Aan die boodschap heeft DMC lak, want ze hebben de Rolls-Royce Cullinan gewoon breder gemaakt.
Bij DMC zijn ze er fan van om lekker over de top te gaan. Past prima bij een merk als Lamborghini. Op een Rolls-Royce oogt het toch een beetje gek. Nu is de prestige rondom Rolls de laatste jaren toch al niet meer op niveau, dus dit kan er ook nog wel bij. De afgelopen jaren is Rolls-Royce zelf bezig met een ‘verjonging’ van het merk met onder andere de introductie van Black Badge.
De Rolls-Royce Cullinan van DMC is 4mm breder in vergelijking met een regulier exemplaar. Daar blijft het niet bij. De standaard motorkap is vervangen voor eentje van carbon. Daarnaast springt het model er behoorlijk uit door de Cherry Red kleur. Kers op de cherry zijn de 24-inch PUR wielen.
DMC noemt het de Emperor en ook de V12 hebben ze niet met rust gelaten. Normaal gesprokenen is een Cullinan goed voor 571 pk en 850 Nm koppel. Niets mis mee zou je zeggen. Nou, DMC doet er nog een schepje bovenop. Er staat 615 pk en 955 Nm koppel tot je beschikking in de Emperor.
Wat natuurlijk bij een uiterlijk zoals deze Rolls past is een sportuitlaat. En jawel hoor. DMC heeft de Rolls-Royce Cullinan een bijpassende uitlaat aangemeten zodat je de SUV ook daadwerkelijk aan hoort komen rijden. Geniet van de fotosoep gallery. Echte plaatjes zijn er (nog) niet.
kennone zegt
In dit geval hadden ze er nog iets van kunnen maken als ze enkel de wielkasten hadden uitgeklopt zonder die plastic verbreders er op te plakken.
frank2b zegt
Er is een tijd geweest dat RR vooral een merk voor de aristocratie was, met fraaie gedistingeerde wagens. Het is misgegaan in de jaren zeventig. Toen is het hét merk voor de voetballer geworden, en nu is RR kennelijk het nieuwe Mercedes, de auto voor de foute bouwvakker.
kniesoor zegt
The Beatles, Baghwan, de lijst aan merkvreemd koperspubliek is omvangrijk. De enige, die de versjonnificering van z’n clientèle nog een heel klein beetje heeft weten te ontwijken is Aston Martin. Al is de vraag of dat met de komst van de DBX lang zo zal blijven.
potver7 zegt
Eén groot verschil: tegenwoordig worden die ‘merkwaardenvreemde’ klanten met open armen ontvangen, en biedt RR zelf allerlei modificaties aan die je voorheen elders moest halen (zie o.a. de Black Label versies). Met als resultaat dat de gedistingeerde aristocraat hoe langer hoe meer van het merk vervreemd raakt.
mashell zegt
De aristocratie was een groep die op het bal van de koning en op de jaarmarkt heel netjes waren maar waar huiselijk geweld, buitenechtelijke relaties en wilde feesten schering en inslag waren.
De voetballers zijn een groep die hollend achter de bal en op sponsor events heel netjes zijn maar waar huiselijk geweld, buitenechtelijke relaties en wilde feesten schering en inslag zijn.
Waarom zou Rolls Royce wel de ene groep mogen bedienen maar niet de andere?
dalmore zegt
Los van de belachelijk slechte renders is dit toch een niveau van Need For Speed Underground? leuk om op je PlayStation een keer te doen maar te belachelijk om in het echt te maken
Design_Driven zegt
Idd, ze zijn niet heel erg goed. Het vermoed dat het ook niet echt in een render programma gemaakt is maar dat dit rechtstreeks uit Showcase komt. Een programma om snel je automotive ontwerp te beoordelen of wat colour material en trim (CMF) toe te passen. Het gebrek aan schaduw onder de auto en de materialen doen me erg aan dit programma denken. Prima programma om de CMF te ontwikkelen maar bezorgt geen levens echte renders zoals andere dat wel kunnen (Blender, 3Dmax of zelfs Keyshot).
Stellantis rules the sky zegt
Deze versie is eleganter dan het origineel…..
O plaat zegt
Het woord verbreden hadden jullie perfect kunnen weglaten in de titel.
_Eend_ zegt
Wat een hoerensloep. Wauw.
e36thuglife zegt
Wajooo mang 4 mm breder dat is 2 mm aan elke kant niet normaal zo breed als ik me auto 3 weken niet was dan is ie ook 4 mm breder van de stof molekulen dus big deal man.
potver7 zegt
Ach ja, nog niet zo lang geleden vonden alle tjoeners het übergeil om SUV’s te verlagen. In die context lijkt verbreden me een zinvollere “upgrade”.
Persoonlijk zie ik het nut van een carbon motorkap dan weer niet, behalve dat je daarmee laat zien dat je écht niet meer weet wat je met al dat geld moet doen.
iphonistvongates zegt
Waar is het/zijn internet censuur opperhoofd wanneer je hem/haar/het/ze nodig hebt. Ik heb nu een grote barst op m’n 82 inch superwide gaming monitor. Waarom heb ik die muisklik gedaan….stom stom stom 😐
raoufff zegt
Poah, dikke trekker!
intimrasiert zegt
Dit is een beetje zoals enorme neptieten op Erika Terpstra plakken.
mashell zegt
Maar het is wel een heel mooie kleur rood!
rob5nismo zegt
Wow 4 hele millimeters breder dat gaat problemen geven op de parkeerplaats