk verbaasde reacties terug, mensen zijn het toch niet echt gewend om een complimentje te krijgen voor hun autokeuze
@luittinke: precies, en dat is jammer…vaker afgunst en jaloezie dan waardering en respect
@maarten020: die ‘doe maar normaal dan doe je gek genoeg’ is dan ook, net als bv. ‘rascisme’, 1 vd meest misbruikte uitspraken om maar vooral het eigen falen/afgunst/ongelijk te rechtvaardigen…
@spylegion: dat zeg je perfect. Mensen die die uitspraak maken hebben zelf niks behaalt in het leven en balen er van. Net zoals mensen die zeggen “van geld word je niet gelukkig” die mensen hebben nooit geld gehad en zeggen dit om zichzelf beter te laten voelen!
@spykerboy: ik interpreteer dat anders; geld maakt niet gelukkig. Een goede gezondheid, goede vrienden, fijne band met je familie, fijne relatie en een leuke baan maakt gelukkig. Als dat allemaal op orde is, is geld leuk om erbij te hebben. Maar geld an sich maakt niet gelukkig.
@rrvliet: geld is juist het geen wat gelukkig maakt, zonder geld kan je namelijk geen huur of huis betalen, geen eten betalen, kleding etc. Kortom zonder geld ben je nergens en kan je ook niet gelukkig zijn ;)
@spykerboy: Nope, niet mee eens. Met veel geld, kutvrienden en een slechte gezondheid wordt ik niet blij. Geld koopt geen leuke vrienden, geld koopt geen leuke vriendin. Geld kan dat zelfs alleen maar moeilijker maken. Geld is pas leuk als de echt belangrijke zaken in het leven op orde zijn, zolang die niet op orde zijn maakt alle geld van de wereld mij nog niet gelukkig.
@maarten020: je krijgt een like, maar leuk is dit helemaal niet. vooral dat gekras. al mijn BMW’s zijn hier slachtoffer van geweest.
@shogun: tja dat is per persoon verschillend dan maar, laten we het daar op houden :) Op het moment dat je veel geld hebt, ga je je ook begeven in een omgeving met mensen die dat ook hebben waardoor ze niet vrienden worden om je geld of met je een relatie willen erom, want die mensen hebben het zelf al, maargoed dat is natuurlijk erg persoonlijk voor iedereen. is een discussie die ik ook altijd met mijn vader houd in de werk sfeer (wat motiveerd een werknemer daadwerkelijk)
Wat is dit nou voor een onzin, je droomauto niet kopen omdat je bang ben dat andere mensen het niet zal bevallen. Kom op zeg.
@m135i: Het gaat om het rijden. Zoals ik in mijn reactie hier verderop zeg, stel je gaat voor het eerst op visite bij de schoonouders van je kind en je weet dat ze arm zijn, dan zou ik bijvoorbeeld een bescheidenere auto uit de garage rijden om er naar toe te rijden. Heeft niks te maken met afgunst van anderen, maar ik zou me wel wat ongemakkelijk voelen om met het dikste van het dikste daar aan te komen.
@granlusso: ik denk dat mijn vader dol blij zou zijn als de vriend van mijn zus met een splinternieuwe laferrari aan kwam…
@granlusso: Dat geeft juist een arrogante indruk. Oh zij zijn arm, dan pak ik mijn “poor-mans car”. Gewoon rijden wat je leuk vind, echter snap ik dat eigenaren van een goed lopend bedrijf de keuze nemen vanuit de visie van de klant. Als je voor komt rijden met een Lamborghini zal iedere prijs voor jouw diensten te duur zijn.
@rw1994: Dat klopt misschien, maar de intentie is goed lijkt me. Zakelijk gezien moet je natuurlijk altijd kiezen wat het beste voor je bedrijf is, jouw persoonlijke mening moet je daarin op de achtergrond stellen en dus wanneer gevraagd gepaste bescheidenheid tonen.
@rw1994: de pa van een vriend heeft ook een sportwagen en is de baas van een groot bedrijf. Hij gaat naar werk in een elektrische auto en absoluut niet in dat funding. Uit imago-overwegingen etc
@appelvis: Dat geeft precies aan wat ik zeg. Hij rijd wat hij zelf wilt, echter voor zakelijke afspraken (voor hem dus alles wat op de zaak afspeelt) een imago vriendelijke wagen.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de branche, een bankdirecteur kan zich verplaatsen in een S klasse of een BMW m550d (zonder type batches uiteraard), maar als een eigenaar van een stukadoorsbedrijf dit doet komt het een beetje verkeerd over.
@rw1994: als je de organisatie van je bedrijf zeer goed op orde hebt kan je soms je kostprijs behoorlijk omlaag krijgen, en dus goed geld verdienen zonder duurder te zijn. Daarbij is het pas te duur als de concurrentie het beter kan voor hetzelfde geld of net zo goed kan voor minder. Dàt is waar je naar moet kijken maar dat snapt het Nederlandse volk niet.

Maar ondertussen is het sociaal volledig geaccepteerd dat diezelfde ondernemer die een volvo koopt ipv een s-klasse in een kasteel van een huis woont. Hypocriet geneuzel allemaal, het slaat werkelijk nergens op en is ver verwijderd van elke waarheid.
@lekbak: Helemaal mee eens hoor. Maar de klant ziet dat, zoals jij ook aangeeft, anders (vooral de Nederlandse).
@rw1994: echt een nederlandse opmerking, jij rijdt lambo dus ben je te duur, kortzichtigheid to the max
@spykerboy: Het is ook niet mijn mening. Ik rijd wat ik leuk vind, dat echte dure spul gaat toch niet lukken.
@rw1994: als je er al van uit gaat dat het niet lukt zoals je hier zegt, zal het inderdaad nooit gebeuren nee ;)
@m135i: eh ja? Hele volksstammen kopen een ve omdat de familie dat zon mooie auto vind. Gaan ze Duitse degelijk roepen enzo.
@rolov: als dat hun droom auto is dan hoeven ze zich toch nergens voor te schamen. Ieder zo zijn eigen ding
@m135i: je leest niet he. ;)
@m135i: Mijn pa koopt geen dure auto omdat klanten anders denken dat die te veel aan hun verdient
@martijn1994: Als hij wel een dure auto kan kopen, maar het niet doet dan houdt hij geld over…

Ik zou als ik jou was zakgeldverhoging vragen. Of net zolang bedelen tot hij een dure auto voor jou koopt.
@martijn1994: Daar heeft je vader wel gelijk in. Wij passen ook op met welke auto we voor komen rijden. Een tijdje terug een inkoper van een klant van ons gesproken die vertelde dat hun directeur altijd kijkt naar het type auto van de leverancier. Als die in zijn ogen te duur is, krijgt de inkoper altijd de opdracht mee extra korting te regelen omdat het ‘vast wel goed gaat met die leverancier’.

