• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

En dan zou dit dus de Abarth Punto Evo kunnen zijn

Auteur: RubenBaeten, gepost 7 september 2009 om 14:45 – 30 Reacties

Abarth Punto Evo rendering

Fiat heeft onlangs hun leukste autootje, de Grande Punto een flinke verkrachtingsbeurt gegeven. Bij de aanblik van de nieuwe Punto Evo staat het huilen de gemiddelde autoliefhebber nader dan het lachen, maar toch heeft iemand de moed verzameld om een rendering te maken van hoe de Abarth-versie eruit zou kunnen zien. Mwah, gaat uiteindelijk best wel.

Zo lang ik maar niet teveel naar de voorkant kijk is er geen probleem. Die achterzijde is nog altijd prachtig, en dat interieur mag er echt wel zijn. Hopelijk houdt Fiat zich niet in en wordt het inderdaad een lekker uitbundig karretje.

Ergens in de loop van 2010 kunnen we de Abarth Punto Evo verwachten. Hij zal dan voorzien zijn van een nieuwe MultiAir-turbomotor met 170 pk, of met 200 pk in de EsseEsse-versie. En toch zeg ik: zoek een tweedehands Abarth Grande Punto, dat waren nog eens tijden. (via infomotori)

Abarth Punto Evo rendering
Abarth Punto Evo rendering
Abarth Punto Evo rendering
Abarth Punto Evo rendering

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, punto-evo, Schetsen

Vorig bericht: « Gaat Mercedes een belang nemen in Brawn GP?
Volgend bericht: Als je echt niks wilt betalen: Dacia Sandero LPG »

Lees Interacties

Reacties

  1. CarWasher zegt

    7 september 2009 om 14:54

    dit is egt wel een dikke auto:)
    wanneer die in de dealer staat heb ik hopelijk genoeg geld ervoor:)

    Login om te reageren
  2. carwoman-ilse zegt

    7 september 2009 om 14:55

    interieur is erg gaaf geworden! de neus is gewoon ff wennen…

    ik hoop dat fiat nog lang mooie abarthjes blijft maken!

    Login om te reageren
  3. Zilveren Tip zegt

    7 september 2009 om 14:57

    Oude voorkant, nieuwe achterkant zou de ideale combinatie zijn.

    Login om te reageren
  4. BloodSeaker zegt

    7 september 2009 om 15:12

    Die gps staat belachelijk wel :'(

    Login om te reageren
  5. JoepeN zegt

    7 september 2009 om 15:17

    Waarom niet alleen het interieur vernieuwen? Bumpers en lichten van de Abarth zijn nu toch ook anders dan die van de Fiat, dus lekker zo laten. TTC en multi-air zou natuurlijk leuk zijn, maar wellicht wil fiat dit (helaas) voorlopig alleen voor de duurdere MiTo houden.

    Login om te reageren
  6. CarloAbarth zegt

    7 september 2009 om 15:19

    Ik vind hem wel geslaagd de noemen, is uiteraard maar een computerbewerking maar de Italianen weten wel wat ze doen. Ik ben erg benieuwd!

    Login om te reageren
  7. LC zegt

    7 september 2009 om 15:21

    Je zou denken dat het om twee auto’s gaat de achterkant had ook wat 500achtig uit mogen zien.

    Login om te reageren
  8. L-Fred zegt

    7 september 2009 om 15:36

    Dat het hun leukste autootje is, is natuurlijk een subjectief begrip :-). Maar goed, iedereen mag z’n mening hebben!

    Login om te reageren
  9. CarloAbarth zegt

    7 september 2009 om 15:48

    @LC: die achterkant is precies de 500 hoor, de onderbumper en luncht(in/uit?)laat komen er zo vanaf.

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    7 september 2009 om 15:51

    Ze brengen dit op de markt maar de Mito GTA is momenteel geschrapt. jammer!

    Login om te reageren
  11. Matt zegt

    7 september 2009 om 15:55

    I like!

    Login om te reageren
  12. johnny m zegt

    7 september 2009 om 16:00

    JoepeN : ALLE versies van Fiat en Alfa Romeo krijgen TTC (indien gewenst ) en zeker Multiair .
    Ruben, jouw mening weten we nu verder wel….en geloof van mij ,zo wordt ie niet !

    Login om te reageren
  13. Afrodiziact zegt

    7 september 2009 om 16:15

    Oké, voorkant Punto Grande was werelds. Maar ik ga niet mee in het feit dat de voorkant verkracht zou zijn. Ik vind hem zo zelfs meer body hebben van voren. De ander was te licht als je begrijpt wat ik bedoel. Nogmaals: licht, maar werelds. Dit front spreekt mij zeker weer aan. Affijn, Volgend jaar nieuwe leaseauto uitzoeken, dan wordt het waarschijnlijk onze 4e Punto…

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    7 september 2009 om 16:45

    zijn er mannen die dit kopen? hoor ik jullie denken.
    ja zekers.. van die zonnebank gebruinde gladde palingen met een out-of-bed kapsel en met alle drie de bloes knoopjes open zodat je zon dun zilver kettinkje van zon trekautomaat ziet zitten in combinatie met van die slappe soft trance achtige muziek uit de speakers. :lol:

    Login om te reageren
    • marco zegt

      9 oktober 2009 om 19:52

      @GOD: zeker opel van

      Login om te reageren
  15. Gieltje zegt

    7 september 2009 om 16:58

    @God

    Die rijden in een 500.

