• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een Rolls-Royce Cullinan verbreden is te belachelijk voor woorden

Auteur: RubenPriest, gepost 15 juli 2022 om 10:54 – 17 Reacties

Rolls-Royce Cullinan DMC

Aan die boodschap heeft DMC lak, want ze hebben de Rolls-Royce Cullinan gewoon breder gemaakt.

Bij DMC zijn ze er fan van om lekker over de top te gaan. Past prima bij een merk als Lamborghini. Op een Rolls-Royce oogt het toch een beetje gek. Nu is de prestige rondom Rolls de laatste jaren toch al niet meer op niveau, dus dit kan er ook nog wel bij. De afgelopen jaren is Rolls-Royce zelf bezig met een ‘verjonging’ van het merk met onder andere de introductie van Black Badge.

Rolls-Royce Cullinan DMC

De Rolls-Royce Cullinan van DMC is 4mm breder in vergelijking met een regulier exemplaar. Daar blijft het niet bij. De standaard motorkap is vervangen voor eentje van carbon. Daarnaast springt het model er behoorlijk uit door de Cherry Red kleur. Kers op de cherry zijn de 24-inch PUR wielen.

DMC noemt het de Emperor en ook de V12 hebben ze niet met rust gelaten. Normaal gesprokenen is een Cullinan goed voor 571 pk en 850 Nm koppel. Niets mis mee zou je zeggen. Nou, DMC doet er nog een schepje bovenop. Er staat 615 pk en 955 Nm koppel tot je beschikking in de Emperor.

Rolls-Royce Cullinan DMC

Wat natuurlijk bij een uiterlijk zoals deze Rolls past is een sportuitlaat. En jawel hoor. DMC heeft de Rolls-Royce Cullinan een bijpassende uitlaat aangemeten zodat je de SUV ook daadwerkelijk aan hoort komen rijden. Geniet van de fotosoep gallery. Echte plaatjes zijn er (nog) niet.

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Ziehier, de meest lompe Rolls-Royce aller tijden
  • Zo ziet 5,9 meter aan Rolls-Royce Cullinan eruit

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

cullinan, dmc, Rolls-Royce, tuning

Vorig bericht: « Koop de Autoblog Audi S3 op Marktplaats! [Update: Verkocht]
Volgend bericht: Zandvoort wordt de Lewis Hamilton onder de circuits »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    15 juli 2022 om 11:15

    In dit geval hadden ze er nog iets van kunnen maken als ze enkel de wielkasten hadden uitgeklopt zonder die plastic verbreders er op te plakken.

    Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    15 juli 2022 om 11:19

    Er is een tijd geweest dat RR vooral een merk voor de aristocratie was, met fraaie gedistingeerde wagens. Het is misgegaan in de jaren zeventig. Toen is het hét merk voor de voetballer geworden, en nu is RR kennelijk het nieuwe Mercedes, de auto voor de foute bouwvakker.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      15 juli 2022 om 11:35

      The Beatles, Baghwan, de lijst aan merkvreemd koperspubliek is omvangrijk. De enige, die de versjonnificering van z’n clientèle nog een heel klein beetje heeft weten te ontwijken is Aston Martin. Al is de vraag of dat met de komst van de DBX lang zo zal blijven.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        15 juli 2022 om 14:52

        Eén groot verschil: tegenwoordig worden die ‘merkwaardenvreemde’ klanten met open armen ontvangen, en biedt RR zelf allerlei modificaties aan die je voorheen elders moest halen (zie o.a. de Black Label versies). Met als resultaat dat de gedistingeerde aristocraat hoe langer hoe meer van het merk vervreemd raakt.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2022 om 06:55

      De aristocratie was een groep die op het bal van de koning en op de jaarmarkt heel netjes waren maar waar huiselijk geweld, buitenechtelijke relaties en wilde feesten schering en inslag waren.
      De voetballers zijn een groep die hollend achter de bal en op sponsor events heel netjes zijn maar waar huiselijk geweld, buitenechtelijke relaties en wilde feesten schering en inslag zijn.
      Waarom zou Rolls Royce wel de ene groep mogen bedienen maar niet de andere?

      Login om te reageren
  3. dalmore zegt

    15 juli 2022 om 11:36

    Los van de belachelijk slechte renders is dit toch een niveau van Need For Speed Underground? leuk om op je PlayStation een keer te doen maar te belachelijk om in het echt te maken

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      15 juli 2022 om 14:25

      Idd, ze zijn niet heel erg goed. Het vermoed dat het ook niet echt in een render programma gemaakt is maar dat dit rechtstreeks uit Showcase komt. Een programma om snel je automotive ontwerp te beoordelen of wat colour material en trim (CMF) toe te passen. Het gebrek aan schaduw onder de auto en de materialen doen me erg aan dit programma denken. Prima programma om de CMF te ontwikkelen maar bezorgt geen levens echte renders zoals andere dat wel kunnen (Blender, 3Dmax of zelfs Keyshot).

      Login om te reageren
  4. Stellantis rules the sky zegt

    15 juli 2022 om 11:44

    Deze versie is eleganter dan het origineel…..

    Login om te reageren
  5. O plaat zegt

    15 juli 2022 om 11:57

    Het woord verbreden hadden jullie perfect kunnen weglaten in de titel.

    Login om te reageren
  6. _Eend_ zegt

    15 juli 2022 om 13:02

    Wat een hoerensloep. Wauw.

    Login om te reageren
  7. e36thuglife zegt

    15 juli 2022 om 13:22

    Wajooo mang 4 mm breder dat is 2 mm aan elke kant niet normaal zo breed als ik me auto 3 weken niet was dan is ie ook 4 mm breder van de stof molekulen dus big deal man.

    Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    15 juli 2022 om 14:23

    Ach ja, nog niet zo lang geleden vonden alle tjoeners het übergeil om SUV’s te verlagen. In die context lijkt verbreden me een zinvollere “upgrade”.
    Persoonlijk zie ik het nut van een carbon motorkap dan weer niet, behalve dat je daarmee laat zien dat je écht niet meer weet wat je met al dat geld moet doen.

    Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    15 juli 2022 om 14:32

    Waar is het/zijn internet censuur opperhoofd wanneer je hem/haar/het/ze nodig hebt. Ik heb nu een grote barst op m’n 82 inch superwide gaming monitor. Waarom heb ik die muisklik gedaan….stom stom stom 😐

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    15 juli 2022 om 19:07

    Poah, dikke trekker!

    Login om te reageren
  11. intimrasiert zegt

    15 juli 2022 om 20:00

    Dit is een beetje zoals enorme neptieten op Erika Terpstra plakken.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    16 juli 2022 om 06:57

    Maar het is wel een heel mooie kleur rood!

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    16 juli 2022 om 08:42

    Wow 4 hele millimeters breder dat gaat problemen geven op de parkeerplaats

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North