Wij liggen misschien elke maand krom om zoveel mogelijk in onze droombolides te kunnen cruisen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je zo’n ongelooflijke rothekel hebt aan autorijden dat je weigert om er ook maar één cent teveel aan uit te geven. En dat je misschien ook graag elke ochtend je gevlochten hennepsandalen aantrekt en fluitend de bloemetjes rangschikt onder het genot van een kop kruidenthee en een broodje Hüttenkase. Speciaal voor die mensen is er nu de Dacia Sandero op LPG.
Deze milieubewuste rakker herbergt maar liefst 75 pk onder de motorkap, goed voor een groen B-label en 20% bijtelling. Een kwart van de Dacia-rijders liet al hun Logan MCV afleveren met een achteraf ingebouwde LPG-tank, maar vanaf nu wordt de installatie af fabriek geleverd op de Sandero. We hebben het dan over een onderbouwtank van 35 liter die in de plaats komt van het reservewiel.
De Sandero LPG is per direct leverbaar en kost €10.695 in de Ambiance-uitvoering. De luxere Lauréate kost je €1.000 meer, maar wie kiest daar nou voor als ze zo goedkoop mogelijk willen rijden? Overigens doet Dacia de afgelopen tijd goede zaken; ze hebben in 2009 tot nu toe 4.329 auto’s weggezet. 2.000 daarvan vonden de laatste twee maanden een eigenaar (met dank aan de sloopregeling), waardoor Dacia tweemaal in de top 10 van bestverkopende merken eindigde.
Dacia p0wnt gewoon zo hard dat ik een fullsize tattoo van de Sandero op mijn rug heb laten zetten – in milieuvriendelijke groene verf natuurlijk.
€ 11.695 * 20% bijtelling * 42% inkomstenbelasting = € 982,38 per jaar aan bijtelling, oftewel € 982,38 / 12,96 = € 75,80 bijtelling per maand voor een leaseauto. Dat is goedkoper dan roken…
Ik ben geen lid van de vrekkenclub maar dit is wel een erg aanlokkelijk prijsje. Stop je die € 250 a 300 die je bespaart ten opzichte van een 30 a 35k euro kostende leaseauto mooi in je zak…
een merk dat twee keer in de top tien van bestverkopende merken staat, dan ben je wel een heel goed merk
en eerlijk is eerlijk. veel waar voor je geld.
@ab.nl nu wel mogelijk om comments te plaatsen? ik begon bijna te denk dat ab.nl aan censuur deed :P
rijd dat ding dan zo beroerd ? Of valt dat mee ? Snel is ie niet, maar merk je niks van in de file.
@realhustler:
Ik heb geen idee hoe dat ding rijd.
Misschien als je wouter het heel lief vraagt dan wil hij hem wel even gaan testen voor je.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe deze dingen rijden aangezien ze maar 10.000 euro kosten.
Zie zo, koop dit ding voor al je ritjes die eigenlijk idioot zijn om met je luxe bak te doen, zoals bijvoorbeeld naar de appie hein , met kans dat er schade op komt. rijd dit ding 10 jaar, betaal geen drol, en heb voor de leuke ritjes dan nu ook daadwerkelijk geld voor de jaguar XJ super v8!!
@Laue: Ik had een verkeerd hokje aangevinkt. En zit mij vanavond diep te schamen.
Het zal niet zo verkeerd zijn. Op dit moment zijn er vrijwel geen echt slechte auto’s meer te kopen.
Het is gewoon renault techniek van een tijdje terug.
@ realhustler Rijdt prima hoor. Beter dan ik had verwacht. We hadden er een als vervangend vervoer omdat onze (jawel) Renault het begaf toen we op vakantie waren.
Dankzij kopers van deze auto’s loopt de staat behoorlijk wat inkomen mis. Ik pleit derhalve voor 100% BPM op auto’s onder de 15K. Wel zo eerlijk, want nivellerend.
Laat de autowegen voor mensen die écht van auto’s houden. We betalen er meer dan genoeg voor. Overigens heb ik voor mijn Punto 1.4 minder dan 10.000 betaald (in 0032) en ik krijg het gevoel in een échte auto rond te rijden, niet in een hondehok op wielen zoals die Dacia.
Ik kan deze bak wel gaan afzeiken, maar na een weekje ivm reparatie van de eos (wat een fijne auto is, maar alleen omdat het dak eraf kan), denk ik dat zo’n sandero als auto erbij misschien niet eens een slecht idee is.
Voor dit geld kan ik geen fatsoenlijke tweedehands met dezelfde techniek en drie jaar garantie halen.
Sorry
Grappig. Ruben doet zo negatief mogelijk over de auto in zijn post, en nota bene in de reacties wordt dat toch weer rechtgepraat :D
Er zijn ook mensen die dit een fijne/goede auto vinden, nog los van het feit dat er mensen zijn die het niet belangrijk vinden (wat ook niet zegt dat ze het haten).
En tja, het vermogen… even offtopic: je zou ook kunnen zeggen dat het zielig is om per se veel vermogen in je auto te willen hebben; alsof je iets anders moet compenseren dat tekort schiet. Vergeet niet dat je ook met rustig cruisen heerlijk kunt genieten van autorijden, vooral in iets als een cabrio.
Sommige mensen willen niet meer: goedkoop van A naar B rijden. Hun volste recht toch?
Prima prijs prestatie verhouding. Gewoon een goede aanbieding.
Bij dit item staat die automatische BMW reactie wel extra stompzinnig :P
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je niet veel geld aan een nieuwe auto kan besteden dit een goed aanbod kan zijn.
Voor jonge gezinnetjes bijvoorbeeld. Als je al zo veel kosten heb aan je hoogzwangere vrouw,inrichting kinderkamer(kost een vermogen) plus ik weet niet hoeveel andere kosten dan is het belangrijker je spaarcentjes aan je gezin te besteden en niet aan een peperdure BMW,Audi,SAAB of Lexus.
Ruben kan dan wel zijn autokosten bij autoblog declareren maar de gemiddelde autoblog lezer kan dat niet.