Gebruikte Transporter kost net zoveel als twee nieuwe

Auteur: , 43 Reacties

Maar dan heb je wel wat voor de deur staan.

De Volkswagen Transporter is een bedrijfswagen die je in allerlei soorten en maten hebt. Je hebt een gloednieuwe Transporter ‘6.1’ 2.0 TDI voor slechts 19.400 excl. btw. Eerlijk is eerlijk, dan heb je wel te maken met een eenvoudige enkele cabine, teruggetunede motor (naar 84 pk), 5 versnellingen en een uitrusting die een nieuwe betekenis aan het woord schraal geeft.

Als je 10 van dat soort bussen in de vloot hebt rijden, is het een rationele keuze. Mocht je een particuliere bestelwagen eigenaar zijn, dan komt er vaak ook een beetje emotie bij kijken. Daarnaast stel je dan ook net even wat andere eisen aan je bedrijfsauto. Niet alleen qua inrichting van het interieur, maar ook de bekleding bijvoorbeeld.

Volkswagen Transporter 2.0 TDI L2H1 Highline '18

Bij de Transporter die je kunt zien op de afbeeldingen, heeft de eigenaar het wel heel bont gemaakt. Zo lijkt elke denkbare optie wel aanwezig te zijn op deze grijze Transporter. Het begint met de meest luxe uitvoering, de Highline. Deze is vervolgens uitgerust met alle elektrische pakketen, groot navigatiesysteem, Indium-grijze pareleffectlak, adaptieve cruise control en LED-matrix koplampen. Om maar even een paar dingen te noemen.

Volkswagen Transporter 2.0 TDI L2H1 Highline '18

Maar deze Transporter heeft naast een hoop extra’s, ook nog eens een lading accessoires. Het verschil is eigenlijk vrij eenvoudig. Extra’s bestel je af-fabriek en worden daar gemonteerd. Accessoires zet je er pas later op. Dat is met deze Transporter ook gebeurd. Kijk maar naar het luchtvering systeem met Bilstein-dempers. Of de leder-alcantara bekleding in het zwart-grijs? Dankzij de Connolly-achtige uitvoering in het alcantara ziet het er bijzonder chic uit. Piece de resistance: de 22″ velgen. Deze komen oorspronkelijk onder een Model X vandaan, maar onder de Transporter staan ze nog niet eens zo heel verkeerd.

Volkswagen Transporter 2.0 TDI L2H1 Highline '18

De auto komt uit 2018 en heeft sindsdien 66.808 km gelopen. Dan komen we uit op de prijs. Het zal je niet verbazen dat de prijs zeker niet mals is en dat klopt ook. De verkoper wil er graag 49.990 euro voor zien. Tenminste dat is de prijs als je ‘m op de zaak zet, de geadverteerde prijs is exclusief BTW. Toch nog goedkoper dan deze bus van ABT Sportsline of deze Transporter met Porsche GT2-blok. Mocht je liever deze tweedehands bedrijfswagen kopen, kun je de auto hier bekijken.







43 reacties

Dit ding was nieuw (met btw) 73.5k. Holy moly, voor een busje. En dat is zonder accesoires. Dit gaat over de 80k nieuwprijs alles erop en eraan. Voor een vw busje.
Je koopt er ook een Apple Mac Pro voor met alle extra’s. Ik weet niet of dat met scherm is
@lithiumion: nee dan komt ie’ op 68k
@flatsixx: en dan de standaard van het scherm er nog bij (+€999) :)
@lithiumion: je weet dat zo’n computer niet voor consumenten is, en dat bijvoorbeeld HP ook machines van 60k verkoopt? De 1000 euro stand blijft wel debiel.
Hier blijf je mee zitten als verkoper. Leuk interieur hoor, maar een nieuwprijs van 80K. Godverdomme.
Was hij dronken bij het tekenen van de overeenkomst?
Geinig die reacties over de prijs. Ik heb 10 jaar geleden een keer een verlengde Caravelle op wintersport mee gehad met de 130pk 5 cilinder, 67k. Jaar erop een multivan met de 174pk 5 cilinder, 71k. Niks nieuws dus.
@pier: Dan hebben we het wel over campers, met bijbehorende uitrusting. Nog steeds flinke prijzen, maar welvoeren anders dan een ‘lege bestelbus’.
@metalmike: Nee, Caravelle is geen camper. Dat is een personenvariant.

California is een camper. Die krijg je makkelijk over een ton.
@pier: Nog allemaal niks vergeleken met Japan. Daar heb je gewoon luxe 8 persoons bussen met 190pk v6 of tegenwoordig 300pk v6. Met achterwielaandrijving of 4wd, en alle luxe die je maar wil. Veel elektrische sunroofs en elektrische gordijntjes, dubbele airco etc.

