• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dus u wilt een Audi A6 met automaat? Da’s nu gratis!

Auteur: Author, gepost 25 augustus 2015 om 13:58 – 70 Reacties

Dus u wilt een Audi A6 met automaat? Da


Euh, nee de auto is niet gratis, maar de automaat wel.

Goed nieuws voor de cruiser die niks liever doet dan onder het rijden de linkervoet uit het raam hangen. Audi komt nu met de A6 Automatic Edition op de proppen, zodat een 7-traps automaat met dubbele koppeling nu zonder meerprijs te bestellen is.

De Automatic Edition is te bestellen met de 1.8 TFSI (190 pk) of de 2.0 TDI (150 pk of 190 pk) en is te combineren met elke A6-uitvoering. Bovendien geldt het aanbod voor zowel de Limousine als de Avant. Prijzen beginnen bij 47.190 ekkermannen voor een 2.0 TDI, de 1.8 TFSI Avant kost je 50.600 euro.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, automaat

Vorig bericht: « Zes bijzondere DTM-racers die je waarschijnlijk niet kent
Volgend bericht: Bizar: deze kraanwagen werd gestolen in Velsen-Noord »

Lees Interacties

Reacties

  1. uselessblogger zegt

    25 augustus 2015 om 13:46

    ik twijfel tussen komkommertijd en gratis reclame..

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 augustus 2015 om 14:13

      @uselessblogger: Is niet gratis, naar verluid hebben Wouter en autoblogger in ruil voor deze advertorial een gratis APK gekregen voor hun Audi TT respectievelijk V8.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        25 augustus 2015 om 17:12

        @jaapiyo: Welke TT?

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          25 augustus 2015 om 21:28

          @phaeton: Heeft Wouter weer wat geschoven in zijn wagenpark en is de TT eruit gegaan dan? Dan moet ik mijn informatie database in mijn hoofd even bijwerken.

          Heeft ‘ie nu wel een sportieve auto er voor in de plaats of niet ;)?

          Login om te reageren
          • Stijnson zegt

            26 augustus 2015 om 01:26

            @jaapiyo: Gele S4 b5 avant. Staat o.a. ook op zijn instagramaccount.

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              26 augustus 2015 om 01:40

              @Stijnson: ah. Nou ja wel beter dan de TT. Goede kleur ook.

              Login om te reageren
  2. eelco74 zegt

    25 augustus 2015 om 13:50

    Aangezien we 80% van de tijd in de file staan is zo’n automaat de eerst optie die je NL zou moeten aanvinken. Gelukkig zie het steeds meer, ik heb 17 jaar geschakeld, maar nu sinds een tijdje een Qtronic. Zou niet echt meer terug willen

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      25 augustus 2015 om 14:01

      @eelco74: niet echt, maar wel een beetje

      Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    25 augustus 2015 om 13:59

    Snutverdurrie, open AB, zie de foto en dacht dat het nieuws was over de A3 sedan….

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      25 augustus 2015 om 14:17

      @Rick-dos: Je hoeft je niet alleen te voelen.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 augustus 2015 om 14:24

      @Rick-dos: ik was dus niet de enige!

      Login om te reageren
  4. mgmgb zegt

    25 augustus 2015 om 14:00

    Doe nu niet! Die krengen zijn al zo saai dat alleen het schakelen je wakker houdt. Mensen, neem toch een Jaguar of een BMW. Dan mag je een automaat nemen, krijg je nog die fijne 8-traps ZF ook.

    Login om te reageren
    • 370z_stillen zegt

      25 augustus 2015 om 14:12

      @mgmgb: Zo lekker rijden die jaguars niet. 5 serie is verder wel prima.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        25 augustus 2015 om 15:15

        @emilio89:
        Wanneer heb jij voor het laatst een Jag gereden? Ervaring met meerdere huidige modellen BMW en Jaguar, Jaguar doet absoluut niet onder voor BMW. De wegligging van de XE is zelfs tamelijk fenomenaal te noemen.

