
De McLaren P1 was een van de eerste supercars met een hybride aandrijving. Nu staat het eerste aan een klant geleverde exemplaar te koop voor iets minder dan € 1.7 miljoen in Engeland.
Het is bijna 10 jaar geleden dat een nieuwe generatie supercars de wereld versteld deed staan. De McLaren P1 zette samen met de Ferrari LaLerrari en Porsche 918 Spyder een nieuwe standaard. De hybride technologie maakte deze supercars sneller, meer vermogend en, jawel, ook zuiniger! De McLaren P1 werd in een gelimiteerde oplage van 375 stuks gebouwd. Chassisnummer 23, de eerste aan een ‘normale’ klant geleverde auto, staat nu te koop bij Bell Sport & Classic.
De McLaren heeft ook vandaag nog indrukwekkende specificaties. Een topsnelheid van 349 km/u en in 2,8 seconden naar de landelijke maximumsnelheid, daarmee tel je nog steeds mee. Naast de elektrische aandrijving zorgt een 3.8 liter V8 twin turbo voor een permanente glimlach op je gezicht. En met slechts 1.500 kilo gaat de McLaren goed over de kerbs van het circuit, waar deze auto natuurlijk het beste tot zijn recht komt.









Veel kilometers, of in dit geval mijlen heeft de eerste eigenaar er niet mee gereden. Met slechts 3.800 miles in 10 jaar heeft hij of zij er gewoon veel te weinig van genoten! Dat heeft wel positieve gevolgen gehad voor de afschrijving. De McLaren P1 had in Nederland een vanafprijs van € 1.111.617,-. Dit exemplaar heeft behalve de opvallende Volcano Yellow lak fraaie carbon elementen en een Meridian geluidsinstallatie voor wie het geluid van de motor even beu is. De vraagprijs van € 1.7 miljoen is misschien zo gek nog niet. In 2016 stond er een exemplaar te koop voor meer dan 2 miljoen bij Louwman.
Lekker kleurtje wel. Vooral bizar dat deze alweer 10 jaar oud is!
Inderdaad. Bizar hoe hard dat gaat. Is hem ook niet aan te zien. Behalve dan als je instapt. Dash lijkt wel van een zelfbouwer die iets te enthousiast met carbonfolie in de weer is geweest.
Ha, die Meridian-geluidsinstallatie krijg ik ook. In m’n EV6. :’-)
Die blijft toch mooi, zelfs na 10 jaar. Wat vooral opvalt is dat alles wat daarna kwam bij McLaren toch maar een flauw afkooksel was van deze (op de Senna na maar die zag er gewoon niet uit)
Deze stond vorig jaar ook al te koop https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-de-allereerste-mclaren-p1-889041
@yippiekaye: Heeft ie het afgelopen jaar nog 135km op en af trailers gemaakt. Zonde als een tijger in een kooitje…
Vind het zowaar de best ogende McLaren die ze hebben gemaakt. Dat zal zeker handig zijn voor de toekomst.
1.7 mio vind ik ook nog wel meevallen. Als je m een goede poetsbeurt geeft en op zo’n auction event zet, zou je er nog zomaar meer voor kunnen krijgen gok ik.
Las ik nou laatste dat een nieuwe accu voor zo’n p1 je een godsvermogen kost?
@remarkable: een upgrade kost een godsvermogen (link), vervangen zal waarschijnlijk enkel een vermogen kosten.
https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-accu-voor-mclaren-p1-kost-anderhalve-ton-3313039
Aangezien deze en de la Ferrari in mijn ogen nek-aan-nek gaan lijkt dit wel een koopje. Vind het zelf erg gaaf dat dit niet ‘een laatste’ van een bepaalde vorm auto is maar eerder de ‘een eerste’ van een aftrap naar een nieuw tijdperk.