
Kijk eens aan, een stoere variant van de Volkswagen Beetle! Wel een beetje jammer dat er geen dikke benzinemotor inzit, maar een schrale elektromotor.
Tijdens de Detroit Motorshow, die morgen van start gaat, zal Volkswagen deze E-Bugster onthullen. Een compleet persbericht ontbreekt momenteel nog, maar we kunnen wel alvast verklappen dat het dak maar liefst 7,5 centimeter verlaagd is.
Onder de motorkap ligt een elektromotor die er een whopping 115 pk & 270 Nm uitperst. Daarmee zou je volgens Volkswagen zo’n 160 kilometer ver kunnen komen als je accu’s zijn opgeladen.
Volkswagen noemt deze aandrijflijn “Blue-e-motion” en het schijnt dat we dit ook gaan tegenkomen in de Golf en andere Volkswagen modellen. Morgen meer hierover. (via: autofieldguide.com)
UPDATE: Hij staat op 20-inch velgen die qua design verwijzen naar die van de oer-Kever. In de voorbumper is led-dagrijverlichting in een C-vorm opgenomen. De 85 kW elektromotor is goed voor een sprint van 0-100 km/uur in slechts 10,9 seconden. De batterijcapaciteit zorgt voor een actieradius van 180 km. De lithium-ion-accu is via een 120- en 220-voltaansluiting op te laden, evenals via een snellaadfunctie. In dat geval duurt het slechts 35 minuten om de accu volledig op te laden.
Op het instrumentenpaneel worden onder meer de actieradius en de staat van de accu weergegeven. Tevens wordt getoond hoeveel energie de regeneratieve remmen opwekken en in de accu opslaan. En na een druk op de startknop begint een lichtshow met witte en blauwe kleuren…





———-> groen7.nl
@Benjamin1: nee de toekomst
Dak lijkt een beetje op dat van de Mini Cooper Coupe!
@dirkmulders: en de koplampen een beetje op die van een 911! O.o
Andere voor bumper, 2 dikke uitlaten en een Audi 5cil er in!
Dat dak is echt wel gaaf, zoals ook de velgen.
@vale46: heet dat niet Audi tt?
@wantthegreen: Zoiets, maar deze zijn dakje is echt wel een stuk ruiger dan dat van de TT.
“jammer dat er geen dikke benzine motor in ligt” ..
ja zeker jammer .. want dat had wel heeeeeeel origineel geweest .. zucht ..
@lincoln: ‘zo’n dikke HEMI motor, jonghu, met zeventig miljard peekaas.
PS: iemand een citta kopen?’
@lincoln: Er zijn al heel veel elektrische conceptdingen, dus dit is ook niet origineel hoor.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@Lennart95vdk: ik denk meter….mierenneuker jeesh
Bugster ? Is dat niet een naam die om storingen (bug) vraagt?
Maar wel leuk ding hoor ,hebben ze designers ingehuurd voor dit ding?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@meneersander: Meter -_-
@vale46: IPad…
@meneersander: De eenheid stond er niet bij, ook bij de desktop-versie.
Nogal belachelijk om het een 2de keer te vragen terwijl het overduidelijk is!
Volgens mij is het een ijscokar,
met een ingebouwde vrieskist achterin…
Zalige speedster-knipoog. Veel beter dan de mini, en in de juiste familie…
Veel beter dan de vorige generatie!
De VW VibraTOR, die eet batterijen
stenen tijdperk met je verbrandingsmoTOR, een e-motor is veel sneller.
Wat moet ik hier nou van vinden?
Afgezien van die electromotor… VET!
Ontwerp is leuk, de aandrijving is wat minder. Had liever een dikke verbrandingsmotor gezien ;)
@michelyman: mijn jongen, vroeguhh….
@mattraket: vroeguh.. Toen de motor nog achterin lag bij een kever.
Mooie hardtop voor de komende cabrio.
Due stickers maken er nog meer een Porsche van.
Gewoon retro, stoer, en wat elektromeuk, het beste van 3 werelden.
Mooi wagentje, alleen die vleugel is een beetje ongelukkig geplaatst. Boven het achterraam zou mooier zijn.
Volgens mij is de trend van 2012 het dak van je auto verlagen ofzo haha
Hij staat op 20-inch velgen die qua design verwijzen naar die van de oer-Kever.
Huh? Wanneer gaan ze die monteren dan?
@Klassiekerrally: vraag ik me ook af. De eerste kever had toch chromen wieldoppen? Ik zie de link niet.
Nu nog suicide doors en hij is af. Een echte calbug.
toch weer ff jammer van die electro motor
Dat van die velgen slaat nergens op, als ze Fuchs velgen bedoelen begrijp ik het. Een beetje…
Dit model, en dan de motor en velgen van de Beetle R proto. Instant boner.