• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste getunede VW ID.3 van NL is subtiel en geslaagd

Auteur: hayte, gepost 22 september 2020 om 16:53 – 46 Reacties

Kont van de eerste getunede Volkswagen ID.3 van NL

Een Twentse dealer en tuner heeft de eerste getunede Volkswagen ID.3 van Nederland laten zien.

Soms willen autofabrikanten een auto iets té veel ontwerpen. Alsof de designers bang zijn dat ze de laan uit worden gestuurd, als ze niet hun uren volmaken. Dus gaan ze de velgen nodeloos ingewikkeld maken, of gaan ze met kekke stickertjes werken. Neem de Volkswagen ID.3 als makkelijk – en relevant – voorbeeld. Deze auto moet dé toekomst worden, dus moet het uiterlijk ook een beetje toekomstig zijn, niet?

Zijaanzicht van de getunede Volkswagen ID.3

Het probleem is alleen dat niet alle consumenten een auto willen die zo futuristisch is ontworpen. Sommigen – misschien wel de meesten – hebben liever een auto van ‘nu’. Een auto die niet opvalt met hippe, aerodynamische velgen, of kekke zilveren stickers op de C-stijl met een fade-effect. ‘Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, niet? Gelukkig kunnen ook deze mensen ook in een Volkswagen ID.3 rijden, zo blijkt.

De Twentse VAG-dealer Huiskes-Kokkeler heeft namelijk op Instagram hun eigen versie van de Volkswagen ID.3 laten zien. Deze dealer heeft een eigen tuning- en stylingafdeling – Styling & Performance Twente – die verantwoordelijk is voor de eerste getunede Volkswagen ID.3 van NL. Ze hebben een Volkswagen ID.3 1ST Plus (204 pk, 58 kWh-accu, 43.990 euro) naast de gepimpte ID.3 gezet, zodat wij de verschillen kunnen zien.

De getunede Volkswagen ID.3 naast een reguliere

Het eerste dat opvalt, zijn de velgen. Weg met de aerodynamische 19″ velgen, In plaats daarvan zijn er 20″ velgen gemonteerd die een stuk ‘normaler’ ogen. Daarmee voelt de hele auto meteen veel meer aan als een reguliere Volkswagen, dan zo’n flitsende ID-bak.

Maar de wijzigingen gaan verder dan dat. Die eerder genoemde zilveren stickers op de C-stijl zijn verdwenen. Daardoor ziet de zijkant van deze ID.3 er meteen een stuk rustiger en meer volwassen uit. Deze sticker loopt normaliter over in een zilveren daklijst, dit heeft de Twentse tuner nu in hoogglans zwart uitgevoerd. De grille, achterbumper en sideskirts zijn eveneens hoogglans zwart gemaakt. Alles is gespoten, behalve de daklijsten. Die heeft Styling & Performance Twente gewrapt.

Interesse in de eerste getunede Volkswagen ID.3 van NL? Dan heb je pech, want je bent al te laat. Huiskes Kokkeler laat bij navraag weten dat dit model al verkocht is. Wel staat op hun site wat het project allemaal heeft gekost. Voor 3125 euro kan Styling & Performance Twente ook jouw ID.3 net een stukje mooier maken. En wie de originele velgen daarnaast achterlaat, kan het geheel voor minder geld krijgen. Overigens laat de Twentse tuner weten nog niet klaar te zijn met de ID.3, maar een eigen ID.3 R te willen ontwikkelen. En laat dat nou eens heel interessant klinken…

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ID3, stickers, tuning, velgen, Volkswagen, wrap

Vorig bericht: « Autoblog Goes Electric (Deel 4) – alles over snelladen
Volgend bericht: Zoveel kosten de Opel Mokka en Mokka-e »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamer zegt

    22 september 2020 om 17:01

    Stuk minder opvallend zo, precies zoals de gemiddelde nederlander het graag ziet!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 september 2020 om 18:04

      De gemiddelde Golf rijder wil dat ja

      Login om te reageren
  2. royaledeluxe zegt

    22 september 2020 om 17:04

    Dus, nu moet je betalen voor een downgrade?

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    22 september 2020 om 17:08

    Ziet er goed uit, al vind ik de gewone id3 ook een mooie auto, juist vanwege het ietwat frivole design.

