• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duurdere variant Model 3 krijgt techniek van Model S & X

Auteur: RubenPriest, gepost 4 september 2017 om 19:59 – 28 Reacties

Tesla


Daar komt vermoedelijk wel een flinker prijskaartje tegenover te staan.

De Model 3 zal de nieuwe instapper worden van Tesla. Dit betekent dat de auto vanbinnen, vanbuiten en onderhuids niet zo luxe zal zijn als de twee groter broers. De Amerikaanse autofabrikant heeft echter een duurdere variant in de pijplijn.

Net als de Model S (aankoopadvies) en X (rijtest) komt er een performance model van de Model 3 met een dual-motor. Deze variant zal ook de slimme luchtvering krijgen van Tesla. De techniek is al te gebruiken op de Model S en X. Deze luchtvering verbetert de rijeigenschappen, zorgt voor meer comfort en voorkomt dat de bumper een beschadiging oploopt. De technologie is in staat om de weg te detecteren. Wanneer je bijvoorbeeld een schuine oprit hebt of een lage drempel nadert, kan het gebeuren dat de voorbumper de grond kust. De slimme luchtvering verhoogt het voertuig op dat moment, wat een aanraking met het oppervlak moet voorkomen.

Tesla CEO Elon Musk denkt dat Model 3’s met Smart Air Suspension over een halfjaar een feit zijn. Tegelijkertijd maakt Musk duidelijk dat de slimme luchtvering zal worden gekoppeld aan de toekomstige varianten met een dual motor-setup.

Thumb: een Tesla Model S met Smart Air Suspension

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, model-3, model-s, model-x, Tesla

Vorig bericht: « In minder dan 2 tellen naar 100 km/u met de Aspark Owl
Volgend bericht: Alsjeblieft, de NUOVA GT… »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    4 september 2017 om 20:12

    Hoezo vermoedelijk hoog prijskaartje? Luchtvering was bij de Tesla’s zo’n 2000 euro. Vind ik best meevallen voor zo’n geniaal systeem. Verder klopt de tekst (weer) niet helemaal. Mijn luchtvering onthoudt de locatie waar je de auto omhoog hebt gezet. Soort GPS geheugenfunctie, niet dat ie de weg detecteert en daarom omhoog gaat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2017 om 07:09

      @stfu: zelfs bij Tesla staan de ontwikkelingen niet stil. Ze kunnen dus de GPS functie vervangen door een automatisch detectie systeem.

      Login om te reageren
  2. mennok zegt

    4 september 2017 om 20:23

    Fijn al die performance modellen, ze zouden eens wat meer effort in een “Long Range” model steken.

    Login om te reageren
    • r55clubman zegt

      4 september 2017 om 20:27

      @mennok: ik vind 500 km toch al best een goede range voor een elektrogebakje. Met mijn oude Mini haalde ik dat ook maar net met een redelijk normale rijstijl.

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        4 september 2017 om 20:35

        @r55clubman: Ik denk dat je in de praktijk die 500km echt niet gaat halen.

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        4 september 2017 om 20:54

        @r55clubman: De normale 3 haalt maar 350km; die long range versie van 500km is ongetwijfeld duurder en het is maar de vraag hoever je er echt mee komt als we snelweg-kms rekenen i.p.v. rondjes door de stad …

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      4 september 2017 om 20:29

      @mennok: dat gaat gek genoeg redelijk hand in hand met elkaar..

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      4 september 2017 om 20:49

      @mennok: Hebben ze die niet al niet met de 100d?

      Veel meer zit er niet in met de huidige techniek en geen concurrent die het ze na doet, zeker niet met dezelfde luxe en prestaties.

      De opgegeven range is overigens in prima te halen, deze is niet vastgesteld door de fop europese standaard namelijk.