Persoonlijk vind ik het wel een bekrompen gedachtengang van zo’n persoon.Het zou in ieder geval van mij uit nooit een punt zijn in de onderhandelingen.
Als ik ooit het geld heb voor een dikke Maybach 62s dan boeit het me niet wat men van me vindt, ik doe gewoon de gordijntjes dicht dan hehehe
@rickross: Maar u heeft toch al een Maybach? Een witte Laundalet ?
@st3fan: die staat in mijn droomgarage ja, maar toen ik vanmorgen wakker werd stond daar alleen een fiets met kapotte verlichting…
Natuurlijk bepaal je zelf waar je in rijdt, al meer dan genoeg saai grijs – de buurman heeft dezelfde – op de weg. Maar een dikke supercar hoort ook op de daarbij behorende wegen. Mocht ik een Pagani of Koenigsegg hebben, zul je me echt niet in een stad vinden. Daar heb je een fiets voor. Lekker boenderen over de mooiste wegen van Europa, dat is wat je moet doen. Niet in de file in Londen constant je begrenzer opzoeken….
Stiekem toch wel een heikel punt in de liefhebberij voor auto’s. Als echte Nederlander zou ik mij toch wat bezwaard voelen in een ‘ordinaire’ sportwagen op de publieke weg. Bij mijn auto ook bewust gekozen om opzichtige badges die de motorinhoud zouden kunnen veraden weg te laten.

Voor een rasechte sportauto, zou ik toch een trailer kopen en hem voornamelijk gebruiken op plekken waar je de rijeigenschappen van zo’n bolide ook maximaal kan benutten (het circuit), zou zo’n type auto niet als daily gebruiken. Toch wel vanwege de indruk van de omgeving (nu werkt het ook al niet altijd in je voordeel in een oude x357) en ook vanwege de rijeigenschappen, ik ben best wel een beetje dat aan z’n comfort gewend is, veel hardcore sportauto’s leveren dat niet.

Dus ja, ik zou mij toch wel wat ‘Nederlands bezwaard’ voelen in een sportieve sportauto.
@martinus: tja, die batches over motorinhoud…

Ik heb sinds kort een 330ci, maar daar is toen hij van de fabriek kwam geen 330ci batch opgeplakt.
Zit wel een M-sport II pakket op met bijbehorende wielen, bumpers en hij ligt wat lager op de weg.
Nu lijkt het of elke saaie grijze-die heeft de buurman ook- rijder denkt: “daar heb je weer zo’n opgedirkte 318”.
en me uit begint te dagen. Reven in een skoda bij t stoplicht, bumperkleven terwijl ik met normale snelheid over de rechterbaan rijd… heel vervelend en kinderachtig.
Ja maar niet in nederland.om de meter politie controle en die zure gezichten,zal wel drugs geld zijn.
@crisisfour74: Schijnt dat 30% van alle spontane aanhoudingen van automobilisten op subjectieve gronden wat oplevert in Nederland.

Als er een allochtoon ‘spontaan’ wordt aangehouden, zelfs 2x zoveel 60% is raak.

Kortom, spontane controles van de politie zijn geen probleem, maar een van de meest effectieve opsporingmethode van de politie om
– Belastingontduikers
– Veroodeelde drugscriminelen
– levensgevaarlijke drankrijders
– en andere wetsovertreders,
Alsnog staande te houden.

Voor elke 2x dat ik ‘onterecht’ staande wordt gehouden, wordt er een keer een wetsovertreder echt van de weg geplukt, was ik een allochtoon.. dan was het zelfs 2x zo effectief.

Dus laten we vooral niet klagen over deze opsporingsmethode.. gezond verstand en wat levenservaring van agenten zorgt dat er heel wat tuig van de weg wordt gepikt!
@martinus: het is jammer dat zo weinig weldenkende nederlanders het zo zwart-wit kunnen zien als jij.
Beetje vaag allemaal..
Je droom auto is een (bijvoorbeeld) m5 in het fluo groen, maaar je koopt hem niet omdat andere mensen dan iets over jou denken?

Maak je zelf gelukkig, leven is al zwaar zat.
Ik schuur hier vierkant mijn kl**** aan. Alleen business wise zal ik me in een gewone auto verplaatsen. Bvb als de kinderen naar de sportclub gaan, breng ik die / ga ik kijken in een supercar. Hoe sneller je iedereen hiermee confronteert, hoe sneller het gelul vd baan is. Sowieso hebben toch wel heel wat mensen hier een probleem mee. Met de GT3 RS naar de bakker. ?
Schaamte, mwah. Het is meer dan ik bij god niet weten wat ik met een supercar zou moeten. Onhandige klote dingen en aspiraties om op het circuit te rijden heb ik niet zo.

De enige reden om een supercar te halen zou voor mij zijn omdat ze af en toe (zeer sporadisch!) echt mooi kunnen zijn. Ik zou zo’n ding daarom gewoon stallen in een garage, op een draaiplateau ofzo. Jup, ik zou inderdaad die “lul” worden die nooit in zijn supercar rijdt…. Maarja, ik ga gewoon niet voor mijn lol in een draak van een auto rijden, sorry.
Ben je overwerkt? Koop een ov-jaarkaart en ga eens goed uitrusten op een warm eiland! ;-)
Helaas is Nederland niet het land om jezelf in dat soort auto’s voort te bewegen. Zakelijk reed ik altijd al een S Klasse (met een eenmalige uitstap naar Porsche), maar helaas vanwege de vele negatieve reacties op mijn S500 (helaas kentekencheck) heb ik een paar maanden geleden deze ingeruild voor nieuwe een full-options E400. Privé altijd leuke sportwagens gehad, maar de hoeveelheid negatieve reacties welke je over je heen krijgt, heeft mij doen besluiten om dit alles op mijn vakantieadres te stallen.

