• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo Competition 911 GT2 R

Auteur: robbie, gepost 14 september 2007 om 14:57 – 39 Reacties

Porsche 911 GT2 R Edo Competition


Wauw dat is nog eens dik! Deze nieuwe creatie van veredelaar Edo Competition is werkelijk adembenemend. Maar laat je niet in de maling nemen door zijn looks! Het lijkt misschien een 997 GT, maar de basis is toch echt een 996 GT2.

Maar dat maakt deze Porsche er niet minder heftig om. Even de kille cijfers, 542 pk, 755 Nm, 0-100 3,8 sec, 0-200 11 sec. Kortom zeer heftig! En een topsnelheid van 330 km/u maar het geheel af. En alle aanpassingen op een rijtje.

Features

The basis is formed by the edo 996 GT2 R, which had already been modified in the areas of brakes, suspension, engine, transmission, aerodynamics, exhaust system, interior, wheels/tires and light-weight windows. The only thing missing to be up-to-date is the look of the current Porsche 997!

To that end, the following conversion kit made from ultra-light carbon fiber was created:

Complete front fascia: front skirt, radiator inlets, brake cooling ducts
Front fenders modified and widened
Fender liners
Mesh inserts front and rear
Front lip spoiler in carbon fiber
Modified fuel filler door
Litronic headlight kit
Brake system
Rotor diameter front/rear 380/350 mm with 4-piston fixed calipers
Suspension
Adjustable edo/KW sport suspension with individually adjustable
compression and rebound damping
Wheel dimensions
Tires: Michelin Pilot
front 235/45-18, rear 335/30-18 on 10” and 13” wheels

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

Porsche 911 GT2 R Edo Competition

En nu maar afwachten wat Edo gaat doen met de nieuwe 911 GT2!

Ook interessant!

  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, edo-competition, gt2, iaa-2007, Porsche, tuning

Vorig bericht: « “Michiel Mol chanteert Spyker Cars in onderhandeling over F1”
Volgend bericht: HAMANN Thunder, 3 Serie met V10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. NLX zegt

    14 september 2007 om 14:59

    ALs je alle fabrieks en getunde versies van alle nieuwe porsches bij elkaar hebt, heb je der volgens mij wel genoeg om een tweede chineze muur te bouwen. Ben ik de enigste die het aantal nieuwe Porsches niet bij kan houden? Porsche maakt zelf al heel veel varianten van elk model

    Login om te reageren
  2. LeonVermaas.nl zegt

    14 september 2007 om 15:00

    Wat een spoiler zeg!

    Login om te reageren
  3. JD zegt

    14 september 2007 om 15:07

    Wow doe mij die maar… heerlijk wagentje.

    Login om te reageren
  4. Xemurai zegt

    14 september 2007 om 15:08

    Yes, dit keer geen mercedes! :) Best mooi, maar de zijkant vind ik best wel lelijk.

    Login om te reageren
  5. Rudeboy01 zegt

    14 september 2007 om 15:10

    Mjammie!!!

    Ziet er dik uit . . .

    (wel raar dat de laatste afbeelding een ander kenteken heeft, HAM UF 991 en WAF DD 911)

    Login om te reageren
  6. clijde zegt

    14 september 2007 om 15:14

    Deze ziet er niet uit, te opgeblazen. Maar de normale versie (GT3 of GT2) is veel mooier.

    Login om te reageren
  7. Frostbite zegt

    14 september 2007 om 15:19

    Tja, wat moet je daar nou mee…. mooi is ie niet.

    lol! nnnnnet echt! :D ga zo door knul, en wie weet wordt je nog een echte fotosjop-guru!

    Login om te reageren
  8. Wat_een_gezeik zegt

    14 september 2007 om 15:21

    pas op voor de hond

    niet echt een geslaagde auto, is er zeker niet mooier op geworden.

    Login om te reageren
  9. Bart v K zegt

    14 september 2007 om 15:26

    Dit gaat meer op een gt3rsr lijken, ben benieuwd of zo’n auto ook veel verkocht wordt.

