• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk is er een oplossing voor laadkabels op de stoep

Auteur: nicolasr, gepost 30 september 2021 om 17:00 – 65 Reacties

Oplossing laadkabels

Dat niemand daar nou eerder op is gekomen. Een Nederlands bedrijf heeft nu dé oplossing voor de wildgroei aan laadkabels die op de stoep liggen.

Een elektrische auto heeft een groot aantal voordelen ten opzichte van een ‘ouderwetse’ benzine- of dieselauto. Naast de stilte, de kracht en het gebrek aan uitstoot is de mogelijkheid om thuis op te laden ook een enorm voordeel. Nooit meer tanken, dat is echt heel fijn.

Hoe prettig het ook is om thuis op te laden, het is helaas niet alleen maar feest. Want wat als je geen eigen oprit hebt waar de auto kan opladen? Of als al die Tesla’s Model 3 de publieke laadpalen bezet houden? Dan zit er vaak maar 1 ding op.

Je zet je auto voor je huis neer langs de stoep. Je pakt je verlengsnoer en plugt dat in een stopcontact in je huis aan de ene kant en in de laadkabel aan de andere. En dat het snoer dan over de stoep kronkelt, dat is dan helaas maar zo.

Alleen jammer dat het bij wet is verboden. Je mág je laadkabel niet over de stoep leggen, zelfs niet als je er een anti-struikelmatje overheen legt. Doe je het wel, dan kun je een boete van 259 euro krijgen.

Maar nu is er de oplossing, de ChargeArm

De oplossing is even briljant als dat hij eenvoudig is. De ChargeArm. Dat is -simpel gezegd- een haak die aan een paal zit, die de laadkabel door de lucht naar jouw elektrische auto leidt. Een beetje zoals de slangen van de hogedrukspuiten in wasboxen zijn bevestigd.

De arm scharniert, dus je hoeft je auto ook niet op een 100% vaste plek neer te zetten. Goed nieuws voor mensen met in een rolstoel, met kinderwagens of postbodes met een karretje. Voortaan hoeven die niet meer over de laadkabels heen te stappen of te rijden, maar gaan ze er gewoon onderdoor.

Naar de prijs is het voorlopig nog gissen

Als jij het gedoe met je laadkabels ook zat bent en direct deze oplossing wil bestellen, dan kun je dat doen via de site van deze Nederlandse startup. Daar worden bovendien bijna alle vragen die je zou kunnen hebben beantwoord. Behalve 1, een best belangrijke.

De prijs van dit product. Die is bij het ter perse gaan van dit artikel nog niet bekend. En nou kunnen we wel gaan gissen, maar we hebben werkelijk geen flauw idee wat hij moet kosten.

Maar goed, ervan uitgaande dat de prijs een beetje te doen is, is dit wel een briljante oplossing voor al dat gedoe met laadkabels over de stop. Hulde!

UPDATE: Dankzij autobloglezer Tamara weten we dat de ChargeArm geen goedkope gadget is. Voor zo’n arm betaal je namelijk € 1199,-

Ook interessant!

  • Nog goedkopere Hyundai EV
    Nog goedkopere Hyundai EV is eindelijk op komst
  • Laadpassen: dit zijn de 6 belangrijkste verschillen
  • Eindelijk: een premium Tesla Model 3
  • Almere beboet inwoner voor laadkabel op de stoep
    Almere beboet inwoner voor laadkabel op de stoep

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, oplaadpunt

Vorig bericht: « Gloednieuwe tunnel in Den Haag wordt nauwelijks gebruikt
Volgend bericht: Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. slaatje1987 zegt

    30 september 2021 om 17:06

    Oplossing is niets mis mee.
    Ben wel benieuwd hoe ze dit in de toekomst gaan doen. veel Nederlanders parkeren de auto op openbaar terrein, zo ook in dit voorbeeld. Als de buren bezoek hebben kan die auto goed voor jouw huis staan en heb je de ochtend daarop evengoed een lege accu.

