• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektron One is laatste Italiaanse Hypercar

Auteur: willeme, gepost 7 juni 2020 om 13:55 – 17 Reacties

Elektron One

Maar natuurlijk komt er nog een Italaanse hypercar bij, ditmaal is het de Elektron One.

Het is altijd hetzelfde liedje met nieuwe sportwagenfabrikanten. Meestal mikken ze extreem hoog qua prestaties. De reden is simpel: dan kunnen ze een hogere prijs vragen. Dat is nodig ook, want de ontwikkelingskosten zijn enorm hoog. Per jaar zijn er altijd wel weer een paar nieuwe merken die erbij komen, om Ferrari & Co. aan te pakken.

Nieuwkomer

In sommige gevallen weet een nieuwkomer zich staande te houden tussen al het geweld. De laatste nieuwkomer van vandaag is het piepkleine Elektron Innovativ. Hun plan: wereld-domimantie met een elektrische hypercar, de Elektron One. Althans, daar lijkt het op als we de cijfers mogen zien én geloven!

Elektron One

Elektron One

Laten we beginnen met die prestatiecijfers van de Elektron One. Het is immers de reden dat dit soort projecten uberhaupt bestaan. De Elektron One heeft namelijk elektromotoren, uiteraard. Hoeveel wordt niet gezegd, maar wel dat je in totaal de beschikking hebt over 1.341 pk. Deze elektropaarden worden op alle vier de wielen losgelaten voor maximale tractie.

Circuit

Meer dan 400 km/u

Het resultaat? Een 0-100 km/u sprinttijd van een nauwelijks te bevatten 2,1 seconden. Aan de andere kant, diverse andere theoretische elektrische hypercars (Lotus Evija, Tesla Roadster) weten aan de andere kant van 2 tellen te duiken. De topsnelheid van de Elektron one bedraagt ‘”meer dan 400 km/u”. Over laadtijden, actieradius en bijtelling wordt met geen woord gerept.

Elektron One

Italië

Ondanks dat Elektron Innovativ een Duits bedrijf is, moet de auto in Italië gebouwd gaan worden. Omdat het Duitsers zijn, hebben ze er wel over nagedacht. De Elektron One heeft namelijk een USP ten opzichte van zijn concurrenten: prijs en beschikbaarheid. Elektron Innovativ wel namelijk op jaarbasis zo’n 140 exemplaren gaan bouwen. Dat is behoorlijk ambitieus.

Voorzijde

Goedkoop

De gedachtegang erachter is overigens simpel: gooi het niet op ‘exclusiviteit’. Het feit dat mijn zus zo weinig vriendjes heeft gehad, kwam niet vanwege de ‘exclusiviteit’, maar door een serieus gebrek aan interesse. Bij auto’s is dat exact hetzelfde. Daarom wordt de Elektron One relatief goedkoop in de markt gezet. De auto moet ongeveer tussen de 330.000 en 350.000 euro (voor belastingen) gaan kosten.

Elektron One

Nee

Dus voor het geld van een heel behoorlijke Ferrari of McLaren kun je nu ‘nee’ zeggen tegen heritage en liveries en kiezen voor iets onbekenders, maar met veel meer snelheidspotentieel. Overigens heeft Elektron wel interesse in autosport, zo zijn ze zich aan het beraden op deelname aan de Formule E. Qua design kun je je mening laten gelden in de comment-sectie. De auto moet zijn debuut gaan beleven op de Salon van Genève in 2021, als deze doorgang zal vinden. Dan zal Elektron ook meer bekendmaken over hun Formule E-team.

Formule E

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Krijgt de AMG One niet de beloofde pk's?
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Humble One is niet heel bescheiden

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Formule E, hypercars

Vorig bericht: « Autojunk Foto van de Maand – Mei 2020
Volgend bericht: Nieuwe Verstappen ‘Veekay’ gaat yippee-ki-yay in eerste race »

Lees Interacties

Reacties

  1. onlyporscheman zegt

    7 juni 2020 om 14:08

    Pics van je zus or it didn’t happen ?

