• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: welk automerk mis jij het meest?

Auteur: RubenPriest, gepost 21 januari 2022 om 13:59 – 86 Reacties

Lezersvraag: welk automerk mis jij het meest?

Warm herinneringen. Of je bent gewoon razend benieuwd naar ze nu mee zouden komen. Welk automerk mis jij het meest?

Het is een gegeven. Merken komen en gaan. Ook in de autowereld. Of misschien juist in de autowereld. Het is maar net hoe je er naar kijkt. De afgelopen 20 jaar is het doek gevallen voor behoorlijk wat automerken. Sommige verdwenen compleet. Anderen bleven juist opereren in een ander deel van de wereld.

Jammer, want ongetwijfeld denk je ook wel eens na: wat als.. Wat als een merk als Rover nog bestond. Hoe zouden de auto’s er dan nu uitzien? Of het in Nederland vrij geliefde Saab. Nu een beetje weggezet als een merk waar de boomers nog in rijden, maar stiekem best knappe auto’s maakte.

Kortom, welk automerk mis jij het meest? Bijvoorbeeld omdat je er warme herinneringen uit je jeugd aan had. Of gewoon omdat je het mooie auto’s vond. En koester altijd de hoogtepunten van een merk. Er is immers een reden dat het niet meer bestaat. En soms is het maar beter zo. Want er is altijd een onderliggende reden waarom iets niet meer bestaat. Hetzij goedschiks of kwaadschiks. Ga maar los in de comments op deze vrijdagmiddag. We willen je verhaal horen!

Ook interessant!

  • Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?
    Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?
  • Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
    Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
  • Lezersvraag: de meest onpraktische auto die je gereden hebt
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag

Vorig bericht: « Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
Volgend bericht: Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    21 januari 2022 om 14:12

    Spyker. Geweldig toch. Hollandse supercars met een heerlijke retro-styling en zelfs een eigen F1-avontuur. En altijd smeuïge verhalen.

    Al is het volgens VM helemaal geen verdwenen merk. :+

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 januari 2022 om 14:50

      Stel dat Audi (die al veel spullen verkocht om in die auto te krijgen) nou Spyker had overgekocht en er een soort van exclusief, coach-build merk van gemaakt had.
      Dan had hier nu een Q7 (D12) en een A5 Cabrio in de garage gestaan!

      Maar lekker blijven dromen. Zelfs ALS VM die toko niet in de grond gerund had, had hij Spyker NOOIT voor een normale prijs aan Audi verkocht.

      Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      22 januari 2022 om 09:11

      @bernoulli: Maakt VM dan nog steeds motoren voor Spyker?

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 januari 2022 om 14:25

    Alfa Romeo…

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      21 januari 2022 om 14:42

      inderdaad meteen mijn gedachte.
      Officieel misschien nog niet dood maar zit weinig leven meer in, in dat mooie 110 jaar oude bedrijf.

      Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      21 januari 2022 om 15:39

      Amen.

      Login om te reageren
    • power369 zegt

      21 januari 2022 om 15:51

      @dutchdriftking: Een Giulia is toch nog een rasechte Alfa

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        21 januari 2022 om 16:57

        @power369: Gister nog een aflevering Top Gear gekeken. Met de nieuwe presentatoren. De Guilia GTA-M kan ook echt niet meer een Alfa zijn dan dat. Wie bedenkt in een 4 deurs auto de achterbank eruit te halen en een steiger erin te zetten…

        Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      21 januari 2022 om 19:46

      Giulia is geweldig.. Maar ook een voorbeeld dat trage ontwikkeling leidt tot lage verkoopcijfers.. Ze liepen 1 generatie achter bij introductie… Waren ze 5 jaar eerder geweest dan was het een totaal ander verhaal.. En hadden we nu wellicht een “opvolger” met plugin aandrijflijn..
      Ben altijd vanuit mijn liefde voor Alfa “jaloers” geweest op hoe geweldig VAG dit doet in vaste drumbeats.. Alfa had de geweldige 156 en bouwt een iets te grote logge 159 die daardoor geen logische opvolger was.. Weg klanten.. Vervolgens komen ze te laat met de Giulia waardoor er geen aansluiting was bij de 159 rijders die “noodgedwongen” elders moesten shoppen.. Giulietta same story… mito same story. Daarnaast hadden ze daarvan een 5 deurs versie moeten uitbrengen om een goed alternatief te zijn voor de polo/A1 of 207..

