• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HAMANN Thunder, 3 Serie met V10

Auteur: robbie, gepost 14 september 2007 om 16:03 – 33 Reacties

HAMANN Thunder


Ja hoor, weer een 3 Serie met een V10 onder de motorkap. Deze stunt hebben we toch al een paar keer eerder gezien (en nog eentje). HAMANN kon dus niet achterblijven.

Wat het nut er nou precies van is moet je mij niet vragen, maar goed. De 3 Serie V10 van HAMANN heeft de poetische naam “Thunder” mee gekregen en onder de kap ligt de V10 uit de M5/M6, maar dan met 560 pk en 574 Nm aan koppel. De standaardsprint raffelt de Thunder af in 4,3 seconden en de top ligt op 335 km/u.

HAMANN Thunder

HAMANN Thunder

HAMANN Thunder

HAMANN Thunder

HAMANN Thunder

Doe mij maar “gewoon” een M3.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, hamann, iaa-2007, tuning

Vorig bericht: « Edo Competition 911 GT2 R
Volgend bericht: Leaserijders volgend jaar de pisang »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    14 september 2007 om 16:06

    Aan de voorkant ziet het er best leuk uit maar de achterkant is echt te gek voor woorden.

    Ik vraag me altijd af hoe die tuners aan hun geld komen want wie koopt er in hemelsnaam zo’n gedrocht?

    Login om te reageren
  2. sjaak lombok zegt

    14 september 2007 om 16:07

    Wat het nu er nou precies van is moet je mij niet vragen….? dat klopt vast niet.
    maar tsja, nieuw is ie idd niet!

    -edit: nu=nut-

    Login om te reageren
  3. Martijn zegt

    14 september 2007 om 16:08

    ja heel leuk en zo maar toch liever een standaard M3 denk ik… wat gaat ie kosten en wegen is de afweging hierbij! ;-)

    Login om te reageren
  4. bnc zegt

    14 september 2007 om 16:08

    ehh?? Er zit een Hartge stuur in

    Login om te reageren
  5. Erik zegt

    14 september 2007 om 16:09

    Achterkant had inderdaad té

    Login om te reageren
  6. Erik zegt

    14 september 2007 om 16:10

    Sorry, moest natuurlijk zijn:
    Achterkant is inderdaad té

    Login om te reageren
  7. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 16:10

    Ziet er leuk uit op de striping na.
    Maar ik denk dat je voor het geld van het ombouwen erbij al op het bedrag van een M6 zit. Dus beetje overbodig dit.

    Login om te reageren
  8. MarcO zegt

    14 september 2007 om 16:10

    @ sjaak lombok
    ‘nu’ zal wel ‘nut’ moeten zijn geweest. En nuttig? Vast niet, maar daarvan heb ik er vandaag al meerdere voorbij zien komen op AB.

    Login om te reageren
  9. Eddie zegt

    14 september 2007 om 16:10

    Mooi ding maar wat is dat rare roostertje aan de onderkant

    Login om te reageren
  10. babbaloerie zegt

    14 september 2007 om 16:12

    Die spoilertjes mogen er wel vanaf, maar voor de rest is die wel geil, ik zou hem bijna mooier gaan vinden als de M3 E46 :P

    Login om te reageren
  11. bnc zegt

    14 september 2007 om 16:17

    Hmm na wat speurwerk ben ik er bijna zeker van dat de meeste 3 series met V10 aangepakt zijn door Hartge (de technische kant dan toch) en ik denk dat deze Hamann gn uitzondering is.

    Login om te reageren
  12. JW zegt

    14 september 2007 om 16:19

    De 3 Serie V10 van HAMANN heeft TE poetische naam Thunder mee gekregen, dat moet denk ik De zijn. en jammer van de stickers op de auto…

    -edit: te=de-

    Login om te reageren
  13. RenJie zegt

    14 september 2007 om 16:42

    verveelt een redactielid zich weer? :)

    Dom ding, inderdaad gewoon beter de M3.

    Login om te reageren
  14. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 16:51

    @Eddie
    Lijkt mij de koeling van het diff..

    Login om te reageren
  15. Us zegt

    14 september 2007 om 16:55

    Die auto ziet er werkelijk uit als een kanon! Maar echt veel sneller zijn ze niet geworden..560pk en een olifant aan koppel maar geen 3 seconden op de 100 of 350+ KM..

    Dan pakt BMW met de BMW M3/M5 het toch beter aan dan de Technische Update nerds (Tunerds) hahahahaha

    M3: geen 560pk geen *&*^%&groot blok en niet kutten met velgen enz..wel keihard gaan..

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    14 september 2007 om 16:57

    Ik vind het wel een brute verschijning. Kopen zou ik ‘m niet, maar dik is ie wel!

    Login om te reageren
  17. Frank zegt

    14 september 2007 om 17:04

    @Rob, wat dacht je van David Hasselhoff?

    Wel goed verzonnen hoor “Thunder” op de zijkant met een race vlag!
    Dat appeleert echt aan mijn “man zijn” gevoel :-)

    Nou is BMW per defintie al bovengemiddeld geschikt voor de “mentally challenged” dus sta niet gek te kijken als er iemand nog gekker als de jongens van Hamann is en dat apparaat koopt. Wat een trieste lui daar zeg.

