• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

En dan betekent premium opeens niets meer

Auteur: Wouter, gepost 20 oktober 2008 om 19:00 – 50 Reacties

ETCC Chevy


Go Chevy, go Chevy.

Michel Nykjær heeft vandaag op de Salzburgring in Oostenrijk met een Chevrolet Nubira de tweede FIA European Touring Car Cup gewonnen. Daarbij werd hij achtervolgd door een paar BMW’s, lekker premium hoor.

Chevrolet Nubira-rijder Nykjær wint FIA European Touring Car Cup

 Eerste titel voor Chevrolet in internationaal Toerwagenracen

Michel Nykjær heeft vandaag op de Salzburgring in Oostenrijk met een Chevrolet Nubira de tweede FIA European Touring Car Cup gewonnen. De Deense coureur was winnaar van de eerste race en eindigde als runner up in de tweede race. Door zijn overwinning in de Super 2000 Cup werd Denemarken ook winnaar van de Nations Cup en kon Chevrolet haar eerste trofee in het Internationale Toerwagenracen in de prijzenkast plaatsen.

De Spanjaard Nogués klasseerde zich met een SEAT Leon tweede, gevolgd door Richard
Göransson in een BMW 320si. De competitie op de baan was dermate hevig dat er drie verschillende merken op het ereschavot waren vertegenwoordigd: Chevrolet, SEAT en BMW.

Race 1
Chevrolet-rijder Michel Nykjær vertrok in de eerste race vanaf pole maar moest BMW-coureur Richard Göransson eerst voor zich dulden. Enkele ronden later rukte de Chevrolet-rijder op naar de eerste positie om deze in de 9e ronde weer af te moeten staan aan dezelfde Göransson. Maar Nykjær gaf niet op en twee ronden voor het einde passeerde de Chevrolet Nubira de BMW 320si. Aan de finish bedroeg de voorsprong van Nykjær 0.190 seconden.

Race 2
Bij de start was er direct chaos op de baan toen diverse rijders elkaar raakten. Het gevecht om de tweede plaats was intens en diverse malen werd er van positie gewisseld door diverse rijders. Ondanks de ‘reversed grid’ wist Chevrolet-rijder Nykjær zich op te werken van de achtste naar de tweede plek.

Michel Nykjær, Chevrolet Nubira: “Het gevecht met Göransson (BMW) in de eerste race was heftig maar ik ben er toch in geslaagd als eerste over de streep te komen. Race twee was de gekste race die ik ooit heb meegemaakt, want er gebeurden zoveel ongelukken bij de start. Ik zag veel auto’s langs de baan staan en het lukte mij veel andere auto’s in te halen, ondanks dat er veel troep op de baan lag. De laatste ronden heb ik wat voorzichtiger gereden want het ging om de titel. Het is ongelooflijk om voor de tweede keer de titel te behalen.”

2008 FIA European Touring Car Cup
Uitslag race 1
1 Michel NYKJAER Chevrolet Nubira
2 Richard GORANSSON BMW 320si
3 Oscar NOGUES SEAT Leon
4 Kristian POULSEN BMW 320si
5 Cesar CAMPANICO BMW 320si

Uitslag race 2
1 Oscar NOGUES SEAT Leon
2 Michel NYKJAER Chevrolet Nubira
3 Richard GORANSSON BMW 320si
4 Franz ENGSTLER BMW 320si
5 Tomas ENGSTROM Honda Accord Euro R

Uitslag Nations Cup
1 Michel NYKJÆR Chevrolet Nubira
2 Oscar NOGUÉS SEAT León
3 Richard GÖRANSSON BMW 320si
4 César CAMPANIÇO BMW 320si
5 Jens Reno MØLLER Honda Accord Euro R

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • BMW-baas: 'Tesla is niet premium'
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Chevrolet, nubira, premium, Racing

Vorig bericht: « Wanneer komt Lexus nu eindelijk met een A3 concurrent?
Volgend bericht: Carlsson pakt de Mercedes C63 AMG aan [Video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    20 oktober 2008 om 19:02

    Amerikanen, inhaalrace, vaker gezegd. :)

    Daarbij is de pure racing business geen maatstaf voor de basis-auto, natuurlijk.

    Maar wel weer een hele lekkere premium-bok. Kijken hoeveel fanboys over de rooie gaan. =)

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    20 oktober 2008 om 19:02

    Bmw mag dan misschien een betere motor hebben: dat voordeel wordt toch teniet gedaan door ballast en dergelijke. Dan komt het op de rijder aan, en blijkbaar was de Chevy-driver beter

    Login om te reageren
  3. rogue zegt

    20 oktober 2008 om 19:03

    Vandaag….of gisteren? :P

    Login om te reageren
  4. babbaloerie zegt

    20 oktober 2008 om 19:03

    “Go Chevy, go Chevy.”

