• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straat

Auteur: willeme, gepost 12 december 2019 om 20:55 – 15 Reacties

Afbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straatAfbeelding Ein-de-lijk is er een echte raceauto voor de straat

JRM GT23 '19
Kijk, dat werd eens tijd.

De Nissan GT-R is nog altijd een van de meest spraakmakende auto’s in zijn prijsklasse. Ondanks dat de concurrentie een stuk sneller is geworden dan voorheen en de prijs van de GT-R in de loop der tijd is gestegen, is het nog altijd een steengoede aanbieding.

Natuurlijk, 174.900 euro is een hoop geld, maar dan knal je wel in 2,7 seconden naar de 100 km/u. Niet alleen op de dragstrip ben je koning, ook op Nordschleife, B-wegen en Autobahn ben je heer en meester. Ondanks dat een GT-R rijden een intense ervaring is, kan het zijn dat je wat puristischer bent ingesteld.

Nissan GT-R GT1 (R35) '19

Voor hen is er goed nieuws, want JRM presenteert namelijk de GT23. Volgens JRM is de GT23 een raceauto voor de openbare weg. Nu hebben we dat cliché (te) vaak gehoord. Maar dit is een van de weinige keren dat het daadwerkelijk klopt, dit is namelijk gewoon een Nissan GT-R GT1 racer, maar dan voor de openbare weg.

Nissan GT-R GT1 (R35) '19

De Nissan GT-R GT1 wordt namelijk als basis genomen. Vervolgens plaatst JRM daar wat knipperlichten en andere vereisten op en je hebt een auto voor de openbare weg. Zo makkelijk bleek het niet gegaan te zijn. De gehele voorkant moest namelijk worden aangepast. Ook het complete onderstel en ophanging moest worden herzien.

JRM GT23 (R35) '20

De JRM GT23 is voorzien van de bekende VR38DETT motor, zij het in dit geval goed voor 650 pk. Nog een verschil is de aandrijving: die is bij de GT1 en GT23 enkel op de achterwielen. Schakelen gaat met een sequentiële transmissie. Om even een idee geven, de witte Nissan GT-R is een GT1, de animatie beelden zijn van de GT23. De JRM GT23 wordt in een oplage van 23 stuks gebouwd. Op dit moment kun je via de configurator al je favoriete GT23 samenstellen. Goedkoop wordt de GT23 niet, de vraagprijs is 380.000 pond.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, gt1, Nissan, r35, spoiler

Vorig bericht: « Deze brute supercar heeft een 9,5 liter V12
Volgend bericht: Gebruikte Transporter kost net zoveel als twee nieuwe »

Lees Interacties

Reacties

  1. hbk62 zegt

    12 december 2019 om 21:14

    Zie me er nog niet mee in de file staan op de A4…

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 december 2019 om 21:43

      @hbk62: neem je de a44

      Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    12 december 2019 om 21:28

    Geweldig! Hoe vet om hiermee in de file te staan! ? ??

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      12 december 2019 om 22:04

      @drdre1: Junior Strous weet het.

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      13 december 2019 om 11:27

      @drdre1: Je kunt iets langer 100 km/h rijden, je bent er immers in 2.7 seconden. Wat een nut!

      Login om te reageren
  3. tristant zegt

    12 december 2019 om 22:20

    Hier is de configurator: https://jrm-gt23.com/build-your-own/

    Login om te reageren
  4. dirkv zegt

    12 december 2019 om 22:23

    @willeme: wat weegt deze witte parel?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 december 2019 om 00:57

      @dirkv: ik zou gokken op minder dan 1400 kg aangezien de gt1 slechts 1250 weegt.

      Login om te reageren
  5. 888natan zegt

    12 december 2019 om 23:30

    Brembo is wel echt oppermachtig in de ‘remmerij’..

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      13 december 2019 om 07:17

      @888natan: Die hebben eennstevige grip op de markt en laten die niet snel los…

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      13 december 2019 om 12:48

      @888natan: er zijn in de racerij echt nog wel een paar andere Top merken.. Tarox, AP, stoptech, enz.,zijn er ook maar zijn veel meer gefocust op de racerij ipv de gewone, sportieve auto’s. Brembo is wel de grootste by far natuurlijk

      Login om te reageren
  6. mrB zegt

    12 december 2019 om 23:42

    Waarom niet gewoon de achterkant in dezelfde kleur als de rest van de auto? Ziet er erg cheap uit zo.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    13 december 2019 om 06:31

    Fijn uitzwaaimodel!

    Login om te reageren
  8. loserboi932 zegt

    13 december 2019 om 09:26

    Begin jaren 90 had je al de McLaren F1 LM. Die was ook straat legaal en daar moest je zelfs oorbescherming in dragen omdat er geen isolatie in zat. Dus echte racewagens voor de straat zijn er al een jaartje of 30.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    13 december 2019 om 16:06

    Dus een Nissan GT Ni-San? En er worden er Ni-San van verkocht!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North