    Login om te reageren
  10. Gijs zegt

    14 september 2007 om 15:32

    kvind de orginele gt2 veel mooier

    Login om te reageren
  11. Michiel_vd_Brink zegt

    14 september 2007 om 15:34

    @ Bart v K: Edo maakt het niet uit of deze auto veel verkocht gaat worden.
    Ieder project is een one-off project voor een specifieke klant.
    Zo ook deze GT2 R, maar als je zelf iets wil wat hier op lijkt, dan neemt Edo alle opties graag met je door om er weer iets speciaals van te maken.

    Login om te reageren
  12. Armada zegt

    14 september 2007 om 15:37

    Ik hou het nog steeds bij de RUF RT12. Veel subtieler.

    Login om te reageren
  13. lennart zegt

    14 september 2007 om 15:39

    Ben ik hier de enige die de taartschep achterop en de velgen gewoon afschuwelijk vind?

    Login om te reageren
  14. Michiel_vd_Brink zegt

    14 september 2007 om 15:40

    Leuk detail: deze auto heeft racetelemetrie die via satelieten verzonden wordt en op internet uit te lezen is.
    Zo kan Edo het rijgedrag van de bestuurder bekijken en in de gaten houden hoe de techniek van de auto zich houdt.
    Snelheden, toerentallen, temperatuur, alles wordt geregistreerd en kan gebruikt worden voor het onderhoud en de doorontwikkeling van de auto.
    Ook handig als de auto onverhoopt gestolen wordt of als je zoon er stiekem mee op pad is. ;)

    Login om te reageren
  15. Xiphos zegt

    14 september 2007 om 15:42

    bruuuuut

    Login om te reageren
  16. august zegt

    14 september 2007 om 15:49

    en dan toch nog 996-achterlichten?
    “The only thing missing to be up-to-date is the look of the current Porsche 997!”
    ..and it still is..

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    14 september 2007 om 15:56

    @ august: het zijn toch echt 997 achterlichten, hoor.

    996:

    997:

    Login om te reageren
  18. TheEdge zegt

    14 september 2007 om 16:09

    Er zit een complete bar achterop die auto!

    Login om te reageren
  19. Forza! zegt

    14 september 2007 om 16:12

    @Michiel: Bij Bugatti houden ze een soortgelijke database bij toch?

    Vind ‘r niks aan…net wat NLX zegt; als je alle (getunede) uitvoering van Porsche achter elkaar zet heb je een zeer flinke rij…dit kunstje is toch al erg vaak vertoond!

    Login om te reageren
  20. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 16:14

    Ik kan nog niet zo opgewonden raken van die creaties van EDO. Staat voor mij nog steeds gelijk aan Techart, Gemballa, RUF, 9FF en al die andere TUNERTS.

    Maar Michiel, misschien kan jij me duidelijk maken wat EDO nou anders aanpakt ten opzichte van de anderen.

    Login om te reageren
  21. gilein brouwer zegt

    14 september 2007 om 16:19

    jezus hadden ze geen grotere boekenplank bij de ikea om achterop dat ding te plakken. pure verkrachting dat ding.

    Login om te reageren
  22. Michiel_vd_Brink zegt

    14 september 2007 om 16:23

    @ Swinkels: check http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/technische-haute-couture#comment-669148

    Exacte details kan ik niet geven.

    Login om te reageren
  23. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 16:31

    Aha, tot zover had ik de reacties nog niet doorgelezen.
    Maar het is veel mooier idd als een dergelijke ’tuner’ door gebruik van exclusieve materialen en technieken de prestaties weet te verbeteren en het gewicht omlaag weet te brengen. Ik weet ook van bijvoorbeeld 9FF dat ze op motorisch gebied gebruik maken van geadvanceerde technieken. (ervaring vanuit toeleverancier van cilindercoatings)

    Login om te reageren
  24. Fej zegt

    14 september 2007 om 16:40

    Na het artikel over de ’technische haute-couture’ van EDO heb ik er meer respect voor gekregen. Het uiterlijk er beter doen uitzien hebben ze nog niet echt onder de knie, het ziet er een beetje uit alsof je er een goedkope tunert op hebt los gelaten. Maar onderhuids en op gebied van prestaties zal alles dan weer wel dik in orde zijn!

