• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Renault Fluence Concept in Frankfurt

Auteur: autoblogger, gepost 18 september 2009 om 22:42 – 12 Reacties

Renault Fluence Concept


Met deze Fluence Z.E. Concept licht Renault een tipje van de sluier op van de toekomstige elektrische Renault Fluence.

Deze Fluence Concept is wederom een elektrische conceptcar met nul uitstoot. De Concept heeft een bereik van slechts 160 kilometer en kan op drie manieren worden opgeladen: ‘standaard’ in vier tot acht uur, ‘snel’ in twintig minuten en ‘supersnel’ in drie minuten met behulp van het exclusieve ‘Quickdrop’ systeem. Inderdaad.. het zeer vernieuwende Quickdrop systeem… waarbij een lege accu gewoon vervangen wordt door een volle.

Ach, laten we het op een positieve manier bekijken, deze Fluence is de minst lelijke van de vier elektrische concepten. Filmpje!

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, fluence, iaa, iaa-2009, Renault

Vorig bericht: « Gespot: Trio gehandicapte Ferrari’s…
Volgend bericht: Hamann Fiat 500 Largo (265 pk) »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    18 september 2009 om 23:05

    -edit: klein foutje, maar bedankt-

    Login om te reageren
  2. Vincegail zegt

    18 september 2009 om 23:46

    Alle auto’s die zogenaamd ‘0 uitstoot’ hebben: het vergt nog altijd 20 tot 30 ton grondstoffen {metaal, plastic, en water, veel water om te koelen tijdens het productie-proces) in de produktie per auto geproduceerd. En hoe wordt de electriciteit opgewekt? Met een kabeltje dwars over de straat gespannen om 1,21 Jigo-Watt op te wekken of met steenkoolcentrales? Zolang alle energie-centrales niet draaien op wind-, stromings-, getij-, zonne- of kernenergie, is een electrische auto net zo veel vervuilend als een met verbrandingstechnologie aangedreven automobiel. Maar dat is al zeer tot heel vaak vermeld hier op deze webstek :-)

    Login om te reageren
    • Steef zegt

      19 september 2009 om 07:47

      @Vincegail:

      Dat is gewoonweg niet waar, het is bijna altijd het geval en nu ook zo met energie, je kan het 4x beter centraal en grootschalig opwekken dan 100.000+ keer op kleine schaal ieder voor zich op de A4.

      Moderne kolen centrales hebben filters en meet systemen waar auto’s alleen van kunnen dromen en per KW een veel lagere uitstoot dan de beste auto’s dat hebben.

      Login om te reageren
  3. RippiN zegt

    19 september 2009 om 01:54

    Ben benieuwd hoe de productieversie eruit komt te zien…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      19 september 2009 om 03:43

      @RippiN: zo:
      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Frankfurt_2009/Renault_Fluence/

      Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    19 september 2009 om 03:52

    Concepten maken kunnen de Fransen als de beste.
    De auto productierijp maken kunnen ze weer niet.

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    19 september 2009 om 08:45

    Dit is wel één van de beter uitziende Renaults.
    De Z.E. Concept ziet er dan ook stukken leuker uit dan die verbrandende Fluence.

    Login om te reageren
  6. jerrik zegt

    19 september 2009 om 09:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  7. Jeroen zegt

    19 september 2009 om 10:09

    No way, een mooie Renault? Ditis wel een v/d mooiste Renaults.

    Login om te reageren
  8. peter zegt

    19 september 2009 om 13:56

    hmm 20 minuten klinkt ok – maar ik vermoed dat die 20 minuten dan enkel bij je thuis lukken, dus dan ben je nog geen stap verder.

    Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    19 september 2009 om 23:24

    Ja… echt heel lelijk is hij niet, maar hij is wel weer elektrisch, bah!

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    20 september 2009 om 20:50

    De uiteindelijke Fluence Electric zal gewoon een Fluence zijn zonder opsmuk. Hoogstens wat stroomlijnverbeteraars.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North