        Login om te reageren
        • 370z_stillen zegt

          25 augustus 2015 om 15:48

          @mgmgb: misschien is het persoonlijk, maar de xf, xe en “nieuwe” xj vind ik niet lekker rijden. Het is maar wat je zelf fijn vindt, maar vooral over de xe hoor ik ook weinig goeds.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            25 augustus 2015 om 15:56

            @emilio89: de xe wordt juis door verscheidene journalisten juist qua weggedrag de hemel ingegrepen.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              25 augustus 2015 om 16:34

              @w0o0dy: maar we weten ook dat voor autojournalisten vaak geldt: sportiever is beter. Dus als de XE volgens journalisten een brijant weggedrag heeft kan het voor Jan Modaal wel eens een stugge stuiterbak zijn.

              Login om te reageren
              • mgmgb zegt

                25 augustus 2015 om 20:34

                @mashell:
                Valt reuze mee, hij ligt heel vlak op de weg maar met de vering en demping is niets mis. In vergelijking met een 3-serie voelt hij op slecht wegdek zelfs vrij zacht, maar in de bochten juist steviger.

    • mashell zegt

      25 augustus 2015 om 14:23

      @mgmgb: Hmm. In deze klasse rijdt alles saai en comfortabel, dat is ook de bedoeling van dit soort reisauto’s. In in deze klasse zou ik op dit moment voor de A6 kiezen. De nieuwe XF is er nog niet en de 5 serie begint op leeftijd te raken, de E klasse ook. De kleine facelift die de A6 vorig jaar gehad heeft heeft het model goed gedaan op dit moment duidelijk de klasse koning.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        25 augustus 2015 om 14:29

        @mashell: Eens. Als er een klasse is waar Audi de bovenhand heeft, is het deze wel.

        Login om te reageren
        • thejerk zegt

          25 augustus 2015 om 16:23

          Nee dank u, ik wil helemaal geen automaat.
          Ook van de verpakking kan ik niet opgewonden raken.

          Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        25 augustus 2015 om 17:37

        @mashell: Gelukkig komt de nieuwe e-klasse er in detroit aan ;) 9 traps!

        Login om te reageren
    • fejjie zegt

      25 augustus 2015 om 15:03

      @mgmgb: Ik haal nochtans veel rijplezier uit mijn A6, Had ik de optie gehad van een manuele bak had ik die zeker gekozen, maar dat was niet mogelijk.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        25 augustus 2015 om 15:31

        @fejjie:
        Zal afhangen van de motorisatie waarschijnlijk.
        Men pa rijdt met A6 avant, 2.0 tdi 177pk met handbak.
        Heel fijne wagen om mee te rijden.

        Login om te reageren
        • fejjie zegt

          25 augustus 2015 om 15:53

          @Dimglor: Klopt, heb meer dan 300pk, dus rij heerlijk vlot tussen het verkeer door.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            25 augustus 2015 om 16:30

            @fejjie: Kan ik geloven ;-)
            Men pa stond erop om een handbak te hebben.
            Vindt ie het leukst om mee te rijden.
            Zal jammergenoeg minder en minder beschikbaar worden.
            Zo zag ik, op Duitse car configurator van Audi, bij de nieuwe A4 enkel maar 1 motor in combinatie met een manuele bak…

            Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      25 augustus 2015 om 18:26

      @mgmgb: die zit ook in de A6 BiTDI

      Login om te reageren
  5. hanse1one zegt

    25 augustus 2015 om 14:13

    En welkom op PonBlog en DieterenBlog

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 augustus 2015 om 14:20

      @hanse1one: precies. Als ik de reclame folder van VAG wil lezen ga ik wel naar een VAG dealer…of naar VAGweek, Audibild of Audi-Motor-und-Sport.

