• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac ATS – De nachtmerrie van premium Duitsland?

Auteur: robbie, gepost 8 januari 2012 om 20:12 – 128 Reacties

Cadillac ATS
Dames en heren, met trots presenteren wij u: De volledig nieuwe Cadillac ATS. Deze achterwielaangedreven Amerikaan moet voor slapeloze nachten gaan zorgen bij Audi, BMW en Mercedes. Dit is de auto die de Audi A4, BMW 3 Serie en Mercedes C-Klasse van de kaart gaat vegen. Althans, dat hopen ze in de VS.

Cadillac probeerde ooit al eens om door te breken in Europa. Dat deden ze destijds onder leiding van Kroymans en met een gerebadgde Saab 9-3. De Cadillac BLS was overigens een enorme flop, want daar werden er in de periode 2005-2008 slechts 7.356 van gebouwd (en waarschijnlijk nog minder verkocht).

De ATS is echter geen schrale rebadgde en is zelfs de eerste auto die op het volledig nieuw ontworpen Alpha platform staat. Onder de motorkap is (in de VS) keuze uit 3 motoren: een 2.5 liter viercilinder (202 pk) om mee te beginnen en daarna volgt een 2.0 turbo met 273 pk en als topper is er een 3.6 liter V6 met 322 pk. In Europa zullen er ongetwijfeld nog wat dieselmotoren volgen.

Standaard beschikt de ATS over achterwielaandrijving, maar AWD zal ook leverbaar worden. Schakelen doe je met een handgeschakelde 6-bak of een 6-traps automaat. Ook heeft Cadillac de nodige tijd op de Nürburgring doorgebracht om ervoor te zorgen dat de ATS een beetje fatsoenlijk op de weg ligt. Ook claimt Cadillac dat de ATS met een gewicht van 1.542 kg een van de lichtste auto’s in zijn klasse is.

Gaat dit een succes worden? In Amerika zal het in elk geval iets gemakkelijker gaan dan in Europa, maar als de prijzen een beetje concurrerend zijn dan zou Cadillac ook in Europa een kans moeten kunnen maken.

UPDATE 09-01 15:00 – Een zevental video’s van de ATS vind je op autojunk.

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dikke middenklasser met potentie voor €17.500 - Autoblog advies

Nieuwste artikelen

  • Tesla besodemietert de boel
  • Blijf weg van de A10. Ik herhaal, blijf weg van de A10!
  • Koop jij liever een nieuwe auto, of toch een occasion?
  • Zo ziet een 911 eruit als hij door meneer Porsche zelf besteld wordt
FacebookTweetPinLinkedIn

ats, Cadillac, detroit-2012, rood

Vorig bericht: « Nissan gaat (viercilinder) Mercedesmotoren bouwen
Volgend bericht: Elektrisch torretje: Volkswagen Beetle E-Bugster [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    8 januari 2012 om 20:13

    haha ja audi bmw en mercedes zal nu wel echt bang worden..

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      8 januari 2012 om 20:31

      @MAB: idd :P

      Login om te reageren
  2. tunefuldjmike zegt

    8 januari 2012 om 20:16

    ziet er beter uit dan een bmw of audi :)

    Login om te reageren
    • maseratiferrarilover zegt

      8 januari 2012 om 21:48

      @tunefuldjmike: in welk universum dan wel???

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        8 januari 2012 om 22:05

        @maseratiferrarilover: niet in de onze iig! Wat een hok….

        Login om te reageren
  3. jzaero zegt

    8 januari 2012 om 20:16

    Styling ziet er heeeeerlijk uit! Zeer classy! Of het hier door zou breken weet ik niet, maar ik hoop van wel!

    Login om te reageren
  4. garp zegt

    8 januari 2012 om 20:19

    Ik dacht even een uitroepteken te zien en begon keihard te lachen. Maar ’t was dus een vraagteken :-/

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 22:19

      @garp: dus je wou al lachen voordat je wist of het zo was of niet? zielige fanboy..

      Login om te reageren
      • garp zegt

        9 januari 2012 om 20:04

        @dennisr: trollollollolol, hartelijk dank voor de ad hominem vriend.

        Login om te reageren
  5. bigman zegt

    8 januari 2012 om 20:21

    Geef ze geen enkele kans, maar ziet er al heel behoorlijk uit.

    Login om te reageren
  6. schnitzerken zegt

    8 januari 2012 om 20:24

    Ik denk niet dat dit zo een hit zal worden hoor!.. Ik verkies na deze foto’s te zien nog veruit een duitser. Gelijk de welke..

    Login om te reageren
  7. Dev zegt

    8 januari 2012 om 20:25

    Ziet er ongeveer net zo premium uit als een Opel Isignia.

