
Koning van de parking bij Seats en Sofa’s met deze Mercedes uitgevoerde Maybach op Marktplaats.
Als Marijke Helwegen een S-klasse zou zijn. Dit is een pareltje waar je U tegen zegt. Laten je ogen je niet bedriegen, je kijkt niet naar een W222. Dit is een zwaar verbouwde W221 uit 2006, dusdanig opgedirkt dat ie nog helemaal meekan in 2025. Een acht voor de moeite.

Deze liefhebber verkoopt zijn opgedirkte S-klasse op Marktplaats voor slechts 18.500 euro. Das geen geld voor een S! Nou ja, tot je beseft dat het een bijna 20 jaar oud exemplaar is. De kilometerstand van 130.000 valt wel mee. En de verfraaiingen zitten er gewoon bij. Je mag ook een goed bod doen. Op het moment van schrijven staat het hoogste bod op 13,5k euro.

Interieur
Het interieur is een directe weggever van tijd. Dan besef je inderdaad dat je in een W221 zit. Naast de make-over naar een W222, zijn er ook allerlei Maybach-spulletjes op de auto geplakt. Badges, kussentjes, sfeerverlichting. Het zit er allemaal op hoor.

Ook wel lekker voor de milieuzoneridders onder jullie. Het is een benzine, dus je kan voorlopig gewoon Uber Black spelen in de binnenstad. Dit is de zescilinder met 272 pk. De liefhebberij is misschien niet je smaak, maar de eigenaar heeft er wel echt werk van gemaakt. Recent vernieuwde leren bekleding, een Alcantara plafond, het geluidssysteem is van een upgrade voorzien en er is recent een beurtje uitgevoerd.

Historisch gezien klopt er dan weer geen pepernoot van. Mercedes is pas het moderne Maybach-trucje gaan toepassen op de W222, niet op de W221. Kniesoor die daar op let. Bovendien moet je beseffen dat Gerard Joling in 2006 ook een W221 had, dus als het goed genoeg is voor deze ster is het goed genoeg voor jou. En die van Geer zag er een stuk saaier uit.

Dichterbij een echte Mercedes-Maybach kom je niet voor dit geld. Eigenlijk een no-brainer, koop dan.





Vast wel een straatapotheker te vinden voor deze nepperd.
Lekker goedkoop als youngtimer rijden.
De onderhoudskosten zullen niet mals zijn bij een dergelijke auto.
Min 21%👌🏼 wellicht nogsteeds duur maar denk dat je het complete maandbedrag incl. Onderhoud kan vergelijken met een nieuwe Passat als lease auto. Heb al eens een 850R als youngtimer gereden. Daar zaten ook veel onkosten en upgrade kosten aan en ondanks dat nogsteeds voordeliger te rijden tegen over de saaie nieuwe vloot die ze op de zaak hadden.
Mensen vliegen voor haar en witte tanden naar Turkije, oude Mercedessen rijden heen als w221 en komen voor een appel en een ei terug als net niet w222
Beter setje velgen, ‘sfeer’ verlichting uit, ali expres kussentjes uit en je hebt best een aardig ding.
Ik verbaas me toch vooral elke keer over de velgen bij dit soort projecten. Maakt het meteen zo goedkoop en dat is toch niet wat je als eigenaar voor ogen hebt…
Op welk moment denk je als eigenaar als je een “maybach conversie” doet, dat dit design velgen daarbij past?
Ik verbaas me dat dit (kan) lonen. Een nette schade w221 in Turkije kost je 10k? Bodykit 5K. Spuiten en installeren in Turkije ook 4K? Interieur veranderen kost ook nog 3k. En dan krijg je nog je elektronica aanpassen E.d. moet je hem nog terug halen en keuren in NL. Zit zo dik op 20k en wat heb je dan? Net niks. Vraag me af wat er gebeurt als je hier mee naar de MB dealer gaat voor een normaal klein beurtje. Beginnen ze daar überhaupt aan?
Geen probleem en je krijgt nog korting ook op het uurtarief. Mogelijk krijg je dan wel wat opmerkingen over hetb feit, dat een lullige Mercedes S 350 is omgekat nnaar een Maybach, wat elke kenner al hoort bij het starten.
Zoals in de tekst staat; een 8 voor de moeite.
Met deze auto in deze prijsklasse spreek je wel een grote doelgroep aan. Kampbewoners, kermisexploitanten, Turken, Marokkanen en iedere andere nationaliteit met een donkere of getinte huidskleur die geen of gebrekkig Nederlands spreekt (of wat er op dient te lijken).