Vanwege mijn bedrijf verblijf ik vrij vaak in Zuid Europa en wanneer ik daar op de zaak aan kom rijden met mijn sportauto, krijg ik enthousiaste reacties van zowel, werknemers, klanten en leveranciers… Jammer dat je thuis niet mag genieten van hetgeen je met hard werken en vele opofferingen hebt bereikt.
@scooper: Klopt, afgunst is helaas vaak aanwezig in Nederland. Overigens zijn ze bij een maar van mij thuis ook overgestapt van een S-klasse naar een E-klasse Estate vanwege de indruk die ze bij klanten mogelijkerwijs achterlaten.
Helaas denken mensen bij het zien van zo’n E-klasse nog altijd hetzelfde…
@granlusso: hoe leuk het ook is dat je een kenteken kan checken om te kijken naar de specificaties, staat er helaas ook bij hoeveel iemand voor de auto heeft betaald. De reacties bij mijn E zijn veel minder dan bij de S, maar je merkt snel op of iemand jouw kenteken heeft nagetrokken, vandaar dat de volgende auto van de zaak op buitenlands kenteken komt te staan…
@scooper: de reacties van de politie vind ik erger dan commentaar vd mensen. Hoe vaak ik voor een “routine controle” aan de knt word gezet als ik mn supra pakte ofzo werd je gek van, commentaar van de normale burgers boeid me niet dat heet jaloezie ?
In mijn vrije tijd zou het mij niks uitmaken. Wanneer je zakelijk in een bovengemiddeld dure auto de parkeerplaats oprijdt bij een bedrijf dan kan je de gedachte opwekken dat je product/dienst zoveel kost om de auto te kunnen betalen. Kun je mijns inziens beter vermijden. Niet dat ik er overigens een probleem mee zou hebben, maar je kan de schijn beter vermijden.
@unknown234: mensen die dat denken hebben geen verstand van ondernemen
@draadloos: Maar zoals gezegd wordt: je kunt het beter vermijden. Ook dat is ondernemen!
Een moderne supercar? Nee. Die hebben een over het algemeen veels te hoog ‘kijk mij’ gehalte, en dat past mij niet zo. Dat er veel bekijks is, dat boeit mij vrij weinig. Alleen ga ik 10x liever over straat in een Nissan S-cargo of in de mooie E-type die ik laatst zag (en in beide ga je veel aandacht trekken) dan in een of andere knalgele Lamborghini…
@EFB: met andere woorden, jij laat je volledig beïnvloeden door wat een ander ervan vind.
Goedemiddag ik ben maar een jan modaaltje en als ik ooit per ongeluk in staat ben om mijn droom auto te kopen !!! Dan hoef ik ook niet te werken!!!! Dan heb ik dus alle tijd om met MIJN parreltje alle uithoeken van de wererld aan te doen voor de liefhebbers die niet elke dag zo’n auto zien!!! Net als de meesten van ons die nog mogen dromen!!
“If you look like José Mourinho you can, if you look like José Pasquale you can’t”
Vroeger op de MAVO werd ik verguisd om de kleding welke ik droeg omdat het niet van het merk Nike was. Mijn medeleerlingen begrepen niet dat ik niet bij het meelopersclubje wilde horen.

Later met het nemen van beslissingen omtrent mijn huis, de inrichting daarvan, de invulling van de trouwdag en al die andere beslissingen waarbij personen om je heen “goede raad” menen te moeten geven, alles gewoon lekker op mijn eigen vertrouwde (en die van mijn wederhelft) manier gedaan.

De verplichte kerstdagen die bij ouders en schoonouders gevierd moeten worden slaan mijn echtgenote en ik altijd over.

Of ik met een supercar zou gaan rijden als ik het mij kan veroorloven? Ja…volmondig ja!!
Met de Pagani zou ik geen probleem hebben. Klinkt vet en het interieur is super. Al die zooi met stieren en stijgerende paarden begjnt té gewoontjes te worden…
Ik zou er geen enkel probleem me hebben om de v12 er flink van langs te geven waar het kan
Ja, ik zou daar wel rekening mee. Je wilt andere mensen niet ongemakkelijk laten voelen. Stel ik ga voor het eerst op bezoek bij de schoonouders van m’n dochter of zoon en ik weet dat die mensen arm zijn, dan laat ik een 911 staan om vervolgens met een F-pace te gaan.

Dar blijft echter lastig, want of je nu een S-, E-, of een C-klasse rijdt, mensen blijven het toch wel als een dikke Mercedes zien.
>Keuzes laten afhangen van de mening van een ander…
Wat voor leven is dat dan weer?

