• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een tweedehands Ariel Atom, wat kost dat nou?

Auteur: Dizono, gepost 30 mei 2016 om 09:27 – 59 Reacties

Ariel Atom


Ik heb even de gemiddelde prijs van een tweedehands Ariel Atom in Nederland voor je uitgerekend.

Een ster in wiskunde ben ik niet, maar dit sommetje ging mij vrij eenvoudig af. Er staat namelijk precies één Ariel Atom (rijtest) te koop in ons land. Een exemplaar uit 2007, met slechts 4150 kilometer op de teller. Het betreft een Atom 2, een geupdate versie van de eerste Atom uit 2004 dus. Onder de kap tussen de buizen een atmosferische tweeliter Honda VTEC met 245 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak.

Een onvervalste funauto dus, maar krijg je die Atom ook mee voor een funprijsje? In 2007 moest voor deze Atom 64.500 euro worden overgemaakt naar de firma Ariel/belastingdienst, daarvan wil de tweede eigenaar nu nog 37.500 euro terugzien. ‘Prijs is zo’n beetje vast’ aldus de Marktplaats-advertentie, dus daar moet je het dan maar mee doen.

Ariel Atom

Ook interessant!

  • Waar let je op met tweedehands winterbanden?
    Waar let je op met tweedehands winterbanden?
  • Hoeveel kost de goedkoopste Nissan GT-R van Marktplaats?
  • Met deze tweedehands powersedan rijd je alle M5's zoek
  • Liefhebbersauto met achterwielaandrijving
    Liefhebbersauto met achterwielaandrijving kost 12.500 euro

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel, ariel-atom, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Porsche Exclusive vergrijpt zich aan 718 Cayman S
Volgend bericht: Reconstructie: wat ging er mis met de pitstop van Ricciardo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    30 mei 2016 om 09:31

    Nooit echt wat mee gehad, een Caterham of Donkervoort zou ik dan meer kunnen waarderen als ik moest gaan voor een ‘kale’ auto.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      30 mei 2016 om 09:32

      @granlusso: *auto voor de fun.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        30 mei 2016 om 11:29

        @granlusso: * Ultralight

        Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      30 mei 2016 om 13:22

      @granlusso: een Donkervoort is echt heel veel duurder he.

      Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    30 mei 2016 om 09:32

    Heel leuk speelgoed. Rijkelui speelgoed. Vind het veel geld om even neer te leggen voor een auto waar je in de zomer een paar keer mee rijdt

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      30 mei 2016 om 09:37

      @mrrallycross: je mag er vaker in rijden dan die paar dagen hoor!

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        30 mei 2016 om 09:50

        @mars: weet ik, dat Neem je je ook voor maar komt vaak toch niks van. Daarnaast is het alleen wat voor de zomer

        Login om te reageren
      • tuutertuuter zegt

        30 mei 2016 om 13:48

        @MARS: Ik kan je op een briefje schrijven dat je maar 1 keer met dat ding in de herfst hoeft te gaan rijden, rest van het jaar zul je nooit meer verkoud zijn ;P

        Login om te reageren
  3. martinus zegt

    30 mei 2016 om 09:33

    Shut up and take my money.

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    30 mei 2016 om 09:39

    Je wordt om de oren geslagen met de super specs van deze auto. Maar ben nu eens eerlijk. Het ding ziet er toch niet uit….. Ik hoef hem niet…

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      30 mei 2016 om 10:19

      @Kvgorp: Ben je gewoonlijk niet eerlijk?

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 mei 2016 om 21:06

      @Kvgorp: True. Ga dan voor een motorfiets…

      Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    30 mei 2016 om 09:41

    Lekker onderhandelen over de prijs dus. Ik ben ook zo’n beetje miljonair, maar nog steeds helemaal niet.

    Ik vind trouwens de superseven types veel gaver dan dit, en vaak ook nog goedkoper. Ik sla deze over.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 mei 2016 om 09:48

      @lekbak:

      Zo’n superseven is veel cooler maar veel te gevaarlijk, niets side impact. Dit ding is niet veel veiliger maar toch …

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        30 mei 2016 om 09:56

        @Hupke: veiligheid bij dit soort auto’s is natuurlijk geen argument. Als je daar bang voor bent kan je beter bij al dit soort spul weg blijven en een dikke volvo halen.