    Go Daewoo, go Daewoo bedoel je? :P

    Login om te reageren
  5. leo zegt

    20 oktober 2008 om 19:04

    de chevrolet nubira , is da ni de reasonably priced car van top gear ?

    Login om te reageren
  6. Gregorius zegt

    20 oktober 2008 om 19:06

    Dit is nog altijd wel even de tweede divisie he. In het echte werk WTCC staan er altijd nog 2 Seat oliestokers mijlen ver voor.

    Login om te reageren
  7. Maarten G zegt

    20 oktober 2008 om 19:06

    [offtopic] Wow, ff wennen die opsommingstekentjes bij reacties :D

    Login om te reageren
  8. AHSprite zegt

    20 oktober 2008 om 19:10

    Dit heeft weinig met premium – niet premium te maken.
    De auto’s in het ETCC hebben naar mijn mening maar weinig gemeen met de straatauto’s van de betreffende fabrikant

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    20 oktober 2008 om 19:10

    Daarbij werd hij achtervolgt -> achtervolgd!
    –edit: dank u, we wachten nog steeds op mijn typediploma–

    Login om te reageren
  10. C70T5 zegt

    20 oktober 2008 om 19:11

    Chevrolet Nu…. watte? Als iemand mij er een gratis geeft met geld bij, dan hoef ik m nog niet….ook niet de raceversie.

    Login om te reageren
  11. Waxweazel zegt

    20 oktober 2008 om 19:15

    @ C70T5
    Gefeliciteerd ! u bent de eerste fanboy die van zich laat horen !

    Login om te reageren
  12. Mairsil zegt

    20 oktober 2008 om 19:17

    @leo

    Dat is de Lacetti, een andere voormalige Daewoo

    Login om te reageren
  13. Willem zegt

    20 oktober 2008 om 19:21

    heunk? oe kan die winnen? :P

    Login om te reageren
  14. M-lover zegt

    20 oktober 2008 om 19:34

    in dat kampioenschap zit het bijna voor 100% in de driver… en zo zou racen moeten zijn!

    Login om te reageren
  15. Thibaut zegt

    20 oktober 2008 om 19:36

    tja, marktverschuiving he, binnekort laat iedereen zijn geleasede BMW,Mercedes,Audi staan voor een ‘lekkere’ Nubira, get used to it people, live goes on:d

    Login om te reageren
  16. slk zegt

    20 oktober 2008 om 19:43

    Bmw is allang niet heilig meer, en al helemaal niet meer op het cirquit.Vooral zo gaan premium chevy

    Login om te reageren
  17. Bramzel zegt

    20 oktober 2008 om 19:50

    @AHSprite: Dan moet je je toch eens wat meer in de regels van dat kampioenschap verdiepen…

    Login om te reageren
  18. Bertus zegt

    20 oktober 2008 om 19:59

    WAAAAHAHAHAHAHA!!!

    U bent toe aan een Daewoo…..

    BMW zuigt!!

    HAHAHAA…

    Waarom kijken jullie nou zo pissig??

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    20 oktober 2008 om 20:12

    @ Mairsil; Nee hoor, het is toch echt de Nubira.
    http://www.quizardry.com/oldata/126/2488/2488_74.jpg

    @ leo; Klopt! Enerszijds flutautootje op Top Gear, anderszijds winnaar… Een bewijs dat de racerij niets met de productiemodellen te maken heeft.

    Login om te reageren
  20. clijde zegt

    20 oktober 2008 om 20:14

    bmw 3 serie is premium, laat me niet lachen…

    Login om te reageren
  21. Gert zegt

    20 oktober 2008 om 20:19

    Dit is het ETCC, niet het toonaangevende WTCC.

    (waar overigens Seat alles wint…)

    Login om te reageren
  22. Stef zegt

    20 oktober 2008 om 20:23

    Tsja…mis toch een beetje de PREMIUM merken AUDI en Mercedes.
    BMW is gewoon niet premium meer, maar premium betekent nog voldoende.

    Zo, genoeg gehapt voor vandaag.