Natuurlijk durf ik me in een supercar te vertonen. Maar ik heb toch eerder de behoefte om de klassieker van mijn dromen aan te schaffen.
Boeie. Ik rijd nu al in een goudkleurige auto…
Gezien worden in een (naar huidige maatstaven) supercar? Nee, dankjewel.
Maar zodra eindelijk die 69-71 Challenger (of andere dikke Mopar uit die die periode) op de oprit staat, laat ik me daar graag in zien. Fout of niet.
Het rijden erin geen probleem, maar soms word het lastig als je ergens stop, het tanken duurt gemiddeld een half uur tot een uur! Er komen namelijk een hoop mensen naar je toe, of zelfs mensen die zichzelf ervoor gooien, ik heb het meegemaakt met een toch alweer wat oudere NISSAN GTR 2009 model
@timd: die zijn net als de 911 . Ze lijken allemaal op de nieuwe .
Mocht ik het ooit kunnen betalen (aanschaf, onderhoud en stalling), natuurlijk!
Waarom zou je iets waar je hard voor gewerkt hebt (of geluk gehad in de loterij) niet aanschaffen? Vanwege de buren? Ga dan verhuizen naar een plek war je geen directe buren hebt, probleem opgelost
En dit is een van de redenen waarom Porsche zo’n prachtig merk is!
Fantastische auto en incognito genoeg om op de hoek van de straat te parkeren zonder dat er constant “spotters” om je heen draaien!
@mat1980: ja omdat er al teveel van rijden…
Ik ga er niet mee naar klanten, niet iedereen kan de zon in het water zien schijnen. Maar voor de rest zou ik niet weten waarom ik niet met zo’n auto zou kunnen rijden. Heb er niet voor bestolen of omgelegd.
Allereerst koop je een auto voor jezelf, paar jaar geleden reed ik in een Porsche 928, een bijzondere verschijning en 80% van de Nederlanders heeft geen idee wat voor een auto het is. Dus je krijgt een gezichten op je gericht. Dat is een leuke bijzaak, ondanks mijn verlegenheid ?
Heel simpel, het Nederlands calvinisme zit gewoon nog behoorlijk in de weg. Opvallen en uitblinken is voor patsers en eikels. En als je iets moois rijdt wordt er ook stiekem nog weleens gehoopt dat je ‘m aan poeier rijdt; in Nederland wordt nou eenmaal verwacht dat je nederig bent. Aan de andere kant is de vraag of je een supercar wil rijden denk ik ook voor een heel groot deel een praktisch vraagstuk. Ik heb een tijdje een Corvette C5 gehad, leuke bak, maar elke stuurbeweging moet je weloverwogen maken, want voor je het weet rijdt je je auto aan de grond op een drempel, eens heerlijk vals stoepje (daar is Nederland een uitblinker in, in hoge, valse, scherpe auto- en velgvernietigende stoepen!) of gewoon een slecht stuk wegdek. Daarnaast was de in- en uitstap niet heel geweldig en speelt natuurlijk de lengte, breedte en hoogte mee in het niet zijn van een ideale auto. Had ik al verteld dat het een 2 zitter is..? Qua bagageruimte blonk ie overigens wel behoorlijk uit, maar dat is in sportwagenland ook weer vrij uniek. M’n vriendin vond ‘m om bovengenoemde redenen niet ideaal om te rijden. Dat deed ze overigens wel, maar wel pas als ik ‘m de stad uit reed. Toevallig heb ik recent een 330D gekocht. Veel minder sexy natuurlijk, maar wel een groot deel van de sensatie qua power. De auto is praktisch, heeft parkeersensoren, aardig goed zicht rondom, is nog behoorlijk zuinig, maar loopt ook gewoon 250 en kan als “grijze muis” prima onopvallend voor de deur staan zonder last van hijgende pubers en afgunstige bejaarden. Ik ben denk ik wel aardig omgeslagen naar de leuke power sedans; bijna alle lusten, maar amper de lasten!
Eerder andersom. Ik zou wat verder parkeren met een rammeldoos dan met een supercar. Als je er voor gewerkt heb mag je het ook tonen… niet altijd zo bescheiden blijven.
Ik bepaal zelf waar in rijd. Dus dat is geen supercar. Nee, als de financiële middelen het toelaten (en dat wordt hier in Nederland helaas steeds lastiger) dan komt er een prachtige Land Rover Defender 110 300TDI, en die zal ik ook dagelijks gebruiken, en dan maakt het mij niet uit wat mensen er van denken.
Ik zou wel een dikke bak kopen maar merendeel zou ik hem wel snachts rijden. Maar ook meer omdat ik dan noet hele hordes spotters achter mij aan krijg omdat ze dan op bed liggen te fappen.
Och, ik heb eigenlijk mijn hele leven voute keuzes gemaakt.
Momenteel een helemaal 100% foute Impreza qua kleur, velgen en spoilering, een 106 Rallye fase 1 en zien ze mijn ouwe kop in zo’n hobbyding.
Zoek eigenlijk iets om weer 100% verliefd te worden, iets van een mooie coupe in de trand van een240 / 260Z, MGB GT, BMW Z , BMW 02 Touring; zie ik weer een 504 coupé of dan toch maar een 944 S2 of doorpakken naar een E-type, Lancia Flavia coupé, maar dan is zo’n Gamma coupé weer aparter en ook stijlvol. FIAT 130 coupé dan maar? Of zo’n hele gekke kekke Subaru SVX ? Toch het leffie hebben voor een Maseratj of een SM ?
Ik troost mezelf dat ik eerst de andere meuk moet lozen voordat!
Moest ik ooit in de positie komen om een supercar te kopen zou ik er absoluut niet voor terugdeinzen.
Als je moet leven onder de moto “wat zouden de buren ervan zeggen” ga je een saai leven tegemoet.. Een luide Maserati of een knalgele Ferrari hoort er gewoon bij. Yolo toch?
Sinds mijn S-Klasse krijg ik vaak vuile blikken. Op een parkeerplaats bij een Lidl (hoezo, vlees is heerlijk daar). In de wijk afgunstige reacties. Op de snelweg kijken mensen vies als ik met 135 inhaal. De mens is afgunstig van aard, petrolheads zijn de uitzondering. Ik zou met een Ferrari rijden, of een mooie McLaren, of een Maserati. Gewoon omdat het fijne en mooie auto’s zijn en ik mij niet hoef te schamen voor mijn smaak. De afgunstigheid van anderen laat mij koud. Ik blief niet een eenheidsworst te zijn.
Er is maar één iemand voor wie ik bereid ben me aan te passen, en dat is mijn vriendin. Die op haar beurt ook redelijk excentriek is dus dat zit wel goed.
Tjah, als ik dat kan betalen, “stel je maar eens voor dat het niet hypothetisch is”: een McLaren P1 of een Regera zou ik wel willen. Wat andere mensen denken tjah… Maar ik zou ze wel op cng laten rijden. (want veel milieuvriendelijker).
Bovendien rijdt ik het liefst waar er zo min mogelijk mensen zijn… dus aandacht lijkt me niet zo’n issue. (Als je zo rijk bent dat je zoiets kan betalen, kan je je ook wel permitteren om naar minder dichtbevolkt gebied te emigreren)

Voor het bevolkte gebied koop ik wel iets gewoner. Een tesla model S lijkt me daar wel geschikt voor.

