• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beeld nieuwe Wiesmann stelt ons gerust

Auteur: Loek, gepost 10 maart 2022 om 21:07 – 3 Reacties

Wiesmann komt terug met wat ze ‘Project Thunderball’ noemen. Het eerste gedeelde beeld wat daarbij hoort, vinden wij fijn.

Soms is iets erg leuk, maar kan je niet helemaal beschrijven waarom. Ondergetekende heeft dat met Wiesmann. Een merk dat altijd een gunfactor heeft gehad, terwijl het op papier ‘niet mijn kopje thee’ is. Een retro sportauto? Daar hebben we er genoeg van. Een beter uitziend interieur vergeleken met rivalen? Ja, maar echt mooi is het van binnen vaak niet. Gebruik van BMW motoren? Nee, ook niet perse wat het ‘m doet. De combinatie van dat alles? Toch best een coole auto.

Wiesmann

Wiesmann verliet ons in 2013 na een korte carrière. Het recept was een coupé of roadster met een retro-achtige koets. De techniek, onder meer de motoren, kwamen meestal bij BMW vandaan. Ook niet de minste motoren, trouwens: de GT MF5 had zelfs de motor van de BMW M5, de S85 V10, voorin liggen! Overigens verliet het merk ons zonder iets te zeggen. Geen faillietverklaringen, al kun je je voorstellen dat het geen volumemerk is.

Wiesmann

Project Thunderball

En wat was daar ineens afgelopen jaar? De aankondiging dat Wiesmann terugkeert! Onder de noemer ‘Project Thunderball’ gaat Wiesmann in de nabije toekomst nieuwe auto’s bouwen. Moeilijk: aan de ene kant wil je vernieuwing, maar aan de andere kant was die klassiek getekende koets nou juist precies waar de lol hem in zat. Eigenlijk wil je dus dat design met nieuwere techniek. Wiesmann deelt nu een nog aardig gecamoufleerde auto, maar wij zien genoeg om te weten dat het merk precies doet wat ze moeten doen.

We zien namelijk een Wiesmann cabrio en laten we wel wezen: hij lijkt erg op zijn voorganger. Wat natuurlijk prima is: uniek, modern genoeg om met kleine wijzigingen nogmaals ten tonele te treden en herkenbaar. We zien twee flinke remschijven achter de velgen zitten, dus qua (stop)kracht is er flink gewerkt. Wij verwachten dan eigenlijk dat Wiesmann Project Thunderball moderne techniek, al dan niet geleend van BMW, in dezelfde, herkenbare koets stopt. Win/win, toch?

Naast wat geneuzel over hoe trots het team is dat ze weer terug zijn, heeft Wiesmann verder nog niet zo veel te melden over Project Thunderball. Nog even afwachten dus.

Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Alpine A110 politieauto
    In beeld: de nieuwe sportwagens van de Franse politie!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Video, Wiesmann

Vorig bericht: « F1 testdag 1: hoe verging het de nieuwe auto’s in Bahrein?
Volgend bericht: F1 testdag 5: alles dat je moet weten! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Justawheelchairguy zegt

    10 maart 2022 om 23:04

    Silhouette lijkt op dat van de Z4, de naam Thunderball doet me denken dat het iets elektrisch wordt.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      11 maart 2022 om 09:20

      @Justawheelchairguy: dat dacht ik ook maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze nu al ergens ev techniek kunnen inkopen..

      Login om te reageren
    • Francoiske zegt

      11 maart 2022 om 10:02

      Inderdaad, er zijn immers geen uitlaten te zien…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North