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      4 september 2017 om 20:56

      @mennok: Het “mooie” is juist dat dat hand in hand gaat. Een grote accu kan meer stroom leveren, en dus “gratis” een elektromotor van meer power voorzien. Bovendien moeten ze ook extra performance toevoegen om de (enorme) meerprijs van een grotere accu te rechtvaardigen. Die accu blijft namelijk het duurste onderdeel van de auto.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 september 2017 om 20:59

      @mennok: dat doen ze toch ook? Alsof dit effort kost? Hebben ze immers al in de schappen liggen. Je moet een balans maken in laadtijd, prijs, gewicht en hoeveel km mensen per dag afleggen. Ik leg bijna nooit 500 km achter mekaar af zonder een pauze… Zit tussen de oren!

      Login om te reageren
  3. JoostvdWater zegt

    4 september 2017 om 20:31

    Tesla moe.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 september 2017 om 21:00

      @joostvdwater: dan sla je Tesla nieuws over?

      Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      5 september 2017 om 14:10

      @JoostvdWater: lees het dan niet meer……

      Login om te reageren
  4. marinepower zegt

    4 september 2017 om 20:53

    De S-klasse heeft ook slimme luchtvering. Via GPS en/of herinnering van vorige keer weet deze ook wanneer je bijvoorbeeld een verkeersdrempel nadert. Met een gangetje van ver boven legaal knal je er zo overheen, luchtvering wordt razendsnel aangepast, en binnen merk je heul weinig.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      4 september 2017 om 21:07

      @marinepower: nochtans zit ik wekelijks in een S klasse (coupe weliswaar) waar je elke keer op dezelfde locatie de vering omhoog/omlaag moet zetten.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        4 september 2017 om 21:54

        @stanny: alle opties aangevinkt?

        Login om te reageren
        • stanny zegt

          4 september 2017 om 22:49

          @marinepower: magic body control was volgens mij niet mogelijk met 4matic. Misschien is het dat?

          Login om te reageren
          • amg65 zegt

            4 september 2017 om 23:03

            @stanny: Ik heb een S600 mét magic body control gereden en je kunt echt akelig hard een drempel over rijden.

            Login om te reageren
            • stanny zegt

              4 september 2017 om 23:29

              @amg65: thanks for info. Magic body control zit dus niet op de S500 coupe wat de verklaring dus is.

              Login om te reageren
              • amg65 zegt

                4 september 2017 om 23:36

                @stanny: ook geen straf om in te rijden….

          • marinepower zegt

            5 september 2017 om 00:15

            @stanny: de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet uit eigen ervaring weet, maar iemand uit mijn kennissenkring die bij MB.nl werkt, was laaiend enthousiast.

            Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    4 september 2017 om 21:13

    Bijbetalen omdat je anders de oprit niet opkomt als die een beetje steil is.

    Als het nou een sportwagen zou zijn die heel weinig bodemspeling heeft… Maar een gewone straatauto? Dan heeft is het gewoon een slecht ontwerp met een te grote frontoverhang.

    En dan te bedenken dat een electrische auto aan de voorzijde juist heel compact ontworpen kan worden en een grote frontoverhang helemaal niet nodig is…

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      4 september 2017 om 23:32

      @moveyourmind: de meeste mensen hebben het dan ook niet nodig. In mijn geval (steile ondergrondse parking) raak je ook met BMW, mercedes, etc.
      Dus heb het ook op de Tesla genomen. De Tesla ligt laag, maar niet sportwagen laag.

      Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    5 september 2017 om 07:31

    Het is ook net een gewoon automerk. Het lijkt zelfs wel alsof ze geld willen verdienen joh.

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    5 september 2017 om 08:30

    Sowieso 4x duurder.

    Login om te reageren
  8. spylegion zegt

    5 september 2017 om 09:44

    Op dat platform kun je toch ieder gewenste carrosserie bouwen die je wil, een 2deurs pick-up voor de hillbillies bv.?!

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    5 september 2017 om 10:48

    Fraaie techniek, ik had er nog nooit van gehoord. Voor mij een overbodige luxe, maar als je op een helling woont (of dagelijks een parkeergarage in moet) een uitkomst denk ik.

    Login om te reageren
  10. johnwaters zegt

    5 september 2017 om 13:54

    Een zeepbel op kernenergie met luchtvering, prima combinatie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North