        Immers is niet alleen dit soort auto per definitie onveilig wegens gebrek aan kreukelzone en chronische anorexia, ook koop je dit spul om snel mee te gaan.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          30 mei 2016 om 10:23

          @lekbak:
          Wel, je rijdt er op een circuit mee. Dus de kans dat je brokken maakt of iemand je aanrijdt is nogal groot. Een beetje veiligheid lijkt me daarom geen overbodige luxe, eerder noodzaak….

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          30 mei 2016 om 14:16

          @lekbak:

          Wel doe jij gerust maar als ik in een klein onzichtbaar racemachine kruip waar zijwaarts mee gaan een reeël risico is, dan heb ik liefst deftige side impact bescherming, en iets voor als ik ondersteboven beland.

          Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    30 mei 2016 om 09:42

    Leuk ding. Heb er mee kunnen crossen bij Palmer. Aangezien het nat was buiten, was het net ijsdansen. Maar dan met 4 boze cylinders achter je. Erg gelachen!

    Voor op de openbare weg? Heb je niks aan. Zo’n atom is leuk voor 2 dingen: als een gek bochten nemen en keihard acceleren. 2 dingen die je op de weg niet moet doen.

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      30 mei 2016 om 10:27

      @gregorius: (Niet zou moeten doen;) Maar wat stiekem, per ongeluk, af en toe toch gebeurd:)

      Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    30 mei 2016 om 09:43

    Ik ken iemand die met zijn Atom onder de vangrail op de A4 terecht is gekomen. Rug gebroken. Weinig aan overgehouden verder, geloof ik, maar het zet je wel aan het denken over zo’n auto voor de ‘fun’.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    30 mei 2016 om 09:45

    Lastige auto. Het ding heeft op mijn een enorme “hebben” aantrekkingskracht. Maar tegelijk weet je. Je hebt er geen reet aan. Met je kop in de wind. Leuk voor even. Maar met mooi weer is het vliegen happen. Met slecht weer is het te koud. Helm op is natuurlijk waanzin. Dan kun je beter op een motor zitten. Voor 1/10 van de prijs. Voor trackdays heb ik geen tijd. Kortom een zinloos ding. En toch wil ik ‘m.

    Login om te reageren
    • JCS zegt

      30 mei 2016 om 11:36

      @pomoek: Laten we gewoon stellen dat: “niet nodig, maar toch wil ik ‘m” gewoon man-eigen is. Ik heb exact hetzelfde ‘probleem’….

      Login om te reageren
  9. kwatkam zegt

    30 mei 2016 om 09:48

    Lijkt me leuk voor een keert een blokje om, maar meer ook niet. Weekendje weg is lastig want waar laat je de bagage. Genieten van een mooie zomerdag is ook een stuk minder met een helm op je hoofd.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      30 mei 2016 om 09:52

      @kwatkam: haha hij bent vast geen motorrijder

      Login om te reageren
      • kwatkam zegt

        30 mei 2016 om 10:12

        @mrrallycross: Nee en ik heb zelf gewoon een simpel cabriootje. Met kofferbak, met voorruit, met verwarming (ongeveer), met softtop. Gaat natuurlijk niet zo oogbalverschroeiend snel, maar ritjes via kleine weggetjes is wel genieten. En een weekje of weekendje weg is ook prima te doen.

        Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    30 mei 2016 om 09:58

    Op mobile.de staan er nog 3, van 45.000-56.000, en daar komt dan nog BPM bij. Prijs is dan niet heel gek.

    Ik denk dat je het ook kunt vergelijken met dit:
    http://haibv.nl/onze-collectie/UU4NFD

    Ook een grappig fun ding, dezelfde prijsklasse maar dan nieuw. Zeg het maar wat leuker of beter is…

    Login om te reageren
  11. jasbelle zegt

    30 mei 2016 om 10:00

    1 van mijn droomauto’s. Als ik miljonair ben komt er eentje!

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    30 mei 2016 om 10:08

    Het ontwerp is wel briljant hoor. Het kale frame als design-element gebruiken! Wie doet en durft dat nu? Zie je eigenlijk alleen op motorfietsen. Knap hoor.