      Login om te reageren
      • capogbe zegt

        25 augustus 2015 om 16:27

        @jaapiyo: lees het dan gewoon niet.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          25 augustus 2015 om 21:31

          @capogbe: jawel, anders ben je niet meer op de hoogte en praat je uit je nek hè. Stel Audi gaat ineens iets bouwen met RWD en ik lees dat niet…blijf ik hier een beetje verkondigen dat het neppe wagens met onderstuurde neuzen zijn terwijl het dat dan eindelijk niet meer zijn…

          Dan sta je wel een beetje voor joker.

          Login om te reageren
  6. tfsi zegt

    25 augustus 2015 om 14:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • tofas zegt

      25 augustus 2015 om 14:21

      @tfsi: ik denk 1.8

      Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    25 augustus 2015 om 14:17

    Met andere woorden door de automaat wordt de CO2 uitstoot op papier een stukje minder, daardoor hoeft er minder geld naar de roverheid en wordt het verschil in consumentenprijs met de handbak dusdanig klein dat Pon het minimale resterende verschil bijlegt om vervolgens goede sier te maken met deze ‘SUPERDEAL’.

    Nee ok, we vatten ‘m.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      25 augustus 2015 om 14:27

      @jaapiyo: Wie weet maakt het verschil de Co2 de auto met automaat zelfs wel goedkoper maar doen verkopen ze het nu op een manier waardoor de koper denkt dat hij een voordeeltje krijgt.

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      25 augustus 2015 om 14:47

      @jaapiyo: zou kunnen, maar dat maakt van pon niet een of andere grote boze wolf. BMW heeft al meerdere keren een dergelijke actie gehad op de 1/3/5 serie.

      Login om te reageren
      • thejerk zegt

        25 augustus 2015 om 16:29

        @knipperlichtje:
        Dit misschien niet, maar hun omkooppraktijken en gebrek aan coulance maken het beeld bij mensen die hun geld niet bij Pon verdienen iets minder sympathiek.

        Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    25 augustus 2015 om 14:22

    @mauritsh: je bent het trefwoord ‘advertorial’ vergeten…

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    25 augustus 2015 om 14:22

    Zo’n bak neem je toch altijd met automaat? Plezier is er toch al niet te beleven, dus zelf roeren is volstrekt overbodig.
    Overigens ben ik ook blij met mijn koppelingspedaal loze auto op momenten zoals gisteravond waarbij ik anderhalf uur over de Belgische snelweg moest kruipen…

    Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    25 augustus 2015 om 14:36

    Krijgen we ook nog een ”A6 lichtblauw edition”? Staat ‘m goed!

    Login om te reageren
  11. leroyrs5 zegt

    25 augustus 2015 om 14:37

    Ooit de dsg op mijn golf r32 gehad , sinsdien nooit meer wat anders gewild,heb nu een s-tronic en moet zeggen het is echt heerlijk zeker met de drukte op de weg tegenwoordig..

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    25 augustus 2015 om 14:50

    “Wie maakt me los? Het zijn de allerlaatste meneer, zo’n voordeeltje komt u niet nog eens tegen, echt alleen vandaag…” “Komt u maakbaar, een A6je voor wenig, wie maakt me los?”

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    25 augustus 2015 om 14:53

    En naast alle advertenties en irritante meuk die er voor zorgt dat je per ongeluk op allerlei klote sites met prijsvragen ed terecht komen mogen we nu ook al dit soort flut lezen…

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      25 augustus 2015 om 15:06

      @w0o0dy: Er moet geld verdiend worden, niks mis mee. Of denk je dat AB die filmpjes van Gina Classics gratis maakt?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        25 augustus 2015 om 15:09

        @granlusso: En daarmee bedoel ik dat Gina gewoon betaalt.

