• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eigenaar wil GT verkopen, Ford woedend

Auteur: RubenPriest, gepost 17 mei 2018 om 07:38 – 72 Reacties

Ford GT


Dat is niet de bedoeling.

Met de GT was Ford heel picky in het uitkiezen van klanten. De Amerikaanse autobouwer ontwikkelde de GT als een echte rijdersauto en eigenaren moesten een clausule tekenen bij aanschaf van de supercar. In deze overeenkomst werd opgesteld dat men minstens twee jaar de auto in het bezit moest houden en de auto niet mocht flippen. Dit laatste komt geregeld voor met dit soort auto’s. Het betekent dat een vermogende een gelimiteerde auto koopt, na enkele maanden of een jaar als de auto klaar is het voertuig ophaalt en vervolgens het ding direct doorverkoopt voor een (flink) hoger bedrag.

Ford wilde dit voorkomen met de GT door een clausule op te stellen. Het automerk neemt de overeenkomst erg serieus, want acteur John Cena kwam negatief in het nieuws toen bleek dat hij zijn GT wilde flippen. Cena kreeg vervolgens een aanklacht van Ford aan zijn broek.

Nu is er weer sprake van een dergelijk geval. Een Ford GT is opgedoken bij een veiling van Mecum in Indianapolis. In de overeenkomst staat dat je een GT mag veilen, maar het volledige bedrag moet dan ten goede komen aan een goed doel en je mag er zelf niet aan verdienen. Echter, hebben we hier te maken met een ouderwets gevalletje flippen.

Een grijze 2017 GT, serienummer 48 van de 250 zal worden geveild. De veiling zal deze week plaatsvinden, maar het verhaal krijgt mogelijk nog een staartje. Ford heeft al aangekondigd een onderzoek te hebben ingesteld. We gokken dat de eigenaar een boze brief van de autofabrikant op de mat mag verwachten. (via Motor Authority)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, veiling

Vorig bericht: « Ontmoet de voorloper van de Cullinan en Bentayga
Volgend bericht: 11 regenboogcombo’s om je dag op te vrolijken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    17 mei 2018 om 07:45

    Zo. Als ik te lang naar die GT in die kleurstelling kijk val ik weer in slaap…Wat een saai gedoe zeg.

    Ik vraag mij toch af in hoeverre Ford dit hard kan maken bij de rechter. Je kunt wel stellen dat het breach of contract is maar aan de andere kant jij hebt de auto gekocht, jij bent eigenaar en het is jouw eigendom. Op deze manier ben je feitelijk nooit helemaal eigenaar en bepaalt Ford wanneer jij de auto mag verkopen en wat je vervolgens met het geld moet doen. Ik begrijp de beweegredenen van Ford en het is nobel van ze maar ik heb het vermoeden dat ze niet echt een poot hebben om op te staan. De vlieger van Ford lijkt mij in een kapitalistisch land als Amerika niet op te gaan.

    Login om te reageren
    • sel777 zegt

      17 mei 2018 om 08:00

      @Rick-dos: tuurlijk kan je dit afspreken. Is een soort van anti speculatiebeding. Het was echter normaal geweest als er een enorme boete aan gekoppeld zou zijn geweest als je binnen die twee jaar toch verkoopt. Als een dergelijke boete niet in de clausule staat zal de rechter dat bedrag invullen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 mei 2018 om 10:25

        @sel777: Je kunt het natuurlijk afspreken maar mijn vraag is meer in hoeverre is dit af te dwingen volgens de wet. Gezien het tussen private partijen is denk ik dat dat nog wel mee zal vallen.

        Stel nou bijvoorbeeld dat iemand geld nodig heeft en hij moet een activa een liquide middel maken dan zou in theorie Ford daar een stokje voor kunnen steken. M.a.w. heb je dus eigenlijk een wurgcontract. En een wurgcontract is per definitie illegaal.

