• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamann Fiat 500 Largo (265 pk)

Auteur: autoblogger, gepost 19 september 2009 om 09:27 – 55 Reacties

Hamann Largo


Een dikke 265 pk en 348 Nm koppel in dit kleine monster!

Een Abarth 500 heeft standaard 135 pk. De 500 EsseEsse heeft 25 pk extra (160 pk) en de Assetto Corse heeft zelfs 200 pk en 300 Nm. Hamann weet dat natuurlijk te overtreffen en staat op de IAA met deze Largo: 265 pk!

Naast de upgrade van de 1.4-liter turbocharged benzinemotor heeft Hamann de kleine Fiat wat mannelijker proberen te maken. Check de bodykit met een nieuwe voorbumper (feat geintegreerde LED daytime running lights), uitgeklopte wielkasten, side skirts, een sportieve diffuser en een vierdelig uitlaatsysteem. Die uitlaat is geïnspireerd door Ferrari. De velgen zijn 18-inch matzwart, ziet er goed uit toch? Helaas zijn de cijfers wat betreft topsnelheid en acceleratie nog niet bekend…

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, Fiat, hamann, iaa, iaa-2009, tuning

Vorig bericht: « Elektrische Renault Fluence Concept in Frankfurt
Volgend bericht: De vertekening van het scherm »

Lees Interacties

Reacties

  1. KYC zegt

    19 september 2009 om 09:34

    leuk en aardig, maar hij ziet er niet uit…

    Login om te reageren
  2. El-Loco zegt

    19 september 2009 om 09:39

    Dat arme motortje… Dat zal vast niet lang heel blijven.

    Login om te reageren
  3. Oul@ zegt

    19 september 2009 om 09:44

    Tuurlijk zijn er geen performance cijfers.
    0-100 in 0,1 seconden. Een remtijd van 100-0 in 0,11 seconden en een remafstand van 10 meter.
    ;)

    Het wordt steeds belachelijker met deze auto maar wel grappig.

    Login om te reageren
  4. Deep zegt

    19 september 2009 om 09:45

    En nu 265 pk in een ‘gewone’ uitvoering. Dan wordt het smakelijk.

    Login om te reageren
  5. zed zegt

    19 september 2009 om 09:46

    Hoedje af voor wat men uit de 1.4 haalt, maar uiterlijk moeten ze niet verder gaan dan de Abarth.

    Login om te reageren
  6. dReisgn zegt

    19 september 2009 om 09:49

    Er kan nog meer uitgeperst worden, maar blijft dit dan wel rendabel?

    Na 50000km zal die cilinderwandjes wel mooie krasjes hebben
    maarja

    Login om te reageren
  7. Zoepie zegt

    19 september 2009 om 10:01

    En dat allemaal op die voorwielen, die door de wagen zelf niet te hard op het wegdek worden neergedrukt.

    Login om te reageren
  8. ferrari599xx zegt

    19 september 2009 om 10:17

    vind de achterkant niet mis eerlijk gezegd

    Login om te reageren
  9. johnny m zegt

    19 september 2009 om 10:19

    ”ziet er goed uit toch ?” , tja autoblogger , ik denk een leeftijdskwestie ….
    Van italianen moet je afblaffen …daar heb je opels en vw voor.

    Login om te reageren
  10. johnny m zegt

    19 september 2009 om 10:20

    of afblijven , je mag kiezen….

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 september 2009 om 10:32

      @johnny m: doe maar afblaffen dan ;)

      Login om te reageren
  11. beaker zegt

    19 september 2009 om 10:23

    Gewoon DIK ! SUper zelfs

    Login om te reageren
  12. clijde zegt

    19 september 2009 om 10:44

    Wanneer stijgt hij op ?

    Login om te reageren
  13. johnny m zegt

    19 september 2009 om 10:46

    ik vul aan met ook : afblijven .
    Zal uiteenzetten waarom.
    1. ik ken geen italiaan die mooier is geworden na tuning.
    (toon me er 1 ! ).
    2. dit verveelt na korte tijd enorm , immers een mooi ontwerp wordt zelfs mooier naarmate de tijd verstrijkt..
    3. inruilwaarde , nee niet meer .