Maar jah, ik hoef me over zulke luxeproblemen waarschijnlijk nooit zorgen te maken…
Mij maakt het héél erg veel uit wat anderen van mij vinden/denken. Zeker van die groep die verwacht dat er wat te halen valt, die supercar koopt je nooit voor jezelf alleen … ‘dat volk’ weet je al snel te wonen met zo’n opvallende auto.
Nee, ik heb liever dat ze mijn huisje links laten liggen.
Ik denk dat de afweging bij de aanschaf van een instap Ferrari en zelfs de genoemde 911 GT3 RS enerzijds en een Pagani of helemaal een Koenigsegg anderzijds nog verschilt. Passen de eerste binnen een weliswaar ruim budget ter beschikking voor de aankoop van een droomwagen, zijn die anderen alleen voor hen voor wie geldt dat de sky the limit is. In welk geval wedijveren in buitensporigheid met je lotgenoten op de beachclub een levensdoel wordt.
Is er echter wel sprake van “budgettaire beperking” in zoverre dan zoek je imo eerder iets dat je aanspreekt omdat het bij je past en waarmee je de daarom ook niet uit de toon valt, als je dan al een ruime ervaring hebt met bv Duits rijden dan kies je wellicht voor een Porsche of een Audi R8. Maar zoek je echter meer het avontuur dan zijn de italiaanse of zelfs amerikaanse equivalenten misschien interessanter.
Ik ben een Rus, dus ik zou er zeker niet van terugdeinzen om er in te rijden. Ben geen patser, maar laten zien dat je welvarend bent door een dikke auto te kopen (die je zelf leuk vindt) valt wel in mijn straatje. Mijn keuze van auto zou daarom nooit afhangen van externe factoren zoals klanten. Een Audi S7 kopen ipv een S-coupe, omdat klanten je anders patserig vinden, ben ik het niet mee eens. Andere mentaliteit zul ik maar zeggen.
@e550: Oostblok boks Tovaras!
Als je het geld en de mogelijkheden hebt voor een ‘foute’ auto, heb je ook geld voor een wat meer ingetogen model voor ernaast. En ik zou er geen problemen mee hebben om op te vallen wanneer ik met mijn felrode droomauto af en toe een ritje zou maken
@koekwaus: ter info: die felrode droomauto is een lekker foute Ferrari Testarossa, en nee, ik ben geen 18 meer
@koekwaus: jochies van 18 dromen echt niet meer van een Testarossa tegenwoordig ;)
Ik houd geen rekening met wat andere mensen van mijn auto vinden. Ik zie het als mijn hobby waar ik plezier aan beleef. Als het schip met geld ooit aanmeert dan komt er sowieso een CLK DTM en dat is niet een auto waarmee je anoniem door het verkeer gaat :P
Misschien het beste om een mooie klassieke sportauto te kiezen. Kan meestal op wat meer sympathie rekenen.
Het vervelende is dat als je met een supercar op de nl weg rijd je constant word “lastig gevallen” door mensen die ineens geen oog meer voor de weg hebben maar alleen voor je auto. Dingen zoals naast je blijven rijden, rare capriolen uithalen om je te spotten en filmen en fotos maken tijdens het besturen van de auto etc. Ik heb zelf geen superauto maar wel vaak 1 mee gehad voor een testrit oid en dan ben je gewoon dubbel zo alert op dat soort weggebruikers. Leuk in het begin maar daarna zo vermoeiend. En voor dagelijks gebruik is een supercar niet geschikt, kan je beter een RS6 of M5 nemen, ben je bijna net zo snel en veel praktischer en minder vermoeiend
Ik zou netjes blijven parkeren met mijn G 6×6
Nee zeg ik ben geen Duitser en/of Rus, incl. hoogpotige verspugcultuur. Het leukste blijft een klein (benzine) torretje flink op de staart trappen op mooie bergwegen, de meeste lol. Jammer dat in NL de wegen geen ruk aan zijn.
Dat is niet zo moeilijk. Op het moment dat ik een auto graag wil gebeurt er iets in mijn hersenen dat praktisch alle verstand uitschakelt.

En ook al zou ik in mijn achterhoofd weten dat die keuze zakelijk gezien misschien niet zo handig is, de emotie en impulsiviteit wint het altijd weer van het verstand.

Dus als ik mij een sportwagen zou kunnen veroorloven en ik wil er graag één dan komt hij er gewoon. En voor wat betreft klanten, ik denk dat het heel veel uitmaakt hoe je zelf bent. Als jezelf al glad en patserig overkomt zal voor komen rijden met een dikke sportwagen niet gewaardeerd worden. Maar als je gewoon je simpele zelf bent, en daarnaast geen buitensporige tarieven rekent en goede service levert zullen weinig mensen aanstoot nemen aan je vervoermiddel.
Ik zou er geen moeite mee hebben om erin te rijden, maar de sportuitlaat zet ik buiten de woonwijk pas open. Dat ik in een dikke bak wil rijden betekent niet dat de hele wijk op zijn grondvesten hoeft te schudden door mijn gegorgel.

Overigens zeg ik dat ik er geen moeite mee zou hebben, ik zou me er wel degelijk bewust van zijn waar ik in rij. Toen ik mijn lease Corsa inruilde voor een A1 en een dag later de parketlegger in mijn nieuwbouwhuis opperde dat ik het best prima voor elkaar had, durfde ik uit bescheidenheid bijna niet toe te geven dat dat misschien wel zo was. Uiteindelijk heb ik er vier jaar vol trots in gereden. Mijn recente overstap naar een 1-serie herhaalde die situatie nog eens.

En dit zijn alles behalve supercars :)
Natuurlijk durf ik dat,
Als je erin rijdt bestaan er sowieso geen andere mensen meer. Alleen nog mijn supercar en ik.
In Nederland: ja. Aan de Franse zuidkust: nee. Een potje sturen door de bergen met een 360CS en hem vervolgens in de garage te zetten moet kunnen. Zou daarna wel boodschappen doen in een *insert daily*.
Als ik in die positie zou zitten had ik niet 1 maar minstens 2 auto’s.

De scheeuwerige supercar voor wanneer ik wil en een zakenauto/gezinsauto voor wanneer dat nodig is.

Een Pagani Huayra & een Bmw M550-D touring
Geef mij de supercar maar, dat is immers waar ik voor werk… maar dat is voor iedereen anders..
Leuk onderwerp een keer wat anders dan het dagelijkse autonieuws.

Moest meteen denken aan de Japanse advocaat met zijn gifgroene McLaren P1 die hem dagelijks gebruikt voor woon en-werk respect voor doe man.

Lijkt mij juist heerlijk om dagelijks in een supercar te rijden, de wereld zou een heel stuk mooier worden en je begint je dag ook gelijk beter.
Vanwege de ruimte en het praktische zou ik een Ferrari GTC4Lusso T kiezen voor het dagelijkse vervoer en een Porsche 911 GT3 voor het weekend als het financieel haalbaar zou zijn.
Ik zou mezelf zeker wel in een supercar willen vertonen.

Maar ik rij niet om gezien te worden maar omdat ik van auto’s en autorijden hou. Ik zou dus niet snel een rondje PC Hooft of boulevard doen.
Wat kan het mij schelen wat anderen denken over mijn auto, zeker als het gaat om een sportwagen. Ik zou er echter alleen een kopen als ik ook het geld heb om: een goede staanplaats te hebben in bv. een stad zoals Brussel of A’dam, full omnium te nemen, iedere week 100 EUR aan bezine te betalen, etc.