        Login om te reageren
    • hammerman zegt

      17 mei 2018 om 08:05

      @rick-dos: de beste man heeft toen getekend en was zich bewust van de eventuele gevolgen bij eerdere verkoop. Een rechter mag de overeenkomst toetsen aan de wet of deze redelijk en wetsgeldig is.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 mei 2018 om 10:47

        @hammerman: Ik stel ook niet ter discussie of een rechter een contract mag toetsen aan de wet. Ik stel juist ter discussie of Ford de voorwaarde in dat contract kan afdwingen daar het om een overeenkomst gaat tussen private partijen waarbij er ook nog sprake is van verhandeld goed.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          17 mei 2018 om 12:08

          @rick-dos: In Amerika zijn ze niet heel erg van de juridische redelijkheid & billijkheid; maar goed, laten we hopen dat die man wint. Als ie geen korting gekregen heeft (tegenprestatie), dan zou ie ook nog machtsmisbruik kunnen proberen aan te tonen…

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 mei 2018 om 14:32

            @dawwg: Redelijk en billijkheid kennen ze niet in de VS. Sterker nog, NL is het enige land ter wereld dat het wel kent.

            Login om te reageren
          • dracae zegt

            17 mei 2018 om 20:31

            @dawwg: Hoezo…? Het is toch alleen maar te prijzen dat Ford dit zo doet? In feit heeft de man net als alle andere lui korting, want de auto is duidelijk in de markt meer waard.. anders zou flippen niet de moeite waard zijn.

            Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 08:15

      @rick-dos: Dat ligt eraan wat partijen zijn overeengekomen. Het kan goed zijn dat in de overeenkomst is vermeld dat de koper pas volledig eigenaar wordt van de auto zodra die twee jaar zijn verstreken.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 mei 2018 om 10:48

        @berlinetta: Kan, maar dan nog blijft het de vraag of zo’n voorwaarde stand houdt in een rechtszaal. Ik heb daar sterk mijn twijfels over namelijk.

        Login om te reageren
    • transaxleman zegt

      17 mei 2018 om 08:18

      @rick-dos: Juist in Amerika gaat het om de letter van de wet en is een contract een stuk heiliger als in Nederland

      Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        17 mei 2018 om 09:17

        @transaxleman: nee heiliger he

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 mei 2018 om 10:49

        @transaxleman: Mijn punt is juist of het contract volgens de wet wel mag. Ik heb sterk mijn twijfel aan de rechtsgeldigheid van zo’n contract.

        Login om te reageren
    • mulsanne zegt

      17 mei 2018 om 11:24

      @Rick-dos: daar heb je gelijk in
      100% eigendom , en staat het de persoon vrij het te verkopen , zowel in nederland , europa of amerika
      Ford kan wel bepalen wat er gebeurt VOOR de levering , niet daarna
      En er lopen meer als 50 zaken bij ford waarvan er op dit moment 7 uitspraken zijn , en geen enkele uitspraak is toegewezen aan ford
      Ferrari probeerde het jaren geleden ook , maar ook daar geen zaak
      Een fabrikant heeft geen rechten meer op het artikel na verkoop tenzij er wijzigingen aan ontwerp plaats vinden , maar dan nog moet er octrooi op zitten
      Zelfs garantie blijft staan , je betaald namelijk ook voor de garantie
      In dit geval spreek ik uit ervaring !

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 mei 2018 om 11:41

      @rick-dos: zouden ze zo dom zijn geweest om NIET in de clausule te zetten dat de auto eerst tegen de originele aanschafprijs moet worden aangeboden omdat er anders een boete staat op het verkopen? Is volgens mij een redelijk standaard anti-speculatie beding. Terugkoopregeling met een boete ter grootte van de aanschafprijs.. dan moet het ding al meer dan 100% stijgen in waarde voor het interessant wordt en dat is bij een aanschafprijs van 4 ton niet echt aannemelijk.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 mei 2018 om 11:43

        @w0o0dy: eerst aangeboden aan Ford natuurlijk.

        Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      17 mei 2018 om 18:24

      @rick-dos: Je moet wel naar de lijnen kijken Dos pfff en dat voor iemand die rijdt in een antraciet bmw en dan deze GT saai noemen. SMH
      OT : Het is 2017 GT dus het is nu bijna half 2018 dus gewoon ff geduld meneertje en niet proberen misbruik te maken om voordat andere hun GT mogen gaan verkopen de jouwe eerst te verkopen.

      Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    17 mei 2018 om 07:58

    Dit is gewoon een privaatrechtelijk contract, lijkt me dat dat voor de rechter gewoon stand houdt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 09:01

      @dondeboer: Waarom niet? (overigens is een contract altijd privaatrechtelijk)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 mei 2018 om 09:35

        @berlinetta: Ik las ‘geen’ ipv ‘gewoon’. Mijn fout.

        Login om te reageren
    • woudloper zegt

      17 mei 2018 om 09:25

      @dondeboer: ik heb toch bedenkingen bij de manier van werken van ford. Niemand die er eentje kocht, had in een prototype kunnen zitten. Nu bij de levering blijkt de auto heeeeeel krap en grote mensen zitten gewoon met hun kop tegen het plafond.
      Al dat het geval is en je kan er niet mee rijden, dan mag je hem toch te koop zetten???

      Ook, kan me moeilijk inbeelden als je hem ontvangt en jij dus 100% eigenaar wordt, dat Ford juridisch nog veel aanstalten kan maken op die auto.
      Komt bij mij eerder over als afschrikmanoeuvre.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        17 mei 2018 om 09:38

        @woudloper: Nee dus, althans, als het contract juridisch goed in elkaar steekt. Je hebt ervoor getekend dat je ‘m niet doorverkoopt in die twee jaar, dus dan mag je ‘m niet verkopen in die twee jaar, ook niet als het product niet voldoet aan je verwachtingen. In dit geval ook voor de rechter een eenvoudige casus: aanbieden op een veilig is duidelijk een poging tot verkoop, dus op dat punt geen discussie.

        Je zou wel een zaak kunnen starten tegen Ford dat je vindt dat het product niet deugdelijk is. Ford zou dan het product kunnen terugnemen of kosteloos moeten repareren/aanpassen. Al kan ik me voorstellen dat een recht ook dan oordeelt dat dat een risico is dat je neemt als je ongezien een product aanschaft.

        Login om te reageren
        • mulsanne zegt

          17 mei 2018 om 11:31

          @dondeboer: niet waar wat je schrijft
          Na betaling ben je 100% eigenaar , en vervalt zeggenschap van leverancier
          Ford kan laten teken wat ze willen , maar is onhaalbaar
          Je mag doen met jou eigendom wat je wilt
          Bij verkoop, verkoopt fabrikant ook de garantie, en rechten
          Tenzij er octrooien worden gebroken aan ontwerp onder de zelfde naam of veiligheid

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 mei 2018 om 11:52

            @mulsanne: Maar wie zegt dat de klant direct eigenaar wordt?

            Login om te reageren
            • dondeboer zegt

              17 mei 2018 om 12:22

              @berlinetta: Dat is ook mijn reactie. Ik ben er steeds vanuit gegaan dat het hier om een variant van huurkoop ging, waarbij pas na afloop van het contract het eigendom feitelijk wordt overgedragen aan de voormalige huurder. De veiling zou dan niet kunnen omdat het goed niet in eigendom is van de houder. Maar goed, we praten hier wel over een contract waarvan ik de eisen feitelijk niet ken…

              Login om te reageren
            • mulsanne zegt

              17 mei 2018 om 14:41

              @berlinetta: de klant betaald , op het moment hij de auto betaald en krijgt is hij eigenaar en staat hem vrij te doen wat hij wil ..tis tenslotte zijn eigendom

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                17 mei 2018 om 17:24

                @mulsanne: Ik betaal ook voor mijn woning, maar dat wil nog niet zeggen dat het mijn eigendom wordt.