      En eigenlijk geldt voor Lancia een beetje hetzelfde.. Lybra was erg goed. Maar waar was die opvolger?!

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        22 januari 2022 om 19:23

        @goodvibrations: helaas moet ik het helemaal met je eens zijn, vwb AR en de aankomende 10 jaar: ‘fingers crossed’

        Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      22 januari 2022 om 09:12

      @dutchdriftking: zo ken ik er nog een paar: Volvo, Jaguar, Land Rover

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        22 januari 2022 om 17:06

        Huh? Volgens mij zijn alle 3 de merken die noemt op moment van schrijven booming.

        Login om te reageren
  3. saabfahrer zegt

    21 januari 2022 om 14:26

    Saab. Eigenzinnige auto’s, auto’s die wat meer “you hate it, or love it” zijn. En dat mist er anno 2022 in mainstream autoland.

    Login om te reageren
    • misterBo zegt

      21 januari 2022 om 14:48

      Sinds Rutte heeft aangegeven een fan te zijn, hou ik mij ver van dat merk :)

      Login om te reageren
      • DIG-T 190 GT zegt

        22 januari 2022 om 02:36

        Nou, dan kan je per direct wel stoppen met eten. Ik heb me laten vertellen dat Adolf H. ook graag at namelijk.

        Login om te reageren
    • wigboldus zegt

      22 januari 2022 om 07:25

      Saab missen in de zin dat er geen nieuwe meer komen, want rij bijna elke dag met plezier in mijn Saab, en zie gelukkig nog veel mede liefhebbers.

      Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      22 januari 2022 om 19:30

      @saabfahrer: gezien je ‘nickname’, kun je mij vast wel vertellen wat het suv model van Saab is. Ik zag deze vorige week en eerlijk, ik had deze nog nooit eerder gezien en wist überhaupt niet dat Saab die had geproduceerd. Welke Saab is dat en wanneer is deze geproduceerd? Kudo’s naar Saab overigens, deze SUV valt wel op tussen al die andere suvs en cross-overs.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        23 januari 2022 om 15:09

        Waarschijnlijk heb je een Saab 9-7X gezien, een auto op basis van een Chevrolet Trailblazer.
        Als je geluk hebt gehad, heb je een Saab 9-4X gezien, daar rijden er echter niet veel van rond in NL.

        Login om te reageren
  4. blackeye zegt

    21 januari 2022 om 14:32

    Boro, had Max met een echte Nederlandsche F1 auto mee kunnen doen.

    Login om te reageren
  5. Fr13ndlyGh0st zegt

    21 januari 2022 om 14:40

    Ben lekker aan het reaguren vandaag, maar wat mij betreft was Scion echt een aansprekend “merk” met modellen waar ik hebberig van werd als tienerjongen. Verder Plymouth, alleen al om de historie en historische modellen. Wat dichter bij huis Simca (1000 Rallye!!!) en MG-Rover met de MG XPower SV en de MG ZT/Rover 75 met V8 (misschien wel dat hier mijn liefde voor power-stations is begonnen…).

    Login om te reageren
    • Niels zegt

      21 januari 2022 om 15:25

      @janjanssen: Och ja zeg Plymouth… ge-wel-dige muscle cars! De echte echte!

      Login om te reageren
  6. stijngp zegt

    21 januari 2022 om 14:47

    Het oude gestileerde Citroën, het eigenzinnige Bristol, Lancia …en dan vooral de Rallye auto’s, het degelijke Saab, maar ook grote sedans van Oldsmobile, Mercury, Buick, Lincoln.

    Login om te reageren
  7. connexie zegt

    21 januari 2022 om 14:48

    Wiesmann natuurlijk! Briljant speelgoed en nog steeds buiten mijn bereik.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      21 januari 2022 om 16:13

      Heb jij ff mazzel. Dit jaar komt een nieuw model: https://wiesmann.com/

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        21 januari 2022 om 20:32

        @bernoulli: Dat zeggen ze al twee jaar. Ik mis het merk ook. Met verschillende exemplaren gereden. Altijd een lach van oor tot oor. Ook het fabrieksbezoek vergeet ik niet meer. Prachtige productie. Allemaal handwerk.