    Maar goed , hier zijn ook geen autoliefhebbers . Ik kan het weten.

    ps. dit vermogen is onmogelijk uit de 1.4 te halen , voor consumenten doeleinden. Die info klopt dus niet.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 september 2009 om 11:13

      @johnny m: ik ken geen Italiaan die niet mooier is geworden na tuning. Het is misschien moeilijk te geloven, maar smaken verschillen nog steeds.

      PS Quote Hamann: The HAMANN-technicians developed a performance kit especially for the Fiat 500 Abarth. The engine output increase to 265 hp at 5,630 r.p.m. The maximum torque rises to enormous 348 Nm at 4,200 r.p.m.

      Login om te reageren
  14. Volvo_440_turbo zegt

    19 september 2009 om 10:48

    Uit een 1.7 turbo haalde iemand van de volvoclub uit zijn 480 ruim 300 pk, dus dit is wel mogelijk voor consumentendoeleinden ;)

    Login om te reageren
  15. johnny m zegt

    19 september 2009 om 10:51

    het is zelfs mogelijk er 400 pk uit te halen…..

    Login om te reageren
  16. Sjef zegt

    19 september 2009 om 10:55

    235pk uit een 1400 blok… Tjongejonge :shock:
    Maar ben het met de andere eens dat (vooral de voorkant) er niet mooier op is geworden. De achterkant is wel ok, maar met deze uitmonstering had er wel een wat groter spoilertje op gemogen (niet formaat picknicktafel, maar wel wat groter dan dit)

    Login om te reageren
  17. johnny m zegt

    19 september 2009 om 11:38

    Autoblogger :
    Het is mogelijk uit een 1.0 motor 300 pk te halen . Echte , dan begint het pas…..is hier niet het blog voor. Dom van mij.

    Login om te reageren
  18. CarloAbarth zegt

    19 september 2009 om 11:41

    Vind het in jullie tekst niet terug maar er zijn twee verschillende wielen gemonteerd, de door jullie genoemde matzwarte vind ik fraai, die andere krijg ik spontaan oprispingen van… Aaargh…
    Techniek erg lekker, de bodykit mogen ze houden wat mij betreft…

    Login om te reageren
  19. dummy zegt

    19 september 2009 om 11:44

    @johnny m: ik deel jouw mening, ivm tuning v Italiaanse wagens
    Op een lekkere ‘pizza fruti di mare’ leg je ook geen duitse worst op omdat één of andere oetl*l beweert dit lekker te vinden.
    De wansmaak van Hamann kunnen we dus best missen.

    Login om te reageren
  20. amg zegt

    19 september 2009 om 11:52

    Ja leuk en aardig maar ik zie niemand dit kopen hoor.

    Ik zie alleen maar wijven erin rijden en die kopen zo`n gay mobiel echt niet never nooit van ze leven.

    Fijn weekend allemaal

    Login om te reageren
  21. Mikeee zegt

    19 september 2009 om 12:16

    Niet te geak hoor.
    Zo moet die zijn alleen de met de abarth boddy kit maar wel deze uitlaten.
    Die 1.4 blokken zijn overwoestbaar van fiat.

    hopen dat die over een paar jaar te betalen is

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    19 september 2009 om 12:17

    Dat zal retesnel van z’n plek komen.
    En dat dit monstertje 265 pk en 348 Nm (!) heeft mag je best laten zien.

    Login om te reageren
  23. Rutger zegt

    19 september 2009 om 12:32

    Schattig autootje word groot

    Het was leuk geweest als al die pk,s op de achterwieltjes Zaten!

    Login om te reageren
  24. liljeezy zegt

    19 september 2009 om 12:51

    Jammer.. nog steeds 1 groote klok voor de snelheid en toeren.. dat moet gewoon apart!

    Login om te reageren
  25. anniearno zegt

    19 september 2009 om 13:03

    Nog steeds lelijk. Maar in ieder geval beter dan het standaard faggot-dingetje.

    Login om te reageren
  26. Ramon zegt

    19 september 2009 om 13:35

    @ dummy. Je naam verklaart alweer een hoop.

    Wat denken al die bekrompen figuren hier wel helemaal? “Oh, dit mag je niet tunen, want het is Italiaans.” Dus als het een Lada was geweest, was die er na tuning wel opeens veel mooier op geworden?