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    14 september 2007 om 16:47

    @ Fej: de uiterlijke veranderingen zijn nagenoeg identiek aan de raceversies waarmee de Fabrieks Race Porsches over de diverse circuits jagen.
    Het gaat hier niet om mooie styling, maar om pure prestaties.

    Login om te reageren
  26. Racer X zegt

    14 september 2007 om 17:04

    Het lijkt wel een GT racer. Een beetje teveel van het goede qua uiterlijk als je ermee over de openbare weg rijdt, maar toch goed gedaan.

    Login om te reageren
  27. elvis zegt

    14 september 2007 om 17:06

    de brabus bullit maakt er gehakt van! haha lol

    Login om te reageren
  28. august zegt

    14 september 2007 om 17:31

    @ Michiel, ach welnee, wat lul jij nou.

    … :) my bad. drommels.

    Login om te reageren
  29. bramwillemse zegt

    14 september 2007 om 18:33

    allemachtig wat een lelijkerd :P maarja, EDO is dan ook geen ‘pimper’ maar een tunert :P *uche*

    als ie maar hard kan..

    Login om te reageren
  30. tdj zegt

    14 september 2007 om 19:01

    Jezus, wat een kampbak. Lekkere specs maar al dat tupperware vind ik echt spuglelijk.

    Login om te reageren
  31. Markus zegt

    14 september 2007 om 19:17

    RUF please.

    Login om te reageren
  32. VLS54 zegt

    14 september 2007 om 19:35

    Wederom afzichtelijk, wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat als er tupperware op een auto gezet dient te worden, ze dat toch net wat subtieler moeten doen. Hou toch eens op zeg…

    Zoveelste keer dat de originele veel beter oogt. Dan maar wat minder pk’s…

    Login om te reageren
  33. carsofcoolhaven.nl zegt

    14 september 2007 om 20:50

    Wel handig, altijd een picknicktafel bij je… Zit eigenlijk te wachten tot er een tuner zo geestig is, om een snowboard achterop te monteren. Kun je gelijk lekker boarden als je in de bergen aankomt, wel zo multi-functioneel hahaha

    Login om te reageren
  34. ELb zegt

    14 september 2007 om 21:19

    Mamma mia!

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    15 september 2007 om 00:16

    OH MAN! Jaren ´80 tuning! Tuning zoals je het altijd in Miami Vice zag!

    I LIKE IT!

    Login om te reageren
  36. BMW E92 335i zegt

    15 september 2007 om 01:46

    Wat een spec’s en brede kont ! voetgangers moeten idd wel uit de buurt blijven van die “gevaarlijke” spoiler hahah

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    15 september 2007 om 08:25

    Sommigen hier kijken volgens mij naar ‘De Grote Beurt’ en denken dat dat tunen is… :roll: ;)

    Dit polyester is misschien niet fraai, maar wel functioneel. En dat geldt waarschijnlijk voor elke aanpassing aan deze auto. Dik ok dus wat mij betreft!

    Login om te reageren
  38. JOO zegt

    15 september 2007 om 14:30

    @NLX;

    dit is toevallig ook geen fabrieks getunede porsche. En ik vind tevens ook niet dat er ontzettend veel varianten uit komen van porsche modellen. Wat dacht je van Mercedes! Daar zijn pas veel varianten van! Porsche hou ik nog wel bij hoor.

    Login om te reageren
  39. juventino zegt

    4 oktober 2007 om 21:53

    overdreveeeee .tis net een sneeuwruimer
    en die vleugel dan wa is de bedoeling ervan wilt die gaan vliegen ofzo

    FERRARI POWER!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North