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      22 januari 2022 om 07:34

      @connexie: toch vraag ik mij af hoe je zo’n merk kan missen.

      – Je ziet ze zelden of nooit rijden dus echt verdwenen uit het straatbeeld zijn ze niet want ze hebben er nooit deel van uitgemaakt.

      – je geeft zelf al aan dat een dergelijk merk voor jou niet bereikbaar is dus het is ook niet zo dat je iets mist in je leven (als dat je favoriete koekjes niet meer verkrijgbaar zijn).

      Dat geldt eigenlijk voor elk exclusief merk. Als Koenigsegg er morgen mee zou stoppen dan zou dat jammer zijn maar ik heb er nog nooit eentje in het wild zien rijden, hoe kun je het dan missen?

      Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    21 januari 2022 om 14:50

    Vector.
    Wat een speciale auto’s maakten ze toch.

    Login om te reageren
  9. Saabgek zegt

    21 januari 2022 om 14:54

    Tja met mijn alias? SAAB uiteraard. Gelukkig ben ik nog in het bezit van 3 exemplaren, 2008 9-3 Aero XWD V6 2.8T , 2000 9-3 Cabrio opgebouwd door PC performance en een 99 uit 1971 wat een project in voortgang is. Dus ik kan nog wel even voort met de Saabjes

    Login om te reageren
  10. faalhaas zegt

    21 januari 2022 om 14:56

    Haarlemsche Automobiel- en Motorwielfabriek

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    21 januari 2022 om 14:56

    Weet je wat de grap is: er zijn redelijk wat merken die qua design eigenlijk wel altijd mooie dingen in de line-up staan hadden. Sommige hadden zowaar best aardige techniek; of in ieder geval vergelijkbaar met een merk wat nog atlijd bestaat.

    SAAB: heerlijk design; maar goed, GM product en dat heeft op zich Opel nu ook verkocht. Zou een SAAB met een PSA 1.6 hybride werken? Een 508 maar dan van Saab? Zou best kunnen toch?

    Lancia: vaak prima design. En aangezien dat nu ook Stellantis had geweest: een 508 1.6 hybride met Lancia styling? prima.

    Spyker: Audi had spyker overgenomen en maakt nu een Q7, A5 Cabrio en een R8 met Spyker design. Wow.

    Wiesmann: zouden nu een roadster met bijna allemaal BMW onderdelen maken. Wacht, dad deden ze al en het is nog altijd niet gelukt. Jammer.

    TVR: wacht; die dingen waren bagger onder het plexiglass. Laat maar.

    Login om te reageren
  12. sportabgasanlage zegt

    21 januari 2022 om 15:04

    Het oer-Hollandse DAF (personenauto’s). En dan nu opnieuw een 55 coupé uitbrengen als stads-EV in een modern jasje. Lijkt me geweldig!

    Login om te reageren
  13. Johanneke zegt

    21 januari 2022 om 15:05

    Mitsubishi. Die maakte in de jaren 80 en 90 geweldig goede en betrouwbare wagens voor de massa, en uitmuntende performance wagens mocht je dat willen. Met een (gekietelde) evo knalde je iedere sportwagen eraf dankzij de 4 wielaandrijving en vele computers. De terreinwagens waren onovertroffen, en de delica heeft nu een grote schare fans. Nu weet ik dat ze nog bestaan, maar het mag geen naam meer hebben. De space star en space wagon waren ook zeer sterke nummers binnen hun klasse.

    Ze liepen toendertijd ook echt voorop qua techniek. Mijn 93 galant, gewoon een d segment wagen, heeft een 16 klepper en multilink ophanging. Een Renault laguna uit de jaren 90 had een 8 klepper en veel simpelere ophanging. Spijtig genoeg zijn ze in de jaren 0 en daarna doorgegaan met hun sterke jaren 90 techniek, zonder iets verder te ontwikkelen. In 2009 kon je nog een outlander of lancer station krijgen die volledig gebouwd was met techniek van 15 jaar oud. Ja dan ga je kapot. In Nederland nog een succesje met de phev, maar dat was het dan ook.