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      9 januari 2012 om 19:32

      @Dev: Alleen een stuk mooier en vetter.

      Login om te reageren
  8. raphael zegt

    8 januari 2012 om 20:26

    Ziet er goed uit, maar dat is nooit echt het probleem geweest bij Cadillac. Hun imago is hier gewoon boring en Amerikaans..

    Login om te reageren
  9. Northwestern zegt

    8 januari 2012 om 20:28

    Lijkt op een afgeschaafde Mazda 6.

    Login om te reageren
  10. Revvji zegt

    8 januari 2012 om 20:29

    Met zo’n motorenpalet moeten ze op niet te veel sympathie rekenen in Europa, vrees ik. Het wordt wachten op de diesels, gedownsizede varianten, en inderdaad de prijzen.

    Ik hoop echter wel dat ze een paar potten zullen kunnen breken, want het is toch eens een wat ander design :) Mocht het wat goed rijden (en ik denk dat dat wel zal meevallen) en ik geld genoeg hebben om er eentje te kopen en te onderhouden (wat dus nog af te wachten valt), zou ik het toch sterk overwegen.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      8 januari 2012 om 20:33

      @Revvji: En ik denk naast de prijzen ook de geschatte restwaarde door restwaardebureau’s. Is die laag: geen schijn van kans op de leasemarkt.

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        8 januari 2012 om 21:01

        @garp: Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Maar als ik bedenk dat Amerikaanse auto’s nog steeds geen goede reputatie hebben bij de gewone consument, dan vermoed ik dat het Europese avontuur van Cadillac weer niet van een leien dakje zal lopen. Iets wat ik zeer jammer zou vinden, volgens mij snakken veel autoliefhebbers wel naar een frisse wind in autoland.. Ik alleszins wel!

        Login om te reageren
      • escort77 zegt

        8 januari 2012 om 23:54

        @garp: gelukkig zijn er onder de lease-rijders ook mensen die bereid zijn wat meer te betalen voor hun auto

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 januari 2012 om 20:46

      @Revvji: in Europa zullen ongetwijfeld andere motoren leverbaar worden.

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        8 januari 2012 om 21:03

        @robbie: Dat verwacht ik ook wel, maar het blijft dus wel nog afwachten hé ;) En dat is dan helaas ook nog altijd geen garantie op succes.

        Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 januari 2012 om 20:32

    Ik koop NOOIT meer iets van GM… Als ze nou al dat geld dat ze weggooien om cadillac in Europa te pushen ( wat toch nooit gaat lukken) in Saab hadden geïnvesteerd, had GM een sterk premium merk in Europa en had Saab nog bestaan… Raadsels raadsels waarom dat niet is gebeurd…

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      8 januari 2012 om 20:41

      @Svenska_Aeroplan_AB: volledig eens! Maar er is nog hoop voor Saab als ik het zo her en der lees…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 januari 2012 om 20:48

        @Carreza:

        zet er ook effe bij dat die hoop louter te danken is aan GM ..

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          9 januari 2012 om 10:34

          @lincoln: uhm… nee, dat is niet het geval

          Login om te reageren
      • syliaca zegt

        9 januari 2012 om 19:33

        @Carreza: Hoop voor saab? alsjeblieft zeg..

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 20:44

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      als @Robbie zegt dat ze Europa willen veroveren ..
      betekent dat niet dat het ook echt zo is ..

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      8 januari 2012 om 20:46

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      proef ik hier enige frustratie !? ….

      Login om te reageren
    • norge zegt

      8 januari 2012 om 20:57

      @Svenska_Aeroplan_AB:Allemaal de schuld van de arrogante Saab leiding destijds …

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      8 januari 2012 om 22:03

      @Svenska_Aeroplan_AB: Saab was nooit een premium merk

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 22:21

      @Svenska_Aeroplan_AB: ik had je hoger ingeschat..

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 januari 2012 om 22:49

      @Svenska_Aeroplan_AB: en een Spyker? Zou je die wel kopen?

      Login om te reageren
  12. Jazzie zegt

    8 januari 2012 om 20:32

    Ziet er goed uit! Ik denk dat in de VS het deze wel aan kan slaan, in Europa zal het moeilijker worden, men is toch wat conservatiever qua ‘premium’ auto’s. Ik hoop voor Cadillac dat de ATS een groter succes wordt dan de BLS.
    Overigens was de BLS geen slechte auto met best wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar zeker in het interieur kon je zien dat het een SAAB onderhuids was.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      8 januari 2012 om 20:44

      @Jazzie: Met andere woorden: je vond de Saab 9-3 geen slechte auto met een goede prijs-kwaliteit ;-)

      Login om te reageren
      • Jazzie zegt

        8 januari 2012 om 21:08

        @BaRa: De BLS was goedkoper dan de SAAB destijds, als ik het me goed herinner. Dus de prijs/kwaliteit van de Cadillac was ietsje beter dan de SAAB. Plus het feit dat ze bij SAAB geen moeite deden om een 9-3 te verkopen en bij Cadillac ging zowat de rode loper uit.

        Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    8 januari 2012 om 20:33

    Moderne Cadillacs zijn mooi. In feite maken ze al een tijdje weer mooie auto’s, die ook in Europa wel zouden kunnen aanslaan qua looks. Het is ze gegund.

    Ik denk dat Cadillac gewoon veel meer marketing in Europa nodig heeft, als ze willen doorbreken…

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    8 januari 2012 om 20:35

    deze autoo wordt pas aantrekkelijk denk ik als die een stuk goedkoper wordt als z’n concurenten (s60,a4 enz)

    Login om te reageren
  15. W115 zegt

    8 januari 2012 om 20:39

    Nee, gewoon niet strak genoeg

    Login om te reageren
  16. Carreza zegt

    8 januari 2012 om 20:44

    Wanneer gaan ze bij Cadillac eens begrijpen dat een nieuw model normaal gezien een nieuw design krijgt? Het is nog erger als bij VW!

    Login om te reageren
  17. rechercheur zegt

    8 januari 2012 om 20:44

    Als de wegligging net zo belabberd is als die van een Cadillac BLS, dan hoeft geen enkel merk (premium of niet) zich zorgen te maken. Wat een natte krant is zo’n BLS …..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 20:47

      @rechercheur:

      er staat “hagelnieuw platform” ..
      dus nog strakker dan een CTS ..

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 januari 2012 om 21:03

      @rechercheur: dit zal compleet anders rijden dan de BLS. Het is sowieso FWD vs RWD en de BLS was ontworpen in Zweden/Europa en de ATS in de VS.

      Wat beter is zal de tijd uit moeten wijzen, maar dat het twee compleet verschillende auto’s zijn is wel duidelijk.

      Login om te reageren
  18. BRT zegt

    8 januari 2012 om 20:52

    Ziet er redelijk leuk uit. Wel een anoniem en saai dashboard maarja. Met deze motoren word het trouwens nooit een succes. Ten eerste geen één diesel en drie nogal grote motoren die naar mijn vermoeden verre van zuinig zijn. Maar als ik dit kan bedenken dan moeten ze dat zelf ook wel kunnen. Dus ik ben benieuwd hoe ze de ATS naar europa willen halen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 21:08

      @BRT:

      GM heeft geen diesels ..
      dat wordt dan weer shoppen bij Fiat ..

      een Cadillac jtd .. ook geen straf ..

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    8 januari 2012 om 20:59

    Zal wel een goede auto zijn voor de mensen die geen wannebees zijn,mensen die het al gemaakt hebben en niet bang zijn voor anderen hun mening.

    Login om te reageren
  20. vale46 zegt

    8 januari 2012 om 21:01

    Hij ziet er niet zo slecht uit als alle andere Cadillac’s, maar in mijn ogen nog steeds geen grote concurrent voor de Duitsers.
    Ik zie het eerder als een luxe Mondeo dan een c-klasse.

    Login om te reageren
  21. G-Ammo zegt

    8 januari 2012 om 21:05

    Sorry hoor… liever een Duitser dan zo’n Amerikaan.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 januari 2012 om 21:20

      @G-Ammo:liever een Jap….
      http://www.youtube.com/watch?v=kNqqfVCoEuM&feature=player_embedded

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        8 januari 2012 om 21:45

        @norge: Ja uiteraard liever een Jap :D Heel mijn familie rijdt Japanners! :D
        Op marktplaats staat er trouwens een Supra met 55.000 KM voor 35.000 euro: twin turbo met targa dak en volledig leer vanbinnen, links gestuurd en manueel schakelbak (GEIL). Helemaal standaard met zelfs de standaard wielen er nog onder!

        Login om te reageren
        • Lan_Evo zegt

          8 januari 2012 om 23:38

          @G-Ammo:
          Voor dat geld heb je minstens 2 hele mooie exemplaren uit het VK. Ook 1 compleet stock met 67k km voor 11,000 pond, zulke wagens zijn nogal overpriced met LHD. ;)

          Login om te reageren
  22. trabbit zegt

    8 januari 2012 om 21:05

    Persoonlijk zou ik nooit wat van GM kopen. Eerst failliet gaan, dan een doorstart maken (kost crediteuren veel geld). Na de doorstart je als een zeer arrogant bedrijf opstellen. Voornamelijk de houding op de Europese markt vind ik niet netjes. Elke keer herhalen dat Opel zo verliesgevend is, terwijl het schijnt dat veel techniek onder Opel wordt ontwikkeld. Daarnaast welk merk is er naast Opel groot in de Eu van GM?