    Dit pakket zou een mooie optie zijn om af fabriek te leveren.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      22 september 2020 om 17:29

      Frivool??!?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        22 september 2020 om 17:44

        Frivool id misschien niet het juiste woord, bedoel dat de id3 zeker voor Volkswagenbegrippen een frisse en niet zo zakelijke vormgeving heeft. Zijn ook leuke kleuren op verkrijgbaar, al zullen die wel niet zo heel snel gekozen worden.

        Login om te reageren
        • okdoei zegt

          22 september 2020 om 17:51

          @moveyourmind: ik ben van mening dat zwart, grijs (‘zilver’) en wit niet meer mag. Extra toeslag erop. Hup. Geel, rood, oranje, knalgroen etc krijgen subsidie.

          Weg met dat saaie straatbeeld.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            22 september 2020 om 18:19

            Team rood stemt voor! De kleuren zwart grijs en wit vormen een slecht contrast met het wegdek, zijn daarom een veiligheidsrisico dat keihard aangepakt moet worden.

            Login om te reageren
        • stekkerkoning zegt

          22 september 2020 om 18:39

          In de configurator gekeken? Na grijs, grijs, wit en turquoise houdt het kleuraanbod op. Wel kan voor een retro-funky interieur worden gekozen, wit en oranje als soort van hommage aan de seventies, uitgevoerd in knalharde kunststoffen! (Afgelopen weekend een blokje omgeweest met de VW ID.3 en dat is een fors nadeel. Het materiaalgebruik is niet je van het en de bediening niet altijd even logisch.)

          Login om te reageren
  4. smex zegt

    22 september 2020 om 17:15

    Al draagt een aap een goude ring.. Wat een ontzettend lelijk hok blijft die ID3 toch. Je moet zeker 50 zijn om dat mooi te vinden.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      22 september 2020 om 17:22

      Het is gewoon rationeel vervoer. Als “mooi” een criterium voor je nieuwe auto is hobbel je sowieso aan de VW dealer voorbij, alleen voor de Arteon valt met enige goede wil nog wat te zeggen.

      Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      22 september 2020 om 23:55

      @smex: juist. Het kontje gaat nog wel, maar het front schreeuwt een en al hard plastic. Iets wat het interieur ook daadwerkelijk is.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        23 september 2020 om 07:44

        @detroitv8: heb je het nu over een vrouw?

        Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    22 september 2020 om 17:19

    En wat is er nu precies getuned?

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      22 september 2020 om 17:36

      @karhengst: ik denk 2 powerbanks in het dashboard kastje.

      Login om te reageren
  6. pjp911 zegt

    22 september 2020 om 17:38

    €3125 is wel niet weinig

    Login om te reageren
    • revstars-net zegt

      22 september 2020 om 18:15

      wel of niet?

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      22 september 2020 om 18:52

      @pjp911: nouja, met een set 20″ velgen in wellicht een rare smalle maat kom je al een eind in de richting. Wat spuitwerk erop, en vooral het lospulken van die stickers scoort natuurlijk euro’s…

      Login om te reageren
  7. mc96 zegt

    22 september 2020 om 17:42

    Ik vind het wel geslaagd

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    22 september 2020 om 17:52

    Nu nog goede stoelen er in en een betaalbare prijs en het kan nog wat worden

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    22 september 2020 om 17:53

    Gelukkig maar, de vervanger van de Golf is ook een gelukkig slachtoffer van persoonlijke verfraaingen.

    Login om te reageren
  10. tim1803 zegt

    22 september 2020 om 17:59

    Ziet er goed uit.
    Vind die sticker aan de zijkant helemaal niks.
    Enige wat ik mis is dat die een beetje lager op de grond komt.
    Vind de speling tussen band en wielkast teveel.

    Login om te reageren
  11. Boomer zegt

    22 september 2020 om 18:08

    Haha wet een onzin. Doe mij het origineel maar.
    Dan haal ik met een lamellenschijf de stickers er af, 8 euri en een setje nieuwe velgen 1500 euri.
    Waar gaat de rest dan heen?
    1500 euri aan hoeren en drugs…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 september 2020 om 18:22

      “1500 euri aan hoeren en drugs…”
      Als de Klaas niet komt dit jaar dan maar een ander “heerlijk avondje”.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        22 september 2020 om 18:53

        @mashell: ik zit nu met “makker staakt uw wild geraas” in m’n hoofd in een ontzettend niet-passende context…

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          23 september 2020 om 00:06

          @davelepeef: ik zie het voor me haha

          Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      22 september 2020 om 22:53

      Inderdaad, voor 1500 euro kun je toch een aardig bergje coke van een callgirl af snuiven! Dan doe ik dat toch echt liever zelf dan dat ik het iemand van de VW-dealer laat doen van mijn centen.