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    20 oktober 2008 om 20:23

    Was een goeie foto geweest voor de caption contest :)

    Login om te reageren
  24. erik zegt

    20 oktober 2008 om 20:40

    De regels zijn zo dat elke auto op praktisch hetzelfde gewicht en motorvermogen uitkomt… logisch dan dat een goeie chauffeur in een getunede huls van een heeeele lelijke koreaan kan winnen.. alsnog gefeliciteerd

    Login om te reageren
  25. Lustigson zegt

    20 oktober 2008 om 20:46

    @ Gert
    Juist… ‘premiummerk’ BMW legt het daarin menigmaal af tegen Seat. :-)

    Login om te reageren
  26. Quicknick1987 zegt

    20 oktober 2008 om 20:59

    Ik snap niet dat BMW aan zo’n kampioenschap mee doet….
    Waarom zou je willen strijden tegen Chevroletjes, Seatjes en in het
    WTCC ook nog eens tegen LADA????
    Ze kunnen beter naar de DTM gaan, daar kunnen ze tegen
    merken van hun eigen status racen… Audi en Mercedes!
    Laat Citroen, VW/Skoda of Opel ofzo maar naar het ETCC/WTCC komen.

    Login om te reageren
  27. m5 zegt

    20 oktober 2008 om 21:05

    in 2006 en 2007 wonne ze alles en toen hoorde je er niemand over nu verliest bmw een keer en dan moet je ze eens horen de afgunstige honden ;)

    Login om te reageren
  28. RX-7/6UK Owner zegt

    20 oktober 2008 om 21:05

    weet iemand op welke plaats de eerst honda is geeindigd??

    Login om te reageren
  29. bnc zegt

    20 oktober 2008 om 21:08

    Het woord premium zou gebanned moeten worden van autoblog. (vote +1)

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    20 oktober 2008 om 21:19

    @bnc .. +2 .. behalve bij advertorials .. alleen bij de na-praters daarvan ..

    Login om te reageren
  31. Sjoerd zegt

    20 oktober 2008 om 21:21

    @ Citrofiel: bij topgear gebruiken ze de sedan uitvoering van de lacetti, die is in nederland niet als zodanig leverbaar omdat wij volgens de paarse broeken meer van hasjbacks houden ;)

    Login om te reageren
  32. Heine zegt

    20 oktober 2008 om 21:23

    @ bozewolf:
    sorry, maar Chevrolet Europa heeft niks te maken met de Amerikaanse chevrolet op het gebied van auto’s. De Europese chevrolets zijn nog steeds gewoon saaie Deawoo’s. Alleen het logo is hetzelfde.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    20 oktober 2008 om 21:38

    @ Sjoerd; Hij mag daar dan misschien zo heten, het is toch echt de Nubira sedan zoals we hem in Nederland kennen. (ja, die is wel leverbaar: http://www.chevrolet.nl/nubira/nubira-type.html ) Hij is onder vele namen op de markt, en in vele vormen. De Lacetti kennen we in Nederland alleen als hatchback, maar er is ook een sedan van, met een vergelijkbare stijl, waar de Nubira heel anders gestyled is. Hier staan heel wat vormen en namen op een rijtje: http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Nubira (en zoals je ziet wordt je gelijk verwezen naar Daewoo Lacetti)

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    20 oktober 2008 om 21:48

    gefeliceteerd voor die nubitallie gehakti ballie dingie rijder.
    wanneer komen ze in de F1 om het BMW daar moeilijk te maken?
    ohh komen ze niet omdat daar niet iedereen met het zelfde spul rond rijd, en ze daar door nooit zouden kunnen winnen. ok dan snap ik nu. ;)

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    20 oktober 2008 om 21:51

    De reden dat de BMW’s niet gewonnen hebben is door de laagstaande zon. Kijk maar. Het bewijs is de foto.

    Had ie wat hoger gestaan dan waren de rijders niet verblind door de zon…

    Login om te reageren
  36. B100 zegt

    20 oktober 2008 om 22:10

    @ Wouter
    Ga jij dan maar lekker een Nubira halen, rijd ik lekker in m’n beamer verder. Of zou je toch willen ruilen… ;-)

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    20 oktober 2008 om 22:33

    @Rick dos
    lol, In de afgelopen jaren was er zeker geen zon!
    De BMW’s zijn gewoon iets sneller. Vooral die blok is een meesterwerk. Maar bij racen speelt de coureur toch de hoofdrol.

    Login om te reageren
  38. Kubica zegt

    20 oktober 2008 om 22:57

    Volgensmij sponsort bmw dit soort races niet, Chevy en Seat (WTCC) wel. Bmw had bijvoorbeeld ook niks aan Dakar uitgegeven, en toch deed die X5 en X3 best goed. Dat noem ik pas “Premium” ;)

    Login om te reageren
  39. cas zegt

    20 oktober 2008 om 23:53

    klopt…of, nou…misschien niet…

    want bmw blijft bmw en chevrolet blijft crap..