    Zelf geen EV en gelukkig een eigen oprit dus geen ervaring met dit fenomeen maar het lijkt me ook weer een vorm van laadstres als je op de terugweg van je werk weer denkt; Als ‘mijn’ plaatsje maar vrij is.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 september 2021 om 18:20

      @slaatje1987: zelf parkeer ik ook openbaar en laad met mijn eigen paal. Illegaal? Yup, maar heb nog nooit last gehad van buren op mijn plek. Tuurlijk is het hen goed recht om daar te parkeren maar de meeste houden er wel rekening mee om die plek als laatste te benutten.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        30 september 2021 om 21:30

        @flutterby Dan bof je dat je niet in zo’n drukke wijk als ik woont. Hier zou het niemand wat boeien dat jij verplicht voor je eigen deur moet parkeren vanwege je EV.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          1 oktober 2021 om 10:17

          @Ot92: het is simpel fatsoen om niet bij een ander voor de deur te staan als het niet hoeft. Toen wij drie auto’s en eventueel de caravan voor de deur hadden staan parkeren wij ook verder weg. Uiteraard moet er dan nog wel een plekje vrij zijn.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            1 oktober 2021 om 12:30

            @flutterby als ik gewoon op de openbare weg parkeer ga ik me niet druk maken bij wie ik toevallig voor de deur sta hoor. Alleen als er toch altijd plek zat is en ik een buurman zou hebben die ’t vriendelijk vraagt en/of wil kunnen laden, dan werk ik graag mee. Maar dat lijken me vooral dorpse taferelen, in de Randstad mag je al blij zijn als je ergens plek heb.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              1 oktober 2021 om 14:30

              @Pascal: in de Randstad liggen ook dorpen he. Daarnaast kennen de meeste steden ook wat ruimer opgezetten wijken. Niet alles is binnenstad.

              Login om te reageren
              • Pascal zegt

                1 oktober 2021 om 17:19

                @flutterby ik refereerde natuurlijk aan de wat drukkere wijken qua parkeren, die je overigens ook in grote getale ruimschoots buiten de binnensteden aantreft.

                Maar los van ruimte: In algemeenheid is het geen ‘simpel fatsoen’ of anderszins de gewoonte in Nederland om bij voorkeur niet voor het huis van je buren te parkeren. Het kan hooguit een vriendelijke afspraak met elkaar zijn of iets wat in een straat uit gewoonte toevallig zo ontstaan is. De standaard regeling is dat je op openbare plekken gewoon mag staan waar je wil en het zegt niets over je mate van fatsoen als je daar normaal gebruik van maakt. Als je inderdaad 3 auto’s en een caravan parkeert weet je dat je onevenredig veel plek inneemt en je buren belemmert, dan vind ik het ook normaal om even elders te gaan staan.

              • flutterby zegt

                1 oktober 2021 om 19:04

                @Pascal: wil je nu voor de derde keer van mij horen dat er inderdaad nog wel een plekje vrij moet zijn?

                Iedereen wil het liefste voor zijn eigen deur parkeren, ook openbaar. Die tweede auto kan dus prima verderop of aan de overkant van de straat.

                Maar ja ik zal ook nooit ergens gaan wonen waar ik mijn auto niet fatsoenlijk kwijt kan.

              • Pascal zegt

                1 oktober 2021 om 21:22

                Nee, jij koppelt het aan ‘simpel fatsoen’ om niet bij de buurman te gaan staan. Ik zeg dat dat er maar net vanaf hangt waar je woont en wat daar toevallig de mores is. Ik heb in prima wijken gewoond waar helemaal niemand het ene fluit interesseerde wie er precies bij wie voor de deur stond: niet mee bezig. We stonden gewoon door elkaar in de straat, who cares. Waren we dan met z’n allen onfatsoenlijk? I don’t think so.

          • Ot92 zegt

            2 oktober 2021 om 17:56

            @flutterby Helaas gaat dat hier niet werken. Je mag al blij zijn als je in dezelfde straat je auto kwijt kan, en dan woon ik ergens in het oosten van het land, niet eens in de randstad.
            Men vindt het hier normaal om ook nog eens zijn aanhanger hier te parkeren voor langere tijd. Ook zijn er velen die hier parkeren, omdat het verderop in hun eigen straat straat betaald parkeren is, waar ze nochtans zelf voor gekozen hebben.