    Login om te reageren
  14. frederik zegt

    21 januari 2022 om 15:14

    Ik mis BMW van vroeger. En Citroën. En Peugeot.

    Login om te reageren
  15. ronaldotour zegt

    21 januari 2022 om 15:24

    DeLorean, jammer dat het bij 1 iconisch model gebleven is.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 januari 2022 om 15:48

      Tip: kijk de TopGear docu (van dit seizoen) over Delorean eens terug. Wat een verhaal (en wat een bagger auto).

      Login om te reageren
      • babybenz zegt

        21 januari 2022 om 18:21

        @gregorius: De Netflix miniserie is ook erg goed.

        Login om te reageren
  16. paul_vanbeukering zegt

    21 januari 2022 om 15:25

    Lancia!

    Login om te reageren
    • herve11f zegt

      22 januari 2022 om 08:06

      @paul_vanbeukering: ja, vooral de Zagato samenwerkingen waren grandioos: https://www.classic-trader.com/nl/oldtimer/advertentie/lancia/flaminia/flaminia-supersport-zagato/1965/230651

      Login om te reageren
  17. Benny_Weisz zegt

    21 januari 2022 om 15:40

    Wiesmann

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      21 januari 2022 om 16:50

      @Benny_Weisz: ik heb iets gemist!

      Login om te reageren
  18. quantor zegt

    21 januari 2022 om 15:47

    DAF : ik ben wel benieuwd hoe het oer nederlands merk DAF een auto had vormgegeven in 2022.

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      21 januari 2022 om 19:06

      Nou, ze hadden Michelotti als ontwerper…
      https://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Michelotti

      Login om te reageren
  19. schaap zegt

    21 januari 2022 om 15:48

    Minerva, Duesenberg en Maybach als apart merk

    Login om te reageren
  20. schaap zegt

    21 januari 2022 om 15:51

    Reliant, Alvis en Scimitar en hopelijk komt TVR nu ook echt eens terug.

    Login om te reageren
  21. schaap zegt

    21 januari 2022 om 15:54

    Lagonda, Bristol, Austin-Healey en Jensen mogen ook terugkomen.

    Login om te reageren
  22. Robert zegt

    21 januari 2022 om 16:23

    Daihatsu – een modellenrange van no nonsense budgetknallers naar eigenzinnig apart tot en met 4WD rauwdouwers. En hier eigenlijk alleen maar verdwenen omdat ze geen Europese productie hadden.

    Talbot – episch slechte kwaliteit maar tonnen vol karakter. En eigenlijk moet ik dan het merk Simca hier ook noemen. De Matra, de Ranchero, de Tagora, de 1100S hebben mijn jeugdjaren kleur gegeven.

    Rover – de SD1 was z’n tijd ver vooruit, maar slecht gebouwd. De latere modellen met Honda- en BMW techniek waren prima, zonder ook maar iets aan typisch Brits karakter in te boeten.

    NSU – leeft voort als Audi, maar had qua eigenzinnigheid moeten kunnen concurreren met de Saab’s en Volvo’s. En oh, wat is die Ro80 nog steeds een prachtige auto. En toch al weer 55 jaar oud.

    Trabant – had kunnen zijn wat Skoda nu is, als VW nèt ff wat meer z’n best had gedaan.

    Lada – bestaat gelukkig nog, maar in Nederland tegenwoordig zeldzamer dan menig supercar. Lachen deed je om de Fiat 124 kloon en al helemaal om die malle Samara, respect had je voor de Niva.

    Login om te reageren
    • dwersbongel zegt

      21 januari 2022 om 18:55

      @RRRobert: een moderne Matra Bagheera, kom maar door!

      Login om te reageren
    • ko4n zegt

      22 januari 2022 om 01:27

      @RRRobert: Volvo zijn alleen geen eigenzinnige Autos. Verder ben ik het wel eens met het lijstje. Persoonlijk .is ik het oude Citroën het. Ja het bestaat nog, maar een waardig opvolger voor de DS en CX is ver te zoeken.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 januari 2022 om 10:42

        @ko4n: ik heb me altijd afgevraagd waarom Citroën ooit DS als nieuw ‘premium’ merk heeft gecreëerd, terwijl ze ook nog het merkenrecht hebben op Panhard, een vroegere Franse autofabrikant die tot in de jaren zestig luxe auto’s heeft geproduceerd.

