• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: er is een supersnelle en hete Prius

Auteur: willeme, gepost 6 juni 2023 om 15:57 – 4 Reacties

hete Prius

Een hete Prius klinkt tegenstrijdig, maar eigenlijk werkt het uitstekend. Kijk eens wat een dikkerd!

Ergens slaat het als een tang op en varken, een hete Prius. De Toyota Prius is altijd een goede, doch ietwat brave auto geweest. Een rijdende mormoonse bibliothecaresse. Vegetarisch uiteraard. Inmiddels zijn we aanbeland bij de vijfde generatie (we worden oud!) en daarmee breekt Toyota overduidelijk met het verleden.

De nieuwe Prius is best een toffe auto geworden, namelijk. Sowieso is de cleanere designtaal die de Japanners nu hanteren een stuk beter te pruimen dan het ultra-drukke design van enkele jaren terug.

hete Prius

Hete Prius voor Le Mans

Maar het wordt nog mooier, want voor het eerst kunnen we kennis maken met een extra hete Prius. De auto in kwestie heet voluit Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition. De grote inspiratiebron voor deze pretletter is de GR010 Hybrid Le Mans-racer.

hete Prius

De auto is voorzien van een flinke bodykit die daadwerkelijk moet zorgen voor betere aerodynamische eigenschappen. Er is een enorme splitter en achterspoiler. Uiteraard ontbreekt een echte diffusor ook niet en zijn er sideskirts aangebracht. De motorkap is nu van koolstofvezel bij de Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition.

Gaat ‘ie ook sneller?

Om te zorgen dat je ’s nachts goed zicht hebt, zijn er meerdere koplampen aangebracht. Bijzonder de velgen, ie extra licht en aerodynamisch zijn. De banden zijn 235/50R 18 groot, dus er is nog iets van comfort. Het chassis is aangepast. Zo staat de auto lager op zijn wielen.

hete Prius
hete Prius
hete Prius
hete Prius

Dan zijn er ook twee nadelen. Ten eerste, de aandrijflijn. Daarover wordt met geen geen woord gerept, dus wij gaan er een beetje van uit dat deze standaard is. Nu heb je met 223 pk tegenwoordig weinig reden tot klagen in de Prius, maar meer vermogen is altijd beter. Ten tweede de productieplannen van de hete Prius: ook daar zegt Gazoo Racing niets over.

Via: Car Watch

Ook interessant!

  • Vijfde generatie Toyota Prius is verbazingwekkend mooi
    Vijfde generatie Toyota Prius is verbazingwekkend mooi
  • Wordt de nieuwe Toyota Prius een geliefd tuningobject?
  • Toyota Prius krijgt een zeer belangrijke optie
  • Toyota bZ3: een volledige elektrische Prius XL

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

prius, Toyota

Vorig bericht: « The Grand Tour: Eurocrash trailer
Volgend bericht: Spotters opgelet: de Gumball 3000 komt naar Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    6 juni 2023 om 16:05

    Wat een gaaf ding! Ook een stuk goedkoper om hiermee aan de Le Mans deel te nemen :)

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    6 juni 2023 om 16:28

    Leuk ding om te zien, heeft iets BTCC-achtigs. Misschien inzetbaar in een merkencup.

    Login om te reageren
  3. Exit Luminar zegt

    6 juni 2023 om 18:48

    Aan het uiterlijk te zien is die potent genoeg. Maar 223pk is echt benedenmaats. Hier mogen wel wat meer paarden trappelen.

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    6 juni 2023 om 19:29

    Lachwekkend.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North