            Login om te reageren
    • Pascal zegt

      30 september 2021 om 18:33

      Precies dat laatste werkt er in mijn ogen niet aan publieke laadplekken of bovenstaande oplossing op de openbare weg: de onzekerheid of je wel kan laden. Als je toevallig iets later uit je werk komt, zijn alle laadplekken alweer vol en zou je met een lege accu zitten. Nee, een EV is alleen maar interessant als je zéker weet dat je ‘m thuis (of minimaal op werk) probleemloos kan laden. Ik heb er zelf eentje, maar zou er zonder die ‘oplaadgarantie’ nooit aan beginnen.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        30 september 2021 om 18:46

        @Pascal: mijn ouders wonen in een rijtjeshuis waar je enkel langs de straat mag parkeren en mijn vader wil graag een (PH)EV, maar dan wel het voordelige van thuisladen. Dan stuit je dus op exact dit probleem. De oplossing, volgens een buurman die bij de gemeente Groningen werkt, is dat je dan wél een EV-plek met laadpunt kunt aanvragen, maar die niet kan reserveren voor jezelf. Ergo: dan denkt je overbuurman wellicht ook erover na om een EV te nemen en is het vechten om die laadplek.

        Dan zou je zeggen “dan moet iedereen die een EV wil een laadplek aanvragen” maar dan is inmiddels elke plek in de straat een EV-laadplek en dat kan je weer niet maken voor ICE-rijders.

        Kortom: elektrisch rijden en laden is lastig zonder oprit en ook al vind ik de oplossing in dit artikel slim, er zijn praktische zaken waar het geen oplossing voor biedt.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          30 september 2021 om 19:30

          “Dan zou je zeggen “dan moet iedereen die een EV wil een laadplek aanvragen” maar dan is inmiddels elke plek in de straat een EV-laadplek en dat kan je weer niet maken voor ICE-rijders.”

          Dit kan juist prima. Idealiter groeit het publieke laadnetwerk zo enorm dat er straks geen onderscheid meer hoeft te worden gemaakt tussen parkeerplaatsen voor (PH)EV’s en auto’s met ICE. Bij elke parkeerplek een paal is de oplossing, al is dat wel eentje die enorm veel geld gaat kosten.

          Login om te reageren
        • Pascal zegt

          30 september 2021 om 20:25

          Probleem daarmee is dat je bij menig gemeente wel een laadplek kan aanvragen, maar dat men vervolgens eerst controleert of de reeds bestaande palen in je wijk wel tot boven een bepaald niveau gebruikt worden. Pas dan plaatst men er eentje bij. Aangezien menig plugin hybride eigenaar z’n auto vaak ook rustig een paar dagen bij de paal zet, heb je steeds geen laadplek én wordt dat laadquota van de paal vaak niet gehaald waardoor de gemeente denkt dat er nog voldoende laadplekken zijn. Drama dus!

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          1 oktober 2021 om 10:32

          Dat valt wel mee. Ik laad mijn EV openbaar (heb nog geen zin gehad in het gedoe voor een laadpaal op mijn eigen parkeerplaats), we hebben een pleintje op een parkeerplaats met drie laadpalen en die worden door 15 tot 20 wagens gebruikt. Zelden zijn ze alle drie in gebruik. Het fijne aan een elektrische auto is namelijk dat je die helemaal niet elke dag te hoeft te laden. Bij een PHEV ligt dat anders, die moet je vaak laden en vaak tanken.

          Login om te reageren
      • Sempiternal zegt

        30 september 2021 om 19:55

        @pascal Mwoah niet echt mee eens, mits je accu groot genoeg is ;-). Ik rij 30-40k km per jaar en kon thuis eerst niet laden en op kantoor beperkt want iedereen bij ons heeft een EV. Openbare paal bij mijn oude huis zozo ivm buren. Zo nu en dan werk, zo nu en dan openbare paal, zo nu en dan een supercharger. Nooit echt druk gemaakt.

        Neemt niet weg dat ik nu met m’n eigen paal het wel als luxe zie. Maar geen voorwaarde.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          30 september 2021 om 20:29

          De situatie die je beschrijft valt inderdaad misschien wel redelijk mee te leven, maar lijkt me niet ideaal. Moet zeggen dat de superchargers wel echt alle stress weghalen dat je ooit ook maar ergens niet vlot naartoe zou kunnen.
          Ik ben ook in blije verwachting van m’n eigen laadplek, lijkt me wel de ultieme luxe om elke ochtend bij voorbaat al met 400+ km range weg te rijden; écht nooit meer ergens over nadenken.

          Login om te reageren
          • Sempiternal zegt

            30 september 2021 om 21:48

            @pascal het leven is niet ideaal 😉. Nee oprecht ging eigenlijk altijd wel prima hoor. Zat altijd wel 200 km in de accu. Merk ook dat ik ‘m nu niet altijd in prik terwijl het wel kan.