Die kosten daar 2e hands bijna niks, vanwege belastingklimaat en wat de Japanse koper wil.
Dikke Bangbus of Faketaxi!!!
Als je het goed wilt doen:


http://link.marktplaats.nl/m1491086296?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
@mart144: pardon?!?!?
@mart144: die is inclusief BPM. Aangezien hij waarschijnlijk als taxi of zo ingezet gaat worden, komt het wat goedkoper uit.
Ik wilde zeggen “mongolen”, maar bedacht me toen dat ik dat helemaal niet mag zeggen, en dat mensen die VW bestelwagens verlagen enzovoort, er ook mogen zijn!
Zoveel geld en dan nog steeds 7(!) “loze” knopjes op je dashboard. Dat kan mijn autistische brein niet aan!!
@cvoo: ik gok dat de 6 knopjes rechts tbv een rechtsgestuurde variant zullen zijn..
@cvoo: ze hadden daar beter paneel van luchvering kunnen maken. Die zit ook knullig weggewerkt
Je bent wel baas van de bouwkeet natuurlijk.
En dan geen automatische airco?
@jorrit: Moet je een Caravelle voor bestellen. Te gek voor woorden.
weet iemand wat het kost om zo’n terug getunede 6.1(84) naar meer ,zeg 140 pk te tunen?
Het verlagen snap ik niet zo, maar dat je je busje op en top wil als je er je brood mee verdient en er continu mee op weg ben begrijp ik wel. Ik begrijp dit beter als een SUV met coupe daklijn die nog veel meer mag kosten. Het suffe is echter om hem dan na krap 2 jaar weer weg te willen doen, want zo wordt het wel een heel duur geintje per km. 50k krijgt ie er echt niet voor lijkt me.
@niex: Met een werkbus moet je geld verdienen. Met deze geef je geld uit…

Dat zal ook wel de reden zijn van de vroege verkoop. Een overmoedige ZZPer die denkt dat hij de gehele factuur weer uit kan geven.
Waar is het grijs kenteken voor particulieren gebleven? Had hierbij goed van pas gekomen. Schitterende bus, maar ga je natuurlijk niet mee werken…
Hoeveel pk heeft dat ding nu eigenlijk?
84? 🤯
@tjorque: 204
@borrelnoot: ok dan lijkt het toch ergens op… 😋
@tjorque: goed punt, kan ’t even niet ontdekken. Maar zit in 8,9 sec op de 100. Zal eerder 184 pk zijn.
@hotze: ah, borrelnoot doet er nog 20 pk bij.
@hotze: 8,9s lijkt me met 184pk aan de krappe kant, het is geen pluimpje met al die “dikke kit” 😋
Met ‘Groot’ navigatie scherm… en dat voor 80ruggen… 😅
En dan heb je nog geeneens climate control erop zitten, maar waardeloze draaiknoppen koud-warm. Het is niet te geloven.
Mensen doen gekke dingen om zwart geld wit te wassen. Dit is wel heel gek in mijn ogen.
@bischero: moet je mij eens uitleggen hoe je een auto koopt met zwart geld
@560pk: allereerst moet ik helemaal niks ☝️
Verder kun je je er indien het opportuun is voor je er even in verdiepen. Google is your best friend of vraag eens offline rond.
@bischero: ik heb geen idee aan welke “vrienden” jij dat vraagt, maar mijn “vrienden” bij de fiscus leggen iedere auto transactie onder een vergrootglas. En jij “moet” natuurlijk niets, maar het interesseert mij intens hoe jij dat denkt te doen.
@560pk: waar zeg ik dat de hele auto zwart gefinancierd is? Zou ik er op kunnen doelen dat de nogal dure accessoires cash betaald zijn? Of is de bus nagenoeg nieuw en privé van een ‘neef’ gekocht?
@bischero: en misschien “moet” je je de nuances in de Nederlandse taal eens eigen proberen te maken: als ik zeg: “je moet me eens uitleggen”, bedoel ik dat het me hogelijk interesseert hoe je iets denkt te doen.
@560pk: ik ben mij de Nederlandse taal bijzonder goed machtig, maar ik stoor me er aan dat individuen niet meer vragen maar opdragen. En dat heeft niets met Nederlands te maken maar met puur fatsoen en respect.

Voor mij is hiermee de laatste reactie geschreven. Fijne avond.
Dikke koets man! En met dubbele kantine, heb je niet eens een bouwkeet nodig 👍
Heerlijk om mee naar Turkhije te rijden abi!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).