    Login om te reageren
  40. skinnybmw zegt

    21 oktober 2008 om 01:38

    “slk schrijft,

    20 October 2008 om 19:43
    Bmw is allang niet heilig meer, en al helemaal niet meer op het cirquit.Vooral zo gaan premium chevy”

    @slk: Wie waren de laatste jaren ook alweer succesvol in de WTCC…au…

    @ slk: Wie is actief in de Formule 1…en nog succesvol ook…au

    En wie is dat niet…juisttttttt

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    21 oktober 2008 om 02:02

    au

    Login om te reageren
  42. Heyhuub zegt

    21 oktober 2008 om 09:07

    Voor de mensen die zeggen dat de auto’s in WTCC niks met productie auto’s te maken hebben moeten toch eens wat beter lezen over toerwagen kampioenschappen.
    Want in de WTCC zijn alle racers gewoon gebaseerd op de straatwagens. Zelfs de motoren als ik me niet vergis. En dan hebben mensen het natuurlijk over de motoren, maar die Nubira’s halen ook gewoon 280pk bij 8500tpm uit die 2 liters.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    21 oktober 2008 om 09:30

    @heyhuub: volgens de lijstjes aan het begin van het jaar haalde de motor van bmw de 280 pk net niet maar zowel de honda als de seats haalden duidelijk meer vermogen en idd zat de motor van chevrolet meer dan 270pk. Geen prutsspul dus en qua motor ook echt niet veel minder dan de anderen.

    Login om te reageren
  44. AVO zegt

    21 oktober 2008 om 10:13

    Daewoo? Chevrolet?

    Er ligt gewoon een Opel tuf onder de kap, een “iets doorontwikkelde” Astra GSi motor….

    Login om te reageren
  45. benjamin zegt

    21 oktober 2008 om 10:14

    wel een prachtige foto van die ene chevy die opgejaagd wordt door al die boze bmw’s. Go chevy!!

    Login om te reageren
  46. Antoon zegt

    21 oktober 2008 om 11:57

    Waar ik altijd zo moe van wordt bij Tourwagen racen is dat voor de voor- en achterwiel aangedreven auto’s verschillende regels gelden. Hetzelfde nu weer voor Tdi en benzine in het WTCC. Volgend jaar misschien ook met Turbo-Benzine en dan gaan de Tdi’s weer naar de sloop. Het maakt het allemaal zo compleet onoverzichtelijk. Bepaal het gewicht en motorvermogen, breedte van de banden en eventueel max toerental en laat het hele zooitje maar los. Dan kan je echt zien wie de beste auto bouwt.

    Dit heeft niks met de coureurs te maken. Na verloop van tijd halen de regels het voordeel weg bij een bepaald merk en ligt er dus een ander merk voorop.
    Totaal overbodig, de beste autofabrikant moet gewoon kunnen winnen op basis van duidelijke en gelijke regels voor alle fabrikanten. Wat dat betreft zou BMW er verstandiger aan doen om naar de DTM te verhuizen. Kosten zijn helaas iets hoger dan bij het WTCC. Daarom rijden ze daar niet.

    Ow en ik ben absoluut BMW fan :D als dat nog niet duidelijk was :p

    Login om te reageren
  47. donkeyKONG zegt

    21 oktober 2008 om 11:58

    ban premium +1
    en dan meteen ook een ban op marketing-lemmingen.

    Login om te reageren
  48. edgar zegt

    21 oktober 2008 om 14:29

    O ja ik vind het trouwens geen chevy! een echte chevy is een amerikaanse zuipschuit met een v8 ok? al die europese chevrolets (lees deawoo) halen het in de praktijk op gebied van kwaliteit bij lange na niet op de beemers!

    Trouwens ik heb die wedstrijd gezien en die Nykjaer is een vuile smiecht want as beemer er langs wil drukt ie m bijna van de baan!

    Daewoo zuigt!

    Login om te reageren
  49. edgar zegt

    21 oktober 2008 om 14:30

    o jah…er reed maar 1 chevrolet voorin…de rest was? raad zelf maar ;-)

    Login om te reageren
  50. Nick zegt

    21 oktober 2008 om 18:50

    Waarom zou Audi mee moeten doen als SEAT al mee rijd in Super 2000 spec touring races? (WTCC, STCC, ETCC, enz enz)

    Besides, SEAT Sport = Audi Sport Team Joest…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North