    Ik koop liever iets uit de EU, waarom voor iets uit de US gaan als er prima EU alternatieven zijn?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 21:10

      @trabbit:

      voor jouw soort is de Golf uitgevonden .. en 21 tinten grijs ..

      Login om te reageren
      • trabbit zegt

        9 januari 2012 om 00:42

        @lincoln: en phantom95:
        Ik begrijp werkelijk jullie reactie niet, ik heb geen woord gerept over de kwaliteit, prijs of wat dan ook. Mijn gehele reactie gaat over het gevoel/beeld dat ik van het bedrijf GM heb en dan met name de autodivisie.

        Daarnaast rijd ik in een doodnormale Ford Focus (Ford Focus is geen US product), in de kleur aquarius blue (spannend he, de naam alleen al?:P)

        @dennisr:
        Volgens mij ontgaat het je wat voor gevolgen zo’n doorstart heeft voor crediteuren. Enige reden dat je een doorstart kan rechtvaardigen is, omdat de gevolgen van een faillissement te groot zijn. Daarnaast is een doorstart ook niet geheel eerlijk naar concurrenten als Ford, zij kunnen niet eventjes de foute producten resoluut stoppen en zeggen “jammer jongens het bestaat niet meer”.
        Dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de doorstart is gefinancierd. GM is voor een groot deel van de US overheid (was 60,5% a 50,5 miljard dollar!! Us en de vrije markt…). Ergens kan dus de overheid druk op Duitsland uitoefenen, als Duitsland niet doet wat de US wil, dan heffen we het gros van de Opel fabrieken op in Duitsland. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren, maar gezien het verleden van GM vind ik dat ze een veel te grote mond hebben.

        Login om te reageren
    • phantom95 zegt

      8 januari 2012 om 22:16

      @trabbit: deze ATS is volledig nieuw en geen gerebadgde insignia ofso, al geloof ik niet dat er veel nieuwe techniek voor is ontwikkeld, maar daar maakt volkswagen zich ook schuldig aan.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 22:24

      @trabbit: ”Eerst failliet gaan, dan een doorstart maken” aardig geslaagd anders..

      ”Ik koop liever iets uit de EU, waarom voor iets uit de US gaan als er prima EU alternatieven zijn?” omdat het kan..

      Login om te reageren
  23. mark27s zegt

    8 januari 2012 om 21:18

    Ik zou deze wel liever op de weg zien dan de audi, bmw of merc’s! Mooi ding!

    Login om te reageren
  24. faithnomore zegt

    8 januari 2012 om 21:26

    alvast goed dat het geen lauwe FWD is. Doorbraak, zeker in Belgie, zal afhangen van een goeie diesel. Die saab 9-3 rebadge heeft volgens mij nog ok verkocht in belgie.

    Login om te reageren
  25. Vreddy_B zegt

    8 januari 2012 om 21:26

    Ziet er prachtig uit. Alleen het oogt nog steeds erg Amerikaans, iets waar Europeanen niet gevoelig voor zijn. Daarbij kan het alleen een serieuze concurrent worden als hij meer auto levert voor minder geld. Als de prijs/uitrusting vergelijking op de zelfde hoogte ligt als de 3 Duitsers. Zullen weinig mensen in een Amerikaan stappen. Alleen de mensen die iets anders willen.

    Login om te reageren
  26. meneersander zegt

    8 januari 2012 om 21:32

    Ik vind hem in ieder geval heel erg geslaagd! Het dashboard is ook mooier dan die van de Volkswagen A4

    Login om te reageren
  27. coupe20vturbo zegt

    8 januari 2012 om 21:40

    Mooie wagens die Cadillacs, op dit moment de mooiste sedans en stations uit de US. Ze springen gewoon in het oog, zonder de customising die andere US auto’s nodig hebben om op te vallen. Alleen de Dodge Charger en Magnum kunnen in de buurt komen.

    Login om te reageren
  28. love4sportcars zegt

    8 januari 2012 om 21:41

    ik denk dat Audi, BMW en Mercedes rustig verder mogen slapen…

    Login om te reageren
  29. kickass zegt

    8 januari 2012 om 21:41

    Hopelijk gaan we deze vaker zien, top auto.