            Ook richting de mediterraanse landen altijd prima qua vakanties..

            Misschien word ik niet zo snel zenuwachtig. Sowieso heb ik geen stoma dus ik red die 1,100 km op één tank in één keer doorrijden toch niet 😉

            Maar goed het is wel wat je zegt door die superchargers. Wat voor mij echt nog steeds een serieus argument is om voorlopig tesla te blijven rijden.

            Ze doen het altijd, om de 50km heb je er wel een, laadsnelheid altijd +120 kWh en minimaal 8 laadplekken/stalls.

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2021 om 05:52

      In de (nabije) toekomst rijdt je gewoon langs de snellader, die duurt dan geen twintig minuten meer maar nog slechts vijf. En je hoeft er maar elke 500km langs dus je hoeft helemaal niet meer met kabels in de straat te klooien.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        1 oktober 2021 om 08:23

        @mashell: Maar het is wel het fijnste, iedere ochtend een volle accu. Gebruik alleen de SC op vakantie moet ik eerlijk zeggen. Voor de rest kom overal met thuis laden, zou niet meer anders willen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          1 oktober 2021 om 10:46

          Zal vast comfortabel zijn maar als je weet dat je je 100km gaat rijden hoef ik geen 400 te hebben om te starten. Het ziekenhuis is 8km van me vandaag, dus 50km moet er in zitten. Ik betwijfel ook een beetje of elke nacht laden wel zo goed is. voor de batterij. Snelladers gebruik ik wel regelmatig, de e-tron kan maar 350km op een lading, ik vertrek lang niet altijd volgeladen en rijdt best vaak lange stukken.

          Login om te reageren
      • pramm zegt

        1 oktober 2021 om 08:47

        En in de iets verdere toekomst rijdt de auto, terwijl je aan het werk bent, naar een laadplek net buiten de stad en laadt daar automatisch op.

        Login om te reageren
  2. w0ut zegt

    30 september 2021 om 17:17

    Heel origineel is het niet. Dit was 2 maand geleden hier in Vlaanderen al in het nieuws.

    https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210823_94910381

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      30 september 2021 om 17:20

      Dat lijkt er inderdaad behoorlijk op. Net iets anders, maar je hebt wel een punt!

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    30 september 2021 om 17:21

    En nu hopen dat je ook 3 fasen kan laden over de kabel.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 september 2021 om 18:15

      @dutchdriftking: waarom zou dat niet kunnen?

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        1 oktober 2021 om 09:21

        @flutterby: omdat je meterkast dat niet vanzelfsprekend aan kan

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          1 oktober 2021 om 10:17

          @benja01: dat staat toch los van de kabel..?

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          1 oktober 2021 om 12:40

          @flutterby: Wat voor aansluitingen zitten er bij, hoe dik is de kabel, dat soort zaken. Het zou logisch zijn als het kon, maar het zou ook mijn eerste vraag zijn voor ik er eentje aan zou schaffen.

          Login om te reageren
  4. mastakilla zegt

    30 september 2021 om 17:26

    Ook leuk als turntoestel… Binnenkort een nieuwe olympische sport…

    Login om te reageren
  5. nomar zegt

    30 september 2021 om 17:45

    hangt zon lelijk onding waarschijnlijk nog maar op 1m90 boven de grond en kan ik er nog niet probleemloos onderdoor…

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      1 oktober 2021 om 13:44

      Inderdaad. Als lang persoon zijnde zijn sommige bomen in tuinen al vreselijk. Zeg je er wat van dan krijg je standaard het antwoord, ja maar jij bent wel heel lang.

      Login om te reageren
  6. redneckarie zegt

    30 september 2021 om 17:46

    Tot dat er 1 of andere grapjas met zijn zotte kop aan gaat hangen omdat ie het aanziet voor klimrek …

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    30 september 2021 om 17:50

    En een vast object hoger dan een meter in de voortuin plaatsen geeft geen problemen?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 september 2021 om 18:16

      @faalhaas: niet als je er een vergunning voor hebt..