    Vooral van opzij is het sowieso de mooiste Britse sportwagen van de afgelopen jaren. Misschien is het wel de mooiste Britse sportwagen ooit….
    http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2010/09/Ariel-Atom-500-V8-11.jpg

    Login om te reageren
    • kwatkam zegt

      30 mei 2016 om 10:16

      @Rob: yep vwb design een plaatje. Onbetaalbaar en onpraktisch maar daarom heb ik wel een modelletje van deze auto in de vitrine staan:
      https://c2.staticflickr.com/2/1526/26483058382_ff4430844c_b.jpg

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        30 mei 2016 om 10:27

        @kwatkam:
        Verstandige keuze. Mij lijkt zo’n ding ook redelijk angstaanjagend. Dus zo’n misschien is zo’n schaalmodel nog geen gek idee, of een mooie foto op canvas ;-)

        Login om te reageren
  13. sracert zegt

    30 mei 2016 om 10:10

    Wat een geld!. Dan toch liever de S2000 (De motorrrr) of de Renault Sport spider, ook veel lol, betaalbaarder en zien er ook nog eens goed uit op de openbare weg. Op het circuit rook je toch je banden op. Was een x met mijn Delta HF op Zandvoort, na 4 rondjes kon ik nieuwe banden bestellen en daar heb ik de poen helaas niet voor.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      30 mei 2016 om 10:23

      @sracert: Hellas kost die Sport Spider inmiddels ook alweer de hoofdprijs.

      Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    30 mei 2016 om 10:12

    Ik vind het zeker een gaaf ding, maar dan liever een motor voor veeeeel minder geld.

    Login om te reageren
  15. carlo zegt

    30 mei 2016 om 10:15

    Kan er LPG in?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      30 mei 2016 om 11:16

      @carlo: ja natuurlijk kan dat, met de tank op de plaats van het reservewi…. oh, wacht…

      Login om te reageren
  16. helaaspindakaas zegt

    30 mei 2016 om 10:17

    Deze is ex btw en bpm hij wil er €64.500 voor hebben

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      30 mei 2016 om 10:23

      @helaaspindakaas: Hij staat al een tijd op Nederlands kenteken, dus BPM is al verschuldigd en voor de BTW is het een margeauto.

      Login om te reageren
  17. insomnia zegt

    30 mei 2016 om 10:19

    die moet je niet kopen, die moet je huren…

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    30 mei 2016 om 10:19

    Leuk ding als je genoeg geld hebt en dat heb ik niet dus sla ik even over.

    Login om te reageren
  19. mikestradale zegt

    30 mei 2016 om 10:19

    “Heb je niets aan op de openbare weg” “paar keer mee rijden in de zomer” “je hebt er geen reet aan” “waar laat je de bagage?” (Je bent toch geen wijf? 2 onderbroeken mee en klaar)

    Heb de mijne nu 10 maanden waarvan ie zeker 3 maanden heeft stil gestaan, dik 2500 km gereden en dan moet ik nog beginnen met de roadtrips naar Duitsland… een mega fun car en meer lol dan in een Ferrari (dat durf ik wel te zeggen).

    En je hoeft geen miljonair te zijn om er 1 te kopen hoor, 37500 euro is voldoende :)

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      30 mei 2016 om 10:32

      @mikestradale: kijk, daar spreekt een liefhebber. Gaaf dat je er eentje gekocht hebt! Mocht je nog foto’s van je trots hebben, dan zien we die graag op http://www.autojunk.nl ;)

      Login om te reageren
      • mikestradale zegt

        30 mei 2016 om 13:31

        @Dizono: de Atom staat nu bij de spuiter voor een nieuw kleurtje, maar als ie klaar is zal ik wat foto’s op Autojunk zetten!

        Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 mei 2016 om 13:15

      @mikestradale: helemaal mee eens! Zelf rij ik een Caterham en ga daar ook gewoon een weekend mee weg. En mijn vriendin vindt het net zo fantastisch om porsches zoek te rijden.
      De keuze voor de Caterham was omdat ik hem zelf kon bouwen en zodoende de kosten over een langere tijd kon uitsmeren.
      Iemand heeft ooit een keer voor me uitgerekend dat degene die die 7 jaar lang een pakje sigaretten per dag paft even veel kwijt is als ik aan mijn hobby. Er is als petrolhead dus geen enkel excuus om er geen te bouwen ;-)

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        30 mei 2016 om 14:38

        @JanJansen: Dan wil ik je bij dezen even vertellen dat je heel blij mag zijn met je vriendin.