        Login om te reageren
  23. pitapita zegt

    21 januari 2022 om 16:28

    Drie merken in één auto: de Talbot Sunbeam Lotus

    Login om te reageren
  24. Harald.370 zegt

    21 januari 2022 om 16:32

    Vector! Gewoon de W8 ongewijzigd weer in productie nemen :-)

    …als de bandenmaat nog überhaupt nog bestaat!

    Login om te reageren
  25. T A X M E N zegt

    21 januari 2022 om 16:35

    Daewoo anyone?

    Login om te reageren
  26. mp014 zegt

    21 januari 2022 om 16:41

    TVR man man wat is het lang wachten op die nieuwe griffith….

    En dan Marcos…. Was ook leuk…

    Login om te reageren
    • arthur75 zegt

      21 januari 2022 om 18:50

      @mp014: ik werd vandaag nog ingehaald door een Marcos, achterop een autotransporter, waar ze vaker op verbleven😁

      Login om te reageren
  27. Hubert zegt

    21 januari 2022 om 16:49

    Rover!
    Iconische auto’s gemaakt en de 75 was een fantastisch goede en fijne auto.

    Login om te reageren
    • Lottie zegt

      21 januari 2022 om 17:02

      Lancia zou ik weer willen zien in Nederland. Ze zijn volgens mij op kleine schaal bezig met een auto maar ik vond het design en interieur wel apart.

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 januari 2022 om 21:35

      @Hubert: Eens. Heb ook een 75 gehad, een zescilinder. Vond het een ontzettend fijne oto. Reed lekker, prettig meubilair, smaakvol interieur. Enig nadeel : sommige randaggregaten waren wat kwetsbaar.

      OT : ben erg gecharmeerd van Talbot-Lago’s. Zou daar wel eens een 21e eeuwse interpretatie van willen zien.

      Login om te reageren
  28. roideshollandais zegt

    21 januari 2022 om 17:17

    ALFA ROMEO…

    Login om te reageren
  29. 406_v6 zegt

    21 januari 2022 om 17:58

    Duesenberg, NSU, Simca, Avions Voisin, Hispano Suiza, De Dion-Bouton, Maybach (pre ww2), Horch, Delahaye, Minerva, Eysink, Pierce Arrow, Stanley, Simplex, Tucker.

    Login om te reageren
  30. AMG zegt

    21 januari 2022 om 17:58

    Ik mis Vauxhall Viva HB

    Login om te reageren
  31. zippy1964 zegt

    21 januari 2022 om 18:41

    De Tomaso. Italiaans design met Amerikaanse muscle-power.

    Login om te reageren
  32. moveyourmind zegt

    21 januari 2022 om 18:47

    Saab, Rover en MG.

    En nee, MG bestaat niet meer. De Chinese waarop de MG badges geplakt zitten hebben helaas niks met het Engelse merk te maken op de merknaam na.

    Login om te reageren
  33. sabrerator zegt

    21 januari 2022 om 18:52

    Rover. Ik kijk nog wel eens naar een 25.
    En eigenlijk alle Engelse merken.

    Wat zou het autolandschap anders zijn als je nu nog gewoon een nieuwe Triumph, Austin of Morris kon kopen. Wat zouden ze nu gemaakt hebben als ze zich niet volledig uit de markt gestaakt hadden onder jaren mismanagement?

    Met Triumph als concurrent van BMW? Zoals de Dolomite de 3-serie destijds beconcurreerde?

    Ik mis ook MG.
    Het échte MG, niet die Chinese karakterloze meuk waar ze de legendarische Octagon voor hebben misbruikt.

    En het échte Jaguar. Met die Bolloré als CEO jagen ze nog veel harder op de afgrond af. Zou die er stiekem door de concurrent zijn neergezet?

    Login om te reageren
  34. dafmaf zegt

    21 januari 2022 om 19:02

    Daf!

