• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Quant-vierzitter maakt zijn terugkeer

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 januari 2014 om 22:26 – 10 Reacties

Sexy back, deze Quant


“Nieuw en vebeterd, nu met nanoFLOWCELL® drive!!” Dat is marketingspeak voor…geen idee waarvoor eigenlijk. Maar we zijn benieuwd naar dit enorme e-Sportlimousine-concept. In Genève krijgen we hem, opnieuw, voor het eerst te zien.

Het is alweer vijf jaar geleden dat de Quant-saga begon, toen nog als Koenigsegg-project. De Zweden haakten later af, maar we kwamen nog steeds niet verder dan wat conceptgerommel.

Inmiddels is het 2014, en *plop*, daar is Quant weer. Het bedrijf erachter, dat tegenwoordig nanoFLOWCELL AG heet, bouwt voort op de traditie, en belooft ons een vierzitter van maar liefst 5,25 meter lang. Hierbij komen twee teaserplaatjes die er aardig sexy en double bubble-icious uitzien.

Om ons verder lekker te maken is een zeer gelikte website vol CGI-geweld uit de grond gestampt. De man erachter is nog steeds Nunzio La Vecchia, een Zwitsers multitalent met een kogelvrij kapsel, wier website tegenwoordig doorlinkt naar die van nanoFLOW, en die naast autogenie ook een begenadigd muzikant en piloot schijnt te zijn. Oh, en hij heeft ook nog een doctorstitel.

In deze video wordt hij, gekleed als Christian Bale in Equilibrium/een Amerikaanse high school shooter, geïnterviewd door een Italiaanse dwerg. Some guys have it all…

Update: we duikelden een artikel op waarin hij met de grond gelijk wordt gemaakt. Het geld was afkomstig van een hoogbejaarde steenrijke vrouw en zijn titel gekocht. De rechter stelde dat Nunzio moest terugbetalen.


Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2014, nanoflowcell, quant

Vorig bericht: « Upsizing FTW! Nieuwe Polo GTI krijgt 1.8 TSI
Volgend bericht: Uitschakelen snelwegverlichting kost meer dan het oplevert »

Lees Interacties

Reacties

  1. cthijs zegt

    29 januari 2014 om 22:32

    Elektrische troep ,ik geloof niet dat dat elektrisch gedoe bij particulieren die een auto willen ooit een succes gaat worden ,gezien de prijs

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      29 januari 2014 om 23:28

      @cthijs:
      Over een paar jaar zul je hard moeten lachen om die comment…

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        30 januari 2014 om 10:19

        @JvT: ik vermoed eerder dat het huilen ipv lachen gaat worden…

        Login om te reageren
        • JvT zegt

          30 januari 2014 om 10:22

          @gedwongenleaser:
          Zie mijn vorige comment.

          Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      30 januari 2014 om 08:47

      @cthijs: wacht maar tot er een Tesla is die in de categorie Golf komt rond de 50K met een bereik van 400km. Dan gaat iedereen om.

      Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    29 januari 2014 om 22:36

    Veek marketing bla bla, veel toekomstplannen, veel goede ideën, veel innovaties…. Ja. Uiteraard. Maar de levensvatbaarheid is helaas nul. Ik gun het ze van harte, en stiekem hoop ook dat ze érgens een potje breken, maar wees eens eerlijk: dit gaat het afleggen tegen welke concurrent dan ook. Ik hóóp dat ik het fout heb, daarentegen wéét ik dat we hier over een jaar nooit meer over horen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 januari 2014 om 01:17

      @gtwillem: dat dus.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 januari 2014 om 12:43

      @gtwillem: Afleggen tegen gelijk welke concurrent, niet per se.

      Hangt er van af natuurlijk wat voor soort bedrijf ze willen, wat voor soort klanten, en welke aantallen. Als ze een super-de-luxe bak willen maken die ettelijke miljoenen kost, en ze zijn tevreden met 10 of 20 stuks per jaar, dan maken ze zeker een kans om “succesvol” te zijn…

      Login om te reageren
  3. rob68 zegt

    29 januari 2014 om 23:09

    Aah, dat ding wat 10 miljoen kilometer kan rijden en 400.000 peeka heeft op een laadtijd van 5 minuten….Of zoiets…

    Login om te reageren
  4. volvov70 zegt

    30 januari 2014 om 07:25

    Wier moet wiens zijn, wier is bij vrouwelijk en meervoud.

    OT: ik ben er nog steeds zeker van dat elektrische auto’s niet de toekomst zijn, tenzij er iets wordt uitgevonden dat het opladen versnelt en de capaciteit vergroot

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North