• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste blik en hete info over de Maserati Grecale!

Auteur: RubenPriest, gepost 17 november 2021 om 09:59 – 17 Reacties

We maken in beperkte vorm kennis met de Grecale, de nieuwste SUV van Maserati.

Een volbloed onthulling is het niet. Maar met foto’s en een video van het prototype, plus de nodige informatie, krijgen we alvast een goede voorstelling. Maserati omschrijft de nieuwe Grecale als een dagelijkse auto, waar je de kinderen mee naar school kan brengen. Volgens mij kan dat ook met de Levante, dus wat dat betreft niet het sterkste argument van het Italiaanse merk.

Maserati Grecale

Voor het eerst zijn de maten van de SUV bekendgemaakt. De Maserati Grecale is 4,8 meter lang, 1,67 meter hoog en 2,16 meter breed. De SUV heeft een wielbasis van 2,9 meter. Een exotische achtcilinder zoals in de Levante, Ghibli of Quattroporte hoef je niet te verwachten in de Grecale. Er zit een burgerlijke 48V mild hybride viercilinder onder de kap, gekoppeld aan een 8-traps automaat. Maar, zeggen ze bij Maserati, wel met de typische sound van het merk. Juist ja. Het vermogen ligt op 300 pk en 450 Nm koppel. De Grecale sprint in 5,6 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 240 km/u.

Maserati Grecale
Maserati Grecale
Maserati Grecale
Maserati Grecale

De SUV krijgt vier verschillende rijmodi. Ze heten Comfort, GT, Sport en Offroad. De namen spreken voor zichzelf wat deze modi te bieden hebben. Om de Grecale toch als uniek model binnen het gamma neer te zetten, heeft Maserati een primeurtje verzonnen voor in het interieur. Er zit een digitale klok in verwerkt. Hoe dat er dan uitziet weet niemand, want foto’s van de binnenzijde van de auto zijn nog niet vrijgegeven. Verder in het interieur zit een 12.3-inch én een 8.8-inch scherm.

Het is nu afwachten wanneer Maserati het doek trekt van de nieuwe Grecale. Want zo’n protoype is leuk, maar we wachten natuurlijk op het echte werk.

Ook interessant!

  • Maserati Grecale krijgt styling van de MC20
  • nieuwe Maserati crossover
    Nieuwe Maserati crossover niet te stoppen (behalve door...)
  • nieuwe Maserati crossover
    Maserati Grecale laat zich voor het eerst zien
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

grecale, Maserati, prototype, Video

Vorig bericht: « Volkswagen T-Roc facelift doet mee met LED lichtshow
Volgend bericht: Vernieuwde Lexus LC nooit meer per ongeluk in z’n achteruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. senwedural zegt

    17 november 2021 om 10:06

    2.16m breed? Wordt lekker parkeren dan.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      17 november 2021 om 10:08

      Het is inclusief spiegels

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      17 november 2021 om 11:30

      Mag je in Duitsland niet mee de linkerbaan op.

      Dus lekker tussen de “Laster” gaan hangen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 november 2021 om 14:27

        Dat moet je even verfijnen, bij een Baustelle met een maximale breedte op de linker rijstrook van 2,1 mag je met de Grecale (en heel veel andere auto’s) niet op de linker rijstrook rijden. Dat is dus maar op de helft van alle Autobahn kilometers. Overigens past zo’n auto gewoon prima op de linker rijstrook. Het is een beetje zoals bij ons de “90 bij nat wegdek” dat dient ook alleen maar om aansprakelijkheid te ontlopen en het is niet echt technisch noodzakelijk dat te gaan doen.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          17 november 2021 om 17:00

          SUV horen evengoed gewoon tussen de vrachtwagens te rijden.
          Of ze nu een maserati-badge hebben of niet.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            17 november 2021 om 17:59

            Haha. Mijn SUV heeft 408 pk, net als een vrachtwagen maar is heel veel sneller. En ook sneller dan het meeste overige verkeer.

            Login om te reageren
            • hooesi zegt

              17 november 2021 om 22:51

              @mashell: wow, volvo met 4 cilinder?

              Login om te reageren
  2. mashell zegt

    17 november 2021 om 10:32

    Deze lijkt zo wel heel erg veel op de Stelvio, misschien is het glas zelfs identiek.

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      17 november 2021 om 12:17

      @mashell: verrek, nu blijf je het zien!

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      17 november 2021 om 15:01

      Een Steelvio dus eigenlijk !

      Login om te reageren
  3. ukbob zegt

    17 november 2021 om 10:40

    Wow, een digitale klok! Ik ga mezelf gelijk op de wachtlijst zetten…
    (M’n ‘96 BMW heeft dat al en dat was neem ik aan zeker niet de eerste met deze ‘noviteit’)

    Login om te reageren
  4. tinnemans zegt

    17 november 2021 om 10:54

    Jottum, een 4 pitter die bijna 18cm hoger is dan mijn auto, die ik al niet als uitermate sportief zie.
    Gaaf jonguh, zo’n bestelbus.

    Login om te reageren
  5. pier zegt

    17 november 2021 om 11:05

    De Italianen kennende dus met een beetje geluk in 2025 op de markt.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    17 november 2021 om 11:10

    Als deze Maserati Stelvio komt, komt er dan ook een Alfa Levante?

    Login om te reageren
  7. jmeverts zegt

    17 november 2021 om 12:56

    Niet echt Maserati specs. 5,6 sec naar de 100? Pfff

    Login om te reageren
    • powerblue zegt

      17 november 2021 om 16:30

      @jmeverts: dat doet mijn Quattroporte ook.

      Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    17 november 2021 om 20:39

    48V mild hybrid met 4 pitter die 300 pk levert. Net zoals bij Alfa, bij de introductie loopt zoiets al meteen hopeloos achter. Man man man. Gaat geen verkoopsucces worden, past totaal niet in het beleid van zowat alle overheden en gaat kapot gemaakt worden met belastingmaatregelen. Wat ze hadden moeten doen…. Ofwel een PHEV met huilende seicilindri, en 400-500 pk, ofwel full electric met 500 pk tegen een scherpe prijs. Zonde dat Stellantis de prachtige merken Alfa Romeo en Maserati op deze manier positioneert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North