    Login om te reageren
  30. mopar zegt

    8 januari 2012 om 22:02

    Prachtige wagen, echt iets voor mensen die geen kuddedieren willen zijn. Alleen vrees ik dat ze zonder een station uitvoering en dieselmotoren weinig gaan verkopen.
    t

    Login om te reageren
  31. mrvandelen zegt

    8 januari 2012 om 22:02

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  32. geertjuh zegt

    8 januari 2012 om 22:03

    Er gaat niks boven duitse degelijkheid. ik ben zelf een BMW rijder en daar gaat deze Cadillac helemaal niks aan veranderen. Ik vindt het helemaal niks. Wat is die achterkant eigenlijk spuglelijk

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      8 januari 2012 om 22:52

      @geertjuh: Voodat we over lelijkheid gaan praten, heb je dat monster wel eens gezien dat BMW een X6 noemt?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        8 januari 2012 om 23:58

        @mopar: of de 5 GT…

        Login om te reageren
      • geertjuh zegt

        9 januari 2012 om 10:01

        @mopar: Dat is jouw mening. Gelukkkig heeft niet iedereen dezelfde mening.

        Login om te reageren
        • syliaca zegt

          9 januari 2012 om 19:38

          @geertjuh: Het is ook jou mening dat deze Cad lelijk is, dat is ie namelijk niet :P

          Login om te reageren
  33. freezzr zegt

    8 januari 2012 om 22:07

    Wordt niks dit. Ik schat 5234 stuks meer niet. Premium Duitsland lacht zich de ballen uit broek om dit ding.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 22:19

      @freezzr:

      zou ik ook doen als er maar 5234 potentiele klanten daadwerkelijk ballen in hun broek hebben ..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        8 januari 2012 om 23:12

        @lincoln: iemand moet die primaten met hun dikke ballen toch uitlachen?
        Wie kiest er nu voor een Amerikaan als hier veel qualitatievere alternatieven op de markt zijn. In je eigen buurland dan nog wel.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          8 januari 2012 om 23:24

          @vale46: Heb jij eigenlijk ooit wel in een amerikaan gezeten? Waar baseer jij je mening op dat bijv. een A4 beter in elkaar steekt dan deze ATS.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            9 januari 2012 om 09:30

            @mopar: Omdat qua interieur de Duitsers, samen met Lexus, aan de top staan.
            Que rijgedrag zijn de meeste ook wel dik in orde. Audi is neutraal, BMW is lekker RWD, en Mercedes is een beetje tussenin, maar nog steeds lekker RWD.
            Het uiterlijk is bij de Duisters soms wat saai, maar waarom een revolutie toepassen als de handel goed verkoopt?

            De vorige poging van Cadillac kennende, samen met de geschiedenis van het moederbedrijf belooft niet veel goeds.
            Ook het feit dat het hun 2de poging is om de Duitsers te verslaan, na 2 vingeroefeningen ga je echt de gevestigde orde niet verslaan hoor!

            Ik zou er op durven wedden. Harde bewijzen zijn er niet omdat er nog niks van de Cadillac bekend is. Maar sommige dingen voel je aankomen..

            Login om te reageren
            • ErikkNL zegt

              9 januari 2012 om 10:40

              @vale46: De CTS kon anders aardig mee met de gevestigde orde. Heb er zelf mee rondgereden en vond dat het een goede poging van de Duitsers was om de gevestigde orde wat op te schudden. Helaas is dit door de financiële crisis en door de ondergang van Kroymans in Nederland anders gelopen. Meer premium concurrentie is nooit mis natuurlijk en zorgt voor vernieuwing.

              Login om te reageren
            • mopar zegt

              9 januari 2012 om 11:42

              @vale46: Cadillac pikt in het moederland anders aardig wat sales weg van de Duitse concurrenten. Het is juist in Europa waar de meeste mensen spontaan een orgasme krijgen als ze een ster op de motorkap zien, dat ze niet zo goed verkopen. Ik heb al eerder met de cts gereden en het interieur steekt minstens net zo goed in elkaar als dat van welke Duitser dan ook.

              Met het rijgedrag van een cadillac is ook niets mis aangezien zowel de cts als de ats op de ring getuned werden en bijde achterwielaandrijving hebben. Je hele reactie riekt naar vooroordelen aangezien je nog nooit in een cadillac gereden hebt. Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat de ats hier niet zal door breken, maar dat zal dan zeker niet aan de wagen zelf liggen.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                9 januari 2012 om 13:35

                @mopar: ats is nog maar net nieuw, dus op dat vlak kan niemand oordelen. Dus het zijn allemaal vooroordelen!
                De CTS heb ik niet gereden, omdat ik niemand ken met zo’n auto. Maar reviews zeggen ook al veel.
                Ik heb het niet zo voor Cadillac, maar zoals je zelf zegt hebben de meeste mensen dat gevoel wel.

  34. phantom95 zegt

    8 januari 2012 om 22:12

    Al zijn cadillacs 10x beter en goedkoper dan de duitse concurentie zullen mensen nog steeds bij audi mercedes en bmw blijven denk ik, jammer.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 22:17

      @phantom95:

      het lenen/leasen/afbetalen.nl volk denkt dan ook niet in auto ..

      die denken in restwaarde ..