      Login om te reageren
      • azuli zegt

        1 oktober 2021 om 06:31

        @flutterby: daar ligt het probleem. Krijg je hier wel een vergunning voor.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          1 oktober 2021 om 14:31

          @azuli: tuurlijk niet

          Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      30 september 2021 om 23:31

      @faalhaas, gewoon een geleide-touw aan hangen, dan is het plots een vlaggenmast. Mag het wel.
      Of een klimplant in laten groeien, is het een pergola, ook geen probleem

      Login om te reageren
  8. bernoulli zegt

    30 september 2021 om 17:56

    Leuk idee op de oprit. Durf te wedden dat dit niet zomaar mag in de voortuin over de stoep heen.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 september 2021 om 18:35

      @bernoulli: @faalhaas: ik denk dat jullie beiden een punt hebben. En anders zal er wel weer een NIMBY in de straat wonen die bezwaar zal aantekenen tegen het plaatsen van die zwaaiarmen/masten.

      Ik ben ook wel benieuwd hoe hufterproof deze masten zullen zijn; dit zou in de nachtelijke uren zo maar eens de innerlijke Tarzan kunnen opwekken bij de huiswaarts kerende kroegtijger.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        30 september 2021 om 22:39

        Nimby? Met al die welstandseisen die wij hebben mag dit ineens wel gewoon? En dan ook nog van die lelijke zonnepanelen op het dak.

        Login om te reageren
  9. JOHNNY zegt

    30 september 2021 om 18:08

    Stoeptegels met plek voor de laadkabel👌
    https://www.ad.nl/amersfoort/soest-start-experiment-met-tegels-die-oplaadsnoeren-voor-auto-wegwerken~a9244f69/

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 september 2021 om 18:37

      @johnnycage: slimme oplossing! Alleen… op een gegeven moment zal deze wel vol komen te zitten met zand, (blad)afval en regenwater, vrees ik.

      Login om te reageren
    • Pascal zegt

      30 september 2021 om 18:38

      Veel elegantere oplossing! Die hoge armen over de stoep zijn toch behoorlijk lelijk. Kabels verwerken in de stoep lijkt mij een nagenoeg perfecte oplossing. Met wel nog steeds het nadeel dat je nooit zeker weet of je er kan parkeren natuurlijk omdat je buurman ook voor jouw deur mag staan.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 september 2021 om 18:52

      @JOHNNY: de beste oplossing inderdaad, maar dan heb je alsnog toestemming nodig van de gemeente.

      Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      30 september 2021 om 20:22

      @johnnycage Jup deze heb ik, erg fijn. Gemeente wilde niet meewerken, heb ze maar gewoon gelegd. Hoor vanzelf wel of ze gaan sputteren.

      Ps. Mortal kombat. Das lang geleden

      Login om te reageren
    • fordje zegt

      30 september 2021 om 21:41

      @JOHNNY: je ken ook gewoon uitkijken waar je loopt meeste kijken toch al naar beneden op een app ijzer….

      Login om te reageren
      • Henkie zegt

        1 oktober 2021 om 13:48

        Helaas zijn er ook mensen met rolstoelen, rolators, en slechtziende mensen. In een wijk met veel gehandicapten is de auto stofzuigen met een verlengsnoer al een opgave.

        Login om te reageren
    • koeberg zegt

      30 september 2021 om 22:30

      Veel mooier dan deze zwenkconstructies! Ik mag hopen dat mijn gemeente deze goten facilitereert (op kosten van de aanvrager uiteraard) in plaats van palen in de tuin goedkeuren.

      Login om te reageren
  10. flutterby zegt

    30 september 2021 om 18:17

    Dit valt ten alle tijden buiten het vergunningsvrij bouwen..

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      30 september 2021 om 18:34

      Ja dat vroeg ik me ook af, hier vindt de gemiddelde gemeente écht wel iets van!

      Login om te reageren
  11. arne zegt

    30 september 2021 om 18:26

    De oplossing voor dit probleem is in zekere zin goed bedacht.
    Maar als stedenbouwkundige vind ik dit toch echt een verloedering van het straatbeeld. In het beeld staan al vaak veel borden, lichtmasten en bomen en dan ook nog eens deze ‘armen’.

    En hoe ga je om met de veiligheid van deze armaturen en andere gebruikers? Kunnen zij hier ook gebruik van maken? Of wat als jij 3 vakken verder moet staan hoe gaat dat dan? Of wat als er een afbreekt of stoot zij harses ertegen.

    Nogmaals het idee is leuk. Maar nee dit is niet de oplossing..