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          30 mei 2016 om 16:46

          @ardonjr: je weet niet hoe ze eruit ziet, misschien is het net een vent

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            30 mei 2016 om 18:28

            @audir8v10:

            Liever m’n levenlang leuk gezelschap om mij heen, dan een knap chagrijn die met de jaren alsnog lelijker wordt.

            Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          30 mei 2016 om 23:13

          @ardonjr: ben er ook heel blij mee:-)

          Login om te reageren
      • jobberns zegt

        31 mei 2016 om 13:14

        @janjansen: foto’s ervan op autojunk zetten dan!! ??

        Login om te reageren
    • Author zegt

      30 mei 2016 om 17:50

      @mikestradale: twee onderbroeken? Een echte vent neemt alleen een gum mee ;)

      Login om te reageren
  20. roberto zegt

    30 mei 2016 om 10:24

    Eigenlijk nooit naar om gekeken naar zo’n kart, maar laatst zag ik in Spanje een KTM X-bow voorbij komen, en eerlijk, wat is dat ding gaaf!! Kortom, mocht ik over de financiële middelen beschikken om zoiets aan te schaffen, dan wijk ik toch uit naar de KTM.

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    30 mei 2016 om 10:28

    Het lijkt me vooral leuk om gewoon zo’n chassis te bestellen en wat van de dingen zelf in te vullen. Iets grotere remmen (je leest bij reviews wel eens dat het ‘big brake pack’ wel een aanrader is), ipv de Honda motor eens kijken naar wat er nog meer achterin kan en wellicht een suspension update ofzo. Lijkt me een leuk ding om zelf mee aan de slag te gaan. Vooral omdat het in basis toch vrij basic techniek is volgens mij. Een beetje als Technisch Lego voor gevorderden!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      30 mei 2016 om 11:59

      @E34M5Touring: En omvatten met leerdoek of een kunststof, zodat je met de vochtige dagen toch nog een beetje droog blijft…

      Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    30 mei 2016 om 11:21

    Heel gaaf, maar als je dan toch wind in je haren wil voelen en nat mag worden, dan heel graag een motor.

    Login om te reageren
  23. Foramen zegt

    30 mei 2016 om 11:48

    Zou toch verder kijken naar een X-Bow of de Nomad. Heb niet zoveel met deze auto wat slechts een kleine upgrade lijkt ten opzichte van m’n skelter van vroeger.

    Login om te reageren
  24. clarkson zegt

    30 mei 2016 om 11:56

    Seriously cool car. Lijkt me heerlijk om te hebben

    Login om te reageren
  25. ardonjr zegt

    30 mei 2016 om 14:10

    Voor dat geld heb je ook wel andere serieus leuke auto’s. Die wel een dak hebben, en deuren.. en eigenlijk alles wat water tegen houdt (op zich niet geheel onbelangrijk in ons koude kikkerlandje waar het mooie zonnige weer binnen vijf minuten kan omslaan naar een mega regenbui)

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      30 mei 2016 om 19:08

      @ardonjr: en het land waar handdoeken ruimschoots voorradig zijn…

      Login om te reageren
  26. vos115 zegt

    30 mei 2016 om 18:00

    Is toch vet man? Alleen moet je die 40 mille wel gewoon ‘over’ hebben.
    Lijkt me geweldig om te hebben. Belevenis van een (Hayabusa) motor,
    maar dan lekker met 4 wielen aan de grond.

    Lekker janken met die VTEC

    Login om te reageren
  27. cobra zegt

    30 mei 2016 om 21:53

    Heb er een keer in mogen rijden. Was getuned tot meer dan 300PK, dacht dat me rechteroor naar binnen werd gezogen haha. Wat een geweld.
    Maar lijkt leuk, maar na een uur ben je het wel zat en wil je even rust hebben.
    Heb zelf een Cobra met 300+ PK met open side pipes en daar heb ik hetzelfde mee, na een uurtje wil ik gewoon op binnenwegen lekker 80 km rijden en genieten van van de auto en de lekkere diepe brom.
    Mijn garage is niet groet genoeg, anders zou ik hem er toch graag bij hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North