
Het interieur van deze Tesla Model 3 is wél premium.
‘Tesla is niet premium’. Dat zijn niet onze woorden, maar (vrij vertaald) die van Oliver Zipse. En hij kan het weten, want hij is de baas van een écht premium-merk, namelijk BMW.
Oké, misschien is de CEO van BMW niet de meest objectieve persoon, maar hij heeft geen ongelijk. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het interieur, dan is een BMW-interieur toch van een ander niveau dan een Tesla-interieur.
Gelukkig is er goed nieuws, want je kunt het interieur van je Tesla Model 3 alsnog premium laten maken. Je zou het misschien niet verwachten, maar daarvoor moet je in het Oostblok zijn. Daar zit namelijk Vilner en zij weten van ieder interieur een kunstwerkje te maken. Soms wordt het geheel een beetje te druk, maar daar hoef je bij een Tesla niet bang voor te zijn.
Het binnenste van deze Tesla Model 3 ziet er voor Vilner-begrippen verrassend clean uit. De Bulgaarse interieur-veredelaar is ook redelijk zuinig geweest met leer. Het is vooral tartan-stof wat de klok slaat, al dan niet voorzien van een klassiek ruitjespatroon. Dit is gecombineerd met chocoladebruin leer. Geen alledaagse combinatie, maar het mag gezegd worden: het past uitstekend bij het minimalistische interieur van de Model 3.
Bij Vilner zelf zijn ze ook in hun nopjes met het werk dat ze afgeleverd hebben. In het persbericht spreken ze namelijk over “the work of an art God.” Ze doen er nog een schepje bovenop: “The culmination of art – this is the shortest and fastest orgasm that each of us can reach.” Als Tesla-eigenaren dus nog geen orgasme krijgen van hun auto, dan zorgt Vilner daar wel voor.
Nog altijd “keuze” tussen 5 kleuren?
@wimof: nee hoor tegenwoordig kunnen ze elk denkbare kleur wrappen.
Kleuren komen standaard uit de fabriek en niet van de rol van 1 of andere wrapper.
@wimof: waarom zou je beperken tot wat de fabrikant aanbied? Achteraf leer inbouwen is ook al jaren oud en vaak betere kwaliteit.
Tijdens mijn loopbaan (Audi sinds 1974) heb ik diverse malen leer achteraf laten inbouwen, de kwaliteit van het leder was meestal goed (we waren misschien te verwend bij Audi) doch de afwerking kon nooit de fabrieksstandaard halen.
Wrappen is voor mij ondergeschikt aan lakwerk eerder een mogelijkheid.
Op zich goed bedacht deze 1972 uitstraling, toen waren auto interieurs ook erg sober.
Als ze toch bezig zijn, kunnen ze de buitenkant ook niet even meepakken?
99,9 % is lease dus wie gaat dit werkelijk zelf bestellen.
@kenner: het zal je verbazen hoeveel er particulier gekocht zijn met crypto winsten of de performance variant. Nog los van de vele zakelijk gekocht van de vele ondernemers.
@kenner: juist niet zoveel lease. Heel erg veel van die Tesla’s zijn gekocht. Wel gekocht door ondernemers waarbij alle fiscale voordelen (meer dan bijtelling) zeker van belang zijn/waren. Als zo’n ondernemer zicht wat meer luxe gunt dan is dit upgraden zeker een optie.
@SpiderIV: beetje ondernemer rijdt in een Model S. Model 3 wordt echt gereden door kantoorvolk/ leaserts
“Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!”
Premium…. door wat bekleding…. Yeah right
Blijft een lelijke auto, zowel van binnen als van buiten
Mooi om te zien dat ze in Bulgarije toch nog iets met het oude muffe textiel uit de zak van Max kunnen.
Ik breng even wat balans aan in de reacties: goed gedaan, smaakvol. Bijna jammer dat ik geen m3 heb.
@pignon: M3 is van BMW. Je bedoelt een Model 3. En nu rap je mond spoelen aub.
@frank3: ho ho, dat noemen we geen ‘skai’ meer, maar ‘vegan leather’. Wel bijblijven, hè.
Idd, skai is wat je in de meeste lease BMW’s terugvindt :-)
Als de foto’s nog iets donkerder zijn heb je een zwart vlak. Zonde
Grappig, zou mijn Model 3 niet willen ruilen voor een BMW al kreeg ik geld toe. Vind dit luxe model echter super lelijk. Kan beter.