      Login om te reageren
  35. E34M5Touring zegt

    8 januari 2012 om 22:25

    Alsof de Nederlandse markt interessant is voor GM. Ze zullen in de rest van Europa best wat van die auto’s slijten mits de prijs goed is. En in het thuisland zal hij het gewoon prima doen. En daar is toch de winst te behalen. Ik vind het in ieder geval een leuke auto. @Lincoln: Restwaarde is voor mensen die een moderne auto nog steeds zien als investering.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2012 om 22:33

      @E34M5Touring:

      sinds jaar en dag is NL een beetje de enige afzetmarkt in Europa voor Amerikaanse auto,s ..
      en iig de gateway voor Ford en GM ..

      vergis je daar niet in ..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 januari 2012 om 22:46

        @lincoln: Vlak Zwitserland ook niet uit. Daar worden relatief veel GM producten verkocht. Dat het voor Ford opgaat geloof ik wel. Ik denk persoonlijk voor Cadillac minder.

        Login om te reageren
  36. dennisr zegt

    8 januari 2012 om 22:26

    gadverdamme, wat veel zielige fanboys hier.. nu begrijp ik wat ze bedoelen met de gemiddelde autoblogger..

    gelukkig werd mij die afwijking bespaard..

    Login om te reageren
  37. KaCh1ng zegt

    8 januari 2012 om 22:26

    cocnurrent van passat/insignia/mondeo :)

    Login om te reageren
    • SDM zegt

      8 januari 2012 om 23:00

      @KaCh1ng: Was het eerste wat ik dacht. Die buitenkant, nou ja laat ik het zo zeggen: op ieder potje past een dekseltje. Maar dat interieur, kom op zeg, zet de foto’s van een Mercedes, Audi of Bmw interieur er naast. Dan kan je toch niet menen dat dit een concurrent moet zijn voor de Duitse drie? Dus inderdaad, shop je voor een insignia of een mondeo dan kan je hier ook wel eens naar gaan kijken, maar premium?

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        8 januari 2012 om 23:15

        @SDM: Premium is een duur woordje bedacht door de Duitse autobouwers bedoeld om mensen te lokken. “Badge-geil” noem ik dat.

        Login om te reageren
  38. gerard1710 zegt

    8 januari 2012 om 22:33

    Ik snap niet hoe je hier als gemiddelde autoblogger nou van kunt zeggen, behalve of het ding je esthetisch aanstaat. Nog niemand hier heeft het ding gereden of van dichtbij bekeken…

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      8 januari 2012 om 22:33

      @gerard1710: *wat van kunt zeggen

      Login om te reageren
  39. Robert zegt

    8 januari 2012 om 22:33

    De Cadillac BLS was overigens een enorme flop, want daar werden er in de periode 2005-2008 slechts 7.356 van gebouwd (en waarschijnlijk nog minder verkocht).

    Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Te tijden van het uitbreken van de crisis (2008/2009) verschene er her en der foto’s van enorme partijen auto’s die op grote haventerreinen en zelfs vliegvelden stonden weg te roesten. Daarbij was een niet onaanzienlijk aantal aan onverkoopbare) Cadillacs bij terug te vinden.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      8 januari 2012 om 22:37

      @RRRobert: op internet had ik er een paar gezien, 100km 19d -20d €(belgië) , vrij goedkoop , als je weet dat een saab 9-3 toen 25d was

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        8 januari 2012 om 22:47

        @KaCh1ng: moest ik geen student zijn , zou ik deze direct kopen http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206275326 kvind em echt mooi en goedkoop

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 januari 2012 om 22:59

      @RRRobert: waarschijnlijk gedumpt met grote kortingen. Of als ze echt verrot waren gesloopt.

      Login om te reageren
  40. Megakix zegt

    8 januari 2012 om 22:35

    Het zal heel belangrjk worden om het een ‘lease-item’ te maken…maar helaas zal daarin een dusdanig ongunstige prijs worden voorgesteld, dat deze ATS geen ommezien meer waard maakt. Het is gewoon kansloos in Europa. Oké, mits de prijs maximaal 35K zal worden…hetgeen het niet zal zijn.

    Login om te reageren
  41. Jantje_555 zegt

    8 januari 2012 om 22:37

    haha nu Saab failliet is proberen ze het met een ander merk uit de stal!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 22:58

      @Jantje_555: want Cadillac (GM) is wel het laatste merk dat ooit iets heeft betekend voor de auto industrie..