              • baseone zegt

                17 mei 2018 om 19:10

                @berlinetta: als je jouw woning koopt natuurlijk wel..?

              • mulsanne zegt

                17 mei 2018 om 19:50

                @berlinetta: als jij een woning huurt of een woning hebt met een hypotheek niet
                Maar een ford kopen is iets totaal anders dan een huis met schuld erop
                Je huurt geen ford ..maar koopt
                Er kan ook geen hypotheek op gezet worden

              • berlinetta zegt

                18 mei 2018 om 07:30

                @mulsanne: je huurt geen Ford? Ooit van lease gehoord? Financial lease meer in het bijzonder?

              • mulsanne zegt

                18 mei 2018 om 09:18

                @berlinetta: wel het hele stukje lezen , “een ford huren” is natuurlijk het onderwerp gt
                Lease enz enz staat overal buiten , gaat om doorverkoop en niet om bijzaken
                Dan nog stel …maar ford zou dat nooit doen ….stel een leasemaatschappij koopt een gt , dan is de maatschappij de eigenaar en staat het hun vrij om te doen wat ze willen , zoals ik al eerder beschreef
                Maar laat ik het anders stellen , sommige bedrijven hebben algemene voorwaarden als iets koopt of overeenkomst aangaat bijv banknummer, telefoon abonnement enz enz
                Dan teken je , dat je het eens bent met , de door hun opgelegde voorwaarden
                Alle voorwaarden moeten wel juridisch onderbouwd worden
                Zo ook bij ford , en dat is niet het geval , om de simpele reden , je koopt en heb je bedrag voldaan, ben je zowel juridisch als persoonlijk eigenaar en staat het je dus vrij om het product te verkopen , verhuren, enz enz
                Bij de koop neem je ook de verantwoordelijkheid natuurlijk
                En wat voor product het is maakt niet uit , of het nu een pak koffie is of een vliegtuig
                Het is en blijft een artikel voor de wet

  3. maartenb98 zegt

    17 mei 2018 om 07:58

    In Amerika wint Ford makkelijk. In Europa ligt dat anders

    Login om te reageren
    • mulsanne zegt

      17 mei 2018 om 14:42

      @maartenb98: ford heeft niet 1 rechtzaak gewonnen

      Login om te reageren
  4. hammerman zegt

    17 mei 2018 om 08:00

    Goede actie van Ford en de betreffende in de toekomst nooit meer een Ford laten kopen, zelfs geen Ecosport. ;-)

    Login om te reageren
    • onnes zegt

      17 mei 2018 om 08:04

      @hammerman: dat zal hem leren ?

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    17 mei 2018 om 08:03

    Ferrari-praktijken dit. Dat hele doorflip gebeuren is misschien vervelend maar ja, je bent eigenaar van iets…

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      17 mei 2018 om 08:26

      @viezefreddyw: dat moet Je ook geen clausule ondertekenen. Heel simpel.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 mei 2018 om 08:30

        @sanderm3: Dat is inderdaad ook niet slim om te doen dan, klopt. Maar zo’n clausule… Ik weet niet, rare praktijken vind ik het maar.

        Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      17 mei 2018 om 08:29

      @viezefreddyw: de voorwaarden zijn bekend en onderdeel van een verkoopovereenkomst. Ben je het er niet mee eens, koop je niet zo’n ding. Da’s makkelijk zat.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        17 mei 2018 om 12:14

        @detroitv8: Nee, dat heet misbruik van een machtspositie

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 mei 2018 om 17:38

      @viezefreddyw:

      Onzin ..

      Ferrari MOET winst maken ..
      Ford niet ..