    @ Johnny m. Zoek voor de grap is plaatjes op van Novitec 430 of 599. Ach laat ook maar, je bent waarschijnlijk toch te eigenwijs om in te zien dat die wagens best lekker zijn.

    Login om te reageren
  27. dennis21 zegt

    19 september 2009 om 13:42

    hiermee wil je toch geen 200km/u mee klokken?? marjeh wel geinig voor een paar stoplicht races :D

    Login om te reageren
  28. EnzoR zegt

    19 september 2009 om 13:46

    Kanon op wielen ! Mooie achterkant.. Nieuw karretje voor je pizza’s :D

    Login om te reageren
  29. sven2 zegt

    19 september 2009 om 13:51

    als ik nu een 500 zouw kopen, zouw het een Hamann 500 zijn zeker weten!

    Login om te reageren
  30. cheeco zegt

    19 september 2009 om 13:53

    wat moet je toch met zoveel vermogen in zo’n klein ding levensgevaarlijk

    Login om te reageren
  31. clubbtraxx zegt

    19 september 2009 om 14:24

    @sven2

    Zouw???

    Login om te reageren
  32. Jozo zegt

    19 september 2009 om 14:46

    Achterkant is wel Ok, 2 pijpjes minder misschien.
    Voorkant is net een bakvis met kiespijn….minder.

    Login om te reageren
  33. DIPSHIT zegt

    19 september 2009 om 15:19

    prijs????

    Login om te reageren
  34. Jochempie zegt

    19 september 2009 om 15:31

    Wat de hell… doe mij alleen die motortuning maar..

    Login om te reageren
  35. dummy zegt

    19 september 2009 om 15:44

    @ Ramon, De Lada 1200 heeft veel gemeen met een Fiat 124. Dus waarom je italiaanse wagans, tuning en Lada’s in één zin gebruikt slaat nergens op.
    Zwake argument dus!

    Login om te reageren
  36. AlfaGTV zegt

    19 september 2009 om 15:55

    Een vrouwenauto krijgt ballen. Maar ja, kan hij al dat vermogen wel kwijt op de weg, vanwege zijn lage gewicht natuurlijk.

    Login om te reageren
  37. Ramon zegt

    19 september 2009 om 16:11

    @Dummy. Dat is wel één heel model. Bovendien was Lada in het algemeen maar een voorbeeld. Ik had ook Seat of iets heel anders kunnen zeggen. Dat was alleen maar om als voorbeeld te geven dat als het niet om een Italiaanse auto ging, het hele tuning gedoe waarschijnlijk wel door iedereen geweldig was gevonden. Als laatste is volgens mij een Fiat 124 nog steeds geen Fiat 500 (waar we het hier dus over schijnen te hebben). Dus dát heeft dan weer geen bal te maken met het voorbeeld van de Lada 1200 die jij noemt.

    Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is jou argument nog veel zwakker.

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    19 september 2009 om 16:38

    Ziet er niet echt gaaf uit, maar wat een stoer bommetje zeg!

    Login om te reageren
  39. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    19 september 2009 om 16:53

    Jullie gebruiken helemaal geen argumenten, jullie geven je mening. Lekker wellus/nietus-verhaal weer! Mijn mening is dat het helemaal niet leuk is om een klein kaboutertje met 265pk eruit te laten zien als een kaboutertje met 265pk. Alleen de motortuning is veel leuker…naar mijn mening!

    Login om te reageren
    • Ramon zegt

      19 september 2009 om 18:40

      @Prof. Dr. Vliegwiel:
      Echt niet? Volgens mij wel hoor.
      De stelling die Dummy neerzet, is de volgende: “Dus waarom je italiaanse wagans, tuning en Lada’s in één zin gebruikt slaat nergens op.”

      Het argument wat hij daarvoor gebruikt: “De Lada 1200 heeft veel gemeen met een Fiat 124.”

      Dus, hoewel zwak, is het toch écht een argmunt hoor ;)

      Toegegeven, er zitten tussen de regels door, inderdaad ook meningen. Dat heb je heel goed gezien.