      Login om te reageren
  12. kappenou zegt

    22 september 2020 om 18:13

    Wat hebben ze precies ‘getuned’?
    Ik zie wat dingen zwart geplakt en een paar andere standaard velgen. Niet eens verlaging…

    Login om te reageren
  13. HZW zegt

    22 september 2020 om 18:21

    VW komt zelf al met een iD.3 R maar dan met 2 motoren en 4WD, is het gerucht.

    En als Styling & Performance Twente nog even contact op neemt met “Intrax Suspension Technology B.V.” dan kunnen ze de iD.3 ook een stuk betere rijeigenschappen geven, en hem wat lager in de veren zetten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 september 2020 om 18:24

      Lager in de veren is minder veerweg is minder comfort en op een gezinsbak als dit kun je dat geen “betere rijeigenschappen” noemen. Het is meer een geval van wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        23 september 2020 om 09:43

        Jij hebt duidelijk nog nooit met spullen van Intrax gereden.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 september 2020 om 12:41

          Als iemand die in de autoindustrie aan de kant van de OEMs en de toeleveranciers werkt geldt voor mij “vingers weg van aftermarket”.

          Login om te reageren
          • michiel_vandelft zegt

            23 september 2020 om 15:54

            @mashell: Jij weet vast ook dat bij OEM de marges flinterdun zijn toch? :) Bij aftermarket is vaak kwaliteit te koop, tegen bijbehorende prijs natuurlijk ?

            Login om te reageren
  14. mashell zegt

    22 september 2020 om 18:26

    Het lijkt zo net een Golf. Dat kan de bedoeling zijn maar ik vind het jammer.

    Login om te reageren
  15. koeberg zegt

    22 september 2020 om 19:15

    Ja maar ik vind het accent op de C-stijl juist leuk. En een Volkswagen is al zo saai, met deze ’tuning’ wordt het helemaal een grijze muis.

    Login om te reageren
  16. Groninger zegt

    22 september 2020 om 19:15

    Door de donkere parafan doet het me een klein beetje denken aan een multipla.

    Login om te reageren
  17. monsieurleloure zegt

    22 september 2020 om 19:16

    Heb vandaag mijn stalen tuinhek geschuurd en in dezelfde kleur primer gezet als deze ID3, komt verdomme wel erg dichtbij zo…..

    Login om te reageren
  18. dennishonders zegt

    22 september 2020 om 19:50

    Waarom 44k voor een ID3 neerleggen, wanneer je veel meer waar voor je geld krijgt met een standard model 3…..

    Login om te reageren
  19. frank2b zegt

    22 september 2020 om 21:40

    Maar waar zitten die extra dikke uitlaten nou?

    Login om te reageren
  20. nissanfairladyz zegt

    23 september 2020 om 06:10

    Waarom zou je betalen voor zulke standaard goedkoop ogende china velgjes. Zet er dan wat fatsoenlijks onder. Origineel ziet het er nog beter uit…

    Login om te reageren
  21. reset zegt

    23 september 2020 om 07:22

    Velgen zijn de MAK Wolf gun metal.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 september 2020 om 12:39

      Dat klinkt als iets wat bij het bandencentrum op een stapel bij de kassa ligt, met een kartonnetje met de prijs er bij.

      Login om te reageren
  22. MM93 zegt

    23 september 2020 om 12:53

    Zag er gisteren één staan bij een tankstation, wat een gedrocht van een auto.

    Login om te reageren
    • berrychello zegt

      23 september 2020 om 18:06

      Gekke plek

      Login om te reageren
  23. berrychello zegt

    23 september 2020 om 18:07

    Men bewijst wel dat dit model een stukje hoogglans zwarte wrap folie nodig heeft. En wat scherpe nagels om de folie op de C stijl te verwijderen. Dan ben je al een heel eind, voor een stuk minder dan de 3k die genoemd wordt.

    Login om te reageren
  24. jeroen82 zegt

    24 september 2020 om 09:57

    Iets met een aap en een ring…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North