• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Czinger hypercar beleeft debuut op Genève

Auteur: willeme, gepost 12 februari 2020 om 12:03 – 8 Reacties

czinger logo

Maar natuurlijk. Er waren nog niet voldoende hypercars in Genève.

Sommige mensen worden en denken: “laten we een hypercarmerk oprichten!” Over het algemeen begint dan een soap van jewelste. Het laat zich kenmerken door technische uitdagingen, veranderende wetgeving en geldschieters die uiteindelijk toch hun keutel intrekken. Oh, en boze klanten die kunnen fluiten naar hun aanbetaling.

Uiteindelijk heeft de bouwer alleen een tabelletje kunnen maken met hoeveel sneller dan een Ferrari zijn creatie wel niet was. Oh ja, en exclusiever. Dat laatste is een beetje net zoiets als de reden dat mijn zus single is. Het is niet vrijwillig exclusief c.q. vrijgezel.

czinger concept

Czinger

Maar in sommige gevallen gaat het wel goed, denk aan Pagani en Koenigsegg bijvoorbeeld. Er komt er nu eentje bij: Czinger Vehicles. Czinger is volgens, eh, Czinger het eerste bedrijf in zijn soort dat nieuwe technologiën toepast voor een revolutionaire hypercar. Maar natuurlijk, we hadden niet anders verwacht. Veel weten we verder niet over Czinger, behalve dat ze bestaan sinds 2019. Ze moeten dus nog even werken aan hun heritage.

spoiler concept czinger

Hybride Hypercar

Hun eerste creatie is de ’21C’, een hybride hypercar. De auto maakt gebruik van een elektromotor én een motor die klinkt als een soort V8 met flatplane krukas. Het is niet aardig om te zeggen, maar het ziet eruit en klinkt als een auto die ontsnapt is uit San Andreas. Maar ja, de eerste keer dat we een Pagani Zonda C12 en Koenigsegg CC8S zagen, wisten we ook niet wat moesten denken. Dat is uiteindelijk ook allemaal goedgekomen.

achterzijde czinger

Serieus

Het is natuurlijk lastig inschatten hoe serieus zo’n bedrijf is, dus moeten we even aandachtig kijken naar de afbeeldingen. Qua afwerking, hoeveelheid koolstofvezel en Le Mans-achtige glazen cockpit lijkt het een bonafide hypercar te worden. De afbeeldingen die je nu kunt bekijken, zijn allemaal shots van details van de auto. Verder is er nog vrij weinig bekend over de Amerikaanse creatie. Wél weten we dat de Czinger zijn debuut zou maken op de Salon van Genève, net als Pagani deed in 1999.

Video Czinger hypercar

Ook interessant!

  • De Czinger 21C is er eindelijk klaar voor
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Hypercar
    Gerucht: Porsche komt met nieuwe straatlegale hypercar
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

czinger, Genève 2020, hypercars

Vorig bericht: « RB16: de nieuwe auto van Verstappen en Albon is hier
Volgend bericht: Formule 1 GP van China uitgesteld, Vietnam onzeker »

Lees Interacties

Reacties

  1. stephane8200 zegt

    12 februari 2020 om 12:15

    De vraag is of hij nog een nootje hoger kan zingen natuurlijk.

    Login om te reageren
  2. deeberton zegt

    12 februari 2020 om 12:29

    of wordt het een echte meezinger

    Login om te reageren
  3. rammillius zegt

    12 februari 2020 om 12:45

    Geen gepraat over 10.000pk per wiel? 0 tot 100 in 0.1 seconde, etc?

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    12 februari 2020 om 12:46

    Iets meer respect mag wel, ze gebruiken echt hele mooie technieken.
    Veel delen zoals de wishbones, delen van het chassis en oa de manifolds zijn 3D geprint metaal.
    Ontwerp daarvan is gedaan mbv generative design, waarbij het op design gegenereerd is door de computer op basis van het krachtenspel.
    Resultaat zijn organische vormen met een zeer goede sterkte/massa verhouding.

    Login om te reageren
  5. joos straetmans zegt

    12 februari 2020 om 12:47

    Als ze hun eerste auto 21C – ik neem aan dat dat staat voor twentyfirst century – noemen, dan moeten we dus minimaal 80 jaar wachten voor ze hun volgende auto bouwen. Want als ze in de 21e eeuw nog een opvolger van de 21C willen bouwen, hoe gaan ze die dan noemen ? Of gaan ze er van uit dat hun auto zo geniaal is, dat deze minimaal 80 jaar revolutionair zal zijn en dat ze dus niets anders hoeven te bouwen ?

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    12 februari 2020 om 13:03

    @joosstra: of ze verwachten geen ander meer te bouwen in de 21e eeuw wegens faillissement… ?

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    12 februari 2020 om 14:26

    Kom op hypercars voor iedereen!

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    12 februari 2020 om 20:52

    Ben een beetje hybride hypercar moe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North