      Login om te reageren
  40. Mark zegt

    19 september 2009 om 17:19

    Ziet er opzich niet heel verkeerd uit alleen zie ik liever de originele Abarth en dan met de brede wielkasten.Verder valt me op dat dit helemaal geen abarthtjes zijn.Dit zijn gewone 500 1.4 16v.
    Gewone logo’s,gewone stoelen.Misschien alleen ter illustratie maar het viel me wel op.

    Login om te reageren
  41. Xerxes zegt

    19 september 2009 om 17:36

    Hamann heeft zijn tijd al gehad, tegenwordig verneuken ze elke auto

    Login om te reageren
  42. TooTooT zegt

    19 september 2009 om 19:26

    Vermogen uit een kleine motor halen is geen uitdaging, de boel daarbij heel houden wel. Schroef er een enorme (!) turbo op je 1.3 of 1.4 motor en je hebt zo 300+ pk. De boel vervolgens 200 000 km heel houden met 30 000km onderhoudsintervallen is echter een zo-goed-als onmogelijke uitdaging :) Kijk maar naar de 2.0L 400+ pk impreza/evo’s, die dingen moeten elke 7~8000km een beurt hebben.

    En 265pk of niet, 4 uitlaatpijpjes voor zo’n kleine autootje is geen gezicht en zeker niet functioneel, 1 klein kachelpijpje had ik veel stoerder gevonden (of de geijkte 2 beschaafde pijpjes).

    Login om te reageren
  43. MrAbarth zegt

    19 september 2009 om 19:38

    Wordt mijn hotmail geblokkeerd, Autoblog? Heb al een paar keer pogingen gedaan tips door te geven, maar er komt geen reactie op.
    De laatste was nav de Romeo Ferraris Abarth 500 met 260 pk en hij werkt ook aan een 320 pk raceversie.

    Deze Hamann zal niks sneller zijn, maar op zich wel weer leuk. Laat ze de lijn van de auto intact houden, teveel plastic is niet fantastic.

    Login om te reageren
  44. preske zegt

    19 september 2009 om 23:16

    bah, het voorste lijkt wel een brabus. Daar zetten ze er ook graag ledjes in hun voorste bumpers.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      20 september 2009 om 11:54

      @preske:

      Dat doen ze niet alleen bij brabus. Laatste tijd nog weleens buiten gekomen?

      Login om te reageren
      • Preske zegt

        20 september 2009 om 14:03

        @Prof. Dr. Vliegwiel: Weet ik, maar brabus is het beste voorbeeld waar ik meteen aan kon denken. En is het nu echt nodig om de trol uit te hangen? Idioot.

        Login om te reageren
  45. Gberbers zegt

    20 september 2009 om 11:23

    Ik heb er wel een vermoeden bij dat het alleen de body van Hamann afkomt aangezien mcc-sport de zelfde motortuning levert voor een zeer schapelijke prijs !

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    20 september 2009 om 20:53

    Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de prestaties van deze auto zouden aansluiten bij het uiterlijk. Nou, 265 pk is bij dit uiterlijk toch heel behoorlijk. Dat is dan weer een pluspunt voor Hamann. Alleen nu even het uiterlijk los bekeken heeft Hamann het verschrikkelijk verknald.

    Login om te reageren
  47. steve zegt

    21 september 2009 om 01:19

    hoe krijgen ze het voor elkaar gewoon pachtig gedaan

    Login om te reageren
  48. Lambofreak zegt

    25 september 2009 om 18:21

    Deze heb ik vorige maand al in peschiera gezien, de plaats om de laatste Hamann’s te zien; het jaar ervoor de Hamann Black Miracle Spider gezien. Zo een dikke Fiat maakt best wel wat indruk hoor, vooral als je er (toen nog niet) van gehoord hebt, dan denk je wel effe wat eronder zou kunnen zitten :)
    http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364824092009125020

    Login om te reageren
  49. SvanH zegt

    29 september 2009 om 20:37

    @johnny m
    johnny m [ reply ]
    19 September 2009 om 10:46
    ik vul aan met ook : afblijven .
    Zal uiteenzetten waarom.
    1. ik ken geen italiaan die mooier is geworden na tuning.
    (toon me er 1 ! )….
    zoek even naar de auto’s van novitec rosso..
    genoeg mooie getunede italiaantjes.

    Login om te reageren
  50. hilbert zegt

    24 oktober 2009 om 16:12

    COOL echt COOL

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North