    Login om te reageren
  16. BJ zegt

    7 september 2009 om 17:10

    Deze is ok, vooral omdat ie niet de lillike voorkant van de GP evo heeft… Dat is een beetje wishful thinking ben ik bang…

    @GOD
    “hoor ik jullie denken”?? Het zou mij niet verbazen als je één van de weinige bent die dat denkt… En wat Gieltje zegt, je comment past meer bij een 500.

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    7 september 2009 om 17:34

    Er zijn geen reacties mogelijk op dit artikel.

    Dan maar hier: gezien de chemische samenstelling van LPG zou dat Dacia ding misschien zelfs in de 14% categorie kunnen vallen? Dan rij je helemaal in de auto van de buurman!

    OT: prima neusje, lekker kontje?
    -edit: foutje, inmiddels kun je ook op de Dacia reageren! ;-) –

    Login om te reageren
  18. Henk zegt

    7 september 2009 om 18:18

    FF dat Opel chroom van de voorkant halen en het is ee top bakkie.

    Login om te reageren
  19. Dial_Torino zegt

    7 september 2009 om 18:37

    …dit zal hem idd worden. Staat sinds vandaag in de Abarth-Factory Showroom in Torino! Weliswaar nog met een geel doekje overheen.. nog éven!
    (het zwarte plastic onderaan zat er deze middag nog niet op, waardoor de auto hoger op z’n pootjes leek te staan.)

    Login om te reageren
  20. SLR zegt

    7 september 2009 om 19:18

    ik vind hem niet slecht ik vind haar mooi

    Login om te reageren
  21. micheloo0 zegt

    7 september 2009 om 20:30

    Waarom doen ze dit toch hij had zo een mooi neusje.

    Login om te reageren
  22. HDM zegt

    7 september 2009 om 20:51

    Waar kan ik die C’s krijgen :O

    :P

    Leuke auto, mits de voorkant niet bekeken wordt, nog teveel 500.

    Login om te reageren
  23. SJ zegt

    7 september 2009 om 21:19

    Fiat heeft het voor elkaar gekregen de eerste auto met Downsyndroom te ontwerpen. Kunnen ze niet gewoon beide versies naast elkaar leveren?

    En deze ziet er nog best leuk uit omdat je zoveel mogelijk focust op de rest van de auto en niet op de neus.

    Login om te reageren
  24. coospraatjes zegt

    7 september 2009 om 23:05

    Misschien is er een markt voor de ontwikkeling van alternatieve neuzen. Kunnen ze ook eens iets doen aan die groten Peugeot-bekken. Punto Helwegen zou voor deze Evo een betere naam zijn.

    Login om te reageren
  25. CarloAbarth zegt

    8 september 2009 om 08:58

    Bij nader inzien ga ik voor deze:

    Login om te reageren
  26. Prisma zegt

    8 september 2009 om 08:59

    De ferrari voor de gewone man. Ziet er eigenlijk niet slecht uit zelfs de binnenafwerking mag er wezen. Mooie auto.

    Login om te reageren
  27. JoepeN zegt

    8 september 2009 om 13:09

    Mooi, eindelijk een 500 met 180 pk. Heb eigenlijk nooit begrijpen waarom de 500 20pk minder dan de Punto had, technisch is er geen enkele reden voor.

    Login om te reageren
  28. Rob zegt

    10 september 2009 om 20:15

    Weet jewat het is de italiaanen weten idd wel wat ze doen en ik denk dat ze erg naar hun verkoopcijfers hebben gekeken en wat voor kopers er op de punto afkwamen..

    bv jongeren zie je nooit tot zelden in een gp rijden omdat die daar het geld niet voor hebben. en willen ze en sportversie dan kopen ze toch meestal een golfje 4 met spoilers, want dat is stoer.
    meer kopers zullen jonge ouders zijn die de gp kopen omdat het een mooie auto is met veel opties voor invwergelijking weinig geld tenopzichte van de duitsers.
    Of de andere groep kopers die welicht de grootste is zijn de ouderen die hun pensioen geld aan een auto uitgeven.

    deze nieuwe punto is kwa uiterlijk meer naar die 2 oudere groepen in elkaar gezet en is voor de lease rijders kwa interieur degelijker en praktiescher uitgevoerd waardoor dus alle groepen tevreden zullen worden gesteld.. mijn voorspelling is dan ok dat de nouvo gp ook weer een succes zal worden ondanks de voorlopig matig ogende voorzeide.

    Login om te reageren
  29. marco zegt

    9 oktober 2009 om 20:01

    echt een dames auto geworden met de nieuwe voorkant. spotief is toch echt het betere model die ik gelukkig nog optijd gekocht heb.
    zelfde fout gemaakt als de punto. van sportief naar ouwelullebak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North