    Login om te reageren
  35. MaartenD zegt

    21 januari 2022 om 19:08

    Trabant

    Login om te reageren
  36. pickleweasel zegt

    21 januari 2022 om 19:12

    Saab en Lancia

    Login om te reageren
  37. spidermann zegt

    21 januari 2022 om 19:16

    Teveel om op te noemen zoals Alfa, Horch, Maybach (de originele), Lancia, Buick, Panhard, Glas, Borgward, Hispano-Suiza, Pegaso, Monteverdi, Bristol en Triumph.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      21 januari 2022 om 19:17

      @spidermann: en Mulag maar dat heeft een familie achtergrond.

      Login om te reageren
  38. wimof zegt

    21 januari 2022 om 19:16

    AMC

    Login om te reageren
  39. goodvibrations zegt

    21 januari 2022 om 19:50

    NSU

    Login om te reageren
  40. tenaci zegt

    21 januari 2022 om 19:56

    Daf! Maar heb gelukkig m’n eigen Daf 66

    Login om te reageren
  41. st33fie zegt

    21 januari 2022 om 20:40

    Lancia

    Login om te reageren
  42. VolvoXCseries zegt

    21 januari 2022 om 21:22

    Definitief Saab. Had mij de gang naar Mercedes-Benz (c250d) en BMW (X5 45e) gespaard

    Login om te reageren
  43. kevertje zegt

    21 januari 2022 om 21:51

    Facel Vega. Een nog steeds bruikbare design-taal voor een prachtcoupé?

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      21 januari 2022 om 23:26

      @kevertje: kijk! Jij hebt ‘m door!

      Login om te reageren
  44. bischero zegt

    21 januari 2022 om 22:17

    Austin Healey en Saab

    Login om te reageren
  45. Breinstein zegt

    21 januari 2022 om 22:55

    Leeft Gilet nog? Of Panoz?

    Login om te reageren
  46. vespinie zegt

    21 januari 2022 om 22:59

    Facel vega en Lancia.

    Beide prachtige merken met prachtige designs en vooruitstrevende techniek.

    Stille hoop dat Lancia er weer bovenop komt nog. Feit dat “wij” elkaar als Lancia rijders beginnen te groeten is geen goed teken.

    Login om te reageren
  47. Svenska II zegt

    21 januari 2022 om 23:41

    Ehhhm, even denken…

    Login om te reageren
  48. dikkereinier zegt

    22 januari 2022 om 07:09

    Daimler double six. Een anonieme aristocraat

    Login om te reageren
  49. monteur zegt

    22 januari 2022 om 09:39

    SAAB. Een geweldig merk dat gesloopt is door GM. Was een merk waar de ingenieurs de dienst uit maakten, niet de cententellers. Wie er mee gereden heeft snapt het. Dynamisch comfortabel. Niet plank hard als AMG, M-sport of S-line en wat nog meer en ook niet soft als Lexus. Precies goed, met fijne turbomotoren die koppel leveren waar je het nodig hebt en vele kilometers aan kunnen. Voor vele vlotte veilige kilometers.
    En verder elk merk dat een eigen karakter heeft. Hoop op het voortbestaan van merken als ALFA, Jaguar, exoten als Alpina, Donkervoort, Morgan etc

    Login om te reageren
  50. martijnev zegt

    22 januari 2022 om 11:08

    Saab

    Login om te reageren
  51. sparks zegt

    22 januari 2022 om 12:02

    Saab

    Login om te reageren
  52. avdb zegt

    22 januari 2022 om 16:26

    De foto zegt het eigenlijk al. SAAB missen we het sterkst. Maar ook Lancia wordt node gemist.
    Na 26 jaar SAAB noodgedwongen overgestapt op een ander merk, anders had ik weer een nieuwe gekocht.
    Nu is het een Mercedes -Benz GLC geworden. En daar ben ik ook wel happy mee. Hoewel ze best wel een paar SAAB-ideetjes nog kunnen gebruiken.

    Login om te reageren
  53. wreck zegt

    22 januari 2022 om 23:48

    Simca… iemand?

    Login om te reageren
    • opa4auto zegt

      24 januari 2022 om 12:21

      De Simca Matra Rancho!
      En Lancia & Saab natuurlijk.

      Geen automerk, maar die ouderwetse trucks van Magirus-Deutz zijn ook gaaf.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North