M.a.w. ik koop er pas een als ik ook genoeg geld heb om me geen zorgen te moeten maken over de jaloezie van de bekrompen marginalen.
Een terechte vraag. Maar als het op kleur of type auto aankomt, koop ik toch echt de auto voor mezelf en laat me daarin niet tegenhouden door wat mijn klanten of buren er van vinden.

Ik heb tot een jaar geleden nog nooit een nieuwe auto gekocht / geleast en irriteerde me altijd erg als ik naar een 2e hands auto ging kijken over het aanbod aan kleur in Nederland. 50 tinten grijs, een zwarte of misschien een blauwe, maar daar houdt het vaak bij op.

Nu bezit ik op dit moment 3 auto’s, en alle 3 vallen ze op. De ene is een GTE in het vuurrood met de juiste wielen en zwarte accenten. Daarnaast heb ik een zwarte Audi S8 (’99) (de maffiabak) en sinds kort een knalblauwe Mini Cooper ‘S. Alle 3 gekocht of geleast omdat ik ze echt gaaf vind. Als het budget het ooit toelaat komt daar een GTR of R8 bij, en het liefst in een opvallend kleurtje. Mijn klanten kunnen het wel waarderen. Bovendien levert het vaak leuke gesprekken op. En ik blijf volhouden: mijn klanten kiezen voor mij om wat ik doe, niet om wat ik rij.
Ja, zonder twijfel. Ik ga toch niet onder stoelen of banken steken dat ik een autoliefhebber ben omdat het gros van de mensen liever een grijze leaseslet en de bijbehorende bescheidenheid ziet? Ik wil een auto die een lach op mijn gezicht teweeg brengt als ik er in rijd, en als dat dan toevallig iets is wat andere mensen niet aan staat hebben zij pech.
Ik zou mij eerder schamen in een I8, wel een uitgesproken uiterlijk (lelijk) en dan het geluid van een koffiemolen. Binnenkort heb ik mijn eigen budget ‘supercar’ 350Z.
Yes, die 488 of F12 komt er wel. Maar, dagelijks zou ik er niet in willen rijden. Niet vanwege het comfort ofzo, maar gewoon vanwege de idiote aandacht die het trekt. Voelde me een jaar of 4 geleden aardig potsierlijk na een paar dagen 458 Italia… Doe er maar een Alpina B4 bij, zonder striping, in Gran Coupé uitvoering (die maken ze helaas nog niet).
@autoblogger die tijd dat je in Duitsland met een dikke auto voor kon komen rijden als visitekaartje is echt al een paar jaar voorbij hoor. In België overigens ook. Beiden landen kennen inmiddels eveneens bijtelling.

In een supercar voor komen rijden is niet aan iedereen besteed. Of je met een Adton Martin of Ferrari voor komt rijden zegt veel over je karakter. Sommige mensen vinden dat heerlijk, anderen zijn liever zo anoniem als mogelijk. Ik doe het zonder blikken of blozen en krijg de grijns niet van mijn gezicht als ik weet dat iedereen kijkt. Anderen zakken van schaamte door de grond (zoals mijn wederhelft).
Het is hardstikke leuk om een Ferrari te hebben, maar veel beter om een vriend te hebben, die er eentje heeft.

Oude de oude doos:
Jens waar is je Ferrari gebleven ?
Verkocht, ik werd er ziek van iedere keer de vraag te beantwoorden
‘ Hoe hard kan’ ie meneer? ‘
Moest soms door een menigte naar mijn wagen toe.
Toen kwam ik erachter dat’ ie niet lekker zit, rete zwaar stuurt en toen ik de koppeling eruit had getrapt heb ik Kroymans gelijk opdracht gegeven hem te verkopen.
En iedereen dacht dat ik Sonny Crocket was
Ik heb Jens toen maar een biertje gegeven!
@desjonnies: Ik ben het grotendeels met Jens eens. Je krijgt wel erg veel aandacht van mensen, zowel positieve als negatieve. Is niet altijd even leuk. En als je even een ritje maakt moet je altijd opletten voor drempels, stoepranden en slecht wegdek want voor je het weet rij je de bumper er af. Als ik naar huis wil moet ik in mijn woonwijk 3 keer over drempels waar de Ferrari niet normaal overheen kan. Ik moet stapvoets en scheef. Met een beetje pech schaaf ik alsnog de bumper over de drempel..

Voor de rest nog wel wat dingetjes. Navigatie heeft hij, maar zelfs Kroymans heeft ons aangeraden om hem niet te gebruiken. “Koop een TomTom. Dit ding werkt echt niet.” Hetzelfde liedje met Bluetooth voor je telefoon om handsfree te bellen. Heeft hij ook, maar ook daarover zeiden ze bij Kroymans dat je maar beter oordopjes kan indoen en daarmee bellen. De boel werkt gewoon niet… Is dat dan Italiaanse charme? Ik weet niet wat het is. In ieder geval vind ik het niet erg, ik beoordeel de auto niet op die dingen. Veel erger vind ik het dat hij geen cruise control heeft…

Ik vermoed dat Jens een wat oudere had dan ik heb. De F430 zit mij als gegoten, ook voor lange afstanden. Sturen doet hij met heel veel feedback en doet dat niet al te zwaar. Het rijden is fenomenaal. Het geluid ook en daar doen we het voor.
@viezefreddyw: een 458 speciale is toch wel heel sick, maar ik zou eerder voor een m4gts gaan ofso, de meeste mensen denken dan toch. Wow vette bmw maar hebben geen idee wat het uiteindelijk is dus blijft het opzich rustig, als je een ‘gewone’ mercedes hebt met een vette wrap komen er meer mensen kijken
@gtrlove: Ik heb echt totaal niets met de M4 GTS. Kost je absoluut een godsvermogen, ruim €175.000, het ding vind ik erg lelijk met zijn gekleurde velgen en lelijke spoiler en met alle respect, maar het blijft toch een BMW. Zo veel geld zou ik nooit aan een huidige BMW betalen.
@viezefreddyw: ja oke, goed punt. Maserati gt mc stradale staat op autoscout voor 95k. Die is ook heel erg dik, niet erg onopvallend maar toch. Staat ook wel op mijn droomlijstje
@gtrlove: De Gran Turismo is uit zichzelf al een erg fraaie auto. Heel erg elegant vormgegeven. Een MC Stradale is dat natuurlijk wel wat minder, maar vind het een prachtige machine met dito geluid. Dat ding klinkt zo ongelooflijk goed.
No 2 shits given… Rij gewoon lekker wat ik wil. Schijt aan de rest
Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Af en toe rijd ik in duurdere auto’s en ik moet zeggen dat ik daar vaak bijna een soort van schaamte bij voel. Waar je met een sobere S klasse nog weg komt word je al heel anders aangekeken als je in een 911 rijd. Dat gevoel heb ik niet bij het rijden in een klassieker zoals @baklava aangaf. Daarmee ligt de focus vaak minder op waarde en meer op liefhebberij. Je krijgt er ook bekijks mee van een hele andere (naar mijn mening vaak leukere) doelgroep.