      Login om te reageren
  6. koekwaus zegt

    17 mei 2018 om 08:07

    Wat nu als je binnen die twee jaar aan de grond raakt en de auto moét verkopen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 08:17

      @koekwaus: De koper doet er slim aan om voor dat soort gevallen een ontbindende voorwaarde in het contract op te nemen.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 mei 2018 om 08:32

      @koekwaus: Veilen en de winst aan een goed doel schenken. Heb je in ieder geval je eigen kosten eruit, en ben je de cost of ownership kwijt.

      Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    17 mei 2018 om 08:08

    Wat als de auto niet bevalt? Moet je ‘m dan maar in de garage stof laten happen tot je ‘m van Ford mag verkopen?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      17 mei 2018 om 08:22

      @tvklarenbosch: dan zul je hem vast wel aan Ford kunnen terug verkopen voor het oorspronkelijke aankoopbedrag.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 mei 2018 om 08:34

      @tvklarenbosch: Yep… Of je verhuurt ‘m aan de vriend van je dochter…

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    17 mei 2018 om 08:48

    Wat een kinderachtig gedoe zeg… De auto kost in de states ongeveer $400k oftewel het segment voor de rijkaards onder ons. Flip je deze auto, dan verdien je een tonnetje? Maar de auto gaat van Dagobertduck naar Govert Goudglans. lekker belangrijk.
    Bij festival/concertkaartjes heb ik wel zeker begrip voor enige bescherming van de markt.

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      17 mei 2018 om 09:27

      @jorden: die van John cena zou verkocht zijn voor 1 miljoen USD

      Login om te reageren
  9. autowilly zegt

    17 mei 2018 om 09:09

    Zijn dit soort contracten niet heel makkelijk om omheen te werken? Kan je niet gewoon een B.V.tje oprichten, de auto op naam van de zaak kopen en dan die zaak doorverkopen voor de prijs die je voor de auto wil hebben? Dan heb je in principe niet de auto verkocht maar wel het ‘bedrijfje’ met alles wat daartoe behoort.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 09:37

      @autowilly: Dat zou zeker kunnen, maar ik neem aan dat de juristen van Ford dat ook wel weten. Kan dus ook contractueel worden uitgesloten.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        17 mei 2018 om 09:39

        @berlinetta: Ford heeft de kopers zorgvuldig geselecteerd, dus ik denk dat ze bij het opstellen van de contracten er ook voor hebben gezorgd dat mensen die dit soort constructies wilden gebruiken, er geen kregen. Maar dat is wel een aanname.

        Login om te reageren
        • Yzord zegt

          17 mei 2018 om 10:01

          @dondeboer: en hoe weten ze dat bij voorbaat? Zijn ze helderziend bij Ford?

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 mei 2018 om 10:02

          @dondeboer: Eens, ze zullen heus wel onderzoek hebben verricht naar potentiële kopers, maar je kan het van tevoren natuurlijk niet altijd weten. Daarom is contractueel uitsluiten een betere optie.

          Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      17 mei 2018 om 09:39

      @autowilly: dat is wel heel veel werk voor 1 auto, maar kan wel. Maar zou Ford een GT verkopen aan een dummy BV?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        17 mei 2018 om 10:47

        @porsche928: Dat valt opzich mee, vrijwel elke vermogende heeft wel een BV (of 2), dit wordt vaak door een belastingadviseur ‘geregeld’

        Login om te reageren
  10. frederik zegt

    17 mei 2018 om 09:31

    Wat een gedoe zeg. Je bent Ford, niet Ferrari. Verkoop die dingen lekker aan wie ze wil en als ze in prijs stijgen is dat toch alleen maar extra prestige?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 mei 2018 om 09:37

      @frederik: het gaat Ford niet om prestige. Ze willen vooral dat de auto waarin ze zoveel tijd en geld hebben gestoken om het een briljante sportwagen te maken ook daadwerkelijk benut wordt door diens eigenaren. Ik vind het juist heel nobel dat Ford dit doet.

