• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Alpha Ace is de leukste

Auteur: Loek, gepost 23 december 2020 om 18:57 – 16 Reacties

Een compact retro-autootje: de Alpha Ace scoort gelijk op het gebied van design. Is het wat?

Er is niks zo subjectief als het uiterlijk van een auto. Tegenwoordig wordt design vaak gebruikt om een statement te maken. De tijd van strakke, no-nonsense lijnenspellen is passé: gewaagd is het nieuwe normaal.

Elektrische styling

Bij elektrische auto’s wordt er nog geëxperimenteerd met styling. Neem Volkswagen. De e-Golf viel niet op in het straatbeeld, want het is ‘gewoon een Golf’. De ID.3 valt juist wél op omdat het een bijzonder ontwerp is. Volkswagen heeft gebruik gemaakt van het ontbreken van een motor en de auto cab-forward ontworpen. Dat levert binnenruimte op, maar of het nou echt een mooie auto is?

Alpha Ace

Een nieuwkomer op de markt is Alpha Motor Corporation met deze Ace. Nog voordat we in de details duiken valt al gelijk wat op: het is een geinig ding! Klein dus schattig en de combinatie van retro en modern werkt gelijk goed. De eerste indruk is dus goed.

Specificaties

Goed, gaat er onder die leuke koets dan ook nog wat schuil waar we vrolijk van worden? Stiekem wel. Alpha deelt de specs van de Ace ietwat kort door de bocht, maar genoeg voor een eerste indruk. Het rijbereik is meer dan 250 mijlen (400 kilometer). De achterwielen verzorgen de aandrijving en daarmee kan de Ace naar 96 km/u sprinten in 6 seconden. De auto is klein maar door het flinke accupakket valt het gewicht tegen. Hij weegt namelijk 1.632 kg. Voor een elektrische auto valt het mee, maar voor een kleine, sportief ogende auto leunt dan toch tegen obesitas aan.

Simpel

Onder het koddige uiterlijk van de Alpha Ace dus geen keiharde revoluties. Ook het interieur richt zich meer op simpel en doeltreffend dan revolutie. Het scherm als enige infotainment lijkt van Tesla afgekeken te zijn: de centrale unit doet al het werk, ook die van de tellers. Recht-toe-recht-aan, dat schreeuwt het interieur in stilte.

Bestellen

De Alpha Ace is nog een prototype, maar bij serieuze interesse kun je je al registreren voor een exemplaar. Zoals we gewend zijn van nieuwe bedrijven: je steunt ze met een aanbetaling en dan gaan zij hun best doen om de auto werkelijkheid te maken. Aan het uiterlijk ligt het in ieder geval niet.

Ook interessant!

  • Leukste elektrische auto* krijgt nog leukere versies
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken
  • Alpha Saga is de sedan waar je wel hebberig van wordt
    Alpha Saga is de sedan waar je wel hebberig van wordt
  • Alpina niet geïnteresseerd
    Alpina is niet geïnteresseerd in elektrische auto's

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

ace, Elektrisch

Vorig bericht: « Video – hoe hard kan een Mercedes uit 1984 nog?
Volgend bericht: Ringbrothers Madam V is stokoud én gloednieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericd zegt

    23 december 2020 om 19:08

    Ja, leuk. Vooral de ballonbanden.

    Login om te reageren
  2. vali22 zegt

    23 december 2020 om 19:40

    Daf 66….

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      23 december 2020 om 19:51

      Inderdaad net een moderne versie van de Daf. Ziet er geslaagd uit. Laat maar in productie gaan, er staat nog een fabriek in Born waar hij mooi gebouwd zou kunnen worden.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      23 december 2020 om 19:56

      Qua proporties leunt het front toch meer richting oer-Golf, in mijn ogen.

      ’t Is wel een kek bakkie, al zullen de ballonbanden en extreem uitgebouwde wielkasten het productiestadium niet halen denk ik. Aan de andere kant: bij zo’n startup weet je ’t nooit…

      Login om te reageren
  3. thomassnelweg zegt

    23 december 2020 om 20:24

    Ja geslaagd retro ontwerp maar daar moet dan toch ook een retro dashboard in!

    Login om te reageren
  4. deSjonnies zegt

    23 december 2020 om 20:58

    Fiat 850

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 december 2020 om 09:33

      @desjonnies: alleen nog een paar after-market ronde achterlichten erop, verder niks meer aan doen.

      Wat een heerlijk gebakje.

      Login om te reageren
  5. gamma81 zegt

    23 december 2020 om 21:00

    deSjonnies, jij mag niet meer raden.

    Login om te reageren
  6. ralfast zegt

    23 december 2020 om 21:11

    Kenmeri met meer glas. Ik mag dit wel.

    Login om te reageren
  7. autodrome zegt

    23 december 2020 om 21:38

    Ford Escort

    Login om te reageren
  8. flyerbunch zegt

    23 december 2020 om 21:42

    Mooi of lelijk is maar de vraag.. speciaal is hij wel! 🤓

    Login om te reageren
  9. gummertje zegt

    23 december 2020 om 23:25

    Raarrr… ziet niemand hier een Datsun 240z in??

    Login om te reageren
    • Dakhaas zegt

      23 december 2020 om 23:51

      @gummertje: nee.

      Login om te reageren
    • stekel zegt

      24 december 2020 om 06:54

      jawel hoor, dacht ik ook aan

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    24 december 2020 om 08:29

    Hij is fijn! Het zou leuk zijn als er zo’n 400kg af kon, maar dat zal wel een kostbaar grapje zijn.

    Login om te reageren
  11. schreute01 zegt

    24 december 2020 om 21:03

    Ik zie get wel zitten: een remake van de Sunbeam Stiletto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North