    Login om te reageren
  12. potjak zegt

    30 september 2021 om 18:44

    Hier in de straat heeft iedereen 2 of meer auto’s en geen parkeergelegenheid bij het huis. De parkeerhaventjes voor het huis zijn vaak bezet bij thuiskomst. Gaat hier helaas niet lukken.

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    30 september 2021 om 19:03

    Ik vind dit ook een slimme oplossing: Arnhemse nieuwbouwwijken krijgen oplaadpunten verstopt in lantaarnpalen – https://nos.nl/l/2399841

    Login om te reageren
  14. MarcoM zegt

    30 september 2021 om 19:29

    Waarom niet aan de bestaande lantaarnpaal?

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      30 september 2021 om 22:19

      Dan moet je wel nieuwe kabels trekken. Een lantaarnpaal is niet gebouwd om 11kW te trekken lijkt me.

      Login om te reageren
  15. auto62 zegt

    30 september 2021 om 19:48

    Zal wel weer een ambtenaar zijn die zegt dat het niet mag. Net zoals zonnepanelen op een dak of markiezen voor de ramen in een beschermd dorpsgezicht

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      30 september 2021 om 22:45

      Helemaal gelijk, zonnepanelen verpesten de hele architectuur van een huis en de schone stedenbouw als geheel. Schandalig dat daar zo weinig aandacht voor is omdat het zo duurzaam is. Wij bij autoblog zouden de schoonheid in het leven toch moeten kunnen herkennen en waarderen?

      Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    30 september 2021 om 23:58

    Dit is, zonder mijzelf er heel erg in te verdiepen, vrijwel zeker overal een vergunning plichtig dingetje. Zomaar iets bouwen dat boven de openbare weg hangt is voor elke zichzelf respecterende ambtenaar een rode lap.

    En niet ten onrechte.

    Login om te reageren
  17. simppa zegt

    1 oktober 2021 om 01:20

    Dat idee heb ik twee jaar geleden al bedacht. Heb alleen geen elektrische auto.

    Login om te reageren
  18. Charles Taycan 4S zegt

    1 oktober 2021 om 08:56

    Volgens mij gaat die gast op de foto met die capuchon al kijken hoe die hem kan jatten!😜😜😜

    Login om te reageren
  19. 3246cm252kw zegt

    1 oktober 2021 om 09:53

    Prachtig! We worden geleid door mongolen en veel geloven er nog in ook :-(

    Login om te reageren
  20. Tamara zegt

    1 oktober 2021 om 14:55

    ChargeArm kost maar liefst € 1199,- 🤯, wij hadden een paar weken geleden gemaild naar het bedrijf wat de kosten van de ChargeArm zijn…

    Wij hebben een zwenkarm bij Conrad besteld, een stuk goed goedkoper 👍

    Login om te reageren
  21. #ingrid zegt

    2 oktober 2021 om 06:39

    Voor accu’s van elektrische auto’s heb je kobalt nodig. Neem snel een e-car … dan help je kids in Congo aan werk.

    Heel Nederland vol palen? Nee! In de huidige accupakketten van elektrische auto’s zit veel kobalt. Die grondstof wordt in mensonterende omstandigheden gewonnen in o.a. Congo. Vaak door kinderen. En: er is niet eens genoeg kobalt voor de wereldwijde overstap naar e-cars. Zelfs niet om alle Volkswagens te voorzien, laat staan alle auto’s.
    En we weten niet waar we straks al die troep moeten laten, want die accu’s hebben ook niet het eeuwige leven.
    Dat weet de politiek allang. En toch gaat men blind door met het idee dat wij allemaal naar de e-car moeten. Schone groene keuze? Ach hou op en kom met betere oplossingen. Korte termijndenken voor politieke winst vanwege een zweem van politiek correct en groen handelen, maar de subsidie op e-cars is daarmee wat mij betreft een schande. Net als die voor de luchtvervuilende palletkachels eerder die . Domme schadelijke kortzichtige fouten van politici en overheden.

    Login om te reageren
  22. Dave zegt

    2 oktober 2021 om 12:46

    Nooit iemand gehoord dat er al auto’s zijn die je draadloos kan opladen?
    Dan is zijn pas de problemen opgelost met kabels. En nog verder kijkend in de toekomt gaan gewoon rijden en laden te gelijk omdat er in het wegdek al voorzien is voor draadloos laden rijden.
    Als ik mij niet vergis is er al in Nederland een test gaande van een TU.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North