• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

Auteur: RubenPriest, gepost 13 juli 2022 om 09:55 – 4 Reacties

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

Een snelle 911 met spoilers en drukvulling. Het lijkt wel een GT2. Maar het is de TechArt Porsche 911 GTS.

Met de GT3 en GT3 Touring achter de rug is het vooruit kijken. Natuurlijk is Porsche nog niet klaar met de line-up van de 992. Er komt ook nog een GT3 RS en later een GT2 RS. TechArt doet alvast een voorproefje op wat komen gaat met de Porsche 911 GTS. Kijk maar.

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

Met 480 pk en 580 Nm koppel valt er weinig te klagen aan boord van deze machine. TechArt snapt ook wel dat Porsche niet alles uit de 3.0-liter boxer zescilinder met turbo haalt. Anders gaat de GTS de GT3 voorbij. De tuner haalt wel meer uit het blok. En dat resulteert in een upgrade van 80 pk, lekker hoor.

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

De Porsche 911 GTS van TechArt is daarmee goed voor 560 pk en 670 Nm koppel. Het sprintje naar de honderd neemt slechts 3,1 tellen in beslag. De topsnelheid ligt op 320 km/u. Kortom, een kanon van jewelste.

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

Het blijft niet alleen bij een upgrade voor de zescilinder. Je kunt ook nog voor allerlei uiterlijke opsmuk shoppen bij TechArt. Onder andere een carbon motorkap, grotere luchtinlaten, een flinke spoiler en 20- en 21-inch velgen vormen de kers op de appelmoes.

TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2

In het interieur is gekozen voor een setup voor het circuit, inclusief bijpassende gordels. Blijf je goed in de stoel zitten als je de TechArt Porsche 911 GTS van bocht naar bocht smijt. De tuner heeft weer een lekker product neergezet. Of toch liever een originele GTS?

Ook interessant!

  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Video: Porsche 911 als hybride gespot
    Video: Porsche 911 als hybride gespot
  • 911 Carrera GTS-50
    Officieel: 911 Carrera GTS-50 is het volgende 911 smaakje

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gts, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Rivian ontslaat honderden medewerkers
Volgend bericht: Eindelijk! Pinifarina Battista gaat richting klanten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 juli 2022 om 11:02

    Voor Techart begrippen bijzonder smaakvol.

    Login om te reageren
  2. por100 zegt

    13 juli 2022 om 11:54

    prijsverschil tussen standaard gts en turbo is niet zo groot, zou dan dus eerder een 3.7 liter grote turbo verkiezen boven een even sterke, maar iets langzamere gts techart, waar slechts een 3.0 in ligt.

    maar de gts-naam lijkt bij porsche liefhebbers zeer sterk geworden, dus snap dat techart daar dan weer op inspeelt

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 juli 2022 om 13:07

      Is de Turbo niet alleen met PDK verkrijgbaar en de GTS ook met handbak? Ik kan er naast zitten, maar dat zou een keuze rationaliseren.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        13 juli 2022 om 15:58

        ja dat klopt, heb je een punt

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North