• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk! Pinifarina Battista gaat richting klanten

Auteur: RubenPriest, gepost 13 juli 2022 om 11:00 – 10 Reacties

Eindelijk! Pinifarina Battista gaat richting klanten

Het heeft even geduurd. Maar eindelijk kunnen de eerste klanten hun Pininfarina Battista in ontvangst nemen.

Heet nieuws uit de koker van Pininfarina! Na een lange periode van stilte is er beweging in de pijplijn. Het is alweer even geleden dat de exclusieve Pininfarina Battista aan de wereld werd voorgesteld.

Pininfarina Batista

Dat was namelijk in 2019. Altijd is weer de vraag of dit soort projecten van de grond komen. Het antwoord is ja! De productie draait op volle toeren en het luxemerk is van plan de Battista aan klanten uit te leveren. In Nederland is Louwman Exclusive verantwoordelijk voor het uitleveren van de Automobili Pininfarina Battista.

Pininfarina Batista

De cijfers liegen er niet om. De volledig elektrische hypercar levert 1.900 pk dankzij vier elektrische motoren. Daarmee sprint het kanon in slechts twee seconden naar honderd kilometer per uur. Alle auto’s worden gebouwd in een fabriek in Italië. In totaal worden 150 exemplaren van de Battista geproduceerd.

Pininfarina Batista
Pininfarina Batista

De batterij is 120 kWh groot en daarmee heb je het over een WLTP-actieradius van 500 kilometer. De techniek die Pininfarina gebruikt voor de Battista is afkomstig van het Kroatische Rimac.

Pininfarina Batista

Per auto zijn ze in Italië 10 weken zoet. Dat komt neer op zo’n 1.250 arbeidsuren. Het proces kan nog verder oplopen, afhankelijk van de configuratie van de klant. Zo is er ook een speciale editie van de Battista die maar liefst 18 productieweken in beslag neemt.

Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Viaplay gaat klanten compenseren voor slechte Formule 1-streams
    Viaplay gaat klanten compenseren voor slechte Formule 1-streams
  • DeLorean gaat dit jaar eindelijk een comeback maken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

battista, fabriek, pininfarina

Vorig bericht: « TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2
Volgend bericht: Manhart Defender voor de zandbak is fantastisch speelgoed »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 juli 2022 om 11:09

    Zo in het groen is hij wel fijn hoor. Op de velgen na dan. Deze lijken zo uit het assortiment van Profile te komen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2022 om 11:43

      Goedkoop velgen setje voor de winterbanden…

      Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    13 juli 2022 om 12:44

    Mooie techniek in een mooi jasje. Benieuwd wanneer delen van deze techniek in normale auto’s terug te vinden is in auto’s van de aandeelhouders: Porsche (15,17%) Hyundai Group (11,03%) Kia Motors (2,76%)

    Login om te reageren
  3. kreukelzone zegt

    13 juli 2022 om 12:55

    120kWh en dan een WLTP van 500km, dat is vrij inefficiënt.
    De Mercedes EQS komt met 108kWh 731km ver (ook WLTP), dat is omgerekend zo’n 62% verder.

    Login om te reageren
    • V300amg zegt

      13 juli 2022 om 13:20

      Mercedes heeft geen 4 elektromotoren en 1900 pk. Scheelt wel iets denk ik zo.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        13 juli 2022 om 16:58

        Juist met een elektrische aandrijflijn gaat die vergelijking met sportauto’s met een verbrandingsmotor hartstikke scheef; met een ECO modus zou het stukken zuiniger moeten kunnen voor langere ritten; 1900pk op de openbare weg is toch maar vragen om problemen !

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2022 om 13:45

      Sportwagens zijn inefficiënt, dat waren ze met verbrandingsmotoren altijd al, zijn ze met elektromotoren en zullen ze altijd zijn, gewoon inherent aan het concept sportwagen, prestaties zijn belangrijker dan een laag verbruik.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 juli 2022 om 14:44

      Een Mercedes S350 komt ook verder dan een LaFerrari.

      Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      13 juli 2022 om 16:50

      Een Picanto komt ook verder op 50 liter dinosap dan n LaFerrari ofzo. Wat n gemekker

      Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    13 juli 2022 om 15:18

    Prachtig ding!

    Wordt dus gebouwed in Italie of afgebouwd? Het zal me niks verbazen als ze het chassis en alle toebehoren geassembleerd binnenkrijgen en ze enkle de buitenkant en interieur doen. Hoe dan ook, veel mooier dan de Rimac in mijn optiek, maarja Pinifarina heeft dan ook een naam hoog te houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North