    Login om te reageren
  18. Timmie zegt

    14 september 2007 om 17:11

    Eender welke tunre: ze krijgen nooit veel extra’s uit dat blok…

    Login om te reageren
  19. Suspic1ous zegt

    14 september 2007 om 17:32

    Ja, ik wilde eigenlijk vanalles op gaan schrijven en mijn emoties de vrije loop laten gaan. Maar dat doe ik niet. Deze auto is gewoon een waar gedrocht. Ga om bij te komen nog maar een keertje het stuk van Michiel lezen over technische fine tuning. Daar word ik wel weer vrolijk van.

    Login om te reageren
  20. schnitzerken zegt

    14 september 2007 om 17:52

    is deze niet op basis van de BMW M3??? Hij heeft hetzelfde neusje(bumper) en heeft zo te zien ook een carbon dak, en het logo in zij-voorbumper.

    Daar zal je wel een hoopje geld mogen voor neerleggen

    Login om te reageren
  21. JackBlack zegt

    14 september 2007 om 18:02

    tss 560 PK uit v10, RS6 heeft er 580 (600+)

    te merken dat ik audifan ben??

    3 serie coupe is een behoorlijk vette auto hoor, maar dan zou ik toch voor de m3 gaan en niet voor Hamann. Vind ik mooier en houdt zijn waarde beter denk ik(en voor mij snel genoeg)

    Login om te reageren
  22. PieterA zegt

    14 september 2007 om 18:11

    @JackBlack, Audi doet dat met hulp van een biturbo, dit is atmosferisch. Iedereen (met verstand ervan) kan 1000pk op 3liter of minder met turbo’s bereiken, daar is geen drol aan.

    Login om te reageren
  23. Chief_S5 zegt

    14 september 2007 om 18:42

    Mooiste BMW vind ik nog altijd deze:

    Login om te reageren
  24. clijde zegt

    14 september 2007 om 19:07

    Zonder striping en spoilertjes vind ik het geen slecht gezicht, alleen een V10 in een (baby) m3 gooien vind ik wat te overmoedig. Maak dan een m3 Hamann met een v8 en schroef hem wat hoger (vermogen) en laat al dat onzinnig gewicht achterwegen, denk dat je zal schrikken.

    Login om te reageren
  25. Robin zegt

    14 september 2007 om 19:44

    VETTE STRIPING!!

    ja dat zijn caps, schrik er maar van :p

    Login om te reageren
  26. CSL zegt

    14 september 2007 om 19:48

    Login om te reageren
  27. DennieFR zegt

    14 september 2007 om 19:58

    Die auto’s verkopen weldegelijk,maar niet bij ons vanwege de BPM..
    Mij bevalt ie wel iig.

    Login om te reageren
  28. StormRAM zegt

    14 september 2007 om 20:13

    Wat ik eerst ff wilde zeggen: 560 pk, das meer dan alle andere tunerds uit het v10-blok kunnen halen (voor de 3serie). Ook het koppel en de topsnelheid overtreft ALLE concurrenten. Wellicht wat teveel spoilerwerk, das jammer. De bestickering is volgens mij alleen maar show, om want naamsbekendheid te geven. Op de eerste en derde foto is het niet te zien, dus t is niet standaard gelukkig….

    De voorbumper vind ik op zich niet lelijk, de achterbumper is niet helemaal mijn smaak op de 4 uitlaten na dan.

    Conclusie: Ik zou m alleen kopen (stel dat ik t kan..) voor de show en om op te scheppen over de techniek, maar verder lijkt het mij vrij zinloos om deze auto te bezitten.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    15 september 2007 om 00:14

    De V10 in een dreier gooien…….how original……

    Ik heb het wel eens eerder gezegd, vroeger kon Hamann er nog wat van, maar nu denk ik toch: Hamann? La ma man……hebben jullie het door? Het rijmen van de woorden? Goed hè? Hahahahahahmmmmmm…….oké……

    Login om te reageren
  30. speedlimit zegt

    15 september 2007 om 00:24

    @ Chief_S5

    Daar ben ik ’t helemaal mee eens…dat is 1v/d mooiste 3 series.
    Maar deze 3 van bmw weg ermee…heej dat rijmt ook :)

    Login om te reageren
  31. BMW E92 335i zegt

    15 september 2007 om 01:42

    Hamann , the best bimmer tuner ! ik zou deze wagen wel in het rood willen tegenkomen bij de meetings dit jaar … zij ziet er gelikt uit , briljant werk Hamann !

    Login om te reageren
  32. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 22:18

    Wat een gedrocht zeg gadverdamme, wat is er in hemelsnaam mis met standaard en als er dan toch zonodig gestyled moet worden doe het dan alsjeblieft bescheiden. Dit is ECHT GEEN GEZICHT (imho)

    Login om te reageren
  33. Tim zegt

    19 april 2008 om 19:18

    Heeee, ik zie maar 2 pedalen, terwijl het wel een handbakkie is… :S

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North