    Login om te reageren
  2. joos straetmans zegt

    7 juni 2020 om 14:30

    En op naar de volgende zeepbel.

    Login om te reageren
  3. SvenskaAeroplanAB zegt

    7 juni 2020 om 14:32

    Wat een vreselijk generiek design. Als ik mijn zoontje van 5 vraag een sportauto te tekenen, komt dit er uit…

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      7 juni 2020 om 15:04

      @svenskaaeroplanab: idd. Ze hebben Lexus (voorkant), ferrari (voorkant) en dat hypercar ‘merk’ uit Dubai W voor de achterkant.

      Login om te reageren
    • hooesi zegt

      7 juni 2020 om 22:31

      @svenskaaeroplanab: zou ik wel iets mee doen, mij lukt het niet op mijn 40ste ?

      Login om te reageren
  4. ericd zegt

    7 juni 2020 om 14:34

    Goed deze posting. Ik dacht bijna dat het segment van hypercars nagenoeg onvervuld zou blijven…
    *rolling eyes*. Ik zag gisteren artists impressions van een elekra hypercar met ruim 5000 pk. Van Nul naar Stilstand in de file in minder dan Min 1,5 seconde.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      7 juni 2020 om 18:41

      Hier is ie: https://electriccarsreport.com/2020/06/the-alieno-arcanum-is-a-5221-hp-electric-hypercar/

      Login om te reageren
  5. hape zegt

    7 juni 2020 om 14:49

    Ben wel geïnteresseerd in je zus.

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    7 juni 2020 om 15:21

    Elektrische hypercar…..gaap

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      7 juni 2020 om 18:26

      Rimac

      Login om te reageren
  7. JaxDryke zegt

    7 juni 2020 om 16:15

    Ik vind dat 0-100 verhaal altijd zo’n onmeunige onzin hé.

    “Mijn auto gaat van 0-100 in 3,4 seconden”
    “Maar mijn auto gaat van 0-100 in 3,3 seconden”
    “Tjah, mijn auto gaat van stilstand tot 100 in wel 2.9 seconden”
    “Ach jongens, kinderspel.. Mijn auto gaat van 0-100 in 2,4 seconden”

    99% van de mensen die dat met hun auto kan, parkeert vervolgens (of nog voor ze de 100 halen) hun peperdure bolide tegen een boom. Of erger.

    Mijn auto gaat van 0-100 in drie dagen !! Eat that !

    Login om te reageren
    • vacano zegt

      7 juni 2020 om 17:11

      Mijn maat zei ik heb mijn vrouw iets cadeau gedaan dat van 0 naar 180 gaat in minder dan 1 seconde.
      Ik kon niet op het merk supercar komen die dat kan presteren.
      Een weegschaal van Brabantia

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        17 juni 2020 om 21:00

        hihi

        Login om te reageren
  8. bbfix zegt

    7 juni 2020 om 18:51

    Ik dacht even dat ik in een nieuw seizoen van Rox terecht was gekomen. Voor de leken, dat is een kinderserie met een pratende auto.

    Login om te reageren
  9. vaakbenjetebang zegt

    7 juni 2020 om 19:36

    Die render van het blauwe exemplaar dat nonchalant op het circuit geparkeerd staat… die is echt ongekend slecht! Hardop gelachen, dank!

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    7 juni 2020 om 19:39

    De uitdaging bij dit soort niche projektjes is om als 5de en latere koper(s) je auto geleverd te krijgen omdat dan vaak al het geld op is. De eerste 4 kopers genereren het geld om bepaalde investeringen (lees; schulden) te compenseren en dan is het geld op of er moet iemand opstaan met hele diepe gevulde zakken.

    De volgende uitdagingen zijn aftersales, reserve-onderdelen, service, software-updates en meer.

    Ik bewonder ze wel voor hun moed om er 150 van te bouwen. Succes toegewenst!

    Login om te reageren
  11. vacano zegt

    7 juni 2020 om 20:03

    Als de media enkel zou schrijven over de auto’s die echt bestaan en die hun kunnen hebben bewezen op een circuit dan zou er 75‰ aan virtuele ink bespaart worden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North