      Login om te reageren
  42. dennisr zegt

    8 januari 2012 om 22:57

    natuurlijk niet allemaal fanboys..
    je hebt ook de onnozelen, die Audi te gewoon vinden en iets aparts niet kunnen accepteren..

    daarna nog de slimmeriken die meningen baseren op de feiten.. maarja die beoordeel ik niet..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      8 januari 2012 om 23:01

      @dennisr: Maak je niet druk, de meeste mensen hebben hier nog nooit in een amerikaan gereden en baseren hun “mening” op wat ze via via gehoord en gelezen hebben. Voor zulke mensen kan ik gewoon geen respect opbrengen.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 januari 2012 om 23:04

        @mopar: begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet genoeg rijervaring om een geldend oordeel te geven over welke auto dan ook, daarom staat voor mij alles open..

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          8 januari 2012 om 23:13

          @dennisr: Het is dus juist die objectiviteit die de gemiddelde NL automobilist niet heeft. Daarentegen is de mentale leeftijd als het om US wagen gaat hier waarschijnlijk 12.

          Als je er over nadenkt, de amerikanen: Wij kopen hun voedsel, vliegen in hun vliegtuigen, gebruiken hun wapens, doen mee aan hun oorlogen, kijken naar hun tv-series en films maar rijden nier in hun wagens. Best vreemd lijkt me.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 januari 2012 om 23:15

            @mopar: shh, niet vertellen dat dat Amerikaans is! ze plegen nog zelfmoord..

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              8 januari 2012 om 23:21

              @dennisr: Maakt niet uit, weer een paar onnozele minder :P

              Login om te reageren
          • escort77 zegt

            9 januari 2012 om 00:03

            @mopar: misschien dat het de verkoopcijfers van Amerikanse auto’s zou helpen als we hier Amerikaanse benzineprijzen zouden hebben…

            (of heb ik een zuinige Amerikaan gemist, behalve de Volt?)

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              9 januari 2012 om 00:20

              @escort77: Daarvoor moet je bij de regering zijn. Geen reden om Amerikaanse autos af te serveren als ondermaatse troep.

              Login om te reageren
              • escort77 zegt

                9 januari 2012 om 10:22

                @mopar: ik serveer Amerikaanse auto’s nergens af als troep (tenminst, niet allemaal ;-) )

                Echter, als Amerikaanse autobouwers in dit segment serieus willen verkopen in Europa dan zullen ze iets aan het verbruik moeten doen.
                Uiterlijk, afwerking en rijgedrag zijn ook belangrijk maar vormen nu niet het grootste struikelblok denk ik…

              • mopar zegt

                9 januari 2012 om 11:45

                @escort77: Neem de dart bijv. leverbaar met een 1.4, 2.0 of een 2.4. Op die laatste na allemaal motoren die het hier niet slecht zouden doen.

  43. mopar zegt

    8 januari 2012 om 22:59

    Al die azijnpissers hier, gelukkig heeft Cadillac die paar verkopen in NL niet nodig. In andere landen zal, mits de prijs goed is, veel objectiever naar deze wagen gekeken worden.

    Duitsers zijn voor kuddedieren, “slapers” noemt Johan Derksen ze toch?

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    8 januari 2012 om 23:07

    @Robbie .. hoeveel % van alle 45.000 euro auto,s in NL worden er nou echt gekocht ??

    Login om te reageren
  45. Rohrl-fan zegt

    8 januari 2012 om 23:20

    Hier in West-Europa zal deze Caddy vermoedelijk geen potten breken. Maar wat in Oost-Europa? Cadillac heeft daar een heel ander imago!

    Cadillac is anders al meer dan behoorlijk bezig de voorbije jaren met mooie en naar ’t schijnt ook meer dan behoorlijk sturende auto’s (bv CTS). Ik gun ze succes!

    Login om te reageren
  46. gedece zegt

    8 januari 2012 om 23:25

    De Cadillac BLS break mocht er gerust zijn.

    Login om te reageren
  47. the-budel-guy zegt

    8 januari 2012 om 23:42

    Aangezien dit ding bekerhouders heeft waar je de maan in kan verstoppen en er geen afdek kapje/schuifje is neem ik liever iets anders.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 23:45

      @the-budel-guy: idd, de eerste auto waar WEL een McDonalds beker in de bekerhouder past, je weet wel.. de meest voorkomende beker in een auto.. geniaal die Amerikanen, ach.. over 30 jaar volgt Audi en zijn ze net zo premium..

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      9 januari 2012 om 00:23

      @the-budel-guy: Als jij een auto niet koopt alleen maar omdat de bekerhouder geen afdek klep heeft dan heb ik grove medelijden met je.

      Login om te reageren
  48. GOD zegt

    9 januari 2012 om 00:14

    De Mercedes C is wat mij betreft de mooiste van allemaal.
    Design is mooi, strak en tijdloos.
    De BMW 3 vind ik de minste.
    Alles daar tussen in ben ik nog niet over uit.