Maar ik moet toegeven dat als ik bij een bedrijf kom het mij wel beïnvloed. Zeker als het een wat kleiner bedrijf is zo kwam ik laatst bij een bedrijfje waar een Gallardo stond en ergens anders een CLS63. Het is niet zo zeer afgunst want ik gun het ze graag. Maar toch doet het iets met me, ik weet alleen niet precies wat. Het zit ingebakken dat je niet mag pronken/showen.
Toen ik de Camaro nog had kreeg ik regelmatig beide vingers te zien, de middelste vaker dan de duim moet ik zeggen. Maar goed, die krijg je dan vanuit een auto die voor mij laat zien dat het diegene geen reet interesseert waar hij/zij in rijdt. Daar lig ik niet wakker van. Koop sowieso wat ik leuk vind, ben niet echt merkentrouw (al heb ik wel favorieten), heb auto’s gehad uit nagenoeg alle windstreken. En een pa die ook gek is van dat spul en ook schijt heeft aan de buren. Zo hebben we best wat leuk spul gehad thuis (en nu nog vind ik). Als je je hele leven keihard hebt gewerkt en je vind dat spul mooi, lekker kopen. Zeikers heb je overal, helaas zijn ze in NL wat oververtegenwoordigd.
Afgezien van schreeuwerig rode Ferrari’s en gele Lambo’s, is het toch niet 1-2-3 te voorspellen hoe mensen op je auto reageren. Een tijdje gereden reed ik een middag met een 911 cabrio van een vriend (996) en daar bijna alleen maar leuke reacties op, afgezien van wat fietsers in de binnenstad van Amsterdam. Ik werd voorgelaten bij rotondes, mensen die je vriendelijk toeknikken… Had ik niet gedacht, maar mensen gunnen je zo’n auto blijkbaar echt. Dat zou met een 991 wel anders kunnen zijn.

Zelf heb ik een ’67 Citroen DS en daar krijg je eigenlijk verrassend weinig reactie op in het verkeer, en je wordt al zeker niet voorgelaten. Eerder heb je last van het “ik wil niet achter een oldtimer rijden” gedrag wat Nederlanders nogal snel vertonen waardoor ze extra onhebbelijk gaan inhalen. Dus een 996 geeft meer vriendelijkheid dan een DS, wie had dat gedacht?
@frederik: Dat is best wel raar eigenlijk. Een DS laat ik áltijd voor zodat ik hem lekker lang kan bekijken. Blijf het een prachtige auto vinden, serieus. Een Porsche 996 wat minder. Verbaas me over je verhaal, had ik niet verwacht.
@viezefreddyw: Ik vind ook vreemd. Maar als autoliefhebber ga jij waarschijnlijk anders om met oldtimers dan de meeste mensen. Ik heb ook de indruk dat de roetende jaren ’80 Mercedessen het imago van de oldtimer geen goed hebben gedaan de afgelopen jaren (waar nu een einde aan is gekomen gelukkig).
@frederik: Ik vind het altijd mooi om te zien als iemand zijn of haar oldtimer rondrijdt. Kan ik oprecht van genieten. Het feit dat iemand de moeite heeft om zo’n beestje te koesteren, lief te hebben en de nodige aandacht te geven met de daarbij behorende kosten vind ik prachtig. Ik heb dan ook niet specifiek een voorkeur voor een segment/merk/model, vind het gewoon mooi om naar te kijken. Een Mercedes 190 zal zo’n soort auto zijn die jij bedoelt met roestende jaren 80 mobiel. Er zijn een hoop mensen die het inderdaad een ‘turkenbak’ vinden en dergelijke, maar ik heb er een zwak voor. Absoluut. Of zo’n DS die jij hebt. Vind ik schitterend. Zo innovatief voor zijn tijd, zo vooruitstrevend. De quote die @desjonnies opnoemde bij het topic wat wij de mooiste carquote vinden, vind ik dan ook een mooie quote. Ik citeer: “” So etwas kőnnen wir Nie “- een verbijsterde ingenieur van Mercedes Benz die de Citroën DS voor het eerst op de Parijse autosalon zag.
We schrijven 1955.”
Ik rijd mn auto voor mezelf en niet voor mn omgeving. Mij zul je niet vinden in een aventador, wel in een lotus of kitcar. Geen auto’s dus met als hoofddoel opvallen al doen ze het wel.
Ik zou er geen probleem mee hebben wat andere van mij denken. Ik rij lekker wat ik wil!
Zag gisteren een GT3 RS (ben helemaal geen fan van de styling / GT 3 wel) klungelen in stapvoets stadsverkeer en probeerde zich te parkeren. Bij elke aai aan het gaspedaal zag je die wagen zich strak trekken alsof hij klaar was om de Nurburgring aan te vallen. Beetje belachelijk natuurlijk. Gebruik zo’n wagen waar ie voor gemaakt is; ga er fun mee hebben op een circuit of gebruik hem om snel mee door Europa te reizen. Maar gebruik hem vooral niet om er mee te showen in een drukke winkelstraat want dan maak je jezelf belachelijk.
Als ik het geld had wordt en een knal gele Zonda en voor de onopvallende dagelijkse kilometers een grijze pheaton.
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe mountainbike, en ondanks dat ik makkelijk een Specialized S-Works Epic HT Di2, Scott Scale RC 900 SL, Cannondale F-SI Carbon Team of Trek Procaliber 9.9 SL Race Shop Limited zou kunnen betalen, zou ik dat (in ieder geval op dit moment) toch niet zo snel doen. Vind het een beetje zonde van mijn geld, en bovendien ga ik er waarschijnlijk geen stap harder op rijden dan op een van hun ‘mindere’ broertjes. Ik denk dat ik bij supercars een beetje datzelfde gevoel zou hebben. Al zou ik, als ik supercar-geld zou hebben, waarschijnlijk al een schuur vol met S-Works’en hebben staan, dus dan ben ik het al wel gewend… :D
Bij mij zit het hem puur in de kleur. Ik houd gewoon meer auto’s in een chique kleur, dus met een donkerblauw of donkerrode 458 speciale heb ik geen enkel probleem.
Mijn vader is al gans zijn leven autojournalist en hypercars uitgezonderd, stond zo goed als alles op de oprit.
Daardoor sleet ik al menige uurtjes in exclusieve bolides.
Ik heb toch al heel vaak gedacht van “man nooit zou ik zo een auto zelf willen” … vooral bij vb een rode Ferrari of gele lambo. Elke dag nemen mensen foto’s, komen op je af, geven duimpje of een middenvinger. Te veel aandacht vind ik.