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 augustus 2015 om 15:18

        @granlusso: ik snap het… Maar erger me dagelijks groen en geel aan die rotzooi die er tegenwoordig op staat. Ik wil nooit, nimmer, never, niemals op die troep klikken dus flikker op met die meuk. Iedere adverteerder die met dit soort ellende werkt Is automatisch no go bij mij.
        Dat je geld nodig hebt prima, advertorial tussen de artikelen ook goed, zelfs die filmpjes die betaald worden of reclame voor het eigenlijke filmpje kan ik wel mee leven.. Alle troep die me laat klikken terwijl ik dat niet van andere ben Is gewoon uitsluitend irritant en zal geen enkele aanbieder ooit handel (van mij) opleveren.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          25 augustus 2015 om 15:36

          @w0o0dy: Dat ben ik met je eens, bij mij werkt het ook averechts. Alleen het gaat indirect on de naam van de adverteerder die je onthoudt. Vaak zijn die reclames bewust irritant, zodat je ze onthoudt. Zolang Autoblog er goed mee kan verdienen, snap ik dat ze hiervoor kiezen.

          Login om te reageren
        • Okkii zegt

          25 augustus 2015 om 17:09

          @w0o0dy: ho ho het is al dinsdag jij mag volgende week maandag weer eff zeuren

          Login om te reageren
  14. skid zegt

    25 augustus 2015 om 14:54

    Beste @mauritsh,

    Graag uw aandacht voor een kleine citaat uit de “Over ons” van deze website:

    “Tegelijkertijd conformeren wij ons niet aan importeurs en advertentiebudgetten, maar aan de macht van pk’s en vermogen.”

    Dit is geen nieuws, dit is reclame. Dit is een kniebuiging naar een potentiele adverteerder met een riant advertentiebudget.
    Snap ik, want er moet brood op de plank komen.

    Maar…….
    of je gaat van ELK merk, alle uitvoeringswisselingen, alle wijzigingen van actie- en optiepakketten en alle kleurwijzigingen van elk nieuw modeljaar oplepelen onder het kopje nieuws…..
    of je houdt je voornamelijk bij echt autonieuws en noemt dit beestje bij zijn naam en plakt het kopje advertorial erop. Want dat is het.

    Het is hier de Autoweek niet, potverdikkie.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      25 augustus 2015 om 15:50

      @skid: True story.

      Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    25 augustus 2015 om 14:54

    Waarschijnlijk krijg je dan gewoon een A4 met A6 badges. Er is toch niemand die het verschil ziet.

    Login om te reageren
  16. purepet9000 zegt

    25 augustus 2015 om 14:56

    Wat is ook al weer het verschil tussen al die Tronics?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 augustus 2015 om 15:34

      @purepet9000: Je hebt een automaat met enkele koppeling, dubbele koppeling en een CVT. Audi geeft ze allemaal een ander naampje. Al is de CVT geloof ik naar de eeuwige roestvelden.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        25 augustus 2015 om 22:33

        @dutchdriftking: Multitronic is nog te krijgen op de viercilinder versies van de A5. Maar die gaan eruit, inderdaad.

        Login om te reageren
    • poeperman zegt

      25 augustus 2015 om 16:05

      @purepet9000: s-tronic = dubbele koppeling (dsg)
      R-tronic = sequentiele bak (bestaat niet meer denk ik)
      Multitronic = CVT

      Login om te reageren
  17. ikweethet zegt

    25 augustus 2015 om 15:05

    Mensen. Vind je dit reclame of heb je geen zin in Audi nieuws. Klik dan niet op het artikel. Niemand verplicht je tot iets.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      25 augustus 2015 om 17:20

      @ikweethet: ik heb wel zin in Audi nieuws, dus ik klikte op het artikel… maar ik had toch meer verwacht dan vijf korte zinnetjes…

      Login om te reageren
  18. lamborgfan zegt

    25 augustus 2015 om 15:07

    Hmm.. denk dat als hier een ster op de kap zat je hele andere reacties zou krijgen. Vaag he..

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      25 augustus 2015 om 17:29

      @lamborgfan:

      Nee, VAG..

      Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    25 augustus 2015 om 15:13

    Tikfout? VAG he?

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    25 augustus 2015 om 15:46

    Uit de titel kun je al opmaken dat het reclame is dus als je er geen zin in hebt, klik er dan niet op. De reden voor mij om erop te klikken was juist omdat ik benieuwd was waarom een advertorial best veel reacties heeft. Het antwoord is dat iedereen wat te zeiken heeft over die advertorial.

    Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    25 augustus 2015 om 15:57

    Zolang de service gratis is, moet je er niet om zeuren. Je krijgt het voor niets. Daarbij geeft de titel al een beetje aan dat wat het onderwerp.

    Als ik in de markt was voor een A6, waarop een automaat goed thuis hoort, zou ik het nieuws wel kunnen waarderen. Zo’n A6 Avant 2.0 TDI met 190pk en dus die automaat is een prima zaken/familie auto. Vlot, ruim en lekker comfortabel. Prima wagen, niets mis mee. Helaas boven mijn budget, anders had ik he serieus overwogen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 augustus 2015 om 16:05

      @gtwillem: blijkbaar krijgen de meesten het niet voor niks. Ze betalen met ergernis.

      Login om te reageren
  22. oxymoron zegt

    25 augustus 2015 om 16:27

    Lijkt me niet meer dan logisch voor een auto in dit segment. We hebben toch ook allemaal een thermostaat op de verwarming?

    Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    25 augustus 2015 om 16:59

    Nee doe maar lekker zelf rond poken

    Login om te reageren
  24. philipf zegt

    25 augustus 2015 om 17:08

    Die had ik niet zien aankomen…

    Login om te reageren
  25. reistje zegt

    25 augustus 2015 om 18:24

    Zoals al gezegd. De Co2’s maakt de handbak waarschijnlijk zoveel duurder dat het de kosten van de automaat opheft.

    Alleen wel jammer dat het de VAG 7 speed is en niet de ZF 8 speed.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 augustus 2015 om 19:59

      @reistje: Wat dat nog raarder maakt, is dat ze in de VS wel die 8-bak van ZF gebruiken. Je zou zeggen bij een merk dat zo gek is op kosten delen dat dat uit den boze is, dus vraag me af wat de beweegreden daarvoor is. Misschien is de ZF bak wat betrouwbaarder en lopen ze in de VS liever niet het risico dat het onbetrouwbare imago nog een sbevestigd wordt, maar waarom dan hier wel die 7-bak leveren? Tenzij die goedkoper is…? Zou wel weer niet erg ‘premium’ zijn als het die laatste reden is maar wat zou het anders moeten zijn.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        25 augustus 2015 om 22:47

        @jaapiyo: in de VS heeft de 3.0 TFSI inderdaad de 8-trans ZF. Waarschijnlijk vanwege het relaxter karakter van die bak. De 2.0T heeft daar de CVT, volgens mij. Ook vrij relaxed. Daarbij zijn de DCT bakken goed geschikt om de laatste grammen uitstoot te beperken, iets wat belangrijker is in Europa dan in de States. De S6 heeft dan overigens volgens mij wél weer de DSG en de RS6 weer de automaat van ZF (vanwege de grotere krachten).

        De wat nerveuzere DSG bakken passen meer bij de Europeanen, blijkbaar. Persoonlijk vind ik de DCT bakken een beetje wisselend qua succes. Laatst een Passat met een DCT gereden, en die bak was een drama. Elke versnelling pakte die, behalve de goede en de reacties waren traag bovendien. Maar in een Golf R is ie voortreffelijk.

        Maar de 8-traps ZF is wel briljant: soepel, snel en makkelijk in te bouwen en nog helpt met zuiniger maken ook. Zal vast wel de reden zijn dat BMW hem in elk model plaatst.

        Login om te reageren
  26. redbeams zegt

    25 augustus 2015 om 19:36

    Als ze nou de olie gratis maken die deze audi gaat verbruiken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North