    Login om te reageren
  49. quattroporte zegt

    9 januari 2012 om 00:23

    Insignia met cadillac bodykitt goe bezig GM

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 januari 2012 om 00:32

      @quattroporte: zou het? Deze heeft achterwiel aandrijving, dat is nogal niet Insignia. Bovendien is de Buick Regal als een echte Insignia voor de US.

      Login om te reageren
  50. mashell zegt

    9 januari 2012 om 00:33

    Vreemd design, het hoekige van Cadillac met de flank stijl van een oude Mercedes (de C stijl is zo Mercedes). Dat met lekker kleine wielen (of te kleine vensters waardoor de wielen te klein lijken).

    Login om te reageren
  51. betonstaal zegt

    9 januari 2012 om 01:12

    het interieur van de gemiddelde cadillac zit vol kliko onderdelen, en deze?

    Login om te reageren
  52. mightymike zegt

    9 januari 2012 om 01:15

    Dit komt niet eens in Europa omdat we hier CO2 normen hebben en Amerikanen alles behalve die richtlijnen kunnen werken. Ja hoor 1.6 er in en hij zit in de 20% schaal. Is er überhaupt ooit wel is een echte Amerikaan een hit geworden in NL of de EU???

    Login om te reageren
  53. rijgewoonbmw zegt

    9 januari 2012 om 02:00

    is net een toyota avensis… als t moet concureren met de duitsers kunnen ze beter opel vw nemen. zag een plaatje van de c63 ernaast veel meer uitstraling.

    Login om te reageren
  54. alfamail zegt

    9 januari 2012 om 09:36

    Nachtmerrie nooit, want onze buren stappen echt niet in iets anders dan Duits. Maar wel een mooie Yank,moet gezegd worden!

    Login om te reageren
  55. The360box zegt

    9 januari 2012 om 10:56

    Toen ik hem zag dacht ik al gelijk, dit wordt het net niet, mensen kiezen toch voor de saaie vag rommel. En qua uiterlijk zou ik er ook niet voor gaan.

    Login om te reageren
  56. Silverarrow zegt

    9 januari 2012 om 11:43

    F*ck downsizen, 2.5 liter vier cilinder, hoppaah! Volgens mij hebben ze bij Cadillac niet helemaal in de gaten wat er hier van een zakenauto verwacht wordt. Waarom hebben ze die geweldige 2.0 liter turbo niet iets gedowntuned…?

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      9 januari 2012 om 11:47

      @Silverarrow: Daar is een 2.5 zo ongeveer de kleinste motorisering voor een auto. Je kan daar zelfs een golf met een 2.5 krijgen.

      Login om te reageren
  57. Mpower zegt

    9 januari 2012 om 14:38

    Iedereen met een negatieve comment daag ik uit om in de cts-v te rijden en dan vervolgens een willekeurige duitser uit te zoeken met dezelfde opties voor de zelfde prijs en de handling/power te vergelijken! Don’t get me wrong I love BMW but that doesn’t mean that for some people a Caddilac might be the ultimate car! Don’t judge handling before you’ve driven it! Uiterlijk kan uiteraard over gedebate worden vind het zelf ook niet de mooiste maar van binnen ziet hij er toch al weer stukke beter uit als voorgaande caddies

    Login om te reageren
  58. yoragaljaard zegt

    9 januari 2012 om 17:09

    Ziet er super uit! Zal wel weer niet perfect zijn als de duitsers maar dit design is super, van binnen vond ik de vorige beter. Maar tis nog niet slecht. Hoop dat we ze beetje op de weg gaan zien…

    Login om te reageren
  59. yoragaljaard zegt

    9 januari 2012 om 17:14

    ik bedoel dit interieur is nog mooier dus ze kunnen nog beter bij cadillac.

    Login om te reageren
  60. yoragaljaard zegt

    9 januari 2012 om 17:15

    http://www.google.nl/imgres?q=cadillac+cts&hl=nl&client=firefox-a&hs=ItI&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=1022&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=SLXEE5r0EQ8GXM:&imgrefurl=http://www.rijtesten.nl/test/299/cadillac_cts_36_v6_sport_luxury.html&docid=dZGcU1Ru5ZRZOM&imgurl=http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/299/cadillac_cts_03.jpg&w=480&h=333&ei=nRELT8GJFIyg-Aae06zOCw&zoom=1&iact=rc&dur=4447&sig=115486982756874454966&page=1&tbnh=121&tbnw=158&start=0&ndsp=60&ved=1t:429,r:24,s:0&tx=94&ty=58

    Login om te reageren
  61. mazdarx8 zegt

    9 januari 2012 om 18:56

    dit klinkt misschien een beetje stom… maar uhm,
    hij lijkt een beetje amerikaans.
    lelijk dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North