Dan veel liever een niche wagen als Noble m600, Ariël atom, AMG of dergelijke, waar enkel de kenners het verschil zien.

Mocht ik het geld hebben, kocht ik zonder twijfel wel de eerste koenigsegg voor Belgie. Hoe kan een mens dat nu niet willen ;)
Het leuke is mijn eerste droomwagen blijft een Audi rs6
Die vallen al bij al nog mee qua poch of groots vertoon!
De gewone man(vrouw) in de straat denkt dan enkel dat die wat uiterlijk getuned is, al wil ik wel niet de Quattro op de neus staan hebben!

Met mijn F40 links en afgunstig Nederland de ogen uitsteken

Heerlijk!
Ik rij in wat ik wil, zal aan me aan mijn reest roesten wat de rest er van vind..
Ach, in Nederland is een a4 die 19 inch velgen heeft inplaats van 18 inch al genoeg om zeer scheef aangekeken te worden.(Ook om positieve opmerkingen over te krijgen trouwens) Dus ik zou gewoon rijden wat je leuk vindt, als je altijd overal bij nadenkt wat de mensen er toch wel niet van zullen vinden wordt je wel heel erg beperkt in al je keuzes.
Nederland is een rotland als het gaat om auto’s. Had mijn 911 nog geen 24 uur, moest naar Fryslan voor een afspraak en stopte even in Heteren bij de Mac (zowat langs PC Gelderland).

Zit voor het raam, en zie dat 2 gasten met 2 sjonnies met Burberry petje en Golfje 5 twee hamburgers op mijn auto smijten. Rende naar buiten maar de helden reden snel weg. Zelden zo gekookt van woede.

Heb wel eens te horen gekregen van klanten:” oh die hebben wij betaald.” Nee sorry, nog niet het wieldopje..
Woon hier in een boerendorp, veel mensen kennen de merken niet. Velen hebben nog nooit gehoord van Spyker (huh, whut?), maar die wagen trekt van nature veel aandacht en dat is dan niet omdat ie zo bekend is. Die komt niet veel buiten (alleen bij perfect weer, want geen fatsoenlijk dak en het regent binnnen door alle kieren haha).
De oldtimers heeft niemand een probleem mee, maar daar valt de waarde ook niet zo aan af te zien gelukkig.
En daarom zijn de RS/AMG/M modellen zo geniaal!
Ik moet zeggen dat ik liever niet met de Porsche van mijn vader door het dorp rij. Iedereen kijkt je aan en verzint dingen die totaal niet waar zijn…
mocht het budget er ooit een keer zijn zou ik als autoliefhebber zeker een supercar willen bezitten. Alleen welke is de grote vraag en dat weet je niet van te voren. Op dit moment is een gt3 rs het ultieme voor mij, maar denk dat het toch een klassieker wordt ipv een supercar. Lekker knutselen aan een wagen en er zelf iets moois en snel van maken vind ik leuker als er een kopen.

Rijden met zulke wagens moet je gewoon doen en niet kijken naar andere mensen. Ik rij op dit moment een knalrode impreza 22b replica en kan me goed inleven in sommige negatieve reacties van boven. Zeker de mensen die vragen hoeveel die gekost heeft en dan zeggen “dat is wel veel geld voor zo’n oude auto”.
Die mensen moet je snel negeren en lekker van je auto genieten. Zulke wagens heb je toch voor jezelf gebouwd en niet voor iemand anders.
Gewoon een aston martin kopen, best of both worlds. Klassevol en sportief
Na diverse RS’s en AMG’s gehad te hebben, toch de stap gemaakt naar een Ferrari 458. Een beslissing met 0% ratio en 100% emotie. Je krijgt inderdaad een hele boel aandacht. 99,9% is gelukkig zeer positief en die ene 0,1% heeft de oorlog nog meegemaakt…
Ik ben een echte petrolhead en laat familie, bekenden en relaties dan ook graag mee genieten. Altijd als ik de 458 pak komen de smartphones te voorschijn en wijst/kijkt iedereen je na. Vrijwel altijd met de duimpjes omhoog; zeker als ik de v8 even rev. Het klinkt oh zo afgezaagd, maar je vrolijkt een boel mensen op!
Echter na 6 maanden moet de 458 al weer het veld ruimen…. Te opvallend, te onpraktisch, te luid?
Nee hoor, tijd voor een F12.
Je leeft inderdaad maar een keer!
Bij deze vraag heb ik het voordeel niet in Nederland te wonen. Hier heerst meer een situatie als ook in Duitsland. Als je een dikke auto rijd betekend het niet dat je te duur bent maar dat je het goed doet. En iemand die het goed doet is gewild. Er rijden hier dan ook wel de nodige supercars/ luxerycars rond in de stad. Dus hier zou ik gewoon een supercar kunnen aanschaffen en schaamteloos in rond rijden. Mits ik het geld had natuurlijk.

Woonde ik in Nederland zou ik het ook wel doen denk ik. Maar absoluut niet zakelijk gebruiken. Nooit er mee naar een klant of wat dan ook. Ook als de andere wagen bij de garage staat. Dan pak ik wel de trein en de bus.
Waarom niet? Zou hem wel niet op straat parkeren. Anders heb je het zelfde voor als die AB-blogger met z’n Lotus Elise.
Maar een sportwagen is niet nodig om afgunst te wekken. Onze X3 moest er aan geloven door een jaloerse man/vrouw die het nodig vond er een kras op te zetten.
Ik ben een beetje laat bij dit topic. Ik vertoon me niet in een supercar, ik zit in een supercar en reis daarmee van A naar B. Dat is het vervoermiddel dat ik kies te gebruiken. En natuurlijk zou ik graag in een handgeschakelde Ferrari 360 willen rondrijden!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).