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        17 mei 2018 om 10:56

        @dizono: Ok ik zie je punt. :)

        Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        17 mei 2018 om 12:38

        @dizono: Ze waren nobel geweest als ze er een V8 in hadden gedaan, maar nee er moest zo nodig weer EcoBoost marketing aan te pas komen

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          17 mei 2018 om 13:01

          @theblazerunner: waarom? Ze hebben een krachtig en licht zescilinder-blok gebouwd, precies wat een sportwagen nodig heeft. We moeten echt eens af van dat ‘bigger is better’ en juist eens de toegevoegde waarde van minder cilinders leren waarderen. Wat dat betreft kan het autowereldje nog veel leren van de motorwereld…

          Login om te reageren
  11. michaelcorleone zegt

    17 mei 2018 om 10:07

    Het wordt misschien vloeken in de kerk, maar de Ford GT vind ik niet meer zo bijzonder eigenlijk.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 10:26

      @michaelcorleone: Het probleem van deze auto is in mijn ogen dat hij al lang geleden is geintroduceerd en nu pas wordt geleverd aan klanten. Datzelfde had ik bij de Porsche 918. De tijd tussen onthulling en aflevering is veel te lang.

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        17 mei 2018 om 10:32

        @berlinetta: Helemaal correct net als de nieuwe Honda NSX eigenlijk. Iedereen was al uitgekeken, op het moment dat de auto productie rijp was.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 mei 2018 om 10:46

          @michaelcorleone: Ja dat is ook een goed voorbeeld. Ik heb er ooit toevallig een rijtestje van gezien en ik heb hem zien staan op de IAA. Verder hoor ik nooit meer iets over die NSX.

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            17 mei 2018 om 11:10

            @berlinetta: Dat is omdat het in vergelijking met de concurrentie eigenlijk helemaal niet zo een geweldige auto is. Zowel de acceleratie, topsnelheid als handeling is niets speciaals….niet slecht maar ook zeker niet beter dan de concurrentie. Dan val je gewoon minder op.

            Ik denk ook dat Honda een beetje had overschat hoeveel cachet de NSX naam nog had, de vorige was bijna 10 jaar uit productie. Laten we eerlijk zijn, als de Senna connectie er niet was dan zouden we de originele NSX allemaal vergeten zijn; niet supersnel, niet heel duur en qua handeling goed maar zeker niet beter dan een Ferrari uit die tijd. Het is inderdaad verraderlijk stil rond die auto.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              17 mei 2018 om 14:34

              @mopar: ik heb ook niet het idee dat de NSX zo geweldig is. Volgens mij is hij vooral veel te zwaar.

              Login om te reageren
  12. unknown234 zegt

    17 mei 2018 om 11:02

    Als het allemaal zo rechtsgeldig is, dan neem ik aan dat ze in amerika ook zoiets hebben als een kort geding? Conservatoir beslag en hoppa.

    Waarom een heel onderzoek?

    Klinkt allemaal weer lekker spannend, typisch amerikaans.

    Snap dat exclusieve gedoe sowieso niet. Roep gewoon als fabrikant dat het een massa productie auto wordt of doe het ook.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2018 om 11:54

      @unknown234: Om beslag te laten leggen heb je in NL niet eens een kort geding nodig. Een advocaat hoeft alleen maar een verzoekschrift in te dienen en 9 van de 10 keer wordt dit verzoek ingewilligd.

      Login om te reageren
      • unknown234 zegt

        17 mei 2018 om 12:59

        @berlinetta: You’re right +1. Ik loop soms snel iets te snel (aannames) vooruit in een verhaal ;)

        Ik blijf dit soort zaken/contracten/manier van handelen toch altijd bijzonder vinden.

        Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    17 mei 2018 om 15:16

    Simpel

    Je verhuurt de wagen voor 2 jaar voor het volledige ” verkoop bedrag ” min één Dollar en neemt in het huurcontract de clausule op dat de huurder recht heeft van koop voor één Dollar als de huurtermijn verstreken is.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    17 mei 2018 om 17:33

    Gewoon aan de afspraak houden ..

    Gedogen doe je maar in achterlijke continenten ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North