Wie ècht om het milieu en een laag brandstofverbruik geeft, die schopt zijn hybride natuurlijk zo snel mogelijk dichter naar het asfalt. We doen immers alles voor een lage luchtweerstand, nietwaar? Wald helpt je daarbij een handje en monteert voor de liefhebbers ook meteen een spannende bodykit.
De welbekende Black Bison-lijn van de Japanse plasticvouwer Wald heeft nu ook zijn weg gevonden naar het instapmodel van Lexus – de IS-F, LS460, LS 600h en RX 450h deden ze bijvoorbeeld al een keer. Deze vorm van hybridetuning betekent uiteraard geen extra pk’s voor de motor, want zuinigheid galore, maar wel een heftige bodykit.
De nieuwe bumper vooraan kreeg een rij verticale LED’s toegestopt, de zijskirts zijn vormgegeven als zijskirts (iets anders valt er niet over te zeggen) en achteraan vallen een dak- én kofferklepspoiler op. Eén extra stukje nutteloos plastiek was immers iet voldoende. De achterbumper heeft verder wel een maximale bruut-factor, met een diffuser en dubbele Lexus-style uitlaatpijpjes. Aan jullie om te oordelen of dat ook op een populair Leasemodelletje goed uit de voeten komt.
De CT 200h van Wald werd, zoals gezegd, verder naar de grond gewerkt middels een verlagingsset en de wielkasten werden opnieuw gevuld met fors zwartchroom wielgedoe. Prijzen van dit alles zijn niet bekend, maar die komen wellicht na de onthulling van dit beestje op de China Auto Salon in oktober.
Hier komen ze dus 10 jaar te vroeg mee.
De huidige berijders (lees 3 delig grijs boekhoudtypje) zullen dit nooit op hun leasebak zetten.
@jrk68: welk land praat jij over? Denk dat dit in Japan als warme broodjes over de toonbank gaat.
@norge:
In japan zal het zeker goed verkopen en in de VS waarschijnlijk ook wel.
Maar Ricardo vroeg of het op een populair lease modelletje ook goed uit de voeten zou komen en dan ge ik ff van de Nederlandse situatie uit.
Hoewel ik denk dat hier bij jouw in Noorwegen ook wel om gelachen zal worden.
Hier in West Europa wordt dit soort plastic toch meer met sjonnies en petjes geassocieerd en dat is niet bepaald het beeld dat een leaserijder graag over zich afroept.
Waarom altijd dikke uitlaten? 4 uitlaten??? Hij gaat ng steeds in minivan specificaties naar de 100. Ik haaaat hen
Ik moet zeggen dat die voorkant er flink op vooruit gaat!
Achterkant is dan weer zwaar overdreven met 4 schoorstenen.
@awesome: 25 gram CO2 per uitlaat;)
@CBR600rr: in vergelijking met de 250 gram per co2 bij de murcielago=)
@lambo4all: *per uitlaat*
@lambo4all: U bedoelt: Per schoorsteen?
Ik vind m het mooiste als ie tot een pakketje van 1 m3 is geperst… Wát een lelijke auto. die ct200 blijft hoe dan ook zum kotzen
@camber24: U bedoelt zoiets als dit?

Hmm persoonlijk vind ik dit een bmw mooier staan…
Doe mij maar een orginele ipv dit.
Plastic zonder functie hoeft voor mij niet, en helemaal geen 4 uitlaten.
Als het nou een hot hatch was en er ook nog tempo in te krijgen was, zag het er nog best aardig uit!
Hij is gewoon vet.
Ik vind het een beetje teveel van het goede, opzich niet heel lelijk maar ik zeg ook niet wauw wat is die mooi.
Tupperware sport plakpakket
Mij zull ze daar niet Treffen :p
@kaeser: edit: zullen ;)
Een auto is natuurlijk pas echt premium als hij compleet verneukt geweest is op een tupperware party.
Net zoals bij veel (Japanse) tuning…veel show
Dat je je Prius wilt verschuilen onder een Lexus design, kan ik mij nog wel voorstellen, aangezien ik (en vele anderen) mij er schuldig aan maak om altijd net even wat extra gas te geven als je er rechts voorbij gaat.
Maar met deze boddiejkid krijg je gegarandeerd co2 orkanen om je heen en kinderen die op het raam kloppen om ijs te kopen!
Ik vind de voorkant geslaagd, achterkant is te…
Eén spoiler is wel voldoende en ik zou de witte lijnen in de diffuser ook gewoon matzwart houden, komt minder schreeuwerig over.
Als je iets wil bereiken moet je je publiek ten eerste kunnen kiezen. Voor een luxe-merk moet je geen sjonnie-plastic maken. laat ik het zo zeggen: Als ik zakenman op dat niveau zou zijn, komt